Barnevogn

Ja, så på den også! Husker ikke nøyaktig hva det var akkurat nå, men hun på barnas hus trekte fram noen ulemper med den. Mulig det var noe med de selene :think005 Det gjorde hvertfall at vi la fra oss den.
Synes selene på Talos er veldig intuitive og lett å bruke jeg, så vet ikke hva hun på Barnas Hus sikter til :happy090

Vi har bestemt oss for emmaljunga sento vogn, men vi er litt uenig i hvilket understell vi skal ha :hilarious: Jeg tror vi klarer oss helt fint med sento pro, mannen vil ha max eller Lux understell.

Vi har bestemt oss for emmaljunga sento vogn, men vi er litt uenig i hvilket understell vi skal ha :hilarious: Jeg tror vi klarer oss helt fint med sento pro, mannen vil ha max eller Lux understell.
Sento pro er mer enn nok! Tenk så tung MAX og LUX er :smiley-ashamed004

Vedlegg

• IMG_8004.jpeg
    IMG_8004.jpeg
    501,7 KB · Visninger: 41
Ikke erfaring med noen av dem, men angrer litt på at vi ikke kjøpte priam som jeg hadde lagt min elsk på, nettopp fordi vi synes den var for dyr. Men hver gang jeg ser noen som har den nå så blir jeg sånn åååå... Angrer litt da hehe :hilarious: har en Cybex balios som jeg kjøpte brukt som ekstravogn og er overrasket over hvor god stand den er i/kvaliteten etter at den har blitt brukt til flere barn før jeg kjøpte den.
Godt å høre vi er flere som slites litt mellom :hilarious:

Vil være mye snø i bagperioden hos oss, så si gjerne fra om det er noen av dere som har erfaring med disse understellene på snø!

Prøv gjerne å legg sammen de ulike understellene - Pro har en litt annen mekanisme enn Max og Lux. Jeg måtte ta hardt i for å slå sammen vogna på egen hånd, selv inne i butikken. Så tror jeg hadde slitt veldig om vogna i tillegg var våt og kald av snø. (Men jeg er ei pingle, så mulig det bare er et meg-problem :hilarious:)

Husker ikke helt hvilke av de jeg slet mest med, men tror det var Max og Lux. Disse var i tillegg mye tyngre mtp løfting inn og ut av bil.

Sento pro er mer enn nok! Tenk så tung MAX og LUX er :smiley-ashamed004
Ja det tenker jeg også, men om vogna er tung gjør igrunn ikke så veldig mye sånn sett - det får bli mannens problem på turer så jeg kan ta hundene ;) Blir nok ikke vogn jeg bruker mest på tur alene så snart siden jeg går med hundene.

Prøv gjerne å legg sammen de ulike understellene - Pro har en litt annen mekanisme enn Max og Lux. Jeg måtte ta hardt i for å slå sammen vogna på egen hånd, selv inne i butikken. Så tror jeg hadde slitt veldig om vogna i tillegg var våt og kald av snø. (Men jeg er ei pingle, så mulig det bare er et meg-problem :hilarious:)

Husker ikke helt hvilke av de jeg slet mest med, men tror det var Max og Lux. Disse var i tillegg mye tyngre mtp løfting inn og ut av bil.
Vi har vært å testet ut alle modellene i både bil og legge sammen. Det var slik vi endte med å bli uenig :D

Godt å høre vi er flere som slites litt mellom :hilarious:

Vil være mye snø i bagperioden hos oss, så si gjerne fra om det er noen av dere som har erfaring med disse understellene på snø!
Det er vi definitivt :hilarious:

Vi endte på Emmaljunga nxt90f lux med første barnet, den har jeg prøvd på snø og synes den fungerte godt. Cybex priam også forsåvidt men den er bare prøvd på brøyta/hardpakket snø. Nå har vi Bugaboo fox5, som er den jeg er mest fornøyd med av alle, men ikke prøvd den på snø

Jeg var og "tafset" litt på en TFK mono 2 i helga, og fikk enda mer lyst på den nå! Men føles samtidig litt galskap ut å bruke så mye penger på ny vogn når vi veit det er siste barn :hilarious:

Holder på å bli sprø med disse vogngreiene! Står mellom
- Britax smile 5z
- Cybex Talos s Lux
- Bugaboo Fox 5

Bor i Oslo, så blir nok mest asfalt, men det kommer jo en vinter fort etter termin. Noen som har innspill? Hvorfor gikk dere for det ene og ikke det andre?

Vi har bestilt Bugaboo Fox 5 nå. Gikk for den mtp. at den er ganske lett å trille, samt å få med seg på buss/trikk/bane i Oslo. I tillegg likte vi at liggedelen var såpass stor og romslig.

Holder på å bli sprø med disse vogngreiene! Står mellom
- Britax smile 5z
- Cybex Talos s Lux
- Bugaboo Fox 5

Bor i Oslo, så blir nok mest asfalt, men det kommer jo en vinter fort etter termin. Noen som har innspill? Hvorfor gikk dere for det ene og ikke det andre?
Talos er visst hakket mer stødig på snø og grus og har smalere ramme (som er bra her i Oslo med trange gater, butikker og diverse) i forhold til Bugaboo, så vi gikk for Talos! :love017

Synes denne anmeldelsen var god: https://www.foreldresiden.no/test/cybex-talos-s-lux

Hadde valgt Talos S Lux sjøl om den hadde vært kompatibel med min høyde :happy:

Er du høy eller lav..? Jeg er nokså lav, og må sikkert ta hensyn til det ved innkjøp av barnevogn…
Sniker fra juli

Jeg er 164 og valgte Talos. Kunne vært en del lavere, men mulig 150 er litt i laveste laget ja.. ville dratt og prøvd om du har anledning :Heartred Talos er en super vogn!

Back
Topp