Bekymringstråd

Fortsatt blødande, utan smerte. Har bedt om UL med fastlege og venter på svar. Men er ein god del blod - går med nattbind no. Fekk godt tips av venninne - ta graviditetstest med vekeindikator med nokre dagars mellomrom og sjå om eg får forskjellig resultat. So skal kjøpe meg testa no, dyrt, men billigare enn privat UL!
Har du sjekka privat ul ? Her i kommunen samarbeider ho private med det offentlige så eg fekk gratis ul i uke 6 siden eg er gravid, hadde eg ikkje vært gravid kosta det bare 500kr.
 
Fortsatt blødande, utan smerte. Har bedt om UL med fastlege og venter på svar. Men er ein god del blod - går med nattbind no. Fekk godt tips av venninne - ta graviditetstest med vekeindikator med nokre dagars mellomrom og sjå om eg får forskjellig resultat. So skal kjøpe meg testa no, dyrt, men billigare enn privat UL!
Jeg hadde positiv test en uke etter SA, bare til info så kan testene være positive. Sånn at du ikke bruker masse penger på disse testene. Håper det bare er en vanlig blødning
 
Jeg hadde positiv test en uke etter SA, bare til info så kan testene være positive. Sånn at du ikke bruker masse penger på disse testene. Håper det bare er en vanlig blødning
Reknar med at dei er positive, men om eg går ned på antal veker gravid so er det tydeleg at HCG er i nedgang. Blør enda, men framleis ingen smerter. Har eit bitttelite håp, men blir mindre og mindre :(
 
Reknar med at dei er positive, men om eg går ned på antal veker gravid so er det tydeleg at HCG er i nedgang. Blør enda, men framleis ingen smerter. Har eit bitttelite håp, men blir mindre og mindre :(
Husk at de ukeindikatorene ikke bør brukes etter uke 6/7, som det står i bruksanvisninga. Da er sjansen stor for at HCG er såpass høyt at indikatorvarianten ikke fungerer og viser feil. Så jeg ville heller brukt strimler om du vil teste. Om de blir svakere kan du teste å tynne dem ut, om det ikke hjelper så kan det bety at HCG faller. Men det beste er selvsagt å få tatt en UL :)
 
Rart at legen min sier det ikke er normalt så tidlig. Skremmer meg… uff, grusomt når man blir sånn redd :/
Jeg hadde også stikninger helt fra start i mitt forrige svangerskap som forløp helt normalt, opplever det samme i dette svangerskapet også, er bare i uke 4. Så vidt jeg vet er det like normalt som å ikke ha stikninger ♥️
 
Friskt blod i dag, uke 4+2. Lar man det bare gå sin gang eller gå til lege ? Ikke smerter
Ingenting legen kan gjøre dessverre så tidlig. Om du opplever veldig smerte og mengder med blod, ville jeg tatt kontakt med legevakt.
Masse masse lykke til :Heartpink
 
5+4 i dag og nesten ingen symptomer. ( trøtt og litt øm i brystene eneste) har 3 barn fra før og var kjempe dårlig med alle tre.

Håper det bare er at jeg er eldre nå (32) og at kvalmen kommer snart ønsker dette så !
 
Men bør man måle hcg eller ta ul for å se om alt er ute ? Eller skal det bare gå sin gang ?
Jeg har personlig valgt å ta en HCG-måling ved mistanke om SA. Om den synker betyr det jo at man har mistet. Tviler på at du vil se noe særlig på en UL nå så tidlig, du må eventuelt gå privat :Heartred
 
Hvordan går det med deg? ❤️
Det går greit, men har no fått bevis på abort :( fostersekk med foster inni og morkakeanlegg kom ut. Trist og fasinerande samtidig.
Jordmor sa det såg ut som ein komplett abort, men skal følge med på bløding og evt smerter.

So då er det berre å prøve igjen. Eggløysing om 4-6 veker, so håpar det går bra da og at det blir januarbaby i staden.

Takk for all omtanke frå alle, og mykje lykke til med dei små søte nurka <3
 
Hei. Har testet i 3 dager nå og føler ikke testene blir noe sterkere. Blir så engstelig. Ingen blødning. 4+3. kanskje vente over helgen og ta en sånn ukes indikator? Hva burde den si når jeg er 5+?
 
Hei. Har testet i 3 dager nå og føler ikke testene blir noe sterkere. Blir så engstelig. Ingen blødning. 4+3. kanskje vente over helgen og ta en sånn ukes indikator? Hva burde den si når jeg er 5+?
Har du bilder av testene dine? Ville bedt lege om HCG-måling over 48 timer. Da får du sikrest svar :Heartred
 
Hei. Har testet i 3 dager nå og føler ikke testene blir noe sterkere. Blir så engstelig. Ingen blødning. 4+3. kanskje vente over helgen og ta en sånn ukes indikator? Hva burde den si når jeg er 5+?
Skjedde med meg i uke 4 å. 5 dager uten økning. Ble først uke 5 før jeg fikk god økning!
 
Har du bilder av testene dine? Ville bedt lege om HCG-måling over 48 timer. Da får du sikrest svar :Heartred
Så lurt å legge de helt inntil. Ser jo en liten stigning… har ikke gjort det før… åååårgh! Er så engstelig. Blir jo helt flau av meg selv. Ser ikke så galt ut dette?
 

Vedlegg

  • IMG_8371.jpeg
    IMG_8371.jpeg
    2,3 MB · Visninger: 47
Back
Topp