Bekymringstråd

Huff har idag fått en del mensensmerter/murringer på ene hofta og litt bak, veldig likt som de to andre gangene jeg har mistet…
Har fortsatt alle symptomer osv, blør ikke eller noe - men klarer ikke slå meg til ro med at jeg ikke mister for tredje gang. Skal på ultralyd på mandag heldigvis, men er spent på om jeg blir å ‘rekke’ det.
Er 8+1 idag.

Huff har idag fått en del mensensmerter/murringer på ene hofta og litt bak, veldig likt som de to andre gangene jeg har mistet…
Har fortsatt alle symptomer osv, blør ikke eller noe - men klarer ikke slå meg til ro med at jeg ikke mister for tredje gang. Skal på ultralyd på mandag heldigvis, men er spent på om jeg blir å ‘rekke’ det.
Er 8+1 idag.
Sender deg mange klemmer :Heartpink Håper det bare er lille spiren som vokser, og håper du klarer å slappe av i helgen, frem til mandag :Heartpink

Er så bekymret og redd for å miste! Er 7+4 idag, sterkt dunkende hjerte på ul igår. Men har tidvis blod på papiret, ikke så jeg må ha truseinnlegg, men etter jeg har tissa. Har også knapt symptomer og føler meg nokså i form og som vanlig. Idag var det mere blod enn jeg har hatt før, neste besøk var det brunt. Gyn sier at slimhinner og livmorhals og tapp ser bra ut og at ikke det er noen åpenbar grunn til småblødningenemine. Hvordan roe seg ned og stole på st den lille klarer seg? Flere med småblødninger til og fra som har endt godt? Er så glad og lettet for gjerne dag som går nå.. Er ikke normalt en stresset og bekymret person..
Men, dette betyr så mye :Heartpink

Skjønner bekymringene dine mtp blødning.
Jeg har ikke noe erfaring med akkurat det i dette svangerskapet. Spottet en del med nr 2.
Har selv vært bekymret for at noe er galt, lite symptomer, alder som gir økt risiko for diagnoser, sykt barn, spontanaborter osv. Men jeg har rett å slett måtte tatt meg sammen :smiley-ashamed008
Jeg har ikke psyke til å gå å være bekymret og tenke hva om osv. Så nå har jeg snudd tankene, jeg har sett et hjerte dunke helt perfekt, å må stole på at kroppen gjør den jobben den skal. Jeg får uansett ikke gjort noe til eller fra.
Ikke at det er noe som hjelper deg kanskje, men håper du finner måter og kjenne på roen til å senke bekymringer.:Heartred

I kveld kom det blod på papiret. Er 11+3. ikke hatt sex. Dette er min fjerde graviditet. Aldri hatt spor av noe blod noen gang tidligere. Og dette gjør meg jo kjempe redd og nervøs :( skal prøve å sove. Fornuften sier at dette går bra. Men kjenner i kroppen at jeg likevel ikke klarer å roe meg ned. Nå ligger jeg å kjenner etter om jeg skal få vondt snart.

Flere som har hatt småblødning, eller har flere småblødninger?

I kveld kom det blod på papiret. Er 11+3. ikke hatt sex. Dette er min fjerde graviditet. Aldri hatt spor av noe blod noen gang tidligere. Og dette gjør meg jo kjempe redd og nervøs :( skal prøve å sove. Fornuften sier at dette går bra. Men kjenner i kroppen at jeg likevel ikke klarer å roe meg ned. Nå ligger jeg å kjenner etter om jeg skal få vondt snart.

Har ikke hatt blødninger men vil sende deg en klem :Heartpink Håper du fikk sovet i natt :Heartpink hvordan går det med deg nå?

Jeg har tidvis småblødninger. Har hatt det omtrent siden uke 6. Har fortsatt småblødninger nå, og er 12+0 i dag. Har fått konstantere hvertfall et levende foster og legen er overhode ikke bekymret for små blødninger.
Skal dog sies at jeg skvetter like mye hver gang jeg opplever det, men det gir seg alltid.

Masse lykke til :Heartbigred

Sniker fra August. Men opplevde det samme, 12+5. Plutselig blod på papiret, uten at jeg hadde gjort noe for å fremkalle det. Ringte jordmor og fikk komme for sjekk. Fant hjertelyd, og konkluderte med at det mest sannsynlig har et sprekt blodkar. Om det bare er på papiret, og gir seg kjapt så sa hun at det mest sannsynlig ikke var noe farlig.
(Har forøvrig hatt 6/7 småblødninger dette svangerskapet, etter uke 12).

Masse lykke til :Heartred

Hei ❤️ vært stille fra meg lenge. Har vært så kvalm og ble enda kvalmere av å forholde meg til noen som helst graviditetsting. Vært 50% sykmeldt siden uke 7, begynte på uke 13 i dag

Skal på tidlig ultralyd på torsdag men herlighet så mye jeg bekymrer meg. Er så engstelig for om babyen i det hele tatt lever, trisomi eller downs syndrom. Er 35 og skal ta nipt og.

Gjorde noe litt dumt i dag. Hadde en doppler fra forrige svangerskap og lette etter hjertelyd. Fant noe men tror egentlig det var min egen puls. Man mååå vel ikke klare å finne det hjemme når man 12 uker? Står at det kan brukes fra 16 uker på pakken. Skal jeg la den bekymringen ligge? Får jo ikke gjort noe med det uansett. Trenger kanskje litt trygging ❤️❤️

Jaja ❤️ håper det går bra med resten!

Hei!
Hei ❤️ vært stille fra meg lenge. Har vært så kvalm og ble enda kvalmere av å forholde meg til noen som helst graviditetsting. Vært 50% sykmeldt siden uke 7, begynte på uke 13 i dag

Skal på tidlig ultralyd på torsdag men herlighet så mye jeg bekymrer meg. Er så engstelig for om babyen i det hele tatt lever, trisomi eller downs syndrom. Er 35 og skal ta nipt og.

Gjorde noe litt dumt i dag. Hadde en doppler fra forrige svangerskap og lette etter hjertelyd. Fant noe men tror egentlig det var min egen puls. Man mååå vel ikke klare å finne det hjemme når man 12 uker? Står at det kan brukes fra 16 uker på pakken. Skal jeg la den bekymringen ligge? Får jo ikke gjort noe med det uansett. Trenger kanskje litt trygging ❤️❤️

Jaja ❤️ håper det går bra med resten!
Hei, sniker meg inn her da jeg nok har termin i månedsskifte nov/des. Først: all forståelse for bekymringene. Vil bare dele at min jordmor sa til meg at da jeg skal på kontroll hos henne og er 12+3 kan hun prøve å bruke doppler hvis jeg er veldig bekymret, men at det er litt «cowboy» å gjøre da hun ofte ikke hører noe med doppler så tidlig. Så la det ligge (så mye du klarer), hvis jordmor som er så erfaren syns det er vanskelig å høre noe så tidlig, er det ikke naturlig at du gjøre det heller. :Heartred

Hei!

Hei, sniker meg inn her da jeg nok har termin i månedsskifte nov/des. Først: all forståelse for bekymringene. Vil bare dele at min jordmor sa til meg at da jeg skal på kontroll hos henne og er 12+3 kan hun prøve å bruke doppler hvis jeg er veldig bekymret, men at det er litt «cowboy» å gjøre da hun ofte ikke hører noe med doppler så tidlig. Så la det ligge (så mye du klarer), hvis jordmor som er så erfaren syns det er vanskelig å høre noe så tidlig, er det ikke naturlig at du gjøre det heller. :Heartred
Tusen takk for svar ❤️❤️

Hei
Har en bekymring som har kommet snikende siste uka, og ble enda værre i går… Jeg har spist litt lakris her og der (fordi det er det beste jeg vet + at det hjelper mot kvalmen), men nå har jeg helt angst for å ha skadet babyen Vet jo at i Finland er det fyfy å spise lakris i svangerskapet, å det må jo være for en grunn…
Huff, føles som en evighet til TUL og…
Måtte bare få luftet dette… andre som spiser/har spist lakris og?

Hei
Har en bekymring som har kommet snikende siste uka, og ble enda værre i går… Jeg har spist litt lakris her og der (fordi det er det beste jeg vet + at det hjelper mot kvalmen), men nå har jeg helt angst for å ha skadet babyen Vet jo at i Finland er det fyfy å spise lakris i svangerskapet, å det må jo være for en grunn…
Huff, føles som en evighet til TUL og…
Måtte bare få luftet dette… andre som spiser/har spist lakris og?
Jeg har spist. Ikke store mengder, men har spist litt enkelte dager. Gjorde det i forrige svangerskap også. Er vanligvis svært glad i salt lakris, og kan spise en del som ikke-gravid.
Jeg vet ikke hvor mye som regnes som trygt for gravide. Tror ikke de har satt en sikker nedre grense. Jeg håper og tror at f.eks. å spise en eller to esker IFA eller en pose Salt Sild på en uke, bør være innafor. :smiley-ashamed004

Jeg har spist. Ikke store mengder, men har spist litt enkelte dager. Gjorde det i forrige svangerskap også. Er vanligvis svært glad i salt lakris, og kan spise en del som ikke-gravid.
Jeg vet ikke hvor mye som regnes som trygt for gravide. Tror ikke de har satt en sikker nedre grense. Jeg håper og tror at f.eks. å spise en eller to esker IFA eller en pose Salt Sild på en uke, bør være innafor. :smiley-ashamed004
Det er bare vist negative effekter over 300g/daglig, og selv det er usikre data, i en ganske svak observasjonsstudie, så ikke tenk på det :) INGEN bør spise så mye godteri hver dag uansett, det i seg selv er ugunstig for fosteret :bag:

Kreftkontroll på eldste datter i dag. Får ikke svar før til mandag… og til tirsdag er det tul for å sjekke ny baby. Litt for heavy for meg disse dager. Please!!! La alt være BRA❤️ Spesielt med jenta mi❤️❤️❤️
Oj, ja det hørtes virkelig heavy ut! Krysser alt for at det er gode nyheter både mandag og tirsdag :Heartred

Back
Topp