Bekymringstråd

Det går greit, men har no fått bevis på abort :( fostersekk med foster inni og morkakeanlegg kom ut. Trist og fasinerande samtidig.
Jordmor sa det såg ut som ein komplett abort, men skal følge med på bløding og evt smerter.

So då er det berre å prøve igjen. Eggløysing om 4-6 veker, so håpar det går bra da og at det blir januarbaby i staden.

Takk for all omtanke frå alle, og mykje lykke til med dei små søte nurka <3
Så trist å høre <3 sender deg en stor klem!! Ja det er trist og fascinerende dette med naturen som ordner opp selv <3 Det er fordeler med januar baby, absolutt så man får ta det positive man kan. Ønsker deg masse lykke til <3
 
Så lurt å legge de helt inntil. Ser jo en liten stigning… har ikke gjort det før… åååårgh! Er så engstelig. Blir jo helt flau av meg selv. Ser ikke så galt ut dette?
Det ser ut som en økning ja :) kan være litt vanskelig å se og man skal jo egentlig ikke bruke disse testene til å måle økning sånn egentlig siden mange ting kan påvirke det. Har du brukte ukeindikator før? Ikke at de er helt 100% de heller, men kan gi en pekepinn? Hvilken test er det? for 10mlu eller 25mlu?
 
Ingen spørsmål er for dumme har jeg lært, så da prøver jeg meg på et jeg har lurt litt på. Er det vanlig og teste for hcg flere ganger når det er så tidlig for å se utviklingen? Jeg har bare vært på laben hos legen og fått bekreftet at jeg er gravid. Og jordmortime uka etter påske, da er jeg litt over 8uker på vei. Så jeg lurer også på om jeg skulle vært hos legen min før jordmor? Jeg har også akkurat bytta fastlege, og angrer skikkelig. Selv om det er myyyye nærmere. Føler bare jeg er til bry når jeg har kontaktet dem.
 
5+4 i dag og nesten ingen symptomer. ( trøtt og litt øm i brystene eneste) har 3 barn fra før og var kjempe dårlig med alle tre.

Håper det bare er at jeg er eldre nå (32) og at kvalmen kommer snart ønsker dette så !
Er mitt andre barn, like gammel som deg. Er 6+0 i dag og har kun to symptomer nå, veldig trøtt og stikking i livmoren..:nailbiting:
 
Ingen spørsmål er for dumme har jeg lært, så da prøver jeg meg på et jeg har lurt litt på. Er det vanlig og teste for hcg flere ganger når det er så tidlig for å se utviklingen? Jeg har bare vært på laben hos legen og fått bekreftet at jeg er gravid. Og jordmortime uka etter påske, da er jeg litt over 8uker på vei. Så jeg lurer også på om jeg skulle vært hos legen min før jordmor? Jeg har også akkurat bytta fastlege, og angrer skikkelig. Selv om det er myyyye nærmere. Føler bare jeg er til bry når jeg har kontaktet dem.
Tror ikke det er vanlig å måle hcg-stigning uten noen spesiell grunn, som feks blødning/smerter for å sjekke om det har skjedd en sa/ma, eller om man tidligere har opplevd gjentatt sa/ma og trenger litt flere oppdateringer tidlig.. Så kjedelig å høre at du opplever legen din sånn, håper det endrer seg til det bedre, og husk at du kan velge å kun bruke jordmor for oppfølging i svangerskapet om de har kapasitet :Heartred
 
Tuuusen takk for svar❤️ ser jo det har økt pittelitt, men ikke mye
Jeg fikk ingen økning på 5 dager. Jeg ble veldig bekymret og var å tok hcg blodprøve hos legen. Fra 4+3 til 4+4 økte hcg fra 1950 til 2550 så alt var bra. Altså bare på 1 døgn. Men testene ble ikke sterkere. 5+0 ble testen kjempesterk. Å fikk da også 3+ på ukestest. Nå har jeg lært at testene ikke kan måle små økninger hcg og at symptomene forsvinner en dag og kommer tilbake den neste for å se forsvinne dagen etter det igjen. Stressende å være gravid <3
 
Hei. Har testet i 3 dager nå og føler ikke testene blir noe sterkere. Blir så engstelig. Ingen blødning. 4+3. kanskje vente over helgen og ta en sånn ukes indikator? Hva burde den si når jeg er 5+?
Mine var også sånn, er nå 13+1. Ville droppet testing noen dager for så å ta en ny test og se om den er sterkere. Husk at de digitale varierer veldig. Noen får 2-3 ved 120 i hcg, andre har fått 2-3 med 2600 i hcg. Så helt nøyaktige er de ikke :)
 
Jeg begynner å bekymre meg for å miste først nå. Kanskje pga formen og at jeg henger etter på jobb, med husarbeid, osv. Synd om det er «bortkasta» om dere skjønner :dance018
 
Skal det egentlig vær såå lett å få hcg-måling? :sad010 Legen min nekta gi meg det fordi det er unødvendig og ikke har noe å si på utfallet...
 
Skal det egentlig vær såå lett å få hcg-måling? :sad010 Legen min nekta gi meg det fordi det er unødvendig og ikke har noe å si på utfallet...
Jeg fikk det heller ikke av fastlegen da henne mente det kom til å gjøre meg mer stressa. Jeg blir fulgt opp av gyn, så jeg ringte dit dagen etter fastlegen sa nei å da fikk jeg det på dagen. Jeg var hysterisk og gråt å klarte ikke å roe meg, var så redd for at det skulle gå galt. Det betrygget meg veldig å se at jeg fikk økning på ganske mye å bare på 1 dag.
 
Skal det egentlig vær såå lett å få hcg-måling? :sad010 Legen min nekta gi meg det fordi det er unødvendig og ikke har noe å si på utfallet...
Tror det er veldig varierende hvem som får ja. Og jeg tror faktisk at mtp Stina Blogg sin snap som har en god del følgere nå mtp graviditet som har snakket mye om dette med hcg prøver så har det økt på «populariteten» for å ønske ta det også. Det er stort sett ikke noe man normalt tar foruten om under ivf behandling. Så skjønner også at leger sier nei i grunn.. det vil uansett ikke utgjøre noe forskjell medisinsk…. selv om det hadde vært fint å kunne hatt det som standard for mammaen ❤️
 
Vurderte å ta det selv, men kvalmen her bekrefter baby. Så klarer meg frem til tul om 1,5 uke. Så lenge symptomene er der er jo det eit like sikkert tegn som hcg økning tenker eg da. Men kan være dere er uenig :angelic:
 
Vurderte å ta det selv, men kvalmen her bekrefter baby. Så klarer meg frem til tul om 1,5 uke. Så lenge symptomene er der er jo det eit like sikkert tegn som hcg økning tenker eg da. Men kan være dere er uenig :angelic:
Ja. HCG kan også øke normalt så lenge morkaka utvikler seg, så selv ved en MA eller blighted ovum vil man kunne se stigning innenfor normalen. Det er jo også normal økning helt til det ikke er det - hjertet kan slutte å slå dagen etter alt var normalt. Så det er liksom ingen garantier. Derfor prøver jeg heller å slappe av og tenke at jeg ikke har kontroll over disse tingene :)
 
Hei dere. :) Førstegangsgravid her, etter 9 mnd prøving. så stas!
Men oppdaget litt friskt blod på papiret på onsdag på jobb. Ikke mye, ikke nok til at det kom noe i trusa, og heller ikke mer utover dagen. Da gikk det over i mer brun/gjennomsiktig klumpete utfold. (Kanskje noen av disse små klumpene som bekymrer meg mest…) Ingen smerter. Fra torsdag har alt vært normalt. Litt utflod, men ikke noe blod. Nå, lørdag formiddag, har det fortsatt ikke kommet mer blod eller smerter.

Ikke vært hos legen i det hele tatt enda, og nå sitter jeg på påskeferie og bekymrer meg veldig. Skal til legen rett etter påske, og tenker at dette bare må gå sin gang og at det forhåpentligvis går bra. Føler meg fortsatt gravid med større, ømme pupper, småkvalm og trøtt. Men veldig skremmende, og vanskelig å tenke på noe annet…

Er det noe spesielt ved slike klumper som er urovekkende? Tenker på morkake-anlegg, embryo osv? Aner ikke hvordan dette skal se ut og kommer så mye random på Google. Er/ var antakelig i uke 7. Trøster meg litt med at klumpene ikke kom samtidig med friskt blod, men det har kanskje ikke noe å si?
 
Jeg har absolutt null energi, og med en ett-åring merker jeg at hverdagen er litt tøff nå. Spent og bekymret hvordan de neste månedene blir :bag:
 
Hei dere. :) Førstegangsgravid her, etter 9 mnd prøving. så stas!
Men oppdaget litt friskt blod på papiret på onsdag på jobb. Ikke mye, ikke nok til at det kom noe i trusa, og heller ikke mer utover dagen. Da gikk det over i mer brun/gjennomsiktig klumpete utfold. (Kanskje noen av disse små klumpene som bekymrer meg mest…) Ingen smerter. Fra torsdag har alt vært normalt. Litt utflod, men ikke noe blod. Nå, lørdag formiddag, har det fortsatt ikke kommet mer blod eller smerter.

Ikke vært hos legen i det hele tatt enda, og nå sitter jeg på påskeferie og bekymrer meg veldig. Skal til legen rett etter påske, og tenker at dette bare må gå sin gang og at det forhåpentligvis går bra. Føler meg fortsatt gravid med større, ømme pupper, småkvalm og trøtt. Men veldig skremmende, og vanskelig å tenke på noe annet…

Er det noe spesielt ved slike klumper som er urovekkende? Tenker på morkake-anlegg, embryo osv? Aner ikke hvordan dette skal se ut og kommer så mye random på Google. Er/ var antakelig i uke 7. Trøster meg litt med at klumpene ikke kom samtidig med friskt blod, men det har kanskje ikke noe å si?
Høres egentlig normalt ut. Det er en del blod og ubehag ved en SA, ikke bare en dag med litt blødning. Det brune er bare gammelt blod som sikkert ikke har funnet veien ut umiddelbart :)
 
Høres egentlig normalt ut. Det er en del blod og ubehag ved en SA, ikke bare en dag med litt blødning. Det brune er bare gammelt blod som sikkert ikke har funnet veien ut umiddelbart :)
Takk for svar og betryggende ord. Krysser fingre og tær til tirsdag over påske!

God påske til deg og <3
 
Gravidsymptomene har slått inn og jeg har de siste ukene vært veldig sliten, slapp og ikke hatt energi til å gjøre noe som helst. Jeg kjenner jeg bekymrer meg litt for hvordan det blir å ha en baby når man er så utmattet som jeg er nå. Et liv med en nyfødt som ikke sover gjennom natta blir vel også ganske tungt kan jeg tenke meg. Noen andre som kjenner seg igjen?
 
Back
Topp