Ultralydrapporter

Veldig fin opplevelse på første offentlige ultralyd. Første barnet vårt, og alt så helt normalt og fint ut med knøttet
Justert termin fra 4. til 10. november, er nå uke 12+2. Nå er det bare å vente på NIPT-resultatet.

Hun sa ingenting om kjønn, så vi må smøre oss med tålmodighet til neste UL 8. juni.
IMG_8353.jpeg
 
Veldig fin opplevelse på første offentlige ultralyd. Første barnet vårt, og alt så helt normalt og fint ut med knøttet
Justert termin fra 4. til 10. november, er nå uke 12+2. Nå er det bare å vente på NIPT-resultatet.

Hun sa ingenting om kjønn, så vi må smøre oss med tålmodighet til neste UL 8. juni.
Vis vedlegget 404327

Fåe jeg lov å tippe kjønn? :happy:
 
Veldig fin opplevelse på første offentlige ultralyd. Første barnet vårt, og alt så helt normalt og fint ut med knøttet
Justert termin fra 4. til 10. november, er nå uke 12+2. Nå er det bare å vente på NIPT-resultatet.

Hun sa ingenting om kjønn, så vi må smøre oss med tålmodighet til neste UL 8. juni.
Vis vedlegget 404327
Så fine bilder ❤️❤️
 
TUL 12+6 hun mente 13+1.
Har vært på mange ul pga flere SA og MA og 12+6 har stemt med de tidligere ulså står ved det frem til OUL.
Alt så bra ut og venter nå spent på svar på NIPT. Hun turte ikke si noe om kjønn for hun mente alle så like ut på den tiden. Jeg har lest om nub og studert men er litt i tvil selv faktisk. :dontknow13F05403-7219-4703-A8D8-F89A0C90B35F.jpeg921E558E-840C-4556-8E09-03EA7E625368.jpeg9548690F-88F5-420F-8C06-E67BC2C0EC06.jpeg
 
Veldig fin opplevelse på første offentlige ultralyd. Første barnet vårt, og alt så helt normalt og fint ut med knøttet
Justert termin fra 4. til 10. november, er nå uke 12+2. Nå er det bare å vente på NIPT-resultatet.

Hun sa ingenting om kjønn, så vi må smøre oss med tålmodighet til neste UL 8. juni.
Vis vedlegget 404327
Nub ligger enda ned og kan se ut som jente. Men jeg synes ikke nub er så lang og hvis man zoomer inn så ser jeg en skygge på tuppen av nub. Dette kan være en stacking på en gutt. 12+2 er det mange gutter som ikke har reist seg enda. Det blir spennende å høre hva dette er på oul.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230430_221454.jpg
    Screenshot_20230430_221454.jpg
    203,1 KB · Visninger: 33
Nub ligger enda ned og kan se ut som jente. Men jeg synes ikke nub er så lang og hvis man zoomer inn så ser jeg en skygge på tuppen av nub. Dette kan være en stacking på en gutt. 12+2 er det mange gutter som ikke har reist seg enda. Det blir spennende å høre hva dette er på oul.


Ja det er sant! Litt tricky den der da.
 
Håper flere vil dele her snart :) Var vel noen som hadde nå nylig ift nedtelling..?:smiley-bounce012
 
Var på offentlig tidlig ultralyd i dag, og alt så bra ut! Kjente at vi hadde holdt gleden litt tilbake frem til nå i frykt for at noe skulle være galt. Så det var skikkelig godt å se et foster med masse bevegelse og alt på plass.

Var orignalt 13+2, men ble satt tilbake til 12+1. Det var helt forventet pga. lang syklus. (Det samme ble også estimert på supertidlig ultralyd privat i uke 6)

Jordmor ville ikke svare på hvilket kjønn hun trodde, men ut fra nub synes jeg det ser ut som jente. Selv om jeg hele veien har følt at det er en gutt.

Noen som vil gjette?:happy:
1D2BDADE-9066-4D1E-AC49-C3AE7C7CF6CE.jpeg42AE26F9-993A-469A-9EC1-73AB3A7324B8.jpeg
 
Var på offentlig tidlig ultralyd i dag, og alt så bra ut! Kjente at vi hadde holdt gleden litt tilbake frem til nå i frykt for at noe skulle være galt. Så det var skikkelig godt å se et foster med masse bevegelse og alt på plass.

Var orignalt 13+2, men ble satt tilbake til 12+1. Det var helt forventet pga. lang syklus. (Det samme ble også estimert på supertidlig ultralyd privat i uke 6)

Jordmor ville ikke svare på hvilket kjønn hun trodde, men ut fra nub synes jeg det ser ut som jente. Selv om jeg hele veien har følt at det er en gutt.

Noen som vil gjette?:happy:
Vis vedlegget 405149Vis vedlegget 405150
Synes mer det ser ut som gutt. Men 12+1 er i tidligste laget å gjette. Mye utvikling skal skje på få dager.
 
Da var jeg ferdig på otul og alt gikk fint.
Morkaka lå fint plassert på fremre vegg rett under navelen. Lengde målt til 6,6 cm. Hodemål stemte akkurat på en prikk med uke 12+6 som jeg er i dag. Den ville ikke ligge i ro og spratt masse rundt. Kjente dunk samtidig med bevegelsene vi så, så det er ingen tvil om at det er babydunk jeg har kjent siden 11+0. Hjertet slo normalt 163 slag i minuttet. Nakkefold og nesebein var bra. Fikk tatt NIPT blodprøver så må vente 10 dager på svar på den.
Jeg spurte om hun kunne se kjønn for det er jeg ganske sikker på at jeg så, men hundro litt på det å sa at hun ikke ville si noe for hun var litt usikker. Men det tror jeg ikke noe på for ho smilte så lurt. Jeg tror min magefølelse er riktig og at det er ei jente for jeg syns det så slik ut på nuben som var en helt vannrett strek uten synlig skygge på tuppen. Har privat ul om 10 dager så da får vi se om jeg så riktig :) Ble også satt på AlbylE pga tidligere svangerskapsforgiftninger. Må også på tilvekstkontroll i uke 24 som oppfølging pga disse svangerskapsforgiftningene for å sjekke vekst og næringstilstrømning i navlestreng.
Terminen ble satt til 24.november akkurat som mensterminen.
 
Last edited:
UL idag her også.
Alt så bra ut :Heartbigred :dance008 Hun brukte lang tid på å dobbelsjekke nakken, først så fikk hun fine mål og så til slutt prøvde hun få litt mer bevegelse, for hun lurte på om det var en hinne som lå helt inntil elr ikke. Ga opp til slutt, og nevnte de første målingene. Tok blodprøve til NIPT så får jo svar der. Haff, ny venting.
Ble satt 1 dag fram, så er 12+4 idag.
 
Back
Topp