Skravletråd

Var ikke bare bare å være på røyksopp konsert i går kveld som gravid!
Shit så vonde bein jeg fikk, å rygg, å kvalm, å hver gang noen rakk opp hendene for å ha det gøy så kom alle luktene slengt i fjeset mitt! Haha. Sensitiv for dårlige lukter ja!!! :p
Føler med deg! Begynt å reagere på lukt og smak jeg og. To ting jeg ikke klarer meg uten som jeg reagerte på sist gang og nå er leppepomaden min og kaffe. Er vel bare spørsmål om tid før vi begynner å kaste opp av disse luktene/smakene:depressed:

Føler med deg! Begynt å reagere på lukt og smak jeg og. To ting jeg ikke klarer meg uten som jeg reagerte på sist gang og nå er leppepomaden min og kaffe. Er vel bare spørsmål om tid før vi begynner å kaste opp av disse luktene/smakene:depressed:
Huff:-p ikke noe gøy når det er sånn :-p

Til dere som har vært gravid før: når begynte man å kunne se på dere at dere var gravid?

Det er vel veldig individuelt, men jeg lurer veldig! Hehe
Med første var det vel etter OUL. Med andre kom magen tidligere, kanskje rundt uke 14-15. Spent på tredje garvidmage :cool:

Til dere som har vært gravid før: når begynte man å kunne se på dere at dere var gravid?

Rundt UL her også tror jeg. Har litt ekstra rundt magen, så ikke like lett å se det tidlig her.

Skulle gjerne hatt tips selv :p hehe

Hva er godt å gå i? Synes allerede buksa strammer, men er nok fordi jeg er oppblåst!
Bomullsbukser eller kjoler. Alt som er løst rundt magen :hilarious: Den "haremsbuksa" fra Cubus er en vinner, den er digg når man ikke er gravid også. Bred strikk i livet og deilig stoff. Tipper du finner den i andre grupper, den blir alltid tipsa om:cool:

Med nr 1 var det rundt uke 17-18 ca, med nr 2 var det tiiidlig (livmoren var med navlen allerede 13+4):hilarious: Veldig spent på denne gang!

Er med i eit pt prosjekt, med pt ein dag i veka i nokre mnd framover. Og no skal vi i tillegg begynne med kostholdsbiten. Blir litt usikker på om eg kanskje burde sei eg er blitt gravid, eller om det ikkje har noko for seg enda. Er vel ikkje så mykje ein treng å tenke på, når det kjem til trening i første trimester?

Men om det blir som med -21 barnet, så kjem vel morgenkvalmen snart snikande:wacky:

Er med i eit pt prosjekt, med pt ein dag i veka i nokre mnd framover. Og no skal vi i tillegg begynne med kostholdsbiten. Blir litt usikker på om eg kanskje burde sei eg er blitt gravid, eller om det ikkje har noko for seg enda. Er vel ikkje så mykje ein treng å tenke på, når det kjem til trening i første trimester?

Men om det blir som med -21 barnet, så kjem vel morgenkvalmen snart snikande:wacky:
Trening som gir mye press i buk skal en vel være litt forsiktig med. Hvor forsiktig avhenger nok litt av hvor aktiv du var før svangerskapet også.

Mtp kostholdet kan du jo se hvordan det legges opp. Tenker du trenger ikke si noe med mindre det anbefales mat som gravide ikke bør spise eller mengden blir for lite mtp energinivå.

Kan vi ikkje lenger velge sjølv kva helsestasjon vi ønsker og gå til lenger, når dei er i samme kommune? Endte no opp med den som er nærmare heime, men som igjen blir lengre for meg å reise til i arbeidstida, då det tek 15 minutt i bil ein veg. I staden for den som er nærmare jobb, der eg berre kan spasere bort.
Med både bomstasjon og dyre drivstoffprisar + dårleg samvit ovafor jobb pga eg då blir enda lenger vekke når eg har time, så berre, ååååh... :mad:

Trening som gir mye press i buk skal en vel være litt forsiktig med. Hvor forsiktig avhenger nok litt av hvor aktiv du var før svangerskapet også.

Mtp kostholdet kan du jo se hvordan det legges opp. Tenker du trenger ikke si noe med mindre det anbefales mat som gravide ikke bør spise eller mengden blir for lite mtp energinivå.

Hvor forsiktig bør man være? Best å trene uten vekter?

Hvor forsiktig bør man være? Best å trene uten vekter?
Utifra det jeg har lest kan man trene som man pleier, hvis du vanligvis har trent med vekter kan du i teorien fortsette med det. Hvis man til vanlig har jogget et par ganger i uka er det ikke tiden for å starte opp med harde styrkeøvelser akkurat nå. Men ta gjerne kontakt med en fysio eller pt på treningsenteret ditt for litt mer veiledning.

Utifra det jeg har lest kan man trene som man pleier, hvis du vanligvis har trent med vekter kan du i teorien fortsette med det. Hvis man til vanlig har jogget et par ganger i uka er det ikke tiden for å starte opp med harde styrkeøvelser akkurat nå. Men ta gjerne kontakt med en fysio eller pt på treningsenteret ditt for litt mer veiledning.
Jeg synes det er vanskelig. Begynte å trene igjen etter jul, og har jo ikke trent så mye på en stund før det. Da tenker jeg det burde gå fint å fortsette omtrent som nå, men ikke ta meg helt ut liksom.

Jeg synes det er vanskelig. Begynte å trene igjen etter jul, og har jo ikke trent så mye på en stund før det. Da tenker jeg det burde gå fint å fortsette omtrent som nå, men ikke ta meg helt ut liksom.
Ja prinsippet er vel at man ikke skal presse seg mer enn det man har gjort hittil. Også må du jo kjenne litt etter og lytte til kroppen:)
Tror det skal mye til for å "trene feil" så tidlig i svangerskapet.

Ja prinsippet er vel at man ikke skal presse seg mer enn det man har gjort hittil. Også må du jo kjenne litt etter og lytte til kroppen:)
Tror det skal mye til for å "trene feil" så tidlig i svangerskapet.
Takk for tilbakemelding! :) Er jo litt deilig å ha en unnskyldning for å skru ned farten på mølla ;) hehe. Merker ikke noe særlig på kroppen enda, men det kommer vel.

Back
Topp