Våre symptomer

Her virker det som om jeg er kvalm i et par/tre dager, også har jeg noen dager som går bedre. Og så er jeg kvalm igjen. I dag er magen ikke god. Allerede oppkast x2, og konstant uggen. Blir verre av at jeg er oppe å står, men må jo forsøke å få i meg mat. Håper det gir seg litt nå når jeg får i meg lunsj.

Her virker det som om jeg er kvalm i et par/tre dager, også har jeg noen dager som går bedre. Og så er jeg kvalm igjen. I dag er magen ikke god. Allerede oppkast x2, og konstant uggen. Blir verre av at jeg er oppe å står, men må jo forsøke å få i meg mat. Håper det gir seg litt nå når jeg får i meg lunsj.
Akkurat samme her. Noen gode dager, og deretter noen dårlige...

Uke 13 straks - føler ikke noe som helst til graviditet. Sliter med å tro at jeg er gravid til tider. Brystene er fortsatt litt ømme, men det er ikke like mye som tidligere. Ikke får jeg tidlig ultralyd heller noe jeg syns er skikkelig dritt, rett og slett. Er mye urolig :/

Uke 13 straks - føler ikke noe som helst til graviditet. Sliter med å tro at jeg er gravid til tider. Brystene er fortsatt litt ømme, men det er ikke like mye som tidligere. Ikke får jeg tidlig ultralyd heller noe jeg syns er skikkelig dritt, rett og slett. Er mye urolig :/
Har du vurdert privat?

11+2

Er mindre kvalm nå enn for noen uker siden, men det skylle fortsatt kvalmebølger over meg 2-3 ganger daglig. Vært mest plaget på etm og kveld! Sluttet med postafen nå da, tar heller én afipran om kvalmen kommer veldig ubeleilig når jeg har avtaler/skal bort e.l.
Ellers er puppene mye ømmere nå! Ikke vært særlig ømme frem til nå. Har også sporadiske ligamentsmerter, og den dustete forstoppelsen.. må bare leve med den til fødsel tenker jeg;p

Har heller ingen symptomer! Noe ømme pupper som deg, men ellers kjenner jeg meg overhodet ikke gravid! Så kjedelig at du ikke får ultralyd :/ vurderer du å gå privat? :)

12+4 og mitt største problemet er treg mage og tidvis luftsmerter da alt går så tregt. Må i tillegg gå på jerntilskudd og det hjelper ikke på magen:sour: Alle tips mottas med takk, prøver å være flink både med kosthold, drikke og mosjon men blir det ikke bedre snart blir det apoteket og noe mot magen for dette går ikke:dead:

12+4 og mitt største problemet er treg mage og tidvis luftsmerter da alt går så tregt. Må i tillegg gå på jerntilskudd og det hjelper ikke på magen:sour: Alle tips mottas med takk, prøver å være flink både med kosthold, drikke og mosjon men blir det ikke bedre snart blir det apoteket og noe mot magen for dette går ikke:dead:
Jerntilskudd så tidlig?:wideyed:

Må begynne fra uke 18 som sist, men skader ikke å begynne før:)

Ingen andre tips enn lactulose og drikk mye vann.

Jeg fikk veldig treg mage når jeg begynte på jern sist graviditet. Det som fungerte for meg var å spise 3 svisker hver dag. Måtte være Sunsweet, disse smakte best. Ikke favoritt snacks, men det hjalp meg! :p

Flere som hikker? Jeg hikker omtrent hver dag, så jeg blir helt sliten i mellomgulvet :bored:

Jupp, har slitt før graviditeten og med å klare og holde jern/ferritin min oppe å fått anemi flere gang med påfølgende jern og blodoverføring å nå raser verdiene ned igjen så går på mye jern å ødelegge jo magen helt :dead:

Har heller ingen symptomer! Noe ømme pupper som deg, men ellers kjenner jeg meg overhodet ikke gravid! Så kjedelig at du ikke får ultralyd :/ vurderer du å gå privat? :)
Det var en vurdering. Men samt så tenker at det er ikke så lenge siden man måtte vente til man var 18 uker heller. Så satser vel bare at det går bra. Selvom det ikke er så lett å alltid ta det så rolig må jeg innrømme :p

Våkna på natta å drakk en halvliter med vann :hilarious: er så tørst om dagen (og natta tydligvis)! :laughing002 litt tette bihuler uten andre forkjølelsessymptomer, ofte sulten og sånn rar følelse i nedre del av megen som kan minne om kynnere.. så lenge jeg spiser gjevnt så er kvalmen borte, og den ekstreme trøttheten:happy093(bortsett fra at jeg sov 12 timer i natt da, med to tissepauser)

Drikk rikelig, om du ikke drikker kaffe fra før kan du prøve en halv kopp med like mye melk i om morgenen, ha i oboy om det blir eller smak. Spis grovt, prøv å gå en tur, sett deg ned og reis deg opp, spis en halvgrønn banan før du legger deg. Google mat som gir gass og unngå de (kål og erter bl.a.) og drikk litt til :laughing002

Back
Topp