Våre symptomer

Hva med å ta litt sykmelding?
Det føles feil å be om sykemelding bare fordi man er trøtt, når andre sliter med oppkast m.m...
(Jeg har også en jobb der det er svært vanskelig å finne vikar, og vil helst ikke "forlate" elevene mine) Selv om det hadde vært deilig å kunne ta det med ro i en periode. Jeg har nesten ikke overskudd til å tilbringe tid sammen med sønnen min.

Det føles feil å be om sykemelding bare fordi man er trøtt, når andre sliter med oppkast m.m...
(Jeg har også en jobb der det er svært vanskelig å finne vikar, og vil helst ikke "forlate" elevene mine) Selv om det hadde vært deilig å kunne ta det med ro i en periode. Jeg har nesten ikke overskudd til å tilbringe tid sammen med sønnen min.
Jeg måtte sykmelde meg fordi jeg "bare" var trøtt. Det som er skummelt er om man drar strikken for langt og faktisk ikke klare å komme seg ovenpå til fødselen eller barseltiden. Alle gravide har forskjellige behov og dette er en av de tidene det er viktigst for oss å sette oss og vår helse først.

Fikk hyperemesis i uke 4+1. Har vært innlagt 4 ganger, og får nå hjemmesykepleie på besøk for å gi intravenøs væske x 2 i uka. Skal legge inn SVK i brystet, og mate meg selv med TPN hjemme. Får ikke i meg næring, og lite væske, og har derav rast ned i vekt. Nå er alle redd for at fosteret ikke tar til seg næring, siden jeg ikke greier å ta til meg det :( forrige svangerskap varte dette til fødsel, så det er blitt spådd at det samme skjer nå (bare enda verre). Har mange ganger tenkt at jeg ikke klarer dette:(:Heartred

Last edited:
Ca. 10 uker i dag. Veldig lite symptomer egentlig. Kvalmen er omtrent vekke, kan bli litt uggen på morgenen men lite. Våkner kl 05 hver dag av meg selv. Har gjort det i alle graviditetene jeg har hatt. Sovner til gjengjeld kl 21 på kvelden :angelic: :happy: Storsett hissig og irritert på mannen stakkars:hilarious:

Jeg er 8+5 og eneste symptomet jeg har er uteblitt menstruasjon og trøtthet. Fastlegen sa jeg bare skulle være glad å ikke bekymre meg. Men blir jo urolig å lurer på om det er liv der. 4 uker til ultralyd. Håper tiden går fort.

Jeg er 8+5 og eneste symptomet jeg har er uteblitt menstruasjon og trøtthet. Fastlegen sa jeg bare skulle være glad å ikke bekymre meg. Men blir jo urolig å lurer på om det er liv der. 4 uker til ultralyd. Håper tiden går fort.
Du er ikke alene. Jeg er uke 10 og har ikke hatt så mye symptomer. Har gått og vært mye bekymret. Har nok tatt noen tester for mye for å si det sånn. :p

Med førstemann fant jeg ut at jeg var gravid i begynnelsen av uke 7, hadde ingen symptom, bare uteblitt mens. Deretter ble jeg trøtt og måtte tisse ofte, men hadde ikke noe kvalme før uke 10 eller 12, og det ble ikke så mye heller. Så bare nyt det. Det er sikkert ikke noe galt. :)
Denne gangen er jeg helt ødelagt siden IKM. :bag:

Jeg har hatt ekstrem kvalme og ømme pupper siden uke 4, men nå føler jeg det begynner å gi seg (uke 9+2). Det nye nå er å tisse hver natt, gjerne to ganger- det har jeg ALDRI gjort i hele mitt liv. Fortsatt sykt trøtt, så må alltid ta meg en lur i lunsjen..

Har gått fra å være kvalm så og si hele tiden til å bli kvalm og uvell når jeg gjør noe. Står forsatt opp om natta å tisser. Litt kjipt, sist så ga de kjipe symptomene seg rett før uke 12, nå er jeg 12+3 :sour:

I går var jeg nesten ikke trøtt på kvelden, i dag er jeg nesten ikke uggen på morgenen. Stadig ømme pupper da, det er jo noe. Blir jo alltids en viss bekymring når de vante symptomene endrer seg litt :/

På mandag følte jeg meg nesten som før, tenkte det begynte å gi seg da, men så feil kunne jeg ta!!!! Tisser om natta, oppblåst, økt utflod, uggen/kvalm( som er det aller værste) og sliten. Nevnte jeg at jeg gråter mye også? Kjenner livmoren strekker og drar seg titt og ofte også… Vil så gjerne at ukene skal gå fort!! Jeg vil føle meg gravid, få mage og kjenne liv❤️ Ikke bare føle meg «syk»

På mandag følte jeg meg nesten som før, tenkte det begynte å gi seg da, men så feil kunne jeg ta!!!! Tisser om natta, oppblåst, økt utflod, uggen/kvalm( som er det aller værste) og sliten. Nevnte jeg at jeg gråter mye også? Kjenner livmoren strekker og drar seg titt og ofte også… Vil så gjerne at ukene skal gå fort!! Jeg vil føle meg gravid, få mage og kjenne liv❤️ Ikke bare føle meg «syk»
Såå enig! Vil også føle meg gravid og kjenne små bevegelser i magen :Heartpink

Jeg måtte sykmelde meg fordi jeg "bare" var trøtt. Det som er skummelt er om man drar strikken for langt og faktisk ikke klare å komme seg ovenpå til fødselen eller barseltiden. Alle gravide har forskjellige behov og dette er en av de tidene det er viktigst for oss å sette oss og vår helse først.
Samme her, er sykemeldt pga utmattelse og trøtthet nå! Sykemeldt 50% neste uke så prøver så godt jeg kan… :( Tar uke for uke :)

Har plutselig fått skikkelig mage, men har ikke gått opp i vekt, er det normalt? Føles ikke ut som jeg er full av luft heller

Back
Topp