IKM uke 48

Har lutealfase på 10 dager selv, og har også tenkt det er kort lutealfase som ødelegger for meg. Så jeg har fått progesteronstøtte for å forlenge lutealfasen. Første syklusen jeg prøver det nå ❤️ Håper det er det som skal til!
Håper det ordner seg for deg med progesteronstøtte❤️ Blir spennende å følge med videre!

Var det vanskelig å få det? Jeg har prøvd å Google litt om det når jeg har lest om det feks her inne, men finner ikke så mye om det - og veldig lite fra kjente troverdige norske kilder. Mulig det bare er enda et eksempel på nedprioritert kvinnehelse.

Håper det ordner seg for deg med progesteronstøtte❤️ Blir spennende å følge med videre!

Var det vanskelig å få det? Jeg har prøvd å Google litt om det når jeg har lest om det feks her inne, men finner ikke så mye om det - og veldig lite fra kjente troverdige norske kilder. Mulig det bare er enda et eksempel på nedprioritert kvinnehelse.
Jeg gikk privat og fikk progesteron. Lutealfase på 11 dager her, så skal egentlig ikke klage. Betalte 2000 for sjekk med ultralyd, en haug med blodprøver og resept på progesteron. Forje mnd var første runde, gikk på det fra 1-12 dpo og mensen kom 15 dpo.

12 dpo i dag, så siste dag med piller. Negativ test, så da slutter jeg og får vel mensen om 2-3 dager.

Jeg gikk privat og fikk progesteron. Lutealfase på 11 dager her, så skal egentlig ikke klage. Betalte 2000 for sjekk med ultralyd, en haug med blodprøver og resept på progesteron. Forje mnd var første runde, gikk på det fra 1-12 dpo og mensen kom 15 dpo.

12 dpo i dag, så siste dag med piller. Negativ test, så da slutter jeg og får vel mensen om 2-3 dager.
Tusen takk for svar ❤️ kanskje jeg skulle tatt meg en tur til privat gynekolog. Verdt å betale 2000 hvis det kan hjelpe. Uansett fint å få tatt litt prøver for å sjekke ståa. Jeg er gammel, så alderen kan jo ha innhentet meg.

Tok en test idag, på utvannet ettermiddags urin. 9 dpo, IKM på torsdag. Og her er det faktisk en antydning til en strek!?:nailbiting:
Skal prøve å holde meg til i morgen tidlig med å teste igjen, eller.. kanskje jeg tar en til nå ikveld:angelic:
4FC6B69F-6E11-45B9-8E72-45B0F9C13084.jpeg

Takk ❤️ Jeg har målt etter el i flere sykluser og veldig sikker på at lutealfasen er 10 dager, så gikk til privat gynekolog og da fikk jeg Utrogestan på resept med en gang. Hørt om noen som måtte måle progesteron i blodet først, men jeg trengte ikke det. Så var veldig lett for meg i hvert fall :)

Last edited:
Etter en dårlig dag i går, så drømte jeg at jeg fikk positiv test i natt. To særdeles fine streker lyste klart og tydelig mot meg i drømmen :laughing002 Måtte da selvsagt svi av en test da jeg våknet, men den var helt blenda:rolleyes: 8 dpo i dag og spottingen fortsetter, så det går nok mot tr i løpet av uken.

Håper dere andre får mer suksess enn meg, håper det blir mange positive tester ila uken ❤️

Et spørsmål. Skal man se antydning til der teststreken er før man dypper den i urin? Og kan man se antydning til der teststreken skal være etterpå, uten at det er hcg som utløser det? Testet i går og i dag, og har fått svært (!) svake streker på alle tre. Veldig vanskelig å fange opp på bilde, men kanskje noen klarer å se streken såvidt. Veldig svakt og har ikke helt troa siden jeg blør littegranne i tillegg. Skjønner at man må vente og se, men er bare nysgjerrig på om man i teorien alltid kan få øye på en strek hvis man ser godt nok.

Vedlegg

• 12820BE8-DE63-444F-A016-B99752C36A86.jpeg
    12820BE8-DE63-444F-A016-B99752C36A86.jpeg
    211,3 KB · Visninger: 135
  • F6B03A10-1250-475D-8D5E-CC662BEED46A.jpeg
    F6B03A10-1250-475D-8D5E-CC662BEED46A.jpeg
    181,4 KB · Visninger: 124
  • DACAD844-D1DC-451D-BDEE-1E3721BECCD4.jpeg
    DACAD844-D1DC-451D-BDEE-1E3721BECCD4.jpeg
    145,4 KB · Visninger: 127
Et spørsmål. Skal man se antydning til der teststreken er før man dypper den i urin? Og kan man se antydning til der teststreken skal være etterpå, uten at det er hcg som utløser det? Testet i går og i dag, og har fått svært (!) svake streker på alle tre. Veldig vanskelig å fange opp på bilde, men kanskje noen klarer å se streken såvidt. Veldig svakt og har ikke helt troa siden jeg blør littegranne i tillegg. Skjønner at man må vente og se, men er bare nysgjerrig på om man i teorien alltid kan få øye på en strek hvis man ser godt nok.
Har man gode strekøyne kan man se noe før. Jeg kan på noen tester se et "mer blankt" område før den dyppes.
Slike skyggestreker som du har der, har jeg ofte desverre. Ihvertfall på babyplan. Når det først er en strek der, er det noe "annet" enn de skyggene.
Kan for all del være starten på noe altså, krysser fingrene :Heartred

Husk meg da. Blenda (altså, jeg sto med forstørrelses glass) 9dpo. Og svakt 10 dpo! Jeg heier :happy093
Jeg også har lyst med lommelykt og titta på den jeg tok nå i alle mulige vinkler. Null, nada, niks strek altså :p men jeg gir jo opp ikke sant. 9 dpo får liksom alle strek ;) føler jeg da. Men jeg er veldig glad du heier gode du ❤️

9 dpo, negativ test og spotting på meg.. tror kanskje jeg også bør utforske muligheter for progesteron-støtte :confused:

Hm. En anelse sterkere strek i dag, som jeg også syntes hadde en anelse rosafarge. MEN, jeg så teststreken ganske tydelig før jeg dyppet den i urin. Skal jeg klage på testene? Ser ut til at alle i samme pose ser sånn ut. For man skal vel ikke se streken før den har vært i bruk?

Vedlegg

• 7DC8F80A-B23E-46D5-8491-37D1AB676914.jpeg
    7DC8F80A-B23E-46D5-8491-37D1AB676914.jpeg
    366,9 KB · Visninger: 107
  • 1E7BE914-C70B-42B7-B391-2E1252928715.jpeg
    1E7BE914-C70B-42B7-B391-2E1252928715.jpeg
    431,8 KB · Visninger: 110
Hm. En anelse sterkere strek i dag, som jeg også syntes hadde en anelse rosafarge. MEN, jeg så teststreken ganske tydelig før jeg dyppet den i urin. Skal jeg klage på testene? Ser ut til at alle i samme pose ser sånn ut. For man skal vel ikke se streken før den har vært i bruk?
Jeg har aldri opplevd å se streken før, men var det vist andre som hadde?
Den der ser ut som min for 3 dager siden, og den blir bare sterkere. Håper det er spire og ikke tullestrek:Heartred
Har du en annen type test du kan ta?

Back
Topp