Klagetråd

Jeg kasta opp HELE onsdag. Ekstremt kvalm i går og i dag, men har begynt å få i meg litt mat og drikke igjen. Jeg kommer definitivt å kjøpe meg postafen om det fortsetter slik i neste uke, klarer knapt å sitte i vanlig stol mer enn en halv time for jeg blir så kvalm. Bare usikker på om jeg bør snakke med lege først - har lest begge deler på nett...
Du får resept hos legen, jeg fikk en pakke på 100 stk. anbefalt dose var 1 tabl intil tre ganger daglig.. det er vist førstevalget for medisin mot kvalme hos gravide Er jo helt jæv.. å ha det sånn!!

kvalm, kvalm, kvalm... trøtt..........
vil egentlig bare sove... men må vente til mini har sovna!

Trøtt! Og gubben er vekk.. så kan vel ikke sove mens mini leker på gulvet.. dupper jeg av, så våkner jeg og finner henne inni sotluka på mørkeloftet sikkert :hilarious: Eller oppi matavfallet.. eller alt hvetemelet utover.. Kan sikkert skje mye rart!
…kaffe kanskje..? Mens jeg enda liker smaken?!

Trøtt! Og gubben er vekk.. så kan vel ikke sove mens mini leker på gulvet.. dupper jeg av, så våkner jeg og finner henne inni sotluka på mørkeloftet sikkert :hilarious: Eller oppi matavfallet.. eller alt hvetemelet utover.. Kan sikkert skje mye rart!
…kaffe kanskje..? Mens jeg enda liker smaken?!
Høres veldig ut som en situasjon her i huset

Våkna av at mannen kom hjem fra jobb.
Han ville kose så han begynte å ta og klemme på hele meg. Så nå sitter jeg i stua.. kvalm som pokker. Å så øm i magen at det kjennes ut som noen har slått meg i magen…. Ble ikke mye kos nei..

Så….. hjelper til i barnedåp i dag.
Steker vårruller, som jeg i utgangspunktet elsker. Men det lukter GRIS… Altså. Gris i den forstand Grisen i fjøset lukter… hjalp IKKE på kvalmen!
:depressed::depressed::depressed:

Vi er på hytta. Natt fra hel****e, hodepine, kvalme. Sykt trøtt. 2åringen nekter å sove, 4åringen er sliten og trøtt= sure grinete barn, og foreldrene er nok ikke særlig bedre :hungover: :hilarious:

Gi meg styrke.
Da var det rett fra å hjelpe til i barnedåp til jobb :hilarious: :banghead:

Sykdom på jobben. Så da reiser jeg rett fra dåp til jobb. Hu som ringte meg fra jobben kom derfra nå :hilarious:

Last edited:
Konstant kvalm nå…….
Straffet seg og være på "jobb" i 12 timer :meh:

Våken pga kvalme og oppkast... Gleder meg over graviditet, men hater å være kvalm hele tiden!

Er så nervøs og prøver ikke sammenligne meg med andre, men føler jeg har så lite symptomer. Vet at det er like normalt, men skulle ønske jeg følte meg mer gravid:(

Kjenner ingenting i livmorområdet lenger. Det var det tegnet som gjorde at jeg skjønte at det ikke gikk veien sist. Får vel være forberedt på det nå :/

Kjenner ingenting i livmorområdet lenger. Det var det tegnet som gjorde at jeg skjønte at det ikke gikk veien sist. Får vel være forberedt på det nå :/
Det kommer i rykk og napp her, hvis du er veldig bekymret så kan du kanskje spørre legen om hcg måling? Og om graviditetstestene blir sterkere så er det et godt tegn :Heartred

Det kommer i rykk og napp her, hvis du er veldig bekymret så kan du kanskje spørre legen om hcg måling? Og om graviditetstestene blir sterkere så er det et godt tegn :Heartred
Takk for oppmuntringen :) Håper det kommer i rykk og napp ja. Følte bare ikke noe i går og fikk sånn "tom følelse" når jeg våkna i dag. Føler det er litt mye å bruke min og legens tid på blodprøver så tidlig. Enten så går det eller så går det ikke :shy: Vi satser på det første :) :smiley-angelic001

Takk for oppmuntringen :) Håper det kommer i rykk og napp ja. Følte bare ikke noe i går og fikk sånn "tom følelse" når jeg våkna i dag. Føler det er litt mye å bruke min og legens tid på blodprøver så tidlig. Enten så går det eller så går det ikke :shy: Vi satser på det første :) :smiley-angelic001
Mannfolka våre skulle bare visst det tankekjøret det er for oss å gå gravide:hilarious: i allefall når man har mistet før.. om du ombestemmer deg, så trenger du ikke time for å spørre om rekvirering av blodprøver:) jeg sender bare melding via helsenorge, og prøver å holde meg i skinnet for å be om nye denne uka. Tok forrige uke som viste god stigning. TUL neste torsdag så da får jeg jo svar uansett:) krysser fingrene for at alt er i orden med spiren din:Heartred

Mannfolka våre skulle bare visst det tankekjøret det er for oss å gå gravide:hilarious: i allefall når man har mistet før.. om du ombestemmer deg, så trenger du ikke time for å spørre om rekvirering av blodprøver:) jeg sender bare melding via helsenorge, og prøver å holde meg i skinnet for å be om nye denne uka. Tok forrige uke som viste god stigning. TUL neste torsdag så da får jeg jo svar uansett:) krysser fingrene for at alt er i orden med spiren din:Heartred
Ja, de tenker jo ikke så mye på det nødvendigvis for det skjer jo ikke noe i deres kropp...! :p Så ja, de fleste bekymringer har jeg i mitt eget hode, jeg deler jo med han, men tror det er lettere for han å bare tenke at jaja, går det ikke nå så går det neste gang... Men men, vi satser på det går nå! :)
Åh, så gøy med tul i neste uke da, selvom det sikkert føles som en eeeevighet til! Hvor langt er du på vei da? :) Jeg kjenner jeg må ha en tul selv, i typ uke 8 eller noe som jeg hadde sist! Det er en god betryggelse :) Han som tok ultralyden på meg da sa "de åtte første ukene av livene våre er de aller mest kritiske/risikable (husker ikke direkte ordet han brukte)", og det gjorde meg veldig mye tryggere når jeg da visste at det så bra ut i uke 8 :)

Ja, de tenker jo ikke så mye på det nødvendigvis for det skjer jo ikke noe i deres kropp...! :p Så ja, de fleste bekymringer har jeg i mitt eget hode, jeg deler jo med han, men tror det er lettere for han å bare tenke at jaja, går det ikke nå så går det neste gang... Men men, vi satser på det går nå! :)
Åh, så gøy med tul i neste uke da, selvom det sikkert føles som en eeeevighet til! Hvor langt er du på vei da? :) Jeg kjenner jeg må ha en tul selv, i typ uke 8 eller noe som jeg hadde sist! Det er en god betryggelse :) Han som tok ultralyden på meg da sa "de åtte første ukene av livene våre er de aller mest kritiske/risikable (husker ikke direkte ordet han brukte)", og det gjorde meg veldig mye tryggere når jeg da visste at det så bra ut i uke 8 :)
Jeg er 6+3 på første TUL neste torsdag :joyful: er først og fremst for å se at det er rett plassert, antall og hjerteslag. Tenker å ta en til i uke 8-9 og så den i uke 12 som alle får.

Da høres det ut som «midt i prikk» med TUL jeg har bestilt i uke 8+6, om alt er bra da kan jeg velge å fortelle det til svigers.. Svigermor har bursdag 9+0 nemlig! Men mine foreldre er bortreist da, så må vente noen uker før jeg forteller dem. Forrige gang fortalte vi det ganske likt, følte det måtte være rettferdig! Meen, det spiller jo ikke så mye rolle. Vet at svigers ikke kommer til å sladre om det;)

Jeg er 6+3 på første TUL neste torsdag :joyful: er først og fremst for å se at det er rett plassert, antall og hjerteslag. Tenker å ta en til i uke 8-9 og så den i uke 12 som alle får.
Jaa, det er alltid fint å se hjerteslag! :) Det blir bra! Da får du fulgt godt med :Heartpink Krysser sånn fingrene for oss begge!!

Back
Topp