Klagetråd

Kanskje ikke helt innafor å klage over men...... jeg har ingen symptomer. Og det er jo egentlig bra. Hadde heller ikke det i mitt første svangerskap og ut kom jo en frisk baby. Men så har jeg jo mistet 4 ganger etter det og da hadde jeg i det minste litt symptomer å kjenne på. Ikke rart man blir tullete :wtf:
 
Irriterer meg over at jeg må forklare til legekontoret at de har innført tidlig ultralyd til alle på SUS nå.. :bag:
De ville ikke ha meg inn på svangerskapskonsultasjon før uke 12, som jeg syntes var litt sent med tanke på henvisning til tidlig ultralyd..
 
Kjenner også på mangel på jubling enda, har fått positiv test ja, men skjer det noe inni der? Aner ikke… Synes dagene går sakte. 4+5 i dag, tenker å ta TUL om ca to uker for å få bekreftet at det faktisk er noe der inne. Først da kjenner jeg at jeg kan slappe litt mer av.

Var hos legen på mandag, og fikk i dag henvisning til tidlig ultralyd når jeg er 13 uker på vei, det gikk fort :D
 
Tørr heller ikke juble førr høyt, har kommet på tul i uke 7 tidligere kor det ikke va liv.. men da hadde æ ikke nå særlig symptoma.. nu har æ samme søvn-probleme såm æ hadde sist (når det jikk bra), så tenke at det går nu helst fint:) men litt avventanes e æ uansett
 
Kjenner også på mangel på jubling enda, har fått positiv test ja, men skjer det noe inni der? Aner ikke… Synes dagene går sakte. 4+5 i dag, tenker å ta TUL om ca to uker for å få bekreftet at det faktisk er noe der inne. Først da kjenner jeg at jeg kan slappe litt mer av.

Var hos legen på mandag, og fikk i dag henvisning til tidlig ultralyd når jeg er 13 uker på vei, det gikk fort :D
Hvor i landet bor du? Er så nysgjerrig på om de har tidlig UL i Oslo nå, finner ikke noe klart svar på nett.
 
Hvor i landet bor du? Er så nysgjerrig på om de har tidlig UL i Oslo nå, finner ikke noe klart svar på nett.

Signerer den! Eg holder til i Bergen og finner ikke ut av det.
 
:angelic: Kjenner også på mangel på jubling enda, har fått positiv test ja, men skjer det noe inni der? Aner ikke… Synes dagene går sakte. 4+5 i dag, tenker å ta TUL om ca to uker for å få bekreftet at det faktisk er noe der inne. Først da kjenner jeg at jeg kan slappe litt mer av.

Var hos legen på mandag, og fikk i dag henvisning til tidlig ultralyd når jeg er 13 uker på vei, det gikk fort :D

Eg har også bestilt tul(egentlig alt for tidlig), men vi ska t svigers den helgen(de bor et stykke unna) og de kommer til å skjønne det uansett når eg ikke tar vin til fredagspizzaen(tradisjon hver fredag der inne):angelic: Så vil bare kjapt sjekke at det er riktig plassert og at det er én, haha. Får vi blinkende hjerte er det bonus! Er vel omtrent 5+6 på timen, så kan jo være for tidlig..
 
Irriterer meg over at jeg må forklare til legekontoret at de har innført tidlig ultralyd til alle på SUS nå.. :bag:
De ville ikke ha meg inn på svangerskapskonsultasjon før uke 12, som jeg syntes var litt sent med tanke på henvisning til tidlig ultralyd..
Så håpløst!
Sist jeg snakket med legekontoret og spurte når jeg skulle bestille time, så sa de at jeg kunne bestille den første svangerskapskontrollen når jeg ville :)
Har time om en uke, da er jeg 7+1, nettopp pga henvisning til tidlig ul på SUS.
Må ha ny resept på blodfortynnende også, så tenkte ta det hos legen fremfor jm, men jeg har fått time til jordmor når jeg er 8+6.
Vet ikke hvilken kommune du tilhører, men går det an å snakke med jordmortjenesten for å få det tidligere i steden??
 
Så håpløst!
Sist jeg snakket med legekontoret og spurte når jeg skulle bestille time, så sa de at jeg kunne bestille den første svangerskapskontrollen når jeg ville :)
Har time om en uke, da er jeg 7+1, nettopp pga henvisning til tidlig ul på SUS.
Må ha ny resept på blodfortynnende også, så tenkte ta det hos legen fremfor jm, men jeg har fått time til jordmor når jeg er 8+6.
Vet ikke hvilken kommune du tilhører, men går det an å snakke med jordmortjenesten for å få det tidligere i steden??
Ja, virket ikke som de hadde satt seg inn i dette. Men jeg sendte link til Stavanger Aftenblad sin artikkel om det :hilarious: Så skal til legen når jeg er ca. 6 uker på vei og få henvisning. Så det ordnet seg heldigvis! Godt du slapp det, og fikk time når du selv ønsket!
Men veldig irriterende å føle seg som en plagsom pasient:bag:

Så spennende med jordmortime om 2-3 uker da! Er det første graviditet?:love2
 
Ja, virket ikke som de hadde satt seg inn i dette. Men jeg sendte link til Stavanger Aftenblad sin artikkel om det :hilarious: Så skal til legen når jeg er ca. 6 uker på vei og få henvisning. Så det ordnet seg heldigvis! Godt du slapp det, og fikk time når du selv ønsket!
Men veldig irriterende å føle seg som en plagsom pasient:bag:

Så spennende med jordmortime om 2-3 uker da! Er det første graviditet?:love2
Så bra! :)
Ja, men har vært borti lignende! Da jeg skulle ta celleprøve for første gang, gikk jeg til fastlegen. Han skjønte ikke hvorfor jeg ville ha celleprøve når jeg ikke hadde symptomer på at noe var galt. Følte meg så teit som satt der og liksom krevde noe, når han var den som burde visst best :p
Jeg ble veldig overrasket over hvor lite oppdatert han var!

Nei, det er ikke første graviditet, men forhåpentligvis første barnet :)
 
Så bra! :)
Ja, men har vært borti lignende! Da jeg skulle ta celleprøve for første gang, gikk jeg til fastlegen. Han skjønte ikke hvorfor jeg ville ha celleprøve når jeg ikke hadde symptomer på at noe var galt. Følte meg så teit som satt der og liksom krevde noe, når han var den som burde visst best :p
Jeg ble veldig overrasket over hvor lite oppdatert han var!

Nei, det er ikke første graviditet, men forhåpentligvis første barnet :)
Det har jeg hørt flere som har opplevd med celleprøve!! Det er helt utrolig at det skal sette spørsmålstegn bak hvorfor vi ønsker å ta det :rolleyes:

Åå, krysser fingrene for denne sitte til målstreken :love2
 
Kvaaaaaaalm…… Får ikke sove! :depressed:
 
Det har jeg hørt flere som har opplevd med celleprøve!! Det er helt utrolig at det skal sette spørsmålstegn bak hvorfor vi ønsker å ta det :rolleyes:

Åå, krysser fingrene for denne sitte til målstreken :love2
:eek: En snøkrystall fra 2021?!
 
Nå kjente jeg en bølge av kvalme på morningen... Orker ikke at det skal begynne allerede nå (4+6) :arghh:
 
Back
Topp