Mai - skravletråd

Så frøkna begynner å få langt hår, vel lengre enn hu har hatt. Vi vil helst ikke klippe lugg, men la alt vokse sammen og bare klippe tuppene innimellom. Noen som vet om fine hårspenner/strikker osv som ikke ødelegger håret? Vil helst holde det i god stand, så får hu bestemme selv når hu er eldre hvordan hu vil ha håret, langt, kort, noe imellom. Hvem vet!

Planen i konf om 2 uker er helt klart bunad på meg og mannen, festdrakt på jentene og penbukse og skjorte på eldstemann, med blazer muligens

Værmeldinga på storm er jo begynt å gå så langt frem. Og den antyder et sted mellom 22 og 28 grader den lørdagen. 22 og bunad, varmt, men ok. 28? Nesten så jeg vurderer å ha en enkel kjole da, gitt.....

Det ville gjort frakt av bunaddsskjorter enklere.
Men det er konfirmasjon. Jeg har tenkt å ha bunad. Svart. Ull.
La oss håpe det ikke blir 28 grader.... Da tar jeg i alle fall med en kjole.... I tilfelle jeg smelter.

Men en ting jeg tenker en del på... Hver kveld gir appen til strømselskspet meg et push-varsel om strømpris neste døgn, og hva som er billigste og dyreste time.

Men det er rett og slett flaut. Vi ligger på sånn 1/10 og tidvis mindre, enn de sør for sognefjorden. Det er helt absurd feil. Svinger-slekta vi skal på besøk til, bor altså sør for den grensa. Og har helt andre strømpriser. Vi har ganske enkelt et helt, helt, helt annet nivå. Det er rent flaut. Det burde bygges en ledning fra nord til sør og fordele litt.

Da var vi ferdig for denne gang.
Fantastisk seremoni og feiring.
Lokalet er satt tilbake til sin vanlige standard, og jeg kan endelig sitte ned :)

Skall det vær sånn at lege på sykehuset skall gi beskjed visst man blir henvist vidare da radiolog syns jeg skall ta en ny Mr av kul i halsen. Skjønner ikke noe jeg. Såg sist fredag at jeg blir henvist til Mr igjen av kul i halsen og idag skulle jeg se om det evt var vurdert men da er henvisning vekke:eek:. Blir ju ikke klok på dette her:(

Men en ting jeg tenker en del på... Hver kveld gir appen til strømselskspet meg et push-varsel om strømpris neste døgn, og hva som er billigste og dyreste time.

Men det er rett og slett flaut. Vi ligger på sånn 1/10 og tidvis mindre, enn de sør for sognefjorden. Det er helt absurd feil. Svinger-slekta vi skal på besøk til, bor altså sør for den grensa. Og har helt andre strømpriser. Vi har ganske enkelt et helt, helt, helt annet nivå. Det er rent flaut. Det burde bygges en ledning fra nord til sør og fordele litt.

Slik ser snittet for mai ut, ikke den dyreste mnd da:p at det burde jevne seg er riktig, men ikke slik at midt- og nordnorge får samme prisnivå :nailbiting:

Vedlegg

• Screenshot_20220509_180836_com.hessenhh.stromapp.jpg
    Screenshot_20220509_180836_com.hessenhh.stromapp.jpg
    268,9 KB · Visninger: 9
Slik ser snittet for mai ut, ikke den dyreste mnd da:p at det burde jevne seg er riktig, men ikke slik at midt- og nordnorge får samme prisnivå :nailbiting:

Vi vil helst ikke få samme absurde nivå nei. Men at vi ligger på sånn ca 1/10 er nå likevel rett og slett flaut.

Idag blev det Horn til middag:)
Drama i ettermiddag da passer det fint at ha noen i handen på vei til drama:p

Mannen: du ligger ikke der og sover grand Prix?

Meg: neida, jeg er helt våken, og det er siste sangen

Meg litt senere : bråvåkner og summer meg 4 land videre, bare å følge med!

Og så irritere jeg meg bittelitt. To ganger på få minutter fastslår man at Amanda Tennfjord tok seg lett videre til finalen. Altså. De vet slett ikke om hun fikk flest eller færrest stemmer av de som gikk videre. Det kan ha vært på hengende håret for alt hva de vet.

Men ja. Norge er videre. Og Hellas er nesten Norge. Så, jada, klart hun gikk lett videre. Hun er jo norsk ;)

Natta

En syk jenta med feber idag. Stakkarn er livredd hun skall vær syk på 16 og 17 mai:(
Hun har miste alt av karneval, festdag på skolen mm pga sykdom de siste året.

En syk jenta med feber idag. Stakkarn er livredd hun skall vær syk på 16 og 17 mai:(
Hun har miste alt av karneval, festdag på skolen mm pga sykdom de siste året.

Ohh, stakkar
God bedring. Det er nå heldigvis lenge til 17. mai da så hun rekker vel helst å bli frisk igjen

Går mye forkjølelse og hoste med og uten feber rundt oss for tiden. Mye syke unger.

Back
Topp