Skravletråd

Ånei! Ikke fått lysten på kaffe ennå??:eek: Så trist! Sender kjærlighet, haha :Heartred Hadde tidenes avsky mot kaffe helt frem til ca juletider, da begynte jeg i det små med mild cappucino med ekstra melk og masse skum, så har jeg sakte men sikkert jobbet meg mot svart Frielekaffe igjen, men tok en stund :hilarious:
Uff, nei, ingen sjanse her. Det lukter så fryktelig, at jeg blir dårlig av bare tanken! Nå har jeg endelig begynt å savne en god kopp kaffe, da. De første ukene, månedene? tenkte jeg at jeg like så greit kunne droppe kaffe for alltid :p

Kjenner følelsen. Mista heilt smaken på kaffi då eg var gravid med første, det varte heilt til etter fødsel. Med nr 2 kom det gradvis tilbake då eg var ca halvvegs.

Denne gongen varte det kanskje ei veke eller 2 :bag: eg mistenker at det økende inntaket mitt mellom graviditetene også speler inn her. Koffeinavhengigheten vant over smaken :hilarious:
Med første var det et par uker i starten der kaffe smakte litt ekkelt. Men ikke i nærheten av sånn det er denne gangen. Kan virkelig ikke være i samme rom som en kaffetrakter som er på. Helt grusomt! :confused:

Med første var det et par uker i starten der kaffe smakte litt ekkelt. Men ikke i nærheten av sånn det er denne gangen. Kan virkelig ikke være i samme rom som en kaffetrakter som er på. Helt grusomt! :confused:
Eg hadde det sånn med første. Heilt grusomt når mannen ville drikke kaffi i bilen f.eks.

Uff, nei, ingen sjanse her. Det lukter så fryktelig, at jeg blir dårlig av bare tanken! Nå har jeg endelig begynt å savne en god kopp kaffe, da. De første ukene, månedene? tenkte jeg at jeg like så greit kunne droppe kaffe for alltid :p

Uuuffffff, føler med deg! Haha verste! Hadde det sånn helt frem til jul her og, kaffe var djevelens verk og stinket noe så grusomt. En morgen hadde mannen både kvernet bønner og så traktet, og kjente stanken ( :hilarious: ) bare han gløttet på soveromsdøra for å si god morgen. Var en så intens brent forferdelig grusom lukt:dead: Som om noe har brent seg i bunnen av en kjele og stått på varme i mange timer. Gufs!:yuck: Måtte hive meg mot soveromsvinduet og be han lufte ut hele stua før jeg kunne bevege meg ut der:hilarious: Er så rart hva kroppen driver med mens man går gravid, haha huff!! For en unntakstilstand!:wtf:

Flere som sliter med dårlig matlyst? Idag er det vaffelens dag å det har magen fått merke starta dagen med 2 doble brødskiver med nugatti I 8 tiden.. Var aktiv gjennom hele formiddagen. Så ble det vel 5 hele vaffel hjerter kl 13-14 pluss en hel appelsin. Nå er kl 20:00 å er enda ikke sulten... Føler det er for lite mat? Har ikke lyst på middag eller noe... Sliter med halsbrann og har gjort det de siste dagene

Flere som sliter med dårlig matlyst? Idag er det vaffelens dag å det har magen fått merke starta dagen med 2 doble brødskiver med nugatti I 8 tiden.. Var aktiv gjennom hele formiddagen. Så ble det vel 5 hele vaffel hjerter kl 13-14 pluss en hel appelsin. Nå er kl 20:00 å er enda ikke sulten... Føler det er for lite mat? Har ikke lyst på middag eller noe... Sliter med halsbrann og har gjort det de siste dagene

Jeg er også mer sulten på mårran og formiddagen enn det jeg er utover kvelden. Så føler jeg spiser mye da, og lite til middag/kvelds. Da frister det gjerne med noe frukt eller litt søtsaker. Sliter selv med halsbrann og sure oppstøt, så om jeg har spist for mye så er det nesten så det gulpes opp igjen :hilarious:

Vafler kan være ‘døden’ for sult. Jeg reagerer med mye luft i magen av vafler, da orker jeg ikke noe mat. Men ellers er ikke matlysten på topp nei, men jeg vet jeg må spise, så da gjør jeg det :bag: blir fort mett, og hvis jeg spiser for mye så får jeg sure oppstøt. Sjarmerende:blackeye:

Gleder meg såååå til å ha lyst på kaffe igjen! Altså, savner at nytraktet kaffe er grunnen til at jeg står opp om morgenen. Ikke drukket en dråpe kaffe siden 13. oktober. Dagen etter guttungens bursdag, derfor jeg husker datoen :hilarious:
Huff, mistet du lysten da du ble gravid? Jeg mister i første trimester, men kommer heldigvis tilbake :smug:

Huff, mistet du lysten da du ble gravid? Jeg mister i første trimester, men kommer heldigvis tilbake :smug:
Ja, det smakte rart allerede fra positiv test, men de første ukene kunne jeg likevel drikke det. Fra uke 6 eller 7 var det derimot så fælt at jeg har vært nødt til å stå over. Og det har heller blitt verre enn bedre...:sorry:

Ja, det smakte rart allerede fra positiv test, men de første ukene kunne jeg likevel drikke det. Fra uke 6 eller 7 var det derimot så fælt at jeg har vært nødt til å stå over. Og det har heller blitt verre enn bedre...:sorry:

Da det til mannen min for ett par uker siden at jeg er så glad jeg ikke har noen avhengigheter som er farlige i graviditeten. Slik som snus, røyk, alkohol ja og Kaffe

Har prøvd å drikke kaffe, men ender opp med å måtte bosette meg på do 24 timer ++ etter inntak. Det er nok med en spiseskje elr 2 så ender det opp slik ikke syns jeg kaffe er godt helr

Canoderm er kjempegod på hud uten sår, men det svir veldig om huden eks har eksemsår.
Apobase, den røde er og god og drøy + Aderma har noen gode for å vedlikeholde huden/ hverdagsbruk når huden er fin.
Brukte mye aderma (men de tykkere variantene) med mellomste som har atopisk eksem. Så canoderm og kortisonkrem på områder med utbrudd.

Canoderm er kjempegod på hud uten sår, men det svir veldig om huden eks har eksemsår.
Apobase, den røde er og god og drøy + Aderma har noen gode for å vedlikeholde huden/ hverdagsbruk når huden er fin.
Brukte mye aderma (men de tykkere variantene) med mellomste som har atopisk eksem. Så canoderm og kortisonkrem på områder med utbrudd.
Ikke fått noe utbrudd eller noe....kunne kløe foreløpig..

Den tørker fort er blir huden klissete etterpå?
Den tørker, spørs litt hvor tykt lag man tar på selvfølgelig. Jeg har så sinnsykt tørre legger og albuer, så de smører jeg før natta, men ikke rett før jeg legger meg.

Back
Topp