Skravletråd

Jeg skal måle hcg hos fastlegen på fredag. Tok hcg på sykehuset torsdag i forrige uke etter magesmerter, var da 3+4 og hadde 161 i hcg.
Spent på hvor mye det har steget på en uke.

Hvilepulsen har også steget sånn her. Er det positivt?

Det var jo ganske høyt til å være så tidlig da :happy:
Høy hvilepuls er vel et godt tegn, mener jeg å ha lest.
Krysser fingrene for deg :Heartred

Det er så nervepirrende altså! :nailbiting:
Jeg har målt to ganger tidligere (og legen sa det så bra ut!) men fikk en dårlig følelse nå i går, så bad om en til.
4+0: 535
4+2: 1100.
Så venter på svar på siste som ble tatt 5+0.

Krysser fingrene for fine tall hos deg:Heartred
Det så jo veldig bra ut da:Heartred håper du får ett fint tall neste gang også. Jeg fikk 1500 i går, var da 4+4

Det var jo ganske høyt til å være så tidlig da :happy:
Høy hvilepuls er vel et godt tegn, mener jeg å ha lest.
Krysser fingrene for deg :Heartred

Var redd det var litt lavt, men godt å høre. Veldig spent på fredagens prøve.

tusen takk❤️ Krysser fingrene for deg også❤️
Håper du har fin stigning på 5+0 prøven.

Her har hvilepuls lagt seg på 74 i flere dager i strekk. Datt ned til 72 i dag og da ble jeg jo nesten litt urolig. Men er nok bare tilfeldig. Er jo ikke normalt at det ligger på nøyaktig samme tall dag etter dag. Er vanlig at det varierer litt fra dag til dag. Jeg har normalt nede i rundt 60, så er veldig tydelig at det har steget fra normalen.

Det betyr at kroppen jobber med å forsyne livmor med masse friskt blod for å støtte den lille som vokser inni der. Så det er absolutt et sunnhetstegn at pulsen har gått opp.

Tok en digital test i går som viste 3+ og i dag viste den bare 2-3 :(
Det kan jo være at du bare ligger helt i grenseland mellom 2-3 og 3+! Og at det er litt vanskelig å skille❤️ Ta en ny om et par dager og se hvis du blir veldig stresset av det, men hvis ikke så er det jo ingen grunn til å teste videre når du har fått 3+

Det kan jo være at du bare ligger helt i grenseland mellom 2-3 og 3+! Og at det er litt vanskelig å skille❤️ Ta en ny om et par dager og se hvis du blir veldig stresset av det, men hvis ikke så er det jo ingen grunn til å teste videre når du har fått 3+
Ja, får teste igjen om ett par dager. Angrer på at jeg tok den nå. :(

Tok en digital test i går som viste 3+ og i dag viste den bare 2-3 :(

Det er så viktig at vi ikke bruker tester for å måle hcg. De er ikke en fasit på hcg nivåer. Og digitale tester kan variere fra test til test. Da noen kan få 3+ på 5+0 og noen får 6+0. Så her kan det være en forskjell i testene. Og det at streken din er så akuratt midt mellom 2-3 og 3+ at de slår ut forskjellig. Husk at en positiv test betyr gravid og en test er nok. Skal man måle hcg bør man gå til lege. Tegn på å miste er blod, da kan man bli bekymret. Men dumt å bekymre seg over tester som ikke er ment for bruket mange her inne bruker det til, nettopp å måle hcg. Håper du klarer å legge dette fra deg:) det kommer nok til å gå bra, ikke bekymre deg unødvendig ❤️

Det er så viktig at vi ikke bruker tester for å måle hcg. De er ikke en fasit på hcg nivåer. Og digitale tester kan variere fra test til test. Da noen kan få 3+ på 5+0 og noen får 6+0. Så her kan det være en forskjell i testene. Og det at streken din er så akuratt midt mellom 2-3 og 3+ at de slår ut forskjellig. Husk at en positiv test betyr gravid og en test er nok. Skal man måle hcg bør man gå til lege. Tegn på å miste er blod, da kan man bli bekymret. Men dumt å bekymre seg over tester som ikke er ment for bruket mange her inne bruker det til, nettopp å måle hcg. Håper du klarer å legge dette fra deg:) det kommer nok til å gå bra, ikke bekymre deg unødvendig ❤️
Målte hcg i går i blod og skal gjøre det igjen i morgen. Måler fordi jeg har hatt lysebrun utflod i 6 dager. Føler jeg bekymrer meg hele tiden. Er så slitsomt. Om stigningen i morgen er ok skal jeg slutte å teste og slutte å bekymre meg! Takk for gode ord :Heartred

Snakket med en klarsynt idag. Hun tror det er en jente i magen! Blir spennende å se om det er riktig :p

Trodde ikke det var mulig å være så trøtt :hilarious: Sovna tidlig i går men har allerede hatt behov for to powernapper idag:wtf:

Her har hvilepuls lagt seg på 74 i flere dager i strekk. Datt ned til 72 i dag og da ble jeg jo nesten litt urolig. Men er nok bare tilfeldig. Er jo ikke normalt at det ligger på nøyaktig samme tall dag etter dag. Er vanlig at det varierer litt fra dag til dag. Jeg har normalt nede i rundt 60, så er veldig tydelig at det har steget fra normalen.

Det betyr at kroppen jobber med å forsyne livmor med masse friskt blod for å støtte den lille som vokser inni der. Så det er absolutt et sunnhetstegn at pulsen har gått opp.

Moro å høre at din hvilepuls også er steget. Høres logisk ut at den stiger med alt som skjer nedi der❤️

Så spennende! Vil du dele hvem du snakket med? Og hvordan det fungerte❤️
En som heter Elisabeth Gimsøy. Vi snakket bare løst om ting, og jeg spurte om det var noe jeg lurte på :) jeg spurte om familieliv, og hun sa da at hun kunne se en attpåkladd. Når jeg sa jeg var gravid mente hun at det skulle komme enda en til om noen år :hilarious: jeg spurte om hun følte noe på kjønnet, og hun stusset ikke et sekund på at dette var jente. Så nå er jeg spent:hilarious: snakket litt om jobb og andre ting jeg lurte på :happy:

En som heter Elisabeth Gimsøy. Vi snakket bare løst om ting, og jeg spurte om det var noe jeg lurte på :) jeg spurte om familieliv, og hun sa da at hun kunne se en attpåkladd. Når jeg sa jeg var gravid mente hun at det skulle komme enda en til om noen år :hilarious: jeg spurte om hun følte noe på kjønnet, og hun stusset ikke et sekund på at dette var jente. Så nå er jeg spent:hilarious: snakket litt om jobb og andre ting jeg lurte på :happy:
Så gøy! Høres så spennende ut, men jeg har aldri gjort det selv❤️

Back
Topp