Skravletråd

Har du erfaring med tøylene?

Ja har brukt tøy på begge de to største da de var babyer. Jeg hadde masse fine som jeg hadde arvet. Jeg sendte dem videre igjen til noen andre etter yngste var ferdig, fordi jeg trodde jeg var ferdig med barn. Så feil kan man ta. Jeg brukte litt engangs og tøy om hverandre.

https://www.mimmis.no/petitemars-toybleie-universal

De her bleiene er super lettvinte. Det er en lomme inni som du putter et innlegg inni for å suge opp urin. Når bleia er brukt så bare hiver du den i vaskemaskin på 60 grader uten skyllemiddel eller tøymykner. Kun vanlig vaskemiddel for ellers ødelegges det stoffet utenpå som hindrer at bleia blir våt utenpå og det ødelegger oppsugingsevnen til innlegget i bleia.

Kneppingen på bleiene gjør at de passer fra babyen er liten og mens de vokser. Det finnes mindre bleier for helt nyfødte som kan være bedre. Nyfødte har gjerne tynne lår og da kan strikken i de her bli for stor. Så dette må man bare prøve seg fram på.

Ja har brukt tøy på begge de to største da de var babyer. Jeg hadde masse fine som jeg hadde arvet. Jeg sendte dem videre igjen til noen andre etter yngste var ferdig, fordi jeg trodde jeg var ferdig med barn. Så feil kan man ta. Jeg brukte litt engangs og tøy om hverandre.

De her bleiene er super lettvinte. Det er en lomme inni som du putter et innlegg inni for å suge opp urin. Når bleia er brukt så bare hiver du den i vaskemaskin på 60 grader uten skyllemiddel eller tøymykner. Kun vanlig vaskemiddel for ellers ødelegges det stoffet utenpå som hindrer at bleia blir våt utenpå og det ødelegger oppsugingsevnen til innlegget i bleia.

Kneppingen på bleiene gjør at de passer fra babyen er liten og mens de vokser. Det finnes mindre bleier for helt nyfødte som kan være bedre. Nyfødte har gjerne tynne lår og da kan strikken i de her bli for stor. Så dette må man bare prøve seg fram på.
Herlig! Takk for link og kjapp innføring :D

Jeg er veldig nysgjerrig. Rakk liksom aldri sette meg inn i det sist.

Hvor mange trenger man? Hva gjør man når man er ute? Hva slags innlegg?

Jeg er veldig nysgjerrig. Rakk liksom aldri sette meg inn i det sist.

Hvor mange trenger man? Hva gjør man når man er ute? Hva slags innlegg?

https://xn--tybleier-54a.no/butikk/innlegg-til-toybleier/

Her får man tak i innlegg.
Man trenger nok en god del om man skal ha dette på fulltid. Jeg hadde aldri nok til å bruke på fulltid, så det må jeg nesten google litt for å se hvor mange som er anbefalt.

Man får kjøpt poser til å oppbevare brukte bleier oppi. Så når man kommer hjem er det bare å vrenge det inn i vaskemaskin.

Hei, jeg har også termin i oktober, er 4+2 i dag. Hvor langt var dere på vei før dere bestilte diverse timer som ultralyd og svangerskapskontroll? Noen som har målt hcg og isåfall, hvorfor? Kjenner jeg er så nervøs
Jeg ringte jordmor samme dag som jeg fikk tydelig positiv test :laughing002 Deretter bestilte jeg TUL til jeg var 5+3, men endret timen til jeg er 6+5 istede

har ikke målt hcg eller snakket med lege enda da

Jeg ringte jordmor samme dag som jeg fikk tydelig positiv test :laughing002 Deretter bestilte jeg TUL til jeg var 5+3, men endret timen til jeg er 6+5 istede

har ikke målt hcg eller snakket med lege enda da
Jeg ringte faktisk også jordmor/helsestasjon samme dag, men de sa de ikke hadde kapasitet til å ta den første kontrollen, så da avventer jeg litt

Er det noen som har noen te-tips?

Har lyst å redusere kaffeinntaket. Kjøpte en te i går (infuso med sitron og ingefær) da jeg leste fruktte og at den var uten koffein, men leste etterpå at gravide bør begrense inntak av ingefær.. :rolleyes: mulig jeg er i overkant hysterisk, men tar ingen sjangser. Finner at man ikke skal drikke hverken grønn eller svart te, kommer sikkert an på hvor mye og sånt men.. frukt-te er visst greit, men finner bare grønn te med fruktsmak :rolleyes:

Blir i tillegg passe sprø av alle «mat-restriksjonene» :joyful:

Ånei.. jeg greide å spise en biff som var lyserosa i midten.. jeg tenkte ikke over det i det heletatt før den var spist opp:oops::oops:

Uff ja får håpe at det gikk bra:oops: Det er vell ikke noe jeg kan gjøre nå uansett?

nei og det rr stoooor sjanse for at det er ufarlig. Vi passer oss for slik fordi en ørliten sjanse er nok til å la være når man bærer på det dyrebareste. Men du kan trøste deg med at den er nok både frisk og varmebehandlet nok til at sjansen for listeria er ekstremt minimal

nei og det rr stoooor sjanse for at det er ufarlig. Vi passer oss for slik fordi en ørliten sjanse er nok til å la være når man bærer på det dyrebareste. Men du kan trøste deg med at den er nok både frisk og varmebehandlet nok til at sjansen for listeria er ekstremt minimal
Takk for trøstende ord.. krysser fingrene❤️ Som du sier så er det jo liten sjanse for at kjøttet hadde dårlig bakterier, og hvis det hadde det så er jo sjansen også der for at de døde under varmebehandling selv om den ikke var heeelt gjennomstekt❤️

Er det noen som har noen te-tips?

Har lyst å redusere kaffeinntaket. Kjøpte en te i går (infuso med sitron og ingefær) da jeg leste fruktte og at den var uten koffein, men leste etterpå at gravide bør begrense inntak av ingefær.. :rolleyes: mulig jeg er i overkant hysterisk, men tar ingen sjangser. Finner at man ikke skal drikke hverken grønn eller svart te, kommer sikkert an på hvor mye og sånt men.. frukt-te er visst greit, men finner bare grønn te med fruktsmak :rolleyes:

Blir i tillegg passe sprø av alle «mat-restriksjonene» :joyful:

Det finnes flere typer av Infuso teen, jeg har sett at Oda har en pakke med flere, men jeg har ikke bestilt enda. Jeg har hørt at i Sverige har de flere Infuso som ikke er alt for dyre:joyful: Men da spørs det jo hvor du bor :hilarious: Ellers har jeg lett litt på Meny og Rema og funnet Clippers lilla pakke, frukte som jeg synes er veldig god:D

Blir helt rørt av å tenke på at det er et bittelite hjerte som banker nå… Like fascinerende å tenke på denne gangen også :Heartred:love2

Hvilepulsen er tilbake på normalen i dag.
Nå frykter jeg nok en MA :(
Kan ikke gå fort nok frem til torsdag og ul

Back
Topp