Har du erfaring med tøylene?Jeg har sett meg ut noen beige tøybleier. Jeg skal ha et par stykk iallefall. De er så utrolig fine å bruke om babyen skulle få sår stump. Potetmel og tøybleie og vips så er stumpen fin igjen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har du erfaring med tøylene?Jeg har sett meg ut noen beige tøybleier. Jeg skal ha et par stykk iallefall. De er så utrolig fine å bruke om babyen skulle få sår stump. Potetmel og tøybleie og vips så er stumpen fin igjen.
Har du erfaring med tøylene?
Herlig! Takk for link og kjapp innføringJa har brukt tøy på begge de to største da de var babyer. Jeg hadde masse fine som jeg hadde arvet. Jeg sendte dem videre igjen til noen andre etter yngste var ferdig, fordi jeg trodde jeg var ferdig med barn. Så feil kan man ta. Jeg brukte litt engangs og tøy om hverandre.
https://www.mimmis.no/petitemars-toybleie-universal
De her bleiene er super lettvinte. Det er en lomme inni som du putter et innlegg inni for å suge opp urin. Når bleia er brukt så bare hiver du den i vaskemaskin på 60 grader uten skyllemiddel eller tøymykner. Kun vanlig vaskemiddel for ellers ødelegges det stoffet utenpå som hindrer at bleia blir våt utenpå og det ødelegger oppsugingsevnen til innlegget i bleia.
Kneppingen på bleiene gjør at de passer fra babyen er liten og mens de vokser. Det finnes mindre bleier for helt nyfødte som kan være bedre. Nyfødte har gjerne tynne lår og da kan strikken i de her bli for stor. Så dette må man bare prøve seg fram på.
Ja har brukt tøy på begge de to største da de var babyer. Jeg hadde masse fine som jeg hadde arvet. Jeg sendte dem videre igjen til noen andre etter yngste var ferdig, fordi jeg trodde jeg var ferdig med barn. Så feil kan man ta. Jeg brukte litt engangs og tøy om hverandre.
https://www.mimmis.no/petitemars-toybleie-universal
De her bleiene er super lettvinte. Det er en lomme inni som du putter et innlegg inni for å suge opp urin. Når bleia er brukt så bare hiver du den i vaskemaskin på 60 grader uten skyllemiddel eller tøymykner. Kun vanlig vaskemiddel for ellers ødelegges det stoffet utenpå som hindrer at bleia blir våt utenpå og det ødelegger oppsugingsevnen til innlegget i bleia.
Kneppingen på bleiene gjør at de passer fra babyen er liten og mens de vokser. Det finnes mindre bleier for helt nyfødte som kan være bedre. Nyfødte har gjerne tynne lår og da kan strikken i de her bli for stor. Så dette må man bare prøve seg fram på.
Jeg er veldig nysgjerrig. Rakk liksom aldri sette meg inn i det sist.
Hvor mange trenger man? Hva gjør man når man er ute? Hva slags innlegg?
Jeg ringte jordmor samme dag som jeg fikk tydelig positiv testHei, jeg har også termin i oktober, er 4+2 i dag. Hvor langt var dere på vei før dere bestilte diverse timer som ultralyd og svangerskapskontroll? Noen som har målt hcg og isåfall, hvorfor? Kjenner jeg er så nervøs
Deretter bestilte jeg TUL til jeg var 5+3, men endret timen til jeg er 6+5 istedeJeg ringte faktisk også jordmor/helsestasjon samme dag, men de sa de ikke hadde kapasitet til å ta den første kontrollen, så da avventer jeg littJeg ringte jordmor samme dag som jeg fikk tydelig positiv testDeretter bestilte jeg TUL til jeg var 5+3, men endret timen til jeg er 6+5 istede
har ikke målt hcg eller snakket med lege enda da

Ånei.. jeg greide å spise en biff som var lyserosa i midten.. jeg tenkte ikke over det i det heletatt før den var spist opp![]()
Uff ja får håpe at det gikk braDet går helt sikkert bra. Får heller passe på å ikke gjøre det fremover. ❤ Fort gjort å glemme det sånn helt i starten.
Uff ja får håpe at det gikk braDet er vell ikke noe jeg kan gjøre nå uansett?
Takk for trøstende ord.. krysser fingrenenei og det rr stoooor sjanse for at det er ufarlig. Vi passer oss for slik fordi en ørliten sjanse er nok til å la være når man bærer på det dyrebareste. Men du kan trøste deg med at den er nok både frisk og varmebehandlet nok til at sjansen for listeria er ekstremt minimal
Er det noen som har noen te-tips?
Har lyst å redusere kaffeinntaket. Kjøpte en te i går (infuso med sitron og ingefær) da jeg leste fruktte og at den var uten koffein, men leste etterpå at gravide bør begrense inntak av ingefær..mulig jeg er i overkant hysterisk, men tar ingen sjangser. Finner at man ikke skal drikke hverken grønn eller svart te, kommer sikkert an på hvor mye og sånt men.. frukt-te er visst greit, men finner bare grønn te med fruktsmak
Blir i tillegg passe sprø av alle «mat-restriksjonene»![]()
Men da spørs det jo hvor du bor
Ellers har jeg lett litt på Meny og Rema og funnet Clippers lilla pakke, frukte som jeg synes er veldig god

Stor klem fra meg ❤ det er en sinnsyk belastning å ha slik erfaring som du har med deg. Håper på det beste for deg!Hvilepulsen er tilbake på normalen i dag.
Nå frykter jeg nok en MA
Kan ikke gå fort nok frem til torsdag og ul
Takk høstepleStor klem fra meg ❤ det er en sinnsyk belastning å ha slik erfaring som du har med deg. Håper på det beste for deg!

Ja, har ikke sånn veldig god følelse... tar siste digital onsdag, da er jeg 5+2.Takk høsteple
Hvordan går det med deg? Tester du ennå?
Håper sånn for dere HøstepleJa, har ikke sånn veldig god følelse... tar siste digital onsdag, da er jeg 5+2.
Det er så fortjent at spiren skal sitte hele veien nå