Jeg må helt ærlig innrømme at jeg personlig og min familie blir ikke å merke noe særlig forskjell i videre gjenåpning. Vi lever ganske normalt nå , ellers så er det vel blitt normalt for oss å leve slik![]()
Litt sånn tenker jeg også, vi lever sånn ca etter "den nye normalen" for oss, tror jeg
Men det er ikke helt sant. Dette betyr at det blir mye enklere å arrangere bursdagsselskap for ungene, altså med familien, når vi ikke må holde meteren, det betyr at ungenes skidag med skolen ikke trenger utgå fordi de ikke har lov å ha flere klasser (kohorter) på samme buss.
Det kan til og med kanskje være at kickoff med korps, som dog pleier være i september, og selvsagt ikke er arrangert (det er snakk om å samle unger og ungdom fra 10-15 korps, og la dem spille sammen med andre på sitt nivå (deles i tre utfra hvor lenge de har spilt) med soving på klasserom og felles bespising i et trangt rom... JA, det ble ikke i september, men kan man få til noe gøy i november? Februar?
Det betyr at landsleiren for speiderene i juni kan gjennomføres
Det er spånne småting som betyr noe for ungene mine likevel. Kulturskolen kan ha julekonsert i år, i fjor var de der og spilte inn video noen helt få om gangen så så vi en digital julekonsert. Ikke helt det samme, gitt.
Håndballkampene som skal spilles, kan vøre med publikum.
Joda, det er en del ting, for UNGENE mine, mer enn meg selv. Jeg sitter på et kontor og taster i vei, jeg kjører egen bil til og fra. Jeg pleier ikke gå på byen eller på konserter spesielt ofte. At jeg spriter meg på butikken og på skolen og på jobb, det betyr ikek så mye fra eller til. Men for ungene er det en del av det som er gøy, som er begrenset.
her ville "kun" 50% av ungdomsskoleelevene vaksinere seg.