Symptomer

4+5 og veldig lite symptomer. Brystvortene er litt ømme, og har ganske treg mage (men det kan også være pga snusslutt :wacky:).

4+4 idag :love7
Litt ømme pupper, halsbrann som kommer og går. Trøttere enn jeg vanligvis er og sovner fort :p litt murringer/stikkinger som kommer og går :p
Føler meg generelt veldig fin i formen:Heartred håper jo selvfølgelig på flere symptomer etterhvert så man virkelig får følelsen at man er gravid :p er vel ikke alene om å føle det sånn?:Heartred
Sa akkurat det til mannen min når jag var ca 5+0 at jeg gleder meg til flere symptomer og bang 5+3 kom kvalmen!! Kaster ikke opp men kjempekvalm deler av dagen og spesielt etter aktivitet eller når jeg er sulten. Og det blir jeg ofte ettersom matlysten ble helt borte også. Men man ønsker liksom fortsatt ha den kvalmen der som bevis på at alt er bra. :D

Sa akkurat det til mannen min når jag var ca 5+0 at jeg gleder meg til flere symptomer og bang 5+3 kom kvalmen!! Kaster ikke opp men kjempekvalm deler av dagen og spesielt etter aktivitet eller når jeg er sulten. Og det blir jeg ofte ettersom matlysten ble helt borte også. Men man ønsker liksom fortsatt ha den kvalmen der som bevis på at alt er bra. :D

Hehe ja, er merkelig dette med symptomer og at man føler det som bevis på at alt er bra :D

4+4

Press/verk i/rundt livmoren.
Må tisse hele tiden, og har fått mye bedre luktesans til tross for tett nese :p
Og så drømte jeg så vanvittige greier i natt. Pleier aldri huske hva jeg drømmer , men nå husket jeg tre ubehagelige drømmer :wtf:

5+1

Første gang jeg er gravid og alt dette er ganske overvelmende, har lyst å hoppe av glede og hylgrine neste sekund.
Har S Å sykt vondt i puppa, trøtt hele tia og er sååå oppblååst. Synes jeg må på do hele tia, men det er sikkert fordi jeg drikker mye isvann om dagen :p Og ikveld kom kvalmen..
Er igrunn glad for symptomer, men den kvalmen kunne jeg klart meg uten kjenner jeg o_O

Kvalm
Oppblåst
Forstoppet
Hardmage
Vil ikke ha noe
Trøtt
Verk i livmor
Hormonell
Puppan svir og brenn
Føles som jeg har konstant mensen med hangover:wacky::wtf: føler meg utilpass i egen kropp, klær passer ikke som jeg vil, alt er ubehaglig og ha på, det fine e at vi har stygtvær og kan gå i store jogge klær:smug:

Føler meg også utilpass i kroppen min. Og fanget i denne kvalmen,uten å ha peiling på når det blir bedre:sorry:

Uff det er ikke en fin følelse:meh:jeg skal ringe legen min imorra og prate om kvalmestillende:grumpy:
Sikkert lurt ja. Jeg var hos legen(ikke min lege),å han foreslo ikke noe til meg. Men nevnte at jeg tar postafen da. Den hjelper på,men det tar det ikke helt. Men spørs vel kanskje om det er noe som klarer å ta all kvalmen. Håper du får noe som funker!

Sikkert lurt ja. Jeg var hos legen(ikke min lege),å han foreslo ikke noe til meg. Men nevnte at jeg tar postafen da. Den hjelper på,men det tar det ikke helt. Men spørs vel kanskje om det er noe som klarer å ta all kvalmen. Håper du får noe som funker!

Har hørt at postafen i tillegg til pyridoxin hjelper mange! Så går jo an å høre med legen om det? Det er foresten vitamin B6. Men obs obs, det kan være litt vanskelig å få tak i nå for det er litt leveranseproblemer grunnet covid.

Noen andre som sliter med forstoppelse? Noen gode råd? :oops:

Hellloo treg mage! Mitt beste triks er å sitte på huk når jeg kjenner littegrann at jeg må (går an å rulle sammen et håndkle under hælene hvis det er vanskelig med balansen) til jeg kjenner at jeg må mye mer, og så bruke en krakk eller lignende når du sitter på do for å få etterlignet det å sitte på huk. (jeg sitter faktisk på huk på do, men det er kanskje litt vel mye for de fleste :hilarious::hilarious:)

Ellers finnes det en veldig lur greie for å unngå å trykke når du er på do (og dermed skape ugunstig trykk for bekkenet): lage en dyp "MMMMMMMMOOOOOO"-lyd, typ en klassisk yoga-OM, bare bakvendt. Det høres rart ut, men funker for meg i hvert fall :) lager vibrasjoner som får systemet til å slappe av og få ting frem :D

Når det gjelder mat er det jo de klassiske rådene som jeg synes hjelper veldig begrenset i graviditet.
Lurer på å kjøpe inn masse svisker når vi kommer hjem fra ferie :rolleyes:

ja! Helt sykt også. Jeg bruker vi-Siblin i youghurt, og det hjelper heldigvis. Spis masse fiber og drikk masse(!) vann samtidig.. ellers blir det jo omvendt effekt. Og så hjelper jo igrunn aktivitet, men er såååå treeeett :eek:

Sikninger og murringer i mage og lysk
Litt trett på ettermiddag
Stikker litt i puppene
Sykt forstoppa
Ellers lite symptomer foreløpig :pompus::rolleyes:

4+5

Fortsatt ømme bryst, men ikke vært så påtrengende de siste dagene.
En del verk og stikninger i nedre del av mage.

Mye trøtt og trodde jeg hadde startet ordentlig med kvalme da jeg var bombesikker på at jeg skulle kaste opp etter en liten bit proteinbar - men det ble redusert til litt uggenhet etter en stund så satser på at det bare var fordi den var ekkel og at det fortsatt er litt igjen til kvalmen setter inn :nailbiting:

Edit: glemte oppblåst og forstoppet :eek:

Last edited:
5+1
Mye «mensensmerter», spesielt på kveld og natt… slitsomt.
Ellers ømme bryst, litt hyppigere toalettbesøk og litt trøtt.
Kan godt være slik resten av graviditeten:hilarious:

Jeg er så SUR om dagen:hilarious: altså stakkars mann, han får kjørt seg.. godt han klarer å le av alt det dumme jeg hisser meg opp om dagen:facepalm:

Jeg er så SUR om dagen:hilarious: altså stakkars mann, han får kjørt seg.. godt han klarer å le av alt det dumme jeg hisser meg opp om dagen:facepalm:
Samme:hilarious:og det kan ende i gråting også, men samboer har flyktet på ferie nå, så han slipper unna i noen dager med drama:hilarious:

5+1 :Heartred
Puppene er mer ømme nå:)
Mye luft i magen, forstoppa. Tar gjerne noen dager før jeg får bommelomma :P og andre dager kan det gå litt fortere :p
Trøtt mye av dagen og må ta en liten nap på sofaen etter frokost :p
Våkner sulten som en ulv :p
Murringer/stikkinger i livmoren nå og da, men kanskje mer på kvelden :)

Samme:hilarious:og det kan ende i gråting også, men samboer har flyktet på ferie nå, så han slipper unna i noen dager med drama:hilarious:
Haha ja det er en del gråting her:hilarious:føler meg helt tullete om dagen, prøver å holde ting inni meg men jeg er som en bombe:hilarious: lurt av han å dra bort litt:hilarious:her har vi hjemme ferie i år da vi har en liten en på snart 5 mnd:dummy:

Back
Topp