Prøver på en tredjeskatt … Gravid. Bare kaos.

Kjære deg:Heartred føler så med deg! Men ikke gi opp, uansett hvor fjernt det føles nå. Vi fikk det til på 6. forsøk, så heier på dere:Heartred
Sender over alle klemmer du vil ha!

Sender over klemmer idag og, håper du får slappet av hjemme en liten stund og får time raskt hos fertilitetsklinikken

Mange klemmer! Hvordan går det med deg?

Så koselig at dere har spurt etter meg. Det ble noen måneders pause herfra ettersom ingenting har skjedd, og jeg forsøkte å få tankene over på noe annet fram til prosessen med hjelp fra sykehuset sakte kom igang.

I dag er det ett år siden jeg og mannen var på TUL, og det ble fastslått at det som skulle bli til et desemberbarn ikke levde lengre. Starten på det som ble et år med 3 knuste barnedrømmer på rekke og rad.

Jeg har gruet meg til dagen litt i det stille, ettersom det ikke har skjedd noe siden svangerskapet utenfor livmor da høyre eggleder ble operert bort i november. Tenkte at det kom til å bli en kjip og trist dag. Men så oppdaget jeg i går at jeg er gravid igjen! :Heartred
Tør nesten ikke håpe denne gangen, men må jo bare gjøre det likevel! Jeg og mannen har egentlig første time hos fertilitetsklinikken i morgen, etter at vi i mars leverte prøver, så nå skjer plutselig «alt» på en gang :) De har tidligere lovet at jeg får TUL og oppfølging hos dem når jeg blir gravid igjen, med tanke på historikken min, så da ordner i alle fall det seg uten at vi trenger å gå privat igjen.

4+1 i dag... Jeg håper desemberspiren klorer seg fast denne gangen :Heartred

Last edited:
Så koselig at dere har spurt etter meg. Det ble noen måneders pause herfra ettersom ingenting har skjedd, og jeg forsøkte å få tankene over på noe annet fram til prosessen med hjelp fra sykehuset sakte kom igang.

I dag er det ett år siden jeg og mannen var på TUL, og det ble fastslått at det som skulle bli til et desemberbarn ikke levde lengre. Starten på det som ble et år med 3 knuste barnedrømmer på rekke og rad.

Jeg har gruet meg til dagen i litt det stille, ettersom det ikke har skjedd noe siden svangerskapet utenfor livmor da høyre eggleder ble operert bort i november. Tenkte at det kom til å bli en kjip og trist dag. Men så oppdaget jeg i går at jeg er gravid igjen! :Heartred
Tør nesten ikke håpe denne gangen, men må jo bare gjøre det likevel! Jeg og mannen har egentlig første time hos fertilitetsklinikken i morgen, etter at vi i mars leverte prøver, så nå skjer plutselig «alt» på en gang :) De har tidligere lovet at jeg får TUL og oppfølging hos dem når jeg blir gravid igjen, med tanke på historikken min, så da ordner i alle fall det seg uten at vi trenger å gå privat igjen.

Hurra! Gratulerer! Gleder meg til å se deg i terminforumet!

Jeg har gruet meg til dagen i litt det stille, ettersom det ikke har skjedd noe siden svangerskapet utenfor livmor da høyre eggleder ble operert bort i november. Tenkte at det kom til å bli en kjip og trist dag. Men så oppdaget jeg i går at jeg er gravid igjen! :Heartred

Åh, så koselig å titte inn her å lese dette! :joyful: Nå ble jeg glad for deg! :Heartred Så bra du blir tett fulgt opp fremover! Dette skal gå veien, kjære deg!:Heartred

Åhh! Nå fikk jeg frysninger! Gratulerer så mye! Denne desemberspiren skal sitte hele veien❤
Jenta mi er faktisk desemberspire nr.2 og graviditet nr. 4, så nå håper det gjelder for deg og❤

Ååh, så fantastisk du er gravid igjen:love7:Heartbigred Gratulerer så mye med spiren:Heartred Denne gangen skal det gå bra, kjære du:Heartred

Ååå fikk skikkelig frysninger når jeg leste du er gravid igjen! Sender over alt jeg har av babystøv og håper for deg ❤️ Så godt at du får skikkelig oppfølging fra fertilitetsklinikken ❤️

Fantastisk at du er gravid igjen. Gratulerer så masse med spiren i magen. Har troen på det skal gå bra denne gangen fine deg :Heartred

Jeg har gruet meg til dagen litt i det stille, ettersom det ikke har skjedd noe siden svangerskapet utenfor livmor da høyre eggleder ble operert bort i november. Tenkte at det kom til å bli en kjip og trist dag. Men så oppdaget jeg i går at jeg er gravid igjen! :Heartred

Så fantastiske nyheter kjære deg:Heartred

Ruccula! Så fantastisk og koselig og spennende! Håper for deg at den skal sitte hele veien denne gangen! ❤️

Jeg måtte inn og lese dagboka di, og for en reise du har hatt :Heartred Det er utrolig hyggelige nyheter at du har blitt gravid igjen :wav

Hurra! Gratulerer! Gleder meg til å se deg i terminforumet!

Tusen takk!

Åh, så koselig å titte inn her å lese dette! :joyful: Nå ble jeg glad for deg! :Heartred Så bra du blir tett fulgt opp fremover! Dette skal gå veien, kjære deg!:Heartred

Takk skal du ha! Ja, vi krysser alt vi har for det!

Åhh! Nå fikk jeg frysninger! Gratulerer så mye! Denne desemberspiren skal sitte hele veien❤
Jenta mi er faktisk desemberspire nr.2 og graviditet nr. 4, så nå håper det gjelder for deg og❤

Takk! Å, det hadde jo vært litt morsomt om det slo til her også da! Krysser fingrene! ❤️

Ååh, så fantastisk du er gravid igjen:love7:Heartbigred Gratulerer så mye med spiren:Heartred Denne gangen skal det gå bra, kjære du:Heartred

Tusen takk, vi håper på det beste!

Ååå fikk skikkelig frysninger når jeg leste du er gravid igjen! Sender over alt jeg har av babystøv og håper for deg ❤️ Så godt at du får skikkelig oppfølging fra fertilitetsklinikken ❤️

Tusen takk, vi tar imot alt babystøv og håp vi kan få!

Fantastisk at du er gravid igjen. Gratulerer så masse med spiren i magen. Har troen på det skal gå bra denne gangen fine deg :Heartred

Tusen takk skal du ha!

Så fantastiske nyheter kjære deg:Heartred

Jaa, tør nesten ikke å tro det, men håper på det beste! :)

Ruccula! Så fantastisk og koselig og spennende! Håper for deg at den skal sitte hele veien denne gangen! ❤️

Takk, vi satser på at det endelig går veien nå!

Jeg måtte inn og lese dagboka di, og for en reise du har hatt :Heartred Det er utrolig hyggelige nyheter at du har blitt gravid igjen :wav

Ja, det har vært litt av et år får man si... Glad jeg ikke visste det på forhånd! Så nå håper vi lykken smiler til oss og det går bra! :)

I går var jeg og mannen på vårt første møte hos fertilitetsklinikken på sykehuset. Det skulle egentlig være en forberedelsessamtale, men det ble jo litt annerledes ettersom jeg fant ut nylig at jeg var gravid. Så hun tok en ultralyd-sjekk av meg, men det er jo for tidlig til å egentlig se noe. Samtidig kunne hun ikke se noe galt heller. Hun trodde at egget ikke hadde festet seg i egglederen denne gangen men lå i livmoren, selv om hun ikke kunne garantere det, ettersom det som sagt var veldig tidlig (4+2).

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente, egentlig. Problemet mitt er jo heller ikke å bli gravid, for dette er jo fjerde gangen på drøyt et år, men at det skal gå bra.

Vi fikk prøvesvar også. Mannens svømmere er helt normale, men mine eggreserver er litt lave (pga alder). Og så ble det snakket litt om vekt blant annet. Både jeg og mannen har en del kilo for mye, og vi kvalifiserer dermed ikke til hjelp (ivf) om dette svangerskapet ikke går bra. Men hun vi snakket med var veldig grei, det var ikke pekefinger og "fy fy", men en grei bit om at "sånn er det" og jeg bør ha fokus på å ikke gå opp mye i svangerskapet. Så fikk mer motivasjon til å være mer i aktivitet framover og spise sunt, enn å bli deppa og miste motet. :)

Jeg fikk ny time for kontroll om 1,5 uke, på mandag 3. mai, så håper på godt nytt den dagen. Da er jeg 6 uker akkurat :Heartred

5+6 i dag.
Ikke så mye nytt å melde. Har uroet meg litt den siste uken fordi jeg synes at symptomene har dempet seg, og det var akkurat det som hendte uka før jeg fikk konstatert MA i det første svangerskapet. Så man gjør seg jo noen tanker da...

Var litt småuggen da jeg var ute og luftet hundene i sted, men det var så friskt og fint ute at det gikk egentlig over. Kom inn og skulle sette meg i sofaen med en bok, og DER kom det en real bølge av morgenkvalme :yuck: Det har jeg ikke opplevd før, har bare vært småuggen i de andre korte svangerskapene. Så det får værsågod være et tegn på at alt er bra! :D
Gruegleder meg til TUL i morgen og til å få svar. Håper jo på det beste, selv om det bare blir en midlertidig lettelse, ettersom det er såpass tidlig likevel og mye kan skje ennå. Men det blir godt å få et svar uansett. :Heartred

Masse lykke til i morgen ❤

Masse lykke til! Håper og tror at denne gangen er det din tur!

Back
Topp