Bort med babykiloene

Litt mer vann, litt mer innhold i magen, hadde du noe på det og var det det samme? Om du har fått mensen tilbake kan det ha innvirkning. Vektnedgang handler først og fremst om trend over tid, noen hundre gram opp her og der har ikke så mye å si i lengden. :)

Hadde på det samme. :) trodde jeg hadde fått tilbake mensen, men så varte det så kort så da ble jeg usikker igjen. :dontknow
Vet vekta kan variere fra dag til dag, bare overrasket over at det kan være så mye som 1,6 kg fra én dag til en annen :p

I dag har jeg vært innmari sliten. Baby har kun ville bli båret på i dag, og vært veldig misfornøyd i dag.. Likevel har jeg klart å spise bra i dag. Fikk laget meg smoothie med skogsbær, banan, proteinpulver og havregryn i stad så jeg hadde noe som var lett å få i seg med krevende baby i dag.
På dager som dette er jeg veldig takknemlig for at han er så rolig og harmonisk til vanlig. ❤️

Det ble 12 575 skritt i dag. Jeg prøvde meg på en treningsøkt, men baby synes det var helt uaktuelt så jeg fikk bare tatt to øvelser før jeg måtte gi meg.

Nå sover baby, og det skal jeg også. God natt!

Akkurat det var jeg veldig spent på!
Er det håp for at de vil samle seg igjen så lenge etter fødsel eller må det i såfall et inngrep til da?
Tror de sier at det kan ta inntil 3 år. Her kommer jeg til å ta det opp med fastlegen etterhvert. Plages med ryggen innimellom pga det og får stadig vekk krampe i den Venstre magemuskelen. Nok å bøye seg framover og ned mot beina... håpet er at noe kan gjøres :)

Tror de sier at det kan ta inntil 3 år. Her kommer jeg til å ta det opp med fastlegen etterhvert. Plages med ryggen innimellom pga det og får stadig vekk krampe i den Venstre magemuskelen. Nok å bøye seg framover og ned mot beina... håpet er at noe kan gjøres :)

Har du hørt om hypopressiv trening? :) Fikk høre om det når jeg var på gravidyoga, det kan være verdt å sjekke ut :)

Hmm, nei det har jeg ikke :) får Google det og se om jeg finner noe som kan hjelpe der :) takk for tips ❤️

Hmm, klarte ikke dy meg så gikk på vekta igjen i dag. 89.0 kg viste den? Måtte kontrollveie flere ganger, 89.0 kg. Kan det virkelig variere så mye fra dag til dag? 1.6 kg liksom?
Det var mye!
Men jo, vekta kan være frustrerende forskjellig fra dag til dag (men tommel opp for at vekta di viste det samme begge gangene du gikk på den! Det er det ikke gitt at min gjør). Vann i kroppen, mage-/tarminnhold, melkebeholdning i brystene – er vel noen av tingene som kan påvirke. Og står vekta på samme plass?

Det var mye!
Men jo, vekta kan være frustrerende forskjellig fra dag til dag (men tommel opp for at vekta di viste det samme begge gangene du gikk på den! Det er det ikke gitt at min gjør). Vann i kroppen, mage-/tarminnhold, melkebeholdning i brystene – er vel noen av tingene som kan påvirke. Og står vekta på samme plass?

Vekta står på samme plass. Men jeg ser at vekta på fredag ikke ble loggført i appen (har fitbit aria vekt), så kanskje jeg har gjort noe feil. Ikke godt å si. Alle andre veiinger er registrert iallfall.
I dag viste vekta 89.1 kg. Så jeg sier meg fornøyd med det, 100 g forskjell fra lørdag er ikke annet enn å forvente :)

Vekta står på samme plass. Men jeg ser at vekta på fredag ikke ble loggført i appen (har fitbit aria vekt), så kanskje jeg har gjort noe feil. Ikke godt å si. Alle andre veiinger er registrert iallfall.
I dag viste vekta 89.1 kg. Så jeg sier meg fornøyd med det, 100 g forskjell fra lørdag er ikke annet enn å forvente :)
Ble den ikke loggført så er den bare å se bort fra. :hilarious:

Hadde egentlig ikke tenkt til å jogge eller løpe med vogn helt enda, men gatene er allerede feid her, og jeg fikk ny tights fra Bara i dag, så fristelsen ble for stor.
Det er begrenset hvor lenge av gangen jeg orker å jogge/løpe nå, så da blir det kun i oppoverbakkene, og noen steder på flata hvis det er for langt mellom bakkene. Tar det som en type intervalltrening i stedet. Pusher meg heller ekstra for å få opp pulsen skikkelig og tar det i intervaller. Selv om intervallene ikke blir helt like fordi jeg velger å kombinere det med tur. Er heldigvis nok bakker å ta av her :p

Som belønning til meg selv etter dagens økt laget jeg meg en smoothie av banan, bringebær, blåbær, appelsinjuice, havregryn og proteinpulver med vaniljesmak. :)
B95C30F2-7CAB-40DA-A8E4-DAAD7ED2A3FC.jpeg

Hadde egentlig ikke tenkt til å jogge eller løpe med vogn helt enda, men gatene er allerede feid her, og jeg fikk ny tights fra Bara i dag, så fristelsen ble for stor.
Det er begrenset hvor lenge av gangen jeg orker å jogge/løpe nå, så da blir det kun i oppoverbakkene, og noen steder på flata hvis det er for langt mellom bakkene. Tar det som en type intervalltrening i stedet. Pusher meg heller ekstra for å få opp pulsen skikkelig og tar det i intervaller. Selv om intervallene ikke blir helt like fordi jeg velger å kombinere det med tur. Er heldigvis nok bakker å ta av her :p

Som belønning til meg selv etter dagens økt laget jeg meg en smoothie av banan, bringebær, blåbær, appelsinjuice, havregryn og proteinpulver med vaniljesmak. :)
Vis vedlegget 352697
Ååååh, så godt ut!

I dag har jeg vært til behandling hos osteopat. Vi fikk jobbet med noen låsninger i ryggen, og så nevnte jeg at jeg hadde kjent på litt bekkensmerter igjen i går når jeg jogget litt, og det var ikke så rart for hadde en skikkelig forskyvning i bekkenet. Fikk rettet opp i det, og løst opp i litt stive muskler også. Følte meg mye lettere i kroppen etter timen! Og veldig greit å få løst opp i det nå så jeg slipper å plages med bekkenet igjen!

Så skal man jo ta det rolig etter behandling, men ut på tur må jeg jo. Det ble en times lang tur med baby i bæresele i dag. Deilig :)

Har fått litt dilla på smoothie nå, så ble smoothie til frokost i dag. :p Det metter en del ekstra når jeg har oppi havregryn da :)

Det går som jeg hadde håper på, jo mer aktivitet jeg er i jo mindre frister det med usunn mat og godteri. Så det går rette veien nå føler jeg.

Har også fått tilbud om tilrettelagt trening hos kommunen, så jeg vurderer litt om jeg skal takke ja til det. Litt lettere å få struktur på treningen når man må møte opp et sted og trene med en trener. Det er liksom litt utfordrende å få til det hjemme til faste tider med baby synes jeg. Men så er jeg av den litt ustrukturerte typen også da. :p

Antall skritt hittil i dag: 12 986. Resten av kvelden blir å slappe av, så det blir bare en ubetydelig mengde skritt til i dag. :-)

I dag har jeg vært til behandling hos osteopat. Vi fikk jobbet med noen låsninger i ryggen, og så nevnte jeg at jeg hadde kjent på litt bekkensmerter igjen i går når jeg jogget litt, og det var ikke så rart for hadde en skikkelig forskyvning i bekkenet. Fikk rettet opp i det, og løst opp i litt stive muskler også. Følte meg mye lettere i kroppen etter timen! Og veldig greit å få løst opp i det nå så jeg slipper å plages med bekkenet igjen!

Så skal man jo ta det rolig etter behandling, men ut på tur må jeg jo. Det ble en times lang tur med baby i bæresele i dag. Deilig :)

Har fått litt dilla på smoothie nå, så ble smoothie til frokost i dag. :p Det metter en del ekstra når jeg har oppi havregryn da :)

Det går som jeg hadde håper på, jo mer aktivitet jeg er i jo mindre frister det med usunn mat og godteri. Så det går rette veien nå føler jeg.

Har også fått tilbud om tilrettelagt trening hos kommunen, så jeg vurderer litt om jeg skal takke ja til det. Litt lettere å få struktur på treningen når man må møte opp et sted og trene med en trener. Det er liksom litt utfordrende å få til det hjemme til faste tider med baby synes jeg. Men så er jeg av den litt ustrukturerte typen også da. :p

Antall skritt hittil i dag: 12 986. Resten av kvelden blir å slappe av, så det blir bare en ubetydelig mengde skritt til i dag. :)
Osteopat-behandling hørtes lurt ut! Jeg skulle ha vært tilbake til kiropraktoren jeg gikk hos under svangerskapet, men har utsatt det pga smittesituasjonen. Og jeg har jo lite plager nå.

Men hva vil den tilrettelagte treningene innebære?

Osteopat-behandling hørtes lurt ut! Jeg skulle ha vært tilbake til kiropraktoren jeg gikk hos under svangerskapet, men har utsatt det pga smittesituasjonen. Og jeg har jo lite plager nå.

Men hva vil den tilrettelagte treningene innebære?

Det er vel egentlig bare at de setter opp et treningsopplegg basert på min form og mine mål, og så trener jeg sammen med en fysioterapeut en til to ganger i uken eller noe sånt. Er litt usikker på akkurat hvordan det foregår siden jeg ikke har undersøkt noe videre. :)
De har masse sånne gode tilbud i kommunen her. Gratis gravidtrening, gratis barseltrening, gratis gruppetreninger, osv. :)

Det er vel egentlig bare at de setter opp et treningsopplegg basert på min form og mine mål, og så trener jeg sammen med en fysioterapeut en til to ganger i uken eller noe sånt. Er litt usikker på akkurat hvordan det foregår siden jeg ikke har undersøkt noe videre. :)
De har masse sånne gode tilbud i kommunen her. Gratis gravidtrening, gratis barseltrening, gratis gruppetreninger, osv. :)
Jøss, for en kommune! :smiley-bounce012

Gårsdagens veiing viste 88,9 kg. Fikk gått tur i 3 timer i går, og endte på 18 608 skritt til sammen i går :-)

Det ble 14 105 skritt i går. :) Matmessig helt ok dag, veldig digg middag i går. Risotto med grønnsaker og sopp og mørbrad av elg. :hungry:

I dag har jeg først gått en times tur med den ene hunden vår og vogna, og så fikk jeg en hel halvannen time alene i skogen etterpå! Helt alene, bare meg! Det var helt nydelig! Så den tiden brukte jeg på 2x halvtime joggetur med en halvtimes nytepause ca mellom :joyful:

C9999CE1-C329-462F-957C-7BBDA85C6DC0.jpeg EEBF97E2-B9E3-4792-87AC-D244BFD6CF9C.jpeg 0AF1B439-FEBB-45D1-B7FD-A9E1A4838B3E.jpeg

Hittil i dag har jeg gått 15 947 skritt. Kan slappe av på sofaen i kveld med god samvittighet :happy:

Glemte å spise frokost i dag, det kom jeg på halv ett i dag. Så har bare spist to brødskiver og en middagsporsjon med svinesteik i dag. Litt sjokolade ble det etter joggeturen da, da var jeg litt svimmel. Nå skal jeg gjøre klar kjøleskapsgrøt for i morgen, må passe på å få i meg nok mat!!

Gårsdagen endte på 12 909 skritt. Matmessig helt ok dag, husket å spise 3 hovddmåltider og snacket litt godis innimellom. :p

Fra og med i dag er det godtestopp i ukedagene! Nå skal jeg begynne å fokusere mer på kostholdet siden jeg føler aktivitetsnivået er i orden.

Dagens vekt: 88.8 kg :-)

Her er ukens middagsmeny:

Mandag: Usikkert enda, må se hva vi har :)
Tirsdag: Svinekoteletter med grønnsakswok
Onsdag: Ovnsbakt laks med pesto
Torsdag: Brennheit kyllinggryte med reker
Fredag: Torsk med søtpotet og brokkoli
Lørdag: Elgkarbonader
Søndag: Elglasagne

Rolig i dag i dag. Endte på 8 774 skritt :-)

Back
Topp