April 2021

Enig i at det er rart flere ikke testes for det! Jeg hadde uvanlig kort mens nå mellom to styrte sykluser og bekymrer meg for om kroppen fikk renset skikkelig opp etter første syklus! Man skal jo begynne på ny runde med progynova på CD1 og for meg var det som om mensen ble både mindre i volum og varte i kortere tid:nailbiting:

Skjønner godt at tanken på ny høsting er tung:Heartpink Selv vurderer jeg sterkt å gi meg hvis ingen av de fire blastoene høstet i november blir til noe. I hvert fall nekter jeg foreløpig å tenke videre laughing6
Hvem vet, kanskje alt dette snart kan sees tilbake på med et smil?
Håper det ikke har noen betydning ❤ har du styrt syklus for å time innsett?

Håper virkelig vi alle snart kan se tilbake på hele prosessen med et smil, og tenke at alt var verdt det ❤

Ikke helt det samme, men jeg fant også ut at undersøkelse tidlig i syklus kan være viktig. Polypen jeg hadde ble ikke oppdaget ved alle ultralyd rundt eggløsning siden slimhinnen da er så tykk. Syns det er rart at det tydeligvis ikke er standard overalt med jevnlige undersøkelser - eller i hvert fall i fall informasjon - for å oppdage slike ting, særlig hvis hormonstimulering tydeligvis kan orsake polypper (har jeg lest her inne og hørt fra lege, men funnet lite informasjon om ellers). Å finne ut av det på nedreguleringskontroll etter bruk av dyre medisiner er jo ikke helt optimalt.
Enig! Det kan jo medføre at flere går gjennom forsøk som ender i spontanabort også. Hvordan ble din oppdaget?

Kjenner jeg er lei hormonene i styrt syklus. Urolig for koronasmitten skal stenge ned Bergen. Skulle ønske jeg kunne sove til jeg ble gravid

Håper det ikke har noen betydning ❤ har du styrt syklus for å time innsett?

Håper virkelig vi alle snart kan se tilbake på hele prosessen med et smil, og tenke at alt var verdt det ❤

Prøvde naturlig syklus i januar, men de fant ikke EL så ble styrt. Er littegrann behagelig for da er det (for meg) kortere sykluser og mensen kommer når du slutter på medisinene, men fy søren så kjip man føler seg!
Tenker nå maks 3 forsøk på styrt, da er vi i slutten av mai, siste forsøk blir naturlig. Hør på meg, her har jeg ikke regnet med noe graviditet i hvert fall:p

Kjenner jeg er lei hormonene i styrt syklus. Urolig for koronasmitten skal stenge ned Bergen. Skulle ønske jeg kunne sove til jeg ble gravid

Ååå, progynova er så kjip! Føler meg veeeldig sår og følsom samtidig som jeg er litt fjern fra andre. Utavdegsjæl opplevelse og SÅ trøtt!

I tillegg er jeg fullstendig uinteressert i mannen min:hilarious: :p Bryr meg ikke om hva han sier og vil i hvertfall ikke ha noen amorøse tilnærminger:joyful: Hva syntes andre om partneren mens de går på progynova aka likegladspillen;)?

Enig! Det kan jo medføre at flere går gjennom forsøk som ender i spontanabort også. Hvordan ble din oppdaget?
Ja akkurat. I forbindelse med henvisning til assistert hadde jeg sånn egglederundersøkelse med veske og ultralyd. Alt så bra ut da, også i livmor, så mistenker at polyppen kom etter flere runder med hormonstimulering. Og at den kan ha bidratt til at jeg ikke ble gravid på 5 forsøk med inseminasjon (men er forsåvidt ikke uvanlig å "prøve" i 5 mån). Den ble oppdaget ved kontroll innen oppstart med sprøyter når vi skulle ha første ivf i desember i fjor. Eller, legen så "noe" som satt uheldig til og sendte henvisning til hysteroskopi. Da hadde jeg allerede gått 3 uker på Synarela, men måtte avbryte for å få fjernet polyppen. I ettertid ønsker man jo at de hadde sent meg til kontroll innen oppstart for å sjekke at alt så bra ut i stedenfor å bare anbefale overgang til ivf.

Ja akkurat. I forbindelse med henvisning til assistert hadde jeg sånn egglederundersøkelse med veske og ultralyd. Alt så bra ut da, også i livmor, så mistenker at polyppen kom etter flere runder med hormonstimulering. Og at den kan ha bidratt til at jeg ikke ble gravid på 5 forsøk med inseminasjon (men er forsåvidt ikke uvanlig å "prøve" i 5 mån). Den ble oppdaget ved kontroll innen oppstart med sprøyter når vi skulle ha første ivf i desember i fjor. Eller, legen så "noe" som satt uheldig til og sendte henvisning til hysteroskopi. Da hadde jeg allerede gått 3 uker på Synarela, men måtte avbryte for å få fjernet polyppen. I ettertid ønsker man jo at de hadde sent meg til kontroll innen oppstart for å sjekke at alt så bra ut i stedenfor å bare anbefale overgang til ivf.
Ja, høres ut som noe som burde vært oppdaget før. Selv om alt har sett fint ut tidligere, kan jo hormoner klasse det til som du sier. Kjedelig med all ventetiden, men nå er du straks i gang igjen ❤

Ser kanskje ikke ut som vi kommer oss til DK likevel. Kan ikke ta sjansen på karantenehotell når jeg kommer tilbake :arghh: Nå er det ett år siden vi bestemte oss for at tiden var inne for et barn til, og ble stoppet av reiseforbud for helsepersonell, og nå er vi der igjen. Skulle ønske jeg kunne kjørt nedover, møtt opp med munnbind og visir, og gjennomført forsøket :sad010

Ser kanskje ikke ut som vi kommer oss til DK likevel. Kan ikke ta sjansen på karantenehotell når jeg kommer tilbake :arghh: Nå er det ett år siden vi bestemte oss for at tiden var inne for et barn til, og ble stoppet av reiseforbud for helsepersonell, og nå er vi der igjen. Skulle ønske jeg kunne kjørt nedover, møtt opp med munnbind og visir, og gjennomført forsøket :sad010

Så kjipt! Kan dere velge en annen klinikk? Beklager hvis det sikkert er sagt før.

Så kjipt! Kan dere velge en annen klinikk? Beklager hvis det sikkert er sagt før.
Det er ikke helt enkelt. Vi har dansk familierett (donor), og får ikke gjennomføre forsøk i Norge med den donoren. Vi ønsker oss jo helsøsken :sad010 Nå har vi også et embryo på frys i DK, og flere 'strå' liggende. Jeg er bare så lei meg nå :(

Huff, forstår at du er fortvilet! Er det helt sikkert at du MÅ på karantenehotell?

Det er kanskje en tanke dere ikke er klar for enda, men kan det hende at tiden er inne for å vurdere en klinikk i Norge? ❤ Ingen vet hvor lenge korona varer, og det er kanskje lettere på mange måter dersom man bruker en norsk klinikk. Stor klem til deg ❤

Huff, forstår at du er fortvilet! Er det helt sikkert at du MÅ på karantenehotell?

Det er kanskje en tanke dere ikke er klar for enda, men kan det hende at tiden er inne for å vurdere en klinikk i Norge? ❤ Ingen vet hvor lenge korona varer, og det er kanskje lettere på mange måter dersom man bruker en norsk klinikk. Stor klem til deg ❤
Vi har tenkt tanken, og det kommer jo til et punkt hvor nok er nok.. Det begynner å bli mange hinder som har dukket opp på veien, så får bruke litt tid på å fordøye litt. Jeg er ikke 100% sikker på om jeg må på karantenehotell, men nesten..

Vi har tenkt tanken, og det kommer jo til et punkt hvor nok er nok.. Det begynner å bli mange hinder som har dukket opp på veien, så får bruke litt tid på å fordøye litt. Jeg er ikke 100% sikker på om jeg må på karantenehotell, men nesten..

Jeg forstår deg veldig godt ang det med bruk av samme donor. Det er vanskelig å ta valget om å prøve ny donor når man har sett for seg helsøsken. Men kanskje er det den eneste løsningen etter hvert... Det er ikke lett det her. Finnes det noen du kan kontakte for å få skikkelig svar ang. karantenehotell? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ikke kan sitte i karantene hjemme!

Det er ikke helt enkelt. Vi har dansk familierett (donor), og får ikke gjennomføre forsøk i Norge med den donoren. Vi ønsker oss jo helsøsken :sad010 Nå har vi også et embryo på frys i DK, og flere 'strå' liggende. Jeg er bare så lei meg nå :(

Ååå, da skjønner jeg dere godt! Biologi er spesielt og virkelig en sak å tenke nøye gjennom. Er det mulig å få tilrettelagt med arbeidet så du kan jobbe fra karantenehotellet? Kjipt uansett, men da går man ikke på et voldsomt økonomisk tap i hvert fall.

Jeg forstår deg veldig godt ang det med bruk av samme donor. Det er vanskelig å ta valget om å prøve ny donor når man har sett for seg helsøsken. Men kanskje er det den eneste løsningen etter hvert... Det er ikke lett det her. Finnes det noen du kan kontakte for å få skikkelig svar ang. karantenehotell? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ikke kan sitte i karantene hjemme!
Det er det jeg må finne ut av. Det kan jo fort gå litt tid om vi skal i gang med ny klinikk også, så det er et vanskelig valg. Kanskje vi får starte et parallelt løp, og se hva som skjer ❤

Det er det jeg må finne ut av. Det kan jo fort gå litt tid om vi skal i gang med ny klinikk også, så det er et vanskelig valg. Kanskje vi får starte et parallelt løp, og se hva som skjer ❤

Det er jo sant, venting er jo omtrent 90% av dette løpet :banghead: Håper virkelig at dere finner en løsning slik at dere får det som dere vil ❤

Håper virkelig det løser seg med karantene, eller at dere kan komme igang fort i Norge :Heartred

Hvordan går det med gjengen? ❤
Nyter av påskefri. Mye på jobb så trengte det virkelig. Er ellers veldig utålmodig - vil starte opp NÅ. 11 dager til kontroll og forhåpentligvis oppstart sprøyter noen dager etter det :smiley-angelic001 Hvordan går det med deg?

Det er jo sant, venting er jo omtrent 90% av dette løpet :banghead: Håper virkelig at dere finner en løsning slik at dere får det som dere vil ❤
Ja, aldri blitt så sliten av venting før :hilarious::arghh: kjører uansett ultralydskanning i morgen, så har vi litt tid på å bestemme oss for hva vi gjør videre..

Back
Topp