April 2021

Ååå, progynova er så kjip! Føler meg veeeldig sår og følsom samtidig som jeg er litt fjern fra andre. Utavdegsjæl opplevelse og SÅ trøtt!

I tillegg er jeg fullstendig uinteressert i mannen min:hilarious: :p Bryr meg ikke om hva han sier og vil i hvertfall ikke ha noen amorøse tilnærminger:joyful: Hva syntes andre om partneren mens de går på progynova aka likegladspillen;)?

Min partner er vekke 6 uker om gangen, så han kan bare legge på telefon om det blir for hysterisk

Jo, du har vel gjerne rett i det :hilarious: Man blir jo bare så redd for å ødelegge noe! Jeg spurte kona om hva hun tenkte og hun lo og sa "Er du klar over hvor mange barn som blir til i stupfylla? Ta med deg ei hel vinflaske og kos deg, det blir forhåpentligvis LENGE til neste gang!" :joyful:

har tenkt på dette selv. Konkludert med at det går helt fint. For å være ærlig har jeg tenkt at enkelte er litt hysterisk på forum når vi googler. De fleste helsepersonell sier lev som vanlig, men ikke drikk deg stupa! Jeg tar meg selv et par glass, og tenker at det som skjer det skjer, men jeg begrenser det mye mer. Hvis prosessen tar tid, er det like viktig at vi lever og har det bra. Skulle det ikke gå på dette forsøket før man får sette inn, så får man heller vurdere endring av rutiner til en annen gang.

Var på første ultralydkontroll i dag, og slimhinnen er fortsatt tykk. Ingen kan gi meg et godt svar på hvorfor den er det, og siden vannskanningen var fin, mener de at jeg likevel kan ha innsett denne mnd. Så da er det et problem mindre, nå gjelder det bare å finne ut om jeg må på karantenehotell eller ikke. Har såå lyst til å dra! :rolleyes:

One down... så bra:happy: hvor tykk var den da (hvor tykk er for tykk)?
Var du hos vanlig gynekolog da eller? Skulle gjerne tatt UL i dag selv, er på CD 13 alt.

One down... så bra:happy: hvor tykk var den da (hvor tykk er for tykk)?
Var du hos vanlig gynekolog da eller? Skulle gjerne tatt UL i dag selv, er på CD 13 alt.
Den var 6 mm målt på CD3. Når jeg hentet ut egg var det såvidt jeg fikk satt i gang med hormonstimulering pga endometrie var litt tykt da også. Kan virke som det er 'normen' for meg etter den første MA'en, men jeg blir livredd for at det skal øke sannsynligheten for SA/MA igjen. Tar alle kontroller hos privat gyn ja, siden vi har klinikk i DK. Når skal du ja kontroll?

har tenkt på dette selv. Konkludert med at det går helt fint. For å være ærlig har jeg tenkt at enkelte er litt hysterisk på forum når vi googler. De fleste helsepersonell sier lev som vanlig, men ikke drikk deg stupa! Jeg tar meg selv et par glass, og tenker at det som skjer det skjer, men jeg begrenser det mye mer. Hvis prosessen tar tid, er det like viktig at vi lever og har det bra. Skulle det ikke gå på dette forsøket før man får sette inn, så får man heller vurdere endring av rutiner til en annen gang.

Du har helt rett i at man må leve også i mellomtiden! :) Spillkvelden ble avlyst, men jeg tok meg et glass likevel :D

Den var 6 mm målt på CD3. Når jeg hentet ut egg var det såvidt jeg fikk satt i gang med hormonstimulering pga endometrie var litt tykt da også. Kan virke som det er 'normen' for meg etter den første MA'en, men jeg blir livredd for at det skal øke sannsynligheten for SA/MA igjen. Tar alle kontroller hos privat gyn ja, siden vi har klinikk i DK. Når skal du ja kontroll?

Skjønner følelsen! Man bil jo helst at alt skal være så tett opp til normen som mulig, men man vet jo egentlig ikke hvor normalt det er med relativt tykk slimhinne tidlig i syklusen. Ikke engang damer i behandling med ivf måler vanligvis den tidlig i syklusen.
Har UL 6 april og innsett 12., hvis alt er OK. Prøver å ikke la det overta alt og heller nyte påsken, men klarer ikke å lure meg selv:p Alt jeg tenker på er datoer :rolleyes:

Idag er det 9 dager til kontroll der jeg får vite om alt ser ok ut for oppstart. Mulig at jeg har lagt til en countdown widget på mobilen :rolleyes:

Last edited:
Skjønner følelsen! Man bil jo helst at alt skal være så tett opp til normen som mulig, men man vet jo egentlig ikke hvor normalt det er med relativt tykk slimhinne tidlig i syklusen. Ikke engang damer i behandling med ivf måler vanligvis den tidlig i syklusen.
Har UL 6 april og innsett 12., hvis alt er OK. Prøver å ikke la det overta alt og heller nyte påsken, men klarer ikke å lure meg selv:p Alt jeg tenker på er datoer :rolleyes:
Spennende! Det er ikke lenge til ❤

Nei, det er sant. Finner overraskende lite erfaring om det her inne, og andre steder for så vidt. Får se på neste kontroll om alt ser greit ut da, og i mellomtiden prøve å finne ut om jeg får reist.. :nailbiting:

Spennende! Det er ikke lenge til ❤

Nei, det er sant. Finner overraskende lite erfaring om det her inne, og andre steder for så vidt. Får se på neste kontroll om alt ser greit ut da, og i mellomtiden prøve å finne ut om jeg får reist.. :nailbiting:
Jeg har UL i starten av hver syklus. Det er riktignok for å se etter cyster. Tror det er vanligere for oss som sliter med det.

Syklusdag 10 og jeg har svidd av min første EL test :D Jeg er SÅ spent på UL i morgen. Føles som en slags dommedag!

Syns denne ser veldig lovende ut med tanke på om kroppen er i rute eller ikke! :)

20210405_084612.jpg

Da har jeg spraya med Synarela i et par dager. Hadde ikke akkurat savna den :dead: Men det er utrolig godt å være igang. Skal ikke på noe kontroll før jeg har starta med sprøytene i slutten av mnd. Riksen skal ringe meg ang dosen på gonal-f til uka. Ble overstimulert sist og har nevnt det for de tre ganger men neiiida, samme dose stod på arket jeg fikk i posten. Blir så oppgitt over at man må passe på alt selv :shifty: (sånn, da fikk jeg ut litt gruff,haha). Måtte de neste ukene fly avgårde :)

Da har jeg spraya med Synarela i et par dager. Hadde ikke akkurat savna den :dead: Men det er utrolig godt å være igang. Skal ikke på noe kontroll før jeg har starta med sprøytene i slutten av mnd. Riksen skal ringe meg ang dosen på gonal-f til uka. Ble overstimulert sist og har nevnt det for de tre ganger men neiiida, samme dose stod på arket jeg fikk i posten. Blir så oppgitt over at man må passe på alt selv :shifty: (sånn, da fikk jeg ut litt gruff,haha). Måtte de neste ukene fly avgårde :)

Enig! Samme i det private også syntes jeg. Går på automatikken med mindre man høylytt sier fra selv:shifty:
Lykke til med nytt forsøk!

Så frustrerende når man må ordne ting selv! Man skulle jo tro at det var logisk å gi lavere dose...

Back
Topp