Symptomer

Har så innmari mye murringer, både i korsryggen og nederst i magen (livmora antar jeg). Er det normalt? Er 6+0 idag og har hatt det siden uka før ikm egentlig. Jeg er så redd for å finne blod, hver eneste gang jeg går på do.

Andre symptomer er ømme bryst, veldig trøtt og kvalm.
Det er veldig vanlig med murringer i starten:) Jeg har hatt murringer innimellom de første ukene i alle svangerskapene mine, har det nå også:) Men sterke smerter er greit å få sjekket opp:)

Flere som opplever «hol» stikkinger i livmor / livmor hals etter å ha gått litt / tur??

Last edited:
Det er veldig vanlig med murringer i starten:) Jeg har hatt murringer innimellom de første ukene i alle svangerskapene mine, har det nå også:) Men sterke smerter er greit å få sjekket opp:)

Takk for svar Er samme styrke omtrent som mine vanlige mensmurringer. Siden det er min første, og fordi vi har ventet så lenge så er jeg så innmari bekymret og nervøs. Ønsker det så inderlig ❤

Takk for svar Er samme styrke omtrent som mine vanlige mensmurringer. Siden det er min første, og fordi vi har ventet så lenge så er jeg så innmari bekymret og nervøs. Ønsker det så inderlig ❤
Skjønner deg veldig godt:) Med førstemann hadde jeg veldig sterke smerter, og hadde tatt en graviditetstest som var negativ, så legen henviste meg til ct med kontrastvæske:wideyed: De så noe i livmora, og jeg ble henvist til privat ul. Dagen jeg skulle dit testet jeg igjen og fikk knallpositiv, og så bankende hjertet på ul- var da 6/7 uker på vei:rolleyes: Smertene fortsatte noen uker til, og var både innom legevakt og ul på sykehuset. Fikk bare til beskjed at det ikke er vanlig men kan skje at man får såpass sterke smerter i starten uten at noe er galt.. Svangerskapet gikk fint, smertene dabbet av rundt uke 8/9 tror jeg, og eldstemann er snart 8år nå og frisk som en fisk:joyful: Hvis smertene dine er sterke over tid, og du blir bekymret, dra på en sjekk hos ul for å utelukke svangerskap utenfor livetmoren etc? :Heartred Vanskelig å klassifisere smerter siden alt er veldig individuelt! Men med førstemann vil jeg si smertene var like sterke som begynnende fødselsrier etter å ha født noen ganger nå- altså de var veldig sterke.. Var veldig redd noe var galt, men i mitt tilfelle var det ikke det iaf:) Finnes det privat ul det du bor med kort ventetid? Evt ring fastlegen og si du har smerter og er nervøs?:Heartred Alltid best å sjekke opp tenker jeg:)

Skjønner deg veldig godt:) Med førstemann hadde jeg veldig sterke smerter, og hadde tatt en graviditetstest som var negativ, så legen henviste meg til ct med kontrastvæske:wideyed: De så noe i livmora, og jeg ble henvist til privat ul. Dagen jeg skulle dit testet jeg igjen og fikk knallpositiv, og så bankende hjertet på ul- var da 6/7 uker på vei:rolleyes: Smertene fortsatte noen uker til, og var både innom legevakt og ul på sykehuset. Fikk bare til beskjed at det ikke er vanlig men kan skje at man får såpass sterke smerter i starten uten at noe er galt.. Svangerskapet gikk fint, smertene dabbet av rundt uke 8/9 tror jeg, og eldstemann er snart 8år nå og frisk som en fisk:joyful: Hvis smertene dine er sterke over tid, og du blir bekymret, dra på en sjekk hos ul for å utelukke svangerskap utenfor livetmoren etc? :Heartred Vanskelig å klassifisere smerter siden alt er veldig individuelt! Men med førstemann vil jeg si smertene var like sterke som begynnende fødselsrier etter å ha født noen ganger nå- altså de var veldig sterke.. Var veldig redd noe var galt, men i mitt tilfelle var det ikke det iaf:) Finnes det privat ul det du bor med kort ventetid? Evt ring fastlegen og si du har smerter og er nervøs?:Heartred Alltid best å sjekke opp tenker jeg:)

Jeg er selvsagt bortreist denne uka, men har time hos privatklinikk for tidlig ultralyd om ei uke. Satser på at jeg klarer holde nervene i sjakk til da.

Jeg er selvsagt bortreist denne uka, men har time hos privatklinikk for tidlig ultralyd om ei uke. Satser på at jeg klarer holde nervene i sjakk til da.
Skjønner den:Heartred Håper du klarer å slappe av litt og legge bekymringene til side! En uke går jo fort:)

Skjønner den:Heartred Håper du klarer å slappe av litt og legge bekymringene til side! En uke går jo fort:)

Satser på det :) Har lest om svangerskap utenfor livmoren, og er hvert fall rimelig trygg på at det IKKE er det :happy:

Men er jo så nervepirrende når man ikke vet hvordan ting skal være og kjennes ut :nailbiting:

Satser på det :) Har lest om svangerskap utenfor livmoren, og er hvert fall rimelig trygg på at det IKKE er det :happy:

Men er jo så nervepirrende når man ikke vet hvordan ting skal være og kjennes ut :nailbiting:
Absolutt! Og spesielt for det kan kjennes så forskjellig ut fra person til person og fra gang til gang:wacky: Men stort sett går det jo bra! :Heartred

Lenge siden det har vært aktivitet her så jeg bumper den opp.

Er 7+3 i dag og så utrolig trøtt! Har vært så kvalm i det siste at jeg har lidi meg gjennom hver dag. I går lettet kvalmen og jeg føler meg bedre i dag også så nå er det også feil:hungover:

Lenge siden det har vært aktivitet her så jeg bumper den opp.

Er 7+3 i dag og så utrolig trøtt! Har vært så kvalm i det siste at jeg har lidi meg gjennom hver dag. I går lettet kvalmen og jeg føler meg bedre i dag også så nå er det også feil:hungover:

Så bra du holder aktivitet i tråden ;)

Jeg er 7+5 i dag og er også ulidelig trøtt. De siste dagene har kvalmen forverret seg, og nå spyr jeg som en gris. Det er helst om morgenen (for det er jo ikke no verre enn å spy på tom mage.....) og på kvelden. Greier meg sånn nogen lunde gjennom arbeidsdagen, men er avhengig av å spise knekkebrød ofte.

Puppene veksler på å være ømme/ikke ømme.

7+4, og symptomene er kommet for fult.
Oppkast, kvalme, kviser, konstant sliten, oppblåst, varm og kald om hverandre, cravings, såre brystvorter og veldig hormonell :angelic:

5+6 i dag og har hatt så mye mer symptomer tidlig den her graviditeten i forhold til første graviditet. Med første var jeg så og si symptomfri frem til 7+0 og da kom kvalmen snikende på. Og kjente vel ikke til så mye mer enn det:happy: men den her graviditeten kjenner jeg kan bli utfordrende i forhold. Fra sikkert rundt 5+0: Våkner hver morgen skikkelig kvalm(ikke kastet opp enda)! Og merker jeg er skikkelig sliten hele dagen( sliter med helsa fra før av, så er ikke noe nytt å være sliten, men forrige svangerskap var jeg sååå god i formen). Når sønnen min legger seg 18.30, blir det rett i seng på a mor etter det:p blir interessant å se hvordan jeg skal få tatt vare på en aktiv 1-åring gjennom det her:hilarious:

men er selvfølgelig verdt det om det er en sunn, liten spire som klamrer seg fast og vi får møte i november:Heartred

Mindre kvalm i dag (men fortsatt veldig uggen og mye brekninger i morges), og blir jo stresset med en gang :sorry: Skal heldigvis på UL i morgen, så da får jeg i det minste se om det er liv inntil videre :happy: Er ingen spøk å være gravid etter å ha mistet, klarer fortsatt ikke tro at dette skal ende i baby

Mindre kvalm i dag (men fortsatt veldig uggen og mye brekninger i morges), og blir jo stresset med en gang :sorry: Skal heldigvis på UL i morgen, så da får jeg i det minste se om det er liv inntil videre :happy: Er ingen spøk å være gravid etter å ha mistet, klarer fortsatt ikke tro at dette skal ende i baby

Skjønner deg sååå utrolig godt. Mye uggen og kvalm her også. Likevel klarer jeg ikke helt tror at det skal gå fint denne gangen etter MA sist. UL i morgen her også. Lykke til!

7+1 i dag og blitt vant til stikkende, til tider ganske så kraftige ligamentsmerter på begge sider. Vært kvalm av og på de siste dagene. Hjelper å spise ofte. Men i dag så fikk jeg en konstant smerte i venstre side livmor som bare vedvarte. Smerten føltes som dette visuelle bildet: som om fosteret/morkaken ble dratt bort fra livmorveggen. Det holdt på i en times tid, og jeg var overbevist om at nå var det over... Mannen trøstet så godt han klarte. Minte meg på at det ER noe som vokser. Heeelt normalt. Men jeg gikk i fullstendig deppemodus. Såååå gav det seg og jeg ble kvalm igjen:hilarious: Som jeg gleder meg til uke 12! ... og nye bekymringer:hilarious:

Jeg har begynt å få litt ubehag til tider når jeg trekker pusten skikkelig, ubehaget ligger på høyre side bryst. Godt mulig det er pga jeg spenner meg(sliter med å slappe av) men det bekymrer meg innimellom. Jeg har hatt hjertestans og hjerteinfarkt tidligere og måtte slutte på medisinene mine når jeg ble gravid så det er også en mulighet for at det er en sammenheng der.

Er det noen her som opplever at kvalmen avtar og matlysten er bedre?
Er selv 7+4 i dag.

Er det noen her som opplever at kvalmen avtar og matlysten er bedre?
Er selv 7+4 i dag.

Det går veldig opp og ned her! Plutselig er kvalmen tilbake og matlysten på bånn. I dag har det vært ganske bra :happy:

Jeg er så utrolig trøtt for tiden. Kan ikke huske jeg var slik forrige svangerskap.
I natt sov jeg over 8 timer. Likevel har jeg måtte sove midt på dagen i dag, og er klar for natta igjen nå.
Heldigvis påskefri nå, og litt rom for ekstra hvile. Men kjenner jeg er spent på hvordan dette skal gå hvis det fortsetter etter påske.

Back
Topp