Symptomer

Skikkelig dårlig i magen for tida. Har irritabel tarm fra før, men nå er det mye verre enn normalt.
Noen andre som merker det på magen?
Jeg har også mageproblemer (kronisk sykdom). Nå så går det ikke så bra pga jeg er «tvunget» til å utelukkende spise ting jeg ikke tåler (toast feks), orker ikke annet og det er lett å få ned. Men husker fra i sommer så var jeg så glad fordi fordøyelsen gikk tregere og det hjalp på mine problemer så håper det går litt tregere snart!
 
Jeg har også mageproblemer (kronisk sykdom). Nå så går det ikke så bra pga jeg er «tvunget» til å utelukkende spise ting jeg ikke tåler (toast feks), orker ikke annet og det er lett å få ned. Men husker fra i sommer så var jeg så glad fordi fordøyelsen gikk tregere og det hjalp på mine problemer så håper det går litt tregere snart!

Litt slik med meg også når det gjelder mat. Har ting jeg ikke tåler, og holder meg borte fra. Men nå blir jeg liksom løs i magen av alt jeg spiser føler jeg.
Mange opplever jo at man blir bedre i magen som gravid fordi fordøyelsen går tregere. Min erfaring fra mine svangerskap er heller motsatt!
 
Jeg ble kvalm fire dager etter eggløsning og har vært kvalm siden. Nydelig. Forrige uke satt jeg og strigråt fordi treningssenteret stengte og fordi jeg følte meg som en dårlig mamma fordi jeg henter ytterklærne i bhg med IKEA-sekker og ikke en ryggsekk som de andre mammaene, så humøret er vel ikke helt stabilt heller.
 
Last edited:
Jeg ble kvalm fire dager etter eggløsning og har vært kvalm siden. Nydelig. Forrige uke satt jeg og strigråt fordi treningssenteret stengte og fordi jeg følte meg som en dårlig mamma fordi jeg henter ytterklærne i bhg med IKEA-sekker og ikke en ryggsekk som de andre mammaene, så humøret er vel ikke helt stabilt heller.
Ikke så morsomt med sånne symptomer, men morsom måte du beskriver det på :happy::joyful::joyful:
 
Ømme boobs og noe hard i magen. Ellers nada..
 
Jeg kjenner bare på en sånn utrolig mangel av energi og ork. Jeg orker absolutt ingenting :(
Humørsvingninger til tusen. Kjefter og smeller på mann og barn. Gråter fordi jeg tror mannen er lei av meg osv.
Dette må bare bedre seg til i morgen. Da skal jeg på jobb. Kan ikke oppføre meg slik der :hilarious:

Ellers er alle andre symptomer borte :banghead: for en Berg- og dalbane dette er
 
6+4 i dag.
Har tidvis veldig med mensmurringer men lest meg til at det kan komme og gå i 1.trimester.. Er uansett redd for å gå på do og finne blod men ikke noe per dags dato. Fortsatt kvalm med brekninger, ingen matlyst, svimmel, sliten og sengeliggende store deler av dagen. Spent på ultralyd på onsdag..
 
Last edited:
6+4 i dag.
Har tidvis veldig med mensmurringer men lest meg til at det kan komme og gå i 1.trimester.. Er uansett redd for å gå på do og finne blod men ikke noe per dags dato. Fortsatt kvalm med brekninger, ingen matlyst, svimmel, sliten og sengeliggende store deler av dagen. Spent på ultralyd på onsdag..

Veldig med murringer her også! I dag har det vært ekstremt. Hatt det egentlig hele tiden, men kommet og gått. Puppene er ikke like ømme lengre, formen er bedre, kvalmen ikke merkbar i dag. Håper det ikke er et dårlig tegn :( forventer liksom også blod hver gang jeg er på do, men så langt ingenting. Prøver å booke meg time i løpet av de neste ukene. Å vente til april makter jeg rett og slett bare ikke.
 
6+1, og de få symptomene jeg har er litt urolig mage, vondt i ryggen, fort andpusten, litt mer sliten enn vanlig.

Var sikker på at jeg hadde mistet, siden jeg ikke har hatt noen tydelige symptomer - men, så et sterkt lite hjerte banke i dag :happy:
 
Her er det mye strekk og press nederst i magen. Stikk når jeg snur meg raskt i senga f.eks.
Trøtt og sliten, tung i kroppen. Veldig ømme bryster! som er verst på morgenen. Litt uggen/småkvalm som å konstant ha en propp nedi halsen.
Tisser ofte, hatt antydning til sure oppstøt og treg mage.
Kommer til å bli redd om symptomene forsvinner så setter på en merkelig måte pris på dem :hilarious::hungover:
Må føye til tett nese og tungpustet :wacky:
 
Last edited:
Kvalmen er raskt stigende, i dag kom de første brekningene også. På en måte glad for det, har liksom "ønsket meg" kvalme fordi det er så tydelig tegn på at hormonene stiger. Men det er jo ikke så hyggelig uansett :hilarious: 5+2 i dag
 
Føler meg konstant trøtt, og litt ute av fokus hele tiden. Kreves endel konsentrasjon og vilje for å holde fokus på jobb, tankene flyr alle plasser om dagen:hilarious: og er relativt konstant kvalm/uggen, blir spennende å se om det utvikler seg eller om jeg slipper unna med å bare være kvalm og uggen.
 
Føler meg konstant trøtt, og litt ute av fokus hele tiden. Kreves endel konsentrasjon og vilje for å holde fokus på jobb, tankene flyr alle plasser om dagen:hilarious: og er relativt konstant kvalm/uggen, blir spennende å se om det utvikler seg eller om jeg slipper unna med å bare være kvalm og uggen.
Kjenner meg igjen i det å være susete på jobb. De lurer vel på hva som feiler meg snart :playful::facepalm:
 
Ingen syntomer utenom at jeg må på do heile tiden, så er jeg trøtt
Sist jeg var gravid var det samme greia, jeg følte meg ikke gravid før i uke 22 (morkaka låg foran så kjente seint spark) da jeg begynte å kjenne spark.
 
Ingen syntomer utenom at jeg må på do heile tiden, så er jeg trøtt
Sist jeg var gravid var det samme greia, jeg følte meg ikke gravid før i uke 22 (morkaka låg foran så kjente seint spark) da jeg begynte å kjenne spark.

Glad for å høre!:joyful: Hilsen en som har svært få symptomer..
 
I dag har jeg kasta opp for første gang! Overraskende nok ble jeg skikkelig glad :bored::hilarious: vært bekymra for symptomene mine som har blitt mindre/forsvunnet.
Jeg er skamdårlig. Hodepine, brekker meg og er uggen til tusen. Men hurra for symptomer :bookworm:
 
I dag har jeg kasta opp for første gang! Overraskende nok ble jeg skikkelig glad :bored::hilarious: vært bekymra for symptomene mine som har blitt mindre/forsvunnet.
Jeg er skamdårlig. Hodepine, brekker meg og er uggen til tusen. Men hurra for symptomer :bookworm:
Har det litt på samme måte :hilarious: ingen oppkast enda, men skikkelig kvalm og mye brekninger! Ubehagelig, men likevel betryggende :happy: de to gangene jeg mistet hadde jeg lite/ingen symptomer, og i mitt første svangerskap som gikk bra var jeg sånn som nå.
 
Har det litt på samme måte :hilarious: ingen oppkast enda, men skikkelig kvalm og mye brekninger! Ubehagelig, men likevel betryggende :happy: de to gangene jeg mistet hadde jeg lite/ingen symptomer, og i mitt første svangerskap som gikk bra var jeg sånn som nå.

Ikke sant :) i mitt svangerskap med 6-åringen var jeg ikke dårlig nesten i det hele tatt! Var på jobb hver dag og fungerte som normalt. Litt dårligere form denne gangen.
Har brekt meg i et par dager nå, men i dag kom alt vannet jeg drakk da jeg stod opp i retur :)
 
Har så innmari mye murringer, både i korsryggen og nederst i magen (livmora antar jeg). Er det normalt? Er 6+0 idag og har hatt det siden uka før ikm egentlig. Jeg er så redd for å finne blod, hver eneste gang jeg går på do.

Andre symptomer er ømme bryst, veldig trøtt og kvalm.
 
Back
Topp