Symptomer

Nå her jeg i alle fall slutta å bekymre meg over de hersens puppene. De er jo helt ustabile :hilarious: veksler mellom kjempeøm, litt øm og ikke øm i det hele tatt. Og alt skjer i løpet av en time :bored: så, ikke et symptom å stole på!!

Det eneste jeg egentlig merker utenom det er mensmurringer. Kan ikke huske å ha kjent det slik før. Verken i første svangerskap (visste ikke så tidlig da, men tenker jeg hadde reagert om jeg hadde slike murringer i ukeavis...?) eller forrige gang (som jo sikkert er et godt tegn, siden det gikk i vasken sist).
Det murrer i alle fall fælt. Eneste jeg gleder meg til nå er å kommer hjem fra jobb så jeg får flekka av meg buksa!!

Har det dukket opp flere symptomer hos dere??
 
Har også merket til murringer, som om mensen er rett rundt hjørnet. Litt nedentil og litt i korsrygg. Frykten for å gå på do og finne blod på papiret er mildt sagt STOR.

Ellers bare litt svimmel hvis jeg reiser meg fort. Og trøtt- og tiltaksløs.no:meh:


Uunngåelig å ikke sammenligne med forrige gang, så kjempeglad for at jeg noterte litt hver dag i sommer. På dette tidspunktet da hadde jeg brunt/rødt på papiret i flere dager. Og så kom ikke kvalmen før om ca 1 uke. Kanskje feil å ønske seg litt kvalme men det er liksom så bra indikasjon på at alt er som det skal.
 
Har også merket til murringer, som om mensen er rett rundt hjørnet. Litt nedentil og litt i korsrygg. Frykten for å gå på do og finne blod på papiret er mildt sagt STOR.

Ellers bare litt svimmel hvis jeg reiser meg fort. Og trøtt- og tiltaksløs.no:meh:


Uunngåelig å ikke sammenligne med forrige gang, så kjempeglad for at jeg noterte litt hver dag i sommer. På dette tidspunktet da hadde jeg brunt/rødt på papiret i flere dager. Og så kom ikke kvalmen før om ca 1 uke. Kanskje feil å ønske seg litt kvalme men det er liksom så bra indikasjon på at alt er som det skal.

Frykt for blod her også! Hjelper ikke akkurat at jeg her økt med utflod slik at det tidvis kjennes ut som blod også!

Øbsker meg også kvalme. Bare bittelitt!!
 
Frykt for blod her også! Hjelper ikke akkurat at jeg her økt med utflod slik at det tidvis kjennes ut som blod også!

Øbsker meg også kvalme. Bare bittelitt!!

Kjenner meg godt igjen. Av og til føler jeg at jeg ser blod uten at det er det.
Nå har jeg blødd i begge mine svangerskap da. Et som gikk fint og et hvor jeg mistet. Så vet jo at blod ikke nødvendig trenger være farlig. Men redselen er der likevel.
 
Kjenner meg godt igjen. Av og til føler jeg at jeg ser blod uten at det er det.
Nå har jeg blødd i begge mine svangerskap da. Et som gikk fint og et hvor jeg mistet. Så vet jo at blod ikke nødvendig trenger være farlig. Men redselen er der likevel.

Samme her! Blødde under første svangerskap i uke 7-8 en gang. Da var jeg ung, uerfaren og uvitende. Fikk ikke panikk engang :hilarious: ungen kom jo når den skulle. Forrige gang nå begynte jeg å blø rundt denne tiden, uten forvarsel. Eller, i ettertid skjønte jeg jo at symptomene forsvant brått før. Uansett.. denne redselen er ubeskrivelig!
 
Samme her! Blødde under første svangerskap i uke 7-8 en gang. Da var jeg ung, uerfaren og uvitende. Fikk ikke panikk engang :hilarious: ungen kom jo når den skulle. Forrige gang nå begynte jeg å blø rundt denne tiden, uten forvarsel. Eller, i ettertid skjønte jeg jo at symptomene forsvant brått før. Uansett.. denne redselen er ubeskrivelig!

Litt lignende med meg. Første gang begynte jeg å blø i uke 6-7. Var hos lege som mente det sikkert var en begynnende spontanabort uten å sjekke noe. Men så gikk blødningene over. Fikk målt hcg og vært på TUL og alt så fint ut. Og det gikk fint også!
Forrige gang begynte jeg ikke å blø før uke 13, og da ganske lite. Da hadde jeg merket at formen var blitt bedre noen uker før, men tenkte at det ikke var så unormalt. Men etter noen dager med blødning ble jeg sendt til UL og fikk konstatert en MA.
Den MAen var i August, så det sitte jo fortsatt ganske ferskt i minnet.

Helt enig i at den redselen er ubeskrivelig.
 
Andre som har opplevd hjertebank og ‘uro’? Skikkelig ekkelt. Er dette vanlig? Trenger beroligende ord. Er 6+0 i dag. Kan ikke måle blodtrykk eller noe pga karantene ut neste uke..
 
Andre som har opplevd hjertebank og ‘uro’? Skikkelig ekkelt. Er dette vanlig? Trenger beroligende ord. Er 6+0 i dag. Kan ikke måle blodtrykk eller noe pga karantene ut neste uke..

Ja.. og jeg har alltid endt opp med å konkludere med at det bunner i tankekjør/stress/frykt for å miste. Jo mer jeg har tenkt på det og kjent etter jo verre har det blitt:confused:

Prøv å ikke tenke på det og slapp av:Heartred
 
Andre som har opplevd hjertebank og ‘uro’? Skikkelig ekkelt. Er dette vanlig? Trenger beroligende ord. Er 6+0 i dag. Kan ikke måle blodtrykk eller noe pga karantene ut neste uke..

Det er vanlig med litt høyere puls da man er gravid! Det er helt normalt :Heartred
 
Jeg begynner å få mer overskudd/mindre behov for søvn og fullheten i underlivet kjennes ikke så godt i dag. Håper virkelig ikke det har gått galt:nailbiting:
4+6
 
Har en liten kvalme som ligger å ulmer og som varer hele dagen, ikke bare på morgenen. Så redd for å gjøre annet enn å ligge strak ut. Får i meg mat men har ikke matlyst.
 
Hvordan går det med symptomene, damer?:)

Her er det lite. Skulle nesten ønske det murret mer nedentil og at jeg var kvalm eller noe! Murring hadde vært et tegn på at ting vokste, om ikke annet..

- Ømme boobs(livredd for at de skal slutte å være ømme!)
- Litt stikk nedi området en sjelden gang når jeg snur meg/vrir meg i sengen
- kvisene øker i antall
- drømmer mye/dårlig søvn, men ikke påfallende trøtt(er ikke en av de som sovner på sofaen ila dagen, tross dårlig søvn..)
- i går hadde jeg sånne strålinger nedover låret(au). Var litt skummelt.
- luftsmerter(tror jeg) om kveld/natt. Hadde aldri problemer med verken luft el fordøyelse før, så prøver å finne ut av hva jeg kan spise/drikke og ikke ila dagen ifht forsterking/demping av dette


FØLER meg egentlig ikke så veldig gravid.
 
Her har kvalmen kommet litt i dag. Vært kvalm, trøtt og dårlig i magen (har IBS, så magen kan likegodt være det).
 
Last edited:
Hvordan går det med symptomene, damer?:)

Her er det lite. Skulle nesten ønske det murret mer nedentil og at jeg var kvalm eller noe! Murring hadde vært et tegn på at ting vokste, om ikke annet..

- Ømme boobs(livredd for at de skal slutte å være ømme!)
- Litt stikk nedi området en sjelden gang når jeg snur meg/vrir meg i sengen
- kvisene øker i antall
- drømmer mye/dårlig søvn, men ikke påfallende trøtt(er ikke en av de som sovner på sofaen ila dagen, tross dårlig søvn..)
- i går hadde jeg sånne strålinger nedover låret(au). Var litt skummelt.
- luftsmerter(tror jeg) om kveld/natt. Hadde aldri problemer med verken luft el fordøyelse før, så prøver å finne ut av hva jeg kan spise/drikke og ikke ila dagen ifht forsterking/demping av dette


FØLER meg egentlig ikke så veldig gravid.


Litt likt som hos deg, egentlig. I stedet for kviser har jeg fått tett neste. Det var jeg veldig plaga med forrige svangerskap.

Det er fortsatt puppene som er mitt "hovedsymptom". Har det på samme måte - livredd for at de ikke skal være ømme. De svinger litt i ømhet da, men det har jeg bare blitt vandt til.
Kan få noen kvalmebyger, men da er det som regel fordi jeg ikke har spis på en stund, så da kan det like gjerne være sultenhet som gjør meg kvalm ;)

Er sikker heldig som har lite symptomer, men akkurat nå kunne jeg tenkt meg alt av symptomer. Det er rart hvordan de kan få meg til å slappe av.
 
Litt likt som hos deg, egentlig. I stedet for kviser har jeg fått tett neste. Det var jeg veldig plaga med forrige svangerskap.

Det er fortsatt puppene som er mitt "hovedsymptom". Har det på samme måte - livredd for at de ikke skal være ømme. De svinger litt i ømhet da, men det har jeg bare blitt vandt til.
Kan få noen kvalmebyger, men da er det som regel fordi jeg ikke har spis på en stund, så da kan det like gjerne være sultenhet som gjør meg kvalm ;)

Er sikker heldig som har lite symptomer, men akkurat nå kunne jeg tenkt meg alt av symptomer. Det er rart hvordan de kan få meg til å slappe av.

Er alltid så beroligende å høre at flere er i samme båt<3 har forsåvidt kjent på nesegreier selv, men med en samboer med covid og forkjølelsessymptom så er det ikke like lett å skille hva som er hva:troll:

Krysser fingrene for et fullgått og behagelig svangerskap for oss begge!:) Hvor langt er du kommet nå?
 
Er alltid så beroligende å høre at flere er i samme båt<3 har forsåvidt kjent på nesegreier selv, men med en samboer med covid og forkjølelsessymptom så er det ikke like lett å skille hva som er hva:troll:

Krysser fingrene for et fullgått og behagelig svangerskap for oss begge!:) Hvor langt er du kommet nå?

Det er akkurat det! Ikke lett å skille :) her går det en del forkjølelse rundt om også, så det kan jo være det også.
Forrige gang jeg fikk barn merka jeg det ikke før i uka 7, og hadde nesten ikke symptomer i det hele tatt den første tiden. Kan vel kanskje ikke forvente så mye symptomer denne gangen heller da :) glad for ømme pupper da, haha.

Jeg er 5+1 i dag. Synes tiden går så fryktelig, fryktelig sakte. Hvordan lagt er du kommet da?
 
Det er akkurat det! Ikke lett å skille :) her går det en del forkjølelse rundt om også, så det kan jo være det også.
Forrige gang jeg fikk barn merka jeg det ikke før i uka 7, og hadde nesten ikke symptomer i det hele tatt den første tiden. Kan vel kanskje ikke forvente så mye symptomer denne gangen heller da :) glad for ømme pupper da, haha.

Jeg er 5+1 i dag. Synes tiden går så fryktelig, fryktelig sakte. Hvordan lagt er du kommet da?

Var det i uke 7 symptomene begynte? Hvilke hadde du?:)

Jeg er 6+1. Kun vært gravid én gang før(SA/kjemisk uke 5+0 i nov i fjor og da hadde jeg ingen symptomer annet enn mensmurringer), så alt dette er 100% nytt, og derfor noe skremmende, for meg:troll:
 
Var det i uke 7 symptomene begynte? Hvilke hadde du?:)

Jeg er 6+1. Kun vært gravid én gang før(SA/kjemisk uke 5+0 i nov i fjor og da hadde jeg ingen symptomer annet enn mensmurringer), så alt dette er 100% nytt, og derfor noe skremmende, for meg:troll:

Nei, jeg hadde egentlig ikke noen symptomer da heller :hilarious: gikk på piller, så pleide å hoppe over mensen også. Testen ble egentlig tatt litt på måfå eller magefølelsen. Rart det der :sorry: hadde veldig lite symptomer. Var litt kvalm innimellom.
Hadde også en SA/kjemisk da jeg var 5+0. Tidlig i desember i fjor. Da hadde jeg vondt i puppene da også, men det forsvant liksom. Forskjellen der var jo at testene ble svakere og svakere, og ikke sterkere slik som nå.
 
Nei, jeg hadde egentlig ikke noen symptomer da heller :hilarious: gikk på piller, så pleide å hoppe over mensen også. Testen ble egentlig tatt litt på måfå eller magefølelsen. Rart det der :sorry: hadde veldig lite symptomer. Var litt kvalm innimellom.
Hadde også en SA/kjemisk da jeg var 5+0. Tidlig i desember i fjor. Da hadde jeg vondt i puppene da også, men det forsvant liksom. Forskjellen der var jo at testene ble svakere og svakere, og ikke sterkere slik som nå.

Nå er jeg tom for tester, men tar en el-strimmel en gang i blant, haha.

Med forrige fikk jeg 1-2 på cb digital 4 dager over ikm(en fredag). Var på andre pp etter 15 års pillebruk så tenkte ikke på å teste før da fordi jeg trodde jeg skulle få tr torsdagen(p-pillene gav stabil syklus og blødde alltid torsdagen, haha). Var midt i dykkerkurs og måtte bekrefte eller avkrefte graviditet for å kunne fortsette. Innså jo da at ikm var mandagen(28dager). Tenkte ikke taaanken på at det ikke kunne gå veien og testet ikke mer etter den og var så glad. Mandagen begynte jeg å spotte og tirsdagen kom ‘noe’ ut/en liten pose eller koagel. Ingen smerter. Var nok ikke kommet så langt egentlig, men utfra sist mens ble det jo 5+0.
 
Ekstremt ømme/vonde pupper!! (Egentlig et "trygt" tegn for da føler jeg at ting ikke går galt) Litt øm inn i mellom i magen. Ellers ikke så mye annet en at jeg har vært trøtt og hatt mindre energi, men ser ut som det er blitt litt bedre :happy: Ooog kaanskje en smule humørsvingninger sjelden gang :angelic: 5+1 i dag
 
Last edited:
Back
Topp