Klagetråd :)

Klager på tannverk. Ikke relatert til graviditet, men allikevel.... AU. For en god stund siden falt en fylling ut og jeg drar (selvsagt) ikke til tannlegen for sånt. Jeg har odontofobi, altså dokumentasjon på tannlegeskrekk. I dag var jeg på tannlegevakten og fikk resept på apocillin - jeg vet antibiotika ikke er no’ særlig når man bærer barn men jeg MÅ ta de.

Det har vært en lang natt, med mye Paracet og lite søvn. Jeg sliter veldig med å ta tabletter, så Paracet har blitt delt i to, og tvunget ned. Nytter i alle fall ikke å knuse de. Jeg sa på spøk til forloveden at jeg heller ville ha stikkpiller. Så, i dag tidlig hadde han kjøpt stikkpiller til meg! Ingen tvil om jeg har verdens beste forlovede, for han hjalp (pent sagt) med å få inn stikkpillen.

Grugleder meg til å legge meg i kveld, men satser på det blir bedre enn natten som var.

så lenge jeg er i jobb så klarer dagene heldigvis å gå litt fort :p men jeg sliter med å holde tett når jeg er hos foreldrene mine med lillegutt, men ønsker så gjerne at han skal få si det (med en tskjorte og evt påskeegg) i påsken, så MÅ lism holde det skjult i 4 uker til :p

men det er vanskelig! Treffer heldigvis ikke så mange andre folk, så da slipper jeg å føle på å snakke om det :) skal i digital forening på torsdag, men tror ikke det blir ett problem å holde seg, med mindre venninna mi sier noe om hennes svangerskap (hun er en uke før meg), da sliter jeg med å holde meg :p

Ja det er sant, dagene går litt fortere når man er i jobb. Jeg er sykemeldt fortsatt en ukes tid pga smerter, men de begynner heldigvis å gi seg. Skjønner det er vanskelig å holde seg for foreldre, her vet den nærmeste familien om det da. Jeg hadde aldri i verden klart å holde meg for dem.
Men på jobb (før jeg ble sykemeldt) var det også vanskelig å holde seg, fordi jeg jobber med to som er gravid nå og flere av mødrene er også gravide så det er stort fokus på hvem som har baby i magen og ikke, og ikke minst babynavn. Syyyykt vanskelig å holde meg når alle de andre er engasjert i samtaler rundt disse temaene :joyful:

Klager på tannverk. Ikke relatert til graviditet, men allikevel.... AU. For en god stund siden falt en fylling ut og jeg drar (selvsagt) ikke til tannlegen for sånt. Jeg har odontofobi, altså dokumentasjon på tannlegeskrekk. I dag var jeg på tannlegevakten og fikk resept på apocillin - jeg vet antibiotika ikke er no’ særlig når man bærer barn men jeg MÅ ta de.

Det har vært en lang natt, med mye Paracet og lite søvn. Jeg sliter veldig med å ta tabletter, så Paracet har blitt delt i to, og tvunget ned. Nytter i alle fall ikke å knuse de. Jeg sa på spøk til forloveden at jeg heller ville ha stikkpiller. Så, i dag tidlig hadde han kjøpt stikkpiller til meg! Ingen tvil om jeg har verdens beste forlovede, for han hjalp (pent sagt) med å få inn stikkpillen.

Grugleder meg til å legge meg i kveld, men satser på det blir bedre enn natten som var.

Off håper formen er bedre i natt ja :happy: Skal sende deg masse gode tanker ihvertfall:love7

Ja det er sant, dagene går litt fortere når man er i jobb. Jeg er sykemeldt fortsatt en ukes tid pga smerter, men de begynner heldigvis å gi seg. Skjønner det er vanskelig å holde seg for foreldre, her vet den nærmeste familien om det da. Jeg hadde aldri i verden klart å holde meg for dem.
Men på jobb (før jeg ble sykemeldt) var det også vanskelig å holde seg, fordi jeg jobber med to som er gravid nå og flere av mødrene er også gravide så det er stort fokus på hvem som har baby i magen og ikke, og ikke minst babynavn. Syyyykt vanskelig å holde meg når alle de andre er engasjert i samtaler rundt disse temaene :joyful:
Ja, den ser jeg :p en av kundene mine skal bli mormor i september, så jeg kjente på den følelsen av å fortelle det :D men klarte å holde meg :p

Klager på at jeg blir kvalm av smaken av mitt eget spytt, og selvfølgelig har en helt enorm spyttproduksjon for tiden

Noen som husker når den verste oppblåstfølelsen forsvinner? :p kan vel umulig vare hele svangerskapet? :p

Noen som husker når den verste oppblåstfølelsen forsvinner? :p kan vel umulig vare hele svangerskapet? :p

Det lurer jeg også på!
Var på tannlegevakta i dag, og da jeg sa «jeg er gravid» fikk jeg kjapt tilbake «det kan jeg se». Jeg hadde ikke sagt hvor langt jeg var på vei engang.... (8+4). Vurderer om jeg skulle bli fornærmet eller ei, men orker ikke, tanna er enda teit.

Det lurer jeg også på!
Var på tannlegevakta i dag, og da jeg sa «jeg er gravid» fikk jeg kjapt tilbake «det kan jeg se». Jeg hadde ikke sagt hvor langt jeg var på vei engang.... (8+4). Vurderer om jeg skulle bli fornærmet eller ei, men orker ikke, tanna er enda teit.
Æsj, det var vel ikke ett pent svar o_O Jeg hadde nesten blitt fornærmet :wtf:

syns den har letta bittelitt hos meg de siste dagene, men vet jo aldri da. Magen kan være alt fra A til Å her :p
Hadde vært en fordel om den ikke var så oppblåst når jeg er på jobb i hvert fall, når jeg er hjemme slipper jeg den løs anyway :p men litt små plagsomt nå! Men det må vel gå over etter ett par uker? :p

Hadde vært en fordel om den ikke var så oppblåst når jeg er på jobb i hvert fall, når jeg er hjemme slipper jeg den løs anyway :p men litt små plagsomt nå! Men det må vel gå over etter ett par uker? :p

Håper det! :p Ser jo ut som man er halvveis med magen liksom :hilarious: også er jeg i samme båt, vil ikke at noen på jobb skal se det :rolleyes:

Håper det! :p Ser jo ut som man er halvveis med magen liksom :hilarious: også er jeg i samme båt, vil ikke at noen på jobb skal se det :rolleyes:
Også er det fryktelig slitsomt å prøve å holde inn magen da :p

Det lurer jeg også på!

Uff, sorry, men jeg ler litt :P
Da er du nok litt veldig oppblåst :P
Jeg er også i samme båt - ser ut som slik jeg pleier å gjøre rundt uke 18-19-20. Maaaageee. Jeg orker ikke prøve holde inne magen. Går nesten ikke uansett. :P

Nå er det min tur til å klage litt...
Har ikke følt meg i form i dag. Feber, vondt i hodet og veldig sliten... La meg 18.30 og sovnet tvert...
Aner ikke hvorfor jeg har feber, men som gravid så blir jeg jo litt bekymret når jeg føler meg dårlig...

Vil jeg klage litt på konstant kvalme og oppkast! Sover ikke ordentlig lenger heller! Våken 2 timer, sover i 3t, våken i 4timer og sover i 2timer. Har ikke noe formening om hva som er natt og dag lenger da alt skjer i bolker! Klarer ikke sove mer enn maks 3t fordi da må jeg tisse! Og når jeg våkner slår kvalmen meg ut med engang så der blir alltid: våkne, tisse, spy, synes synd på meg selv, prøve å spise ritz kjeks for å ikke brekke meg av den ekle smaken i munn. Er konstant sulten men klarer ikke spise noe særlig pga kvalmen, som igjen blir verre hvis jeg ikke får i meg noe! Gleder meg veldig til 1.trimester er over og forhåpentligvis kvalmen også er det!
Beklager men dette var deilig å få ut!
Legg merke til at dette skrives kl halv 4 på natten fordi jeg ikke får sove haha

Har ikke følt meg i form i dag. Feber, vondt i hodet og veldig sliten... La meg 18.30 og sovnet tvert...
Aner ikke hvorfor jeg har feber, men som gravid så blir jeg jo litt bekymret når jeg føler meg dårlig...
God bedring! Håper du føler deg bedre snart og at det ikke er noe å bekymre seg for! :)

God bedring! Håper du føler deg bedre snart og at det ikke er noe å bekymre seg for! :)

Ser ut til at den hang seg opp, får ikke fjernet den haha

Last edited:
Det lurer jeg også på!

Kan hende ho hadde følt sæ litt dom ves du hadde svart me kor langt (kort) du e på vei:laughing021
Fikk du fiksa tanna? Blitt smertefri?

Back
Topp