TUL?

Glemte å legge ved bilde i forrige innlegg.

Se der ja!
Jeg må innrømme at jeg håpte litt på to denne gang, jeg og. Men satte bare inn ett egg, så sjansen var smal. Har heldigvis tre egg igjen på frys, så blir nok minst én til bare av det :)
På den andre siden, med tvillinger er det jo også et risikosvangerskap. Økt risiko for prematur fødsel blant annet. Så, sånn sett bør man nok være glad for at man med en har økt sjanse for å få et friskt barn til termin. :)

Jeg for min del, vet at jeg gladelig gjør dette flere ganger. Etter fødsel med første, sa jeg 'dette kunne jeg godt gjort en gang til!' rett etterpå (helt ok fødsel med andre ord).
Og nå er det tredje gangen min. Tipper på det blir en fjerde og femte gang også. ><

Se der ja!
Jeg må innrømme at jeg håpte litt på to denne gang, jeg og. Men satte bare inn ett egg, så sjansen var smal. Har heldigvis tre egg igjen på frys, så blir nok minst én til bare av det :)
På den andre siden, med tvillinger er det jo også et risikosvangerskap. Økt risiko for prematur fødsel blant annet. Så, sånn sett bør man nok være glad for at man med en har økt sjanse for å få et friskt barn til termin. :)

Jeg for min del, vet at jeg gladelig gjør dette flere ganger. Etter fødsel med første, sa jeg 'dette kunne jeg godt gjort en gang til!' rett etterpå (helt ok fødsel med andre ord).
Og nå er det tredje gangen min. Tipper på det blir en fjerde og femte gang også. ><

Ja, det er mer risiko med flerlinger. Så jeg er vel alt i alt takknemlig for entall. Jeg trodde aldri jeg skulle ha biologisk barn, men nå er det jo på gang. Lite trolig at jeg vil ha fler barn, men man skal aldri si aldri.

Ja, det er mer risiko med flerlinger. Så jeg er vel alt i alt takknemlig for entall. Jeg trodde aldri jeg skulle ha biologisk barn, men nå er det jo på gang. Lite trolig at jeg vil ha fler barn, men man skal aldri si aldri.

Det får man ta så det kommer ♥️
Kan hende du etter denne gang sier deg fornøyd, og sier aldri mer; eller kanskje du finner ut etter første at det frister å gjøre det på nytt. Er heldigvis ikke noe du trenger bestemme nå :)

Var hos Gyn på oppfølgingstime i forhold til hormonforstyrrelser i høst og jeg sa jeg var gravid :p han tok da ultralyd innvendig og vi fikk se foster, fosteranlegg, plommesekk og vi fikk høre hjertelyden :smiley-angelic003 7+0

fikk ikke bilde da :p

men siden jeg har hatt 2 SA før sønnen min, så fikk jeg 2 oppfølgingstimer, en 18.mars (10+1) og en time 9.april (13+2) :D

og det fikk jeg uten å spør, selv om jeg i grunnen ikke er så nervøs denne gangen :p men man takker ja til ekstra UL uten å betale :D
Hvor stort ble det målt til på 7+0 hos deg?

Hvor stort ble det målt til på 7+0 hos deg?
Han målte, men sa ikke noe :p han er kjent for å være litt rask og utydelig, så var liksom bare inn med proben, ultralyd og ut igjen :p

men han snakket ikke om noe unormalt eller avvik, så jeg vet ikke :)

Tul igjen i morgen 8+1. Finnes ikke stressa, men er alt bra i morgen må jeg virkelig begynne å forholde meg til og innstille meg på at her kommer det visst en baby til :p

Tul igjen i morgen 8+1. Finnes ikke stressa, men er alt bra i morgen må jeg virkelig begynne å forholde meg til og innstille meg på at her kommer det visst en baby til :p

Lykke til i dag :)

Lykke til! Spennede dette her :D

Skal dere ha det? Når i så fall? :)

Jeg skal ha i uke 7 (pga ivf); lurer også på å bestille time til ca uke 12 og ♥️

Skal til gynekolog allerede over helga. Veldig tett oppfølgning pga en tidligere MA og en tidligere SA. Men får det da dekt via fastlege og St.olavs. Skulle søke tidlig utredning før jeg ble gravid igjen, men kroppen ville det annerledes:happy:

Da har jeg vært på ultralyd på 6+3 og alt ser heldigvis fint ut til nå. Jeg fikk høre verdens fineste hjerteslag :love7

A1009223-16E8-48E2-AC9C-E94FB5BC9EDB.jpeg BF83B687-099A-4AB9-9F48-6C2664F644D4.jpeg 81FB25F3-2048-4AE0-BC11-8E398C3B7543.jpeg

Var på TUL på tirsdag siden jeg fortsatt ikke klarte å tro på at jeg faktisk var gravid. Hadde egentlig tenkt å vente noen uker, men har en gynekolog like ved som hadde ledig time på dagen. I denne omgang tenkte jeg at det var viktigst å se liv og ikke hadde så mye å si hvor flink legen var. Det var en ganske «brutal» opplevelse til å være det største vi noen gang skal oppleve. Rett inn med apparatet (innvendig), «ja, den lever,» «fin hjerterytme,» «lengde tilsvarer forventninger basert på siste mens,» «ferdig, ha det bra»:hilarious:

Tror både jeg og mannen ble litt sjokkert over hvor fort gjort det var. Men alt var tilsynelatende bra på det lille vi så :D 8+3 i dag, noe som er et par dager mer enn jeg trodde så det er deilig :D

Var på TUL på tirsdag siden jeg fortsatt ikke klarte å tro på at jeg faktisk var gravid. Hadde egentlig tenkt å vente noen uker, men har en gynekolog like ved som hadde ledig time på dagen. I denne omgang tenkte jeg at det var viktigst å se liv og ikke hadde så mye å si hvor flink legen var. Det var en ganske «brutal» opplevelse til å være det største vi noen gang skal oppleve. Rett inn med apparatet (innvendig), «ja, den lever,» «fin hjerterytme,» «lengde tilsvarer forventninger basert på siste mens,» «ferdig, ha det bra»:hilarious:

Tror både jeg og mannen ble litt sjokkert over hvor fort gjort det var. Men alt var tilsynelatende bra på det lille vi så :D 8+3 i dag, noe som er et par dager mer enn jeg trodde så det er deilig :D

Off, litt dumt at første erfaringen ble såpass rar og brutal, men det høres litt ut som dere har tatt det fint likevel da. Godt å se liv når man er usikker og ikke helt klarer å stole på det :happy: Min første erfaring var heller ikke særlig positiv (skal ikke gå innpå det her), men jeg klamrer meg fast i minnet om det blinkende hjertet og håper på bedre oppfølging neste gang :Heartred

Off, litt dumt at første erfaringen ble såpass rar og brutal, men det høres litt ut som dere har tatt det fint likevel da. Godt å se liv når man er usikker og ikke helt klarer å stole på det :happy: Min første erfaring var heller ikke særlig positiv (skal ikke gå innpå det her), men jeg klamrer meg fast i minnet om det blinkende hjertet og håper på bedre oppfølging neste gang :Heartred

Jada, vi tok det fint og ler av det nå. Tror det var mest brutalt for mannen som aldri har vært hos gynekolog (naturlig nok..), og som nok ble litt overrasket over at legen knapt nok tok seg tid til å si gratulerer :P håper du får god oppfølging og gode opplevelser videre :Heartpink

Var på TUL i går da jeg ville se at det var et liv der. Og det var det! Hjertet banket i vei og den rørte på seg til og med! <3 Var 8+5 i går.

Vedlegg

• F36AD15B-9B53-4A86-A1A0-323063AB9F96.jpeg
    F36AD15B-9B53-4A86-A1A0-323063AB9F96.jpeg
    28,2 KB · Visninger: 45
Var på TUL i går jeg også! Alt ser helt normalt i følge gynekolog. Var da 7+0, Junior er 7,2 mm lang og hjertet slår 125 slag i minuttet. Jeg har vært så bekymret fram til nå siden jeg syns jeg har hatt så lite symptomer, men kjenner at jeg slapper mer av nå og tør å tenke at det skal gå bra ❤️

Vedlegg

• D9B01CC4-A4EC-4135-A94E-D32F5D2A6DAB.jpeg
    D9B01CC4-A4EC-4135-A94E-D32F5D2A6DAB.jpeg
    16,3 KB · Visninger: 36
Jeg har tett oppfølging i dette svangerskapet grunnet komplikasjoner i de forrige samt sykdom og medisiner. Jordmor har henvist meg til tidlig tidlig ultralyd, men har ikke hørt noe mer enda. Det var for to uker siden.

Har egentlig vært litt i tvil på om jeg vil ha tidlig ultralyd. Men nå har jeg bestemt meg for å bestille meg time på mandag ;)Vi får vel sikkert sett litt også siden jeg er 10 uker på vei neste uke. Kanskje er vi litt sent ute også. Jeg vet ikke. Vi får se.

Gleder meg til neste runde med ultralyd, den 26 mars skal vi inn på ny og se vår lille spire i magen :Heartred Håper tiden frem til da går raskt :love7

6 dager igjen til vi får se spiren:rolleyes: Gleder meg til å høre hjerteslag:Heartred

Back
Topp