TUL?

14 dager til TUL:love7 Og kjenner meg ganske så rolig denne gangen:rolleyes:

Lykke til til de av dere som har TUL i dag :love7

:Heartbigred
Ett lite hulrom, med en fin plommesekk og vi fikk skimte hjerteslag :Heartred:Heartred:Heartred

6+2 i dag, ble tatt med utvendig ultralyd, kunne nok tatt innvendig for å se litt mer tydelig, men jeg skal på oppfølgingstime hos gyn neste onsdag og der blir det nok innvendig :p

Vedlegg

• 0B261A6A-C7E8-4CB2-94B5-D1D9F859B1A6.jpeg
    0B261A6A-C7E8-4CB2-94B5-D1D9F859B1A6.jpeg
    29,3 KB · Visninger: 36
Skulle ønske jeg fikk med bilde av bamsemumsen min i dag, men det gjorde jeg altså ikke. ♥️

Endelig har jeg også fått time til tul, 4. mars! 13 dager! Skal bli såå godt å få bekreftet om der er et sterkt bankende hjerte, selv om svangerskapssymptomene er veldig sterke denne gangen, egentlig så sterke at jeg bekymrer meg for om der kan vre to hjerter :oops::eek:

Bestilt meg time til TUL 01.03! Da er jeg 7+3. Det blir spennende :woot: håper å se en liten bønne med hjerteslag :Heartred

Hadde innvending TUL i går. Hjertet banket 119slag i minuttet og spiren ble målt til 7,2mm, i går 7+2 på vei. Han sa ikke noe annet enn at det var normalt til å være 7uker på vei. Leser litt forskjellig på appene, men regner med at ut fra EL-test så blir jeg satt tilbake noen dager :happy:

Vedlegg

• upload_2021-2-20_18-18-59.jpeg
    upload_2021-2-20_18-18-59.jpeg
    42,5 KB · Visninger: 45
Hadde innvending TUL i går. Hjertet banket 119slag i minuttet og spiren ble målt til 7,2mm, i går 7+2 på vei. Han sa ikke noe annet enn at det var normalt til å være 7uker på vei. Leser litt forskjellig på appene, men regner med at ut fra EL-test så blir jeg satt tilbake noen dager :happy:
Høres ikke noe unormalt ut det. Min var 9mm ved 7+5ish forrige svangerskap

Høres ikke noe unormalt ut det. Min var 9mm ved 7+5ish forrige svangerskap

Det var betryggende å høre! Var 7+5 på fredag, og spiren var neeesten 11mm

Jeg har time til TUL på onsdag :nailbiting: Litt engstelig og veldig spent. Hva hvis det ikke er blinkende hjerte..? Hva hvis det er 2? (Ønskelig, men svææært lite sannsynlig). Jeg er 8 uker på onsdag, det skal visstnok taes utvendig ultralyd. Mener å ha lest noe om tom vs full blære, vet noen noe om det?

Er det anbefalt tom ved utvendig og full ved innvendig, eller omvendt? Eller har det ikke noe å si? :)

Jeg fikk time til tul 02. Mars, er da 8+0. Hadde lyst å fremskyve den litt, men de hadde bare ledig 23.februar, er da 7+0. Sist hadde jeg ultralyd 7+0 og da holdt det på å gå galt, men det hadde ikke dødd enda, så jeg tenkte at jeg bare kom til å fortsette å bekymre meg om jeg tok den timen. Angrer etter jeg sa nei, så har spurt om å få timen likevel, håper ikke den er blitt tatt allerede.

Hvor lenge i forveien tør dere bestille time? Vurderer å dra den 14. April, da vil jeg være rundt 13-14 uker tror jeg, men synes det virker veldig tidlig å bestille allerede nå?

Hvor lenge i forveien tør dere bestille time? Vurderer å dra den 14. April, da vil jeg være rundt 13-14 uker tror jeg, men synes det virker veldig tidlig å bestille allerede nå?

Det varierer nok fra sted til sted om når de har ledig time, så tror ikke det er så dumt å være tidlig ute. Jeg har bestilt til uke 8 (det er nå til onsdag), dette ble gjort for ca 2 uker siden og da var dette første ledige timen. Jeg skal til privat ultralydklinikk her i Kristiansand :happy:

Gikk litt fort, ser nå du skriver april og ja det er jo et stykke unna... Men jeg tenker det allikevel er innafor å kontakte de å høre ang ventetid, så er det i alle fall gjort og sikrer deg muligheten til å få kontrollen når du vil :)

Gikk litt fort, ser nå du skriver april og ja det er jo et stykke unna... Men jeg tenker det allikevel er innafor å kontakte de å høre ang ventetid, så er det i alle fall gjort og sikrer deg muligheten til å få kontrollen når du vil :)
De har sånn bestilling på nett så man kan velge blant ledige datoer. Synes egentlig det var mange ledige timer, så mulig jeg bare venter litt til. Men er godt med alt som er gjort også :D Føles bare så sykt tidlig, i fall det går galt.

I dag var jeg på TUL! 8+0. Ett foster, og blinkende hjerte. Alt bra, veldig positiv ultralyd-jordmor. Har booket ny time til uke 12. Nå begynner ting såvidt å bli mer virkelig :dummy1::dummy:

Helt ærlig håpte jeg på tvillinger, for jeg vet virkelig ikke om jeg kommer til å gjøre dette igjen... Tanken om 2 barn og én fødsel frister. Men hey, målet var å finne antall foster og se liv, så er alt i alt fornøyd.

Forloveden svever på en sky, jeg er veldig fascinert av hans entusiasme til tross for at han har ett barn fra før :)

Var hos Gyn på oppfølgingstime i forhold til hormonforstyrrelser i høst og jeg sa jeg var gravid :p han tok da ultralyd innvendig og vi fikk se foster, fosteranlegg, plommesekk og vi fikk høre hjertelyden :smiley-angelic003 7+0

fikk ikke bilde da :p

men siden jeg har hatt 2 SA før sønnen min, så fikk jeg 2 oppfølgingstimer, en 18.mars (10+1) og en time 9.april (13+2) :D

og det fikk jeg uten å spør, selv om jeg i grunnen ikke er så nervøs denne gangen :p men man takker ja til ekstra UL uten å betale :D

Last edited:
Back
Topp