TUL?

Såpass:-/ har ingen erfaring med hematom der, men høres jo ikke behagelig ut:-/
Begynte å blø idag, så vurderer å dr innom legen imorgentidlig før jobb å be om en hcg test.. må isåfall tilbake på fredag å ta en ny, å ane ikke om æ kan dra fra jobb på fredag før å ta test.. sjefen e passe surken på mæ nu sia æ har vært litt borte i det siste, så prøve å håll en lav profil.. men idag blei det 1 time overtid, så fikk lurt meg til at jeg kan komme 30 min senere imorgen siden vi ikke har noe jobb den første halvtimen da alikavell.. så håpe æ bare at legen går med på å ta en blodprøve...
Regne med det går til helv... her nu, har mista alt håp..
Hvordan går det med deg? :)

Såpass:-/ har ingen erfaring med hematom der, men høres jo ikke behagelig ut:-/
Begynte å blø idag, så vurderer å dr innom legen imorgentidlig før jobb å be om en hcg test.. må isåfall tilbake på fredag å ta en ny, å ane ikke om æ kan dra fra jobb på fredag før å ta test.. sjefen e passe surken på mæ nu sia æ har vært litt borte i det siste, så prøve å håll en lav profil.. men idag blei det 1 time overtid, så fikk lurt meg til at jeg kan komme 30 min senere imorgen siden vi ikke har noe jobb den første halvtimen da alikavell.. så håpe æ bare at legen går med på å ta en blodprøve...
Regne med det går til helv... her nu, har mista alt håp..

Ikke vondt, bare skremmende å blø. Er visstnok høyere risiko for å få det etter ivf.. Har ingen tidligere erfaringer med slikt, så har hatt en god del hjertebank av dette. UL på fredag, håper det går bra..!

Hvordan går det med deg? Blødd mer? Tatt hCG..?

Har på en måte avtalt TUL hos venninna mi på fredag, da er jeg 6+2 :p hva kan man se da?
Sist jeg trodde jeg var i uke 6+4, viste det seg at jeg var lengre på vei (6 dager lengre) så er usikker på om vi kommer til å se så mye :) kanskje hjertebank!

Her var jeg 6+4, men hun målte meg til 6+2. (Men bare én mm utgjør forskjeller, så.. ikke bare bare å få det helt rett).
Uansett - ser ikke så mye. En blob med et lite "blink" inni. :PP_20210211_153916_1.jpg

Har på en måte avtalt TUL hos venninna mi på fredag, da er jeg 6+2 :p hva kan man se da?
Sist jeg trodde jeg var i uke 6+4, viste det seg at jeg var lengre på vei (6 dager lengre) så er usikker på om vi kommer til å se så mye :) kanskje hjertebank!

Dette er bildet av jenta vår på 6+3. Det ser ut som fosteret er en diamant på en diamantring :p

37A58CA8-9092-43C5-8722-00CDB0D59B25.jpeg

Her var jeg 6+4, men hun målte meg til 6+2. (Men bare én mm utgjør forskjeller, så.. ikke bare bare å få det helt rett).
Uansett - ser ikke så mye. En blob med et lite "blink" inni. :pVis vedlegget 348850
Dette er bildet av jenta vår på 6+3. Det ser ut som fosteret er en diamant på en diamantring :p

Vis vedlegget 348851

Da håper jeg vi ser noe med ett hjerte som banker :D
Skulle egentlig være så chill dette svangerskapet, men siden jeg enda ikke har så mange symptomer (utenom oppblåstheten og høy puls opp trappa) så vil jeg bare vite om det er noe der inne :) så kanskje jeg kan ha litt hjertebank i magen og vente med neste ultralyd rundt 11-12 uker :D

Vis vedlegget 348851

Synes det er utrolige forskjeller på kvaliteten på ultralydbildene! Noens er blurry, eller ser bare veldig lite.. på ditt her, ser man strengt tatt veldig mye..!

Synes det er utrolige forskjeller på kvaliteten på ultralydbildene! Noens er blurry, eller ser bare veldig lite.. på ditt her, ser man strengt tatt veldig mye..!

Ja, det er kjempestor forskjell. Jeg har vært på flere ultralydklinikker og forskjellen på kvaliteten på ultralydapparatene er stor. Bildet fra uke 6+3 er tatt hos noen som reklamerer for at de legger mye penger i de nyeste ultalydapparatene. I tillegg får man filmsnutt på mobilen og lydfilen fra hjertebank. Utrolig hvor mye man kan se så tidlig ja :) På uke 8+0 så kunne vi til og med se armer og bein som vinket med bittesmå nupper til fingre og tær :Heartpink

8+0

6A45D2B3-9EBD-4081-A096-584F3DA259D8.jpeg F060A2AE-8124-4EAD-8981-F05270A85D5C.jpeg

Ja, det er kjempestor forskjell. Jeg har vært på flere ultralydklinikker og forskjellen på kvaliteten på ultralydapparatene er stor. Dette er tatt hos noen som reklamerer for at de legger mye penger i de nyeste ultalydapparatene. I tillegg får man filmsnutt på mobilen og lydfilen fra hjertebank. Utrolig hvor mye man kan se så tidlig ja :) På uke 8+0 så kunne vi til og med se armer og bein som vinket med bittesmå nupper til fingre og tær :Heartpink

Herlig ♥️ Skulle ønske det var større alternativer for privat UL her jeg bor, altså..
Bildet over her, er fra gyn.pol på sykehuset.
Synes jeg så omtrent like mye 7+0 på privat UL i 2016. (Eneste som tilbyr privat UL her. Skulle så ønske det var flere; eller i alle fall bredere tilbud. De som driver har kun åpent tirsdag ettermiddag i 3 timer.)

Herlig ♥️ Skulle ønske det var større alternativer for privat UL her jeg bor, altså..
Bildet over her, er fra gyn.pol på sykehuset.
Synes jeg så omtrent like mye 7+0 på privat UL i 2016. (Eneste som tilbyr privat UL her. Skulle så ønske det var flere; eller i alle fall bredere tilbud. De som driver har kun åpent tirsdag ettermiddag i 3 timer.)

Det virker som de på sykehusene ikke har det beste utstyret. En gang jeg var på gyn.pol klarte ikke gynekologen å måle om jeg var 9 eller 11 uker på vei. Skjønner godt det er frustrerende å ikke ha bedre tilbud. Heldigvis sålenge du ser hjertebank og målene er hvor de skal være så er forskjellen bare estetisk :Heartpink

Det virker som de på sykehusene ikke har det beste utstyret. En gang jeg var på gyn.pol klarte ikke gynekologen å måle om jeg var 9 eller 11 uker på vei. Skjønner godt det er frustrerende å ikke ha bedre tilbud. Heldigvis sålenge du ser hjertebank og målene er hvor de skal være så er forskjellen bare estetisk :Heartpink

Det høres jo lovende ut :P
Gynekologen her påstod livmoren min var bakovervendt. Ingen tidligere gynekologer har sagt det, og den andre gynekologen jeg hadde 1 uke senere, sa jeg IKKE hadde det. Så da lurer man jo litt på kompetansen også, så vel som utstyret.

Det høres jo lovende ut :p
Gynekologen her påstod livmoren min var bakovervendt. Ingen tidligere gynekologer har sagt det, og den andre gynekologen jeg hadde 1 uke senere, sa jeg IKKE hadde det. Så da lurer man jo litt på kompetansen også, så vel som utstyret.

Det er jo virkelig helt håpløst :wideyed:

Da fikk jeg time til tidlig ultralyd på sykehuset 16. mars, så da er det bare å telle ned!

Ikke vondt, bare skremmende å blø. Er visstnok høyere risiko for å få det etter ivf.. Har ingen tidligere erfaringer med slikt, så har hatt en god del hjertebank av dette. UL på fredag, håper det går bra..!

Hvordan går det med deg? Blødd mer? Tatt hCG..?
Hvordan går det med deg? :)

Har ikke blødd mer, så håper det har gådd bra..
Tok en hcg test igår som jeg ikke har fått svar på. Skal ta rn ny imorgen, så får jeg svar på begge iløpet av dagen da..
Har aldri hørt om at det er risiko for det med ivf, men det er nokk endel vi er mer utsatt for:-/
Ja det er en utrolig ekkel følelse når man ser blodet.. man skal liksom ikke blø:-(
Krysser fingrene for deg imorgen på UL :-)

Har ikke blødd mer, så håper det har gådd bra..
Tok en hcg test igår som jeg ikke har fått svar på. Skal ta rn ny imorgen, så får jeg svar på begge iløpet av dagen da..
Har aldri hørt om at det er risiko for det med ivf, men det er nokk endel vi er mer utsatt for:-/
Ja det er en utrolig ekkel følelse når man ser blodet.. man skal liksom ikke blø:-(
Krysser fingrene for deg imorgen på UL :-)

Takk ♥️
Nei, er ikke gøy når man begynner å blø.. Men godt tegn at det har stoppa! Be om UL?
Nei, vet du, LITE info om SCH på norsk; men leser jo meg opp, og det er større sjanse ved ivf. :S Fikk lite info av gyn også. Det synes jeg er litt for dårlig. :/

Jeg gikk fra å være kjempekvalm til plutselig å føle meg helt fin de siste to dagene, så hastebestilte meg en tul i morgen, selv om jeg har time til tul neste torsdag :rolleyes: Typisk nok ble jeg dritkvalm igjen nå i kveld, så da er jeg tilbake på sofaen og ikke lenger usikker, men nå må jeg jo uansett betale for timen i morgen, så da drar jeg og ser om det er liv i leiren :)

Takk ♥️
Nei, er ikke gøy når man begynner å blø.. Men godt tegn at det har stoppa! Be om UL?
Nei, vet du, LITE info om SCH på norsk; men leser jo meg opp, og det er større sjanse ved ivf. :S Fikk lite info av gyn også. Det synes jeg er litt for dårlig. :/

Æ e bare 4+2 så e ikke nå å se på UL nu uansett:-/
Har mista 2 gang før å da har HCG stegge ei go stund etterpå, så blir ikke å stole helt på hcg'en heller ves den e på stigning.. men vet sikkert hvis den synk..
Ja det er for dorlig! Di burde informere bedre

Æ e bare 4+2 så e ikke nå å se på UL nu uansett:-/
Har mista 2 gang før å da har HCG stegge ei go stund etterpå, så blir ikke å stole helt på hcg'en heller ves den e på stigning.. men vet sikkert hvis den synk..
Ja det er for dorlig! Di burde informere bedre

Ah, såpass. Nei, da er det litt for tidlig å vite noe, mtp sjekke på UL, ja.. :/

Ja, må bare vente å se.. men prøve å håll mæ positivt instilt..:-)

Så lenge det ikke er mye eller smerter involvert, så er det all grunn til å være optimistisk

Back
Topp