Det BLIR innsett av blasto i morgen!!!!Venter bare på beskjed om hvor mange som har klart seg gjennom helga nå
![]()
Så spennende. Så misunnelig! Krysser fingrene for gullegg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det BLIR innsett av blasto i morgen!!!!Venter bare på beskjed om hvor mange som har klart seg gjennom helga nå
![]()
![]()

Desverre overlevde ikke blasten opptining, så her ble det ikke innsett
Livet er skikkelig dritt i dag!

Da har det blitt litt endringer her siden sist. På grunn at situasjonen er som den er smittemessig så orket jeg ikke styre med styrt syklus denne mnd. I tilfelle det fortsetter å dra ut mht når jeg får komme til St. Olavs (bor i Oslo..). Så da blir det naturlig syklus med KANSKJE innsett i uke 8
Sol.i.hjertet - 27 - FER#1 fra IVF#1 - B1 - St. Olavs -Lutinus - innsett uke 8 (med forbehold)
Ja, jeg skal spørre om det når de engang ringer... Ringte callback på torsdag. Enda ikke blitt oppringt. Men i dag ringte jeg og fikk meldt mens. Ikke hørt noe enda heller. Hører jeg ikke fra dem i morgen sender jeg melding på Crypho i tillegg. Det står jo at man ikke skal gjøre begge deler helst... men når de ikke svarer så er det ikke så lett. Så jeg tar utgangspunkt i naturlig syklus, så får jeg se hva de sier.Okei, synd at det ble fortsatt så mye usikkerhet på deg! Skulle du også spørre om muligheten til å oppholde deg i Trondheim i 10 dager på forhånd?
Ja, jeg skal spørre om det når de engang ringer... Ringte callback på torsdag. Enda ikke blitt oppringt. Men i dag ringte jeg og fikk meldt mens. Ikke hørt noe enda heller. Hører jeg ikke fra dem i morgen sender jeg melding på Crypho i tillegg. Det står jo at man ikke skal gjøre begge deler helst... men når de ikke svarer så er det ikke så lett. Så jeg tar utgangspunkt i naturlig syklus, så får jeg se hva de sier.

hadde kontroll ved Fertilitetsseksjonen i dag og de hadde det veldig travelt. Husker noen andre skrev på St. Olavs-tråden at hun måtte ringe i tillegg fordi hun fikk ikke svar på Crypho etter en uke og trengte UL før innsett, da sa de bare at de hadde det travelt. Er vel også en mulighet å ringe igjen, f. eks når de først åpner?Ja, jeg forstår at de har det... og at det da blir vanskelig å se de enkelte tilfellene. Ingenting mer spesielt med meg enn noen annen liksom. Tror ikke det har noe å si hvilket tidspunkt på dagen man ringer? Det er jo telefonsvarer uansett. Men ja, håper på svar snartHåper du blir snart oppringthadde kontroll ved Fertilitetsseksjonen i dag og de hadde det veldig travelt. Husker noen andre skrev på St. Olavs-tråden at hun måtte ringe i tillegg fordi hun fikk ikke svar på Crypho etter en uke og trengte UL før innsett, da sa de bare at de hadde det travelt. Er vel også en mulighet å ringe igjen, f. eks når de først åpner?

Ja, jeg forstår at de har det... og at det da blir vanskelig å se de enkelte tilfellene. Ingenting mer spesielt med meg enn noen annen liksom. Tror ikke det har noe å si hvilket tidspunkt på dagen man ringer? Det er jo telefonsvarer uansett. Men ja, håper på svar snart![]()
Ja, dersom man har rent praktiske spørsmål som ikke omhandler behandling har jeg også ringt kontoretMannen og jeg har faktisk fått svar av en person når vi ringer tidlig på dagen! Men da har vi ringt til kontoret, ikke callback-nummeret. Det står på nettsiden at kontoret åpner kl 8 men av og til bemanner de ikke kontortelefon før 8.05, 8.10, ... Har ikke prøvd å ringe siden før jul men slik var det før iaf
Ja, dersom man har rent praktiske spørsmål som ikke omhandler behandling har jeg også ringt kontoretMen har du ringt dit for å melde mens etc også?

Ja, riktig. Ringte kontoret og spurte om det på fredag, men de hadde ikke fått med seg at St. Olavs hadde lagt ut de oppdaterte retningslinjene engang; så det var null hjelpNei dette skrev jeg på Crypho. Jeg tenkte kontoret kunne kanskje si noe om mutantvirussituasjon og hvis du kunne regne med å få komme inn til sykehuset. Men selvfølgelig kan det hende at de ikke vet noe mer om retningslinjene fremover enn vaktene som står utenfor![]()
Men tenkte, som deg, at de burde kunne svare på det..Det var siste sjans desverreNeiiiså lei meg på dine vegne. I dag er det lov til å føle at livet er skikkelig dritt! Har du flere, eller blir det nytt uttak?
![]()
Ja, riktig. Ringte kontoret og spurte om det på fredag, men de hadde ikke fått med seg at St. Olavs hadde lagt ut de oppdaterte retningslinjene engang; så det var null hjelpMen tenkte, som deg, at de burde kunne svare på det..
GratulereKan settes som ruger jeg da![]()

Gleder meg uansett til uttak og sjansen til å få noen på frys 
Leit med totalfrys, men vi håper at det blir et godt resultat og mange små lovende på frysHadde siste kontroll i dag, blir egguttak på meg og spermuttak på mannen torsdagLitt usikker på hvor mange egg det faktisk blir, regner fortsatt med 10+ men har likevel fått beskjed om at jeg er overstimulert og må ha totalfrys. Det finnes mange mange små-mellomstore og det er vanskelig å si hvordan eggstokkene kommer til å prioritere mellom disse. Hadde vært fint hvis kroppen hadde vært flink nok til å lage 5 store til i stedet for 25 mellomstore, men men
Det føles litt kjipt å bli overstimulert uten å få ut 15 egg
Gleder meg uansett til uttak og sjansen til å få noen på frys
![]()

Leit med totalfrys, men vi håper at det blir et godt resultat og mange små lovende på frys![]()
, det håper jeg og, men prøver å ikke ha høye forventninger. Befruktning blir det vanskeligste steget for oss. Mannen har uforklarlig testikkelsvikt, det ble funnet sperm under diagnostisk prøve men de var veldig få og ikke spesielt bra kvalitet. Legen har lyst til å prøve eksperimentell behandling på han med ovitrelle i 4-6 måneder men var enig om at vi kunne prøve en uttak først og se. Forskning viser at det er mulig å lage et barn med ganske umodne spermier, men befruktningsraten blir mindre. Vi får se 
hvis ikke det fungerer så må vi bare prøve noe nytt og være takknemlig for at vi har alternativer