Trening

Trener hovedsakelig styrke 3 ggr/uka og 1-2 cardioøkter. Intervallene er allerede droppet som følge av at jeg blir fortere svimmel, men utover det er formen fin :D måtte det vare hos begge to!
Prøvd intervaller på sykkel? Tenker at da sitter du jo allerede?

Da lockdown nummer 2 kom fikk jeg tilpasset treningsprogram av PTen min til det utstyret jeg har hjemme. Har ikke turt å trene for hardt. Har noia fra august da jeg opplevde MA og tok i litt for mye kanskje på trening den gang. Nå har jeg bestemt meg for å gå tur en halvtime hver dag og få igang lettversjon av noen av øvelsene jeg har fått og å få igang mer trening gradvis.
Bevegelse av all slag er jo bra. Og de sier jo at man er bedre rustet til fødsel om man har fått trent litt under svangerskapet. Men skjønner du er bekymret etter forrige opplevelse. Jeg hadde nok også kjent litt på den. Men tur hver dag er bra for mange ting :happy:

Ikke prøvd det etter jeg ble gravid, men får kanskje børste støv av spinningskoene og gi det et forsøk :p
Hahaha. Sykling er ikke min favoritt det heller altså. Helt utrolig hvor dårlig trent jeg er der. :shifty::facepalm: Ikke sikkert det er noe bedre da, bare tenkte at da satt du iallfall om du ble svimmel. Kjipt med trapp feks om du svimler. :bored::eek:

Håper å få trent 2 ganger i uken, også skal jeg prøve yoga for første gang på mandag. Så det blir gøy :)

Bevegelse av all slag er jo bra. Og de sier jo at man er bedre rustet til fødsel om man har fått trent litt under svangerskapet. Men skjønner du er bekymret etter forrige opplevelse. Jeg hadde nok også kjent litt på den. Men tur hver dag er bra for mange ting :happy:
Ja, tenkte å trappe det opp enda mer når ting er litt mer bekreftet :)

Krysser fingrene for det. :cool: Iallfall at man får til noen gåturer og sånn. Alle monner drar. :D Hva trener du?
Helt sant! All bevegelse er bedre enn ingenting:-)!
Jeg trener spinning 2 ganger i uka(er instruktør), mølleintervaller 1-2 ganger i uka, 1-2 rene styrkeøkter og somregel litt styrke etter hver kondisjonstrening. Dette kunne kanskje se litt mye ut ser jeg nå, men viktig å få med at jeg har trent så mye i 1,5 år, så er ikke noe som plutselig skal skje nå!:-) Har også dager hvor jeg dropper trening og lytter til kroppen, synes allerede det er tyngre å komme seg på trening..

Jøss, her var det mange sprekinger!

Jeg er opprinnelig en sofagris, men satte meg et mål om å løpe 4 mil før jul i starten av november (før jeg fant ut at jeg var gravid). Har løpt 2,6 mil til nå, så satser på at jeg kommer i mål, men merker at det er tuuuungt å komme seg ut i regnet og mørket, spesielt nå som kvalmen har begynt å melde seg..

Jeg rir også en gang i blandt, men tenker å gi meg med det etterhvert.. (har ridd i alle år og er ikke noe bekymret for å falle av)

Får vel ta meg sammen å få til noen styrkeøkter etterhvert også, men det synes jeg er sååå kjedelig...

Jeg er opprinnelig en sofagris, men satte meg et mål om å løpe 4 mil før jul i starten av november (før jeg fant ut at jeg var gravid). Har løpt 2,6 mil til nå, så satser på at jeg kommer i mål, men merker at det er tuuuungt å komme seg ut i regnet og mørket, spesielt nå som kvalmen har begynt å melde seg..

Jeg rir også en gang i blandt, men tenker å gi meg med det etterhvert.. (har ridd i alle år og er ikke noe bekymret for å falle av)

Får vel ta meg sammen å få til noen styrkeøkter etterhvert også, men det synes jeg er sååå kjedelig...
Wow, godt gjort å jogge noen mil ! :-D

Helt sant! All bevegelse er bedre enn ingenting:)!
Jeg trener spinning 2 ganger i uka(er instruktør), mølleintervaller 1-2 ganger i uka, 1-2 rene styrkeøkter og somregel litt styrke etter hver kondisjonstrening. Dette kunne kanskje se litt mye ut ser jeg nå, men viktig å få med at jeg har trent så mye i 1,5 år, så er ikke noe som plutselig skal skje nå!:) Har også dager hvor jeg dropper trening og lytter til kroppen, synes allerede det er tyngre å komme seg på trening..
Hehehe. Føler ikke det ser mye ut. Så nokså greit plassert ut over uka det. Selv er jeg litt sofagris om dagen, så nå er det kun 3-4 økter i uka. Til gjengjeld kjøres de hardt. Men som du sier, det er jo ikke noe en har begynt med nå. :cool: Så heia oss!! :D

Sett på en 7 minuts workout på tv. De er effektive, og varer kun 7 min. Orker du to av de så er det enda bedre. Men en slik økt fem ganger i uka er faktisk mer enn godt nok. Sånn hvis du faktisk ønsker å trene da.

godt jobba med joggingen. Jeg kan heie litt på deg. :D

Fortsetter i samme spor, med 3 økter i uka, målet var 4, men med dørstokkmil på kvelden og et ønske om å være litt sammen med jentungen på 1,5 år så blir det 3 pr nå.
Spinning, intervaller på mølle/crossfit og en kondis/styrke time med instruktør. Så alle øktene er ganske tøffe, men jeg har trent i mange år, og kjenner kroppen veldig godt nå.
Går i tillegg en tur eller to, og leker med jentungen.
Skal prøve å få inn et par korte økter til i uka, hjemme, hvor fokuset er bekken, kjerne og mobilitet.

Her kan man hente mye inspirasjon ser eg, flinke damer :D:D

Eg har en plan om å gå på yogatime (90 min) en gang i uken og trene yoga/styrke hjemme 3+ dager.
Kan velge program fra 15 min til 45 min, så tenker å ta det litt på dagsform. Hadde vært supert om eg fikk inn i hvertfall 3x15 min i uken.

Ellers er målet ca 30 min rask gange til dagen, prøve å gå av meg litt kvalme :eek:

Så får eg se, kvalmen slo meg ut i 26 uker sist sv.skap, og deretter var eg tom for energi.. gikk ned i vekt i det sv.skapet, så det var heftig :wtf:

Måtte det bli bedre denne runden :cool::cool:

Jeg har vært lat i det siste, men tvang meg selv på trening idag. Er egentlig i god form, og elsker å trene, men med en ettåring hjemme som ikke går i barnehage, har jeg i det siste droppa treninga. Men, nå når jeg er gravid, vil jeg komme i gang igjen. Ønsker ikke å legge på meg mye, og vil gjerne komme ganske raskt tilbake til vanlig meg etter fødsel. :-p

Så flinke dere er! Jeg er egentlig veldig aktiv og trener 2-3 styrkeøkter i uken + tur nesten hver dag. Men nå kan jeg ikke huske sist jeg kom meg ut døra. Kvalmen og kraftig forkjølelse har vært en stopper. Gleder meg til å føle meg bedre og komme i aktivitet igjen - kjenner dagene på sofaen/senga blir bare lengre og lengre nå:depressed:

Jeg har egentlig trent relativt regelmessig i alle år, men siden i sommer har jeg så vidt trent. Er så utrolig vanskelig å komme i gang når man har ligget på latsiden i flere måneder. Og det er så synd! Er jo nå jeg trenger det. Sannsynlighetet for at jeg klarer å gjenoppta treninga når jeg er sliten og treningsstudioene er stengt er minimal, så jeg håper virkelig de åpner snart sånn at jeg får meldt meg på noen gruppetimer. Ellers er målet å gå turer/løpe ute bare for å komme litt i gang, men fy søren for et grått og stusselig vær det er... Er norgesmester i å komme på "gode" unnskyldninger til å bli hjemme :D

Jeg trener alt mellom 1-3 økter i uken. Er med på treningsgruppe på nett hvor det er en fast "live" styrkeøkt i uken. Ofte høy intensitet på disse øktene. Spent på om det lar seg gjennomføre etterhvert som magen vokser:wacky:

Blir evt 1 styrkeøkt eller 1 løpeøkt i tillegg.

Back
Topp