Trening

typisk at sånt skjer når motivasjon er der :bag: kan man dra til kiropraktor som normalt når man er gravid? God bedring!! :)

Jepp, veldig typisk. En ting er motivasjonen, en annen ting er at kvalmen har jo hindret trening i mange uker :hilarious:

Ja, det er ikke noe problemer ved å gå til kiropraktor, men det er greit å si fra at man er gravid så kan de ta hensyn til det. Min kiropraktor er også fysioterapeut, så han jobber nok litt annerledes enn han jeg gikk til før som "bare" er kiropraktor. :happy:

Takk!!
 
Her har løpinga blitt erstattet med gåturer og det blir bare et par styrkeøkter i uka.
Ryggen og bekkenet har allerede begynt å krangle, så de vanlige beinøvelsene har blitt erstattet med enkle øvelser med strikk.

Har tidligere trent 5 ganger i uka, men nå er det ikke mye energi igjen. Er uvant, men tenker at jeg kan være fornøyd med at jeg får til minst en times tur hver dag :)
En times tur hver dag er jo kjempebra!
 
Jeg får mye murring når pulsen går opp, så jeg kjenner jeg blir litt bekymret av å trene. Noen andre som har det slik?
 
Her er det bare puppene som blir vonde etter løping ute i kulda.... ingen murringer. Har måtte gå til innkjøp av ammeinnlegg i merinoull for å hjelpe litt. Andre som sliter med d samme?
 
Prøvde meg på en rolig styrkeøkt i dag, men hadde ganske vondt i magen etterpå :inpain: håper på å komme i gang med treningen igjen nå! ellers har jeg bare gått turer, og det går jo foreløpig veldig bra.. gleder meg sånn til å kunne gå på ski, men snøen kommer jo aldri til Tromsø! :mad: Sist fikk jeg bekkenløsning etter 5mnd, og etter det ble jeg veldig stillesittende.. håper på et mer aktivt svangerskap denne gangen!
 
Dagens hjemmetrening: 8 øvelser med 3×12 rep mens 3-åringen lekte rundt meg. Har et par lette manualer som jeg brukte til flere av øvelsene, i tillegg gjorde jeg en øvelse med slynge og en med treningsball.
Har som mål å klare tre miniøkter neste uke, hvis jeg er i form til det blir en av de en liten tur på langrenn :)
 
Lord, help me with this one.... :hilarious: Har ikke sjans til noe trening enda, men hadde vært supert å fått litt motivasjon fra dere her inne :angelic: Har lagt på meg noe sinnsykt i høst... Er nesten der jeg var for 9 år siden (rett under 80kg) og lovte meg selv å aldri å komme dit igjen. Og nå er jeg 3-4 kg ifra.... :bag:
 
Bor i Oslo området, så alt er stengt, men har meldt meg inn på Naardic med interaktive timer live med instruktør. Foreløpig fornøyd med det og spesielt timene med Hedvig som er rettet mot gravide og nybakte mødre. Ellers har jeg PT på sats, så venter utålmodig på at de skal åpne igjen, hvis jeg da tørr å dra dit mtp korona.. :sorry: Har trent dårlig siden graviditeten, men noe ny giv nå med naardic og har hund, så holder meg i bevegelse :)
 
Kom endelig i gang med en god styrkeøkt på lørdagen, så da er det typisk at mannen jobber lange dager man-tor denne uken, men håper på en ny økt på onsdag og lørdag i det minste. :happy:
 
Har fått gått langrenn som jeg ønsket! Nesten 9 km fordelt på to turer. Begge turene hadde mye bakker, men den første tureb gikk fint. Tur nr 2. var mye mer slitsom, kroppen ville liksom ikke bevege seg akkurat da, men det var vakkert der og alt i alt er jeg veldig fornøyd. Hvis jeg klarer en liten styrketreningsøkt hjemme også ila helgen skal jeg være super stolt av innsatsen denne uka. Uansett er dette min mest fysisk aktive uke på to mnd :hilarious:
 
Kom endelig i gang med en god styrkeøkt på lørdagen, så da er det typisk at mannen jobber lange dager man-tor denne uken, men håper på en ny økt på onsdag og lørdag i det minste. :happy:

Godt jobbet! Min samboer jobber også skift, så vet hvordan det er å måtte planlegge alt etter det.
 
Godt jobbet! Min samboer jobber også skift, så vet hvordan det er å måtte planlegge alt etter det.
Takk!
Onsdag utgikk, sykt barn hjemme, da ble dagen litt amputert, men morgendagens økt er fortsatt aktuell, heldigvis.
Det er ikke alltid så lett å få inn gode økter når dagene blir litt for korte innimellom. :)
 
Har fått gått langrenn som jeg ønsket! Nesten 9 km fordelt på to turer. Begge turene hadde mye bakker, men den første tureb gikk fint. Tur nr 2. var mye mer slitsom, kroppen ville liksom ikke bevege seg akkurat da, men det var vakkert der og alt i alt er jeg veldig fornøyd. Hvis jeg klarer en liten styrketreningsøkt hjemme også ila helgen skal jeg være super stolt av innsatsen denne uka. Uansett er dette min mest fysisk aktive uke på to mnd :hilarious:

Yes! Fikk inn den lille styrkeøkten nå på kvelden :smiley-bounce022
 
Back
Topp