Trening

Jeg har egentlig trent relativt regelmessig i alle år, men siden i sommer har jeg så vidt trent. Er så utrolig vanskelig å komme i gang når man har ligget på latsiden i flere måneder. Og det er så synd! Er jo nå jeg trenger det. Sannsynlighetet for at jeg klarer å gjenoppta treninga når jeg er sliten og treningsstudioene er stengt er minimal, så jeg håper virkelig de åpner snart sånn at jeg får meldt meg på noen gruppetimer. Ellers er målet å gå turer/løpe ute bare for å komme litt i gang, men fy søren for et grått og stusselig vær det er... Er norgesmester i å komme på "gode" unnskyldninger til å bli hjemme :D
Heheh. Da er vi flere. Men vi kan jo heie litt på hverandre da. Jeg lager avtaler med folk, så jeg er nødt til å holde de. Og de har ingen sjans til å avlyse nesten. :hilarious: Så i morgen skal jeg og ei venninne kjøre 20 min hjemmetrening med 4-6 øvelser på repetisjon. Og så kjører vi abs-wheel etterpå. Har du noen planer for uka?
 
Jeg trener alt mellom 1-3 økter i uken. Er med på treningsgruppe på nett hvor det er en fast "live" styrkeøkt i uken. Ofte høy intensitet på disse øktene. Spent på om det lar seg gjennomføre etterhvert som magen vokser:wacky:

Blir evt 1 styrkeøkt eller 1 løpeøkt i tillegg.
Heheh. Lurer også på hvor mye jeg får gjennomført etterhvert. Men får jo prøve så langt en klarer. Har sett de på insta som trener clean and jerk med stooooor mage liksom.
 
Så flinke dere er! Jeg er egentlig veldig aktiv og trener 2-3 styrkeøkter i uken + tur nesten hver dag. Men nå kan jeg ikke huske sist jeg kom meg ut døra. Kvalmen og kraftig forkjølelse har vært en stopper. Gleder meg til å føle meg bedre og komme i aktivitet igjen - kjenner dagene på sofaen/senga blir bare lengre og lengre nå:depressed:
Er helt utrolig deilig å komme seg ut på tur når man bare får trosset dørstokkmila. :D:D:D Så jeg heier på deg at du snart kommer deg ut. Føles så mye lettere etterpå.
 
Heheh. Da er vi flere. Men vi kan jo heie litt på hverandre da. Jeg lager avtaler med folk, så jeg er nødt til å holde de. Og de har ingen sjans til å avlyse nesten. :hilarious: Så i morgen skal jeg og ei venninne kjøre 20 min hjemmetrening med 4-6 øvelser på repetisjon. Og så kjører vi abs-wheel etterpå. Har du noen planer for uka?

Bra jobba! Lurt å lage avtaler. Det må jeg også gjøre! :) i morgen er det endelig meldt litt opphold, så da tenker jeg å gå/løpe ute. Så burde jeg komme i gang med litt styrke også. Satser på litt kortere økter, så blir det litt mer overkommelig. Blir så fort lei når det skjer i egen stue, hehe. Nå lager jeg enda en unnskyldning her, men blir lettere å starte «ordentlig» på nyåret, hahah.
 
Heheh. Lurer også på hvor mye jeg får gjennomført etterhvert. Men får jo prøve så langt en klarer. Har sett de på insta som trener clean and jerk med stooooor mage liksom.

Ja noen imponerer stort! I første svangerskap kunne jeg jogge til jeg var over 7mnd gravid, selv om jeg hadde ganske stor mage på det tidspunktet. I svangerskap nr to ble det ikke så mye trening. Fikk mye kynnere etterhvert, så da holdt det egentlig med å gå.
 
Bra jobba! Lurt å lage avtaler. Det må jeg også gjøre! :) i morgen er det endelig meldt litt opphold, så da tenker jeg å gå/løpe ute. Så burde jeg komme i gang med litt styrke også. Satser på litt kortere økter, så blir det litt mer overkommelig. Blir så fort lei når det skjer i egen stue, hehe. Nå lager jeg enda en unnskyldning her, men blir lettere å starte «ordentlig» på nyåret, hahah.
Hehe, da skal jeg heller spør deg igjen til kvelden om du har fått gjenomført noe? :hilarious::headphone:
 
Ja noen imponerer stort! I første svangerskap kunne jeg jogge til jeg var over 7mnd gravid, selv om jeg hadde ganske stor mage på det tidspunktet. I svangerskap nr to ble det ikke så mye trening. Fikk mye kynnere etterhvert, så da holdt det egentlig med å gå.
Å løpe til 7 mnd er ganske imponerende det også da. :eek::D
 
Hehe, da skal jeg heller spør deg igjen til kvelden om du har fått gjenomført noe? :hilarious::headphone:

Haha, ja! Værmeldingen holdt ikke mål, så her har det regnet hele dagen. Men jeg må på butikken etterpå og da skal jeg gå fremfor å ta bilen. Alt er bedre enn ingenting, er det ikke det man pleier å si?:laughing002:laughing002
 
Jeg er i uke 6 og er usikker på hvor mye jeg må trene? Trener vanligvis INGENTING, så dette blir harde måneder for meg :smiley-ashamed004

Jeg leste på nettet et sted at i første trimester holder det med å gå en rask tur på 30 min hver dag.. stemmer det?

Det er første gang jeg er gravid så jeg er helt fersk i gamet :greet025
 
Jeg er i uke 6 og er usikker på hvor mye jeg må trene? Trener vanligvis INGENTING, så dette blir harde måneder for meg :smiley-ashamed004

Jeg leste på nettet et sted at i første trimester holder det med å gå en rask tur på 30 min hver dag.. stemmer det?

Det er første gang jeg er gravid så jeg er helt fersk i gamet :greet025
Jeg har venninner som tar en halvtimes rask gange som treningen sin. Sånn uten å være gravid liksom. Men all bevegelse er bra. Og det å komme seg ut og være i frisk luft er også veldig bra. Så om ikke du har trent før, så er gåturer en fin plass å begynne. Sett gjerne opp tempoet litt sånn at du blir god og varm.
 
Jeg er i uke 6 og er usikker på hvor mye jeg må trene? Trener vanligvis INGENTING, så dette blir harde måneder for meg :smiley-ashamed004

Jeg leste på nettet et sted at i første trimester holder det med å gå en rask tur på 30 min hver dag.. stemmer det?

Det er første gang jeg er gravid så jeg er helt fersk i gamet :greet025
Og ingen må trene noenting. Men, jeg vil anbefale litt trening for alle, både for fysikken og for psyken. :happy:
 
Klarer ikke motivere meg for å trene for tiden. Når kvalmen forsvinner håper jeg å begynne litt! Kommer til å gjøre styrkeøvelser hjemme, og litt løping hvis jeg får til.
 
Klarer ikke motivere meg for å trene for tiden. Når kvalmen forsvinner håper jeg å begynne litt! Kommer til å gjøre styrkeøvelser hjemme, og litt løping hvis jeg får til.
Føler’n. Det er grusomt. Gått opp tre kg siden november. Mistet magemusklene mine. Er så lei hodeverk :confused::confused::confused::confused: trente minst fire fem ganger i uka. Nå bare trøkker jeg innpå alt for å slippe halsbrann/vond smak i munn. Men, jeg har enda ett håp om å klare noe trening. :D
 
Jeg går ut på tur når formen lar meg gjøre det. Det har derfor variert veldig nådetid på døgnet jeg er på tur. En kveld starten vi kl ti og var to timer i skogen. :p
 
Woho! Jeg har akkurat gjort unna en liten styrketreningsøkt hjemme. Bare 8 enkle øvelser, men er uansett superfornøyd, har vært så og si sengeliggende siden jul...
 
Jeg hadde store forhåpninger ser jeg, eller egentlig ikke mtp utgangspunktet, men ble ekstremt kvalm i uke 5/6, så har ikke trent siden. Er i uke 10 nå, og håper å få inn første økta på senteret til lørdagen.
Har nå dyttet inn litt øvelser som pause ila arbeidsdagen (hjemmekontor).
Knebøy 10 x 2/3
Good morning 10-15 × 2
Pushups 10 x 2

Med 5 kg manualer - alle øvelsene etter hverandre
Biceps curl 10 x 2
Stående roing 10 x 2
Militærpress 10 x 2

Gjør 1-2 øvelser i en pause eller alle tre med manualene. Det gir ikke mye, men bedre for ryggen enn å ligge på sofaen. :hilarious:
 
Jeg har heldigvis ikke vært kvalm eller lignende, så har klart å trene styrke 4-5 ganger per uke siden jeg ble gravid. Trent mye i forkant av graviditeten, så eneste jeg har justert på er at jeg ikke presser meg selv like mye under tung beinøvelser. Det er rett og slett fordi jeg syns beinøvelser har blitt myyye tyngre siden den dagen jeg testet positivt :hilarious:

Merker det skal mer til for å pushe meg til trening selv om det gjør meg SÅ godt og jeg merker det allerede fem minutter inn i treningen. Men det er vel det at kroppen føles tyngre, uten at den egentlig er så mye tyngre enda :bored: Glad jeg ikke har dørstokkmila i tillegg - det er fordelen med hjemmegym.
 
Her har løpinga blitt erstattet med gåturer og det blir bare et par styrkeøkter i uka.
Ryggen og bekkenet har allerede begynt å krangle, så de vanlige beinøvelsene har blitt erstattet med enkle øvelser med strikk.

Har tidligere trent 5 ganger i uka, men nå er det ikke mye energi igjen. Er uvant, men tenker at jeg kan være fornøyd med at jeg får til minst en times tur hver dag :)
 
Alle øvelsene ble gjort tirsdag-torsdag, og det stod treningssenter på planen i morgen. Vel, det blir med planen, i dag fikk jeg en låsning i ryggen, sitter ca 5cm under bh-festet og hemmer ALLE bevegelser. Fikk gjennomført 1 sett av alt i dag (bortsett fra pushups før låsningen kom), så det hjelper på.
Er dessverre kjent med problemet, og veldig glad for at jeg allerede har time hos kiropraktor på mandag. :wtf:

Tok meg ca 30 min å komme meg fra sittende bakoverlent i kontorstolen til knestående på gulvet pga smertene :banghead: takk og lov for hjemmekontor :hilarious:
 
Alle øvelsene ble gjort tirsdag-torsdag, og det stod treningssenter på planen i morgen. Vel, det blir med planen, i dag fikk jeg en låsning i ryggen, sitter ca 5cm under bh-festet og hemmer ALLE bevegelser. Fikk gjennomført 1 sett av alt i dag (bortsett fra pushups før låsningen kom), så det hjelper på.
Er dessverre kjent med problemet, og veldig glad for at jeg allerede har time hos kiropraktor på mandag. :wtf:

Tok meg ca 30 min å komme meg fra sittende bakoverlent i kontorstolen til knestående på gulvet pga smertene :banghead: takk og lov for hjemmekontor :hilarious:

typisk at sånt skjer når motivasjon er der :bag: kan man dra til kiropraktor som normalt når man er gravid? God bedring!! :)
 
Back
Topp