Trening

Emmeli

Gift med forumet
Juligull2021
Augustbarna 2021
Jaaaa, damer. Hva tenker dere om trening de neste 7-8 mnd?
 
Har ikke vært så flink så langt :smiley-ashamed004 Har bare hatt en økt, så må få fingen ut! :hilarious:
 
Håper på grei form så jeg får fortsatt med +/- 4 økter i uka lengst mulig, men det vil tiden vise :happy: første graviditet så vanskelig å si.
 
Jeg ønsker så veldig å bli flink med hjemmetrening igjen!
Jeg vet at man kommer svært langt med egenvektstrening.

Kanskje vi kunne inspirert hverandre om/når vi får tatt en økt?
 
Jaaaa, damer. Hva tenker dere om trening de neste 7-8 mnd?

Sist graviditet holdt jeg på med PT helt frem til fødsel (hun er veldig erfaren med gravide og tilpasser nivå). Nå er jo det ikke mulig i Oslo siden alt er stengt, så prøver med litt egentrening men blir så demotivert :wacky: men skal prøve få inn to korte økter med styrke i uken, og litt yoga!
 
Sist graviditet holdt jeg på med PT helt frem til fødsel (hun er veldig erfaren med gravide og tilpasser nivå). Nå er jo det ikke mulig i Oslo siden alt er stengt, så prøver med litt egentrening men blir så demotivert :wacky: men skal prøve få inn to korte økter med styrke i uken, og litt yoga!
Heheh. Trodde de åpnet igjen nå på mandag, men kanskje bare Bergen det? :rolleyes::D Yoga høres gøy ut. :cool:
 
Jeg ønsker så veldig å bli flink med hjemmetrening igjen!
Jeg vet at man kommer svært langt med egenvektstrening.

Kanskje vi kunne inspirert hverandre om/når vi får tatt en økt?
En tur er også veldig bra da. Så trenger jo ikke å ta helt av heller. Hva ønsker du å trene? Og hvor ofte? :D
 
Håper på grei form så jeg får fortsatt med +/- 4 økter i uka lengst mulig, men det vil tiden vise :happy: første graviditet så vanskelig å si.
Hva trener du? Satser også på knallform hos deg, og hos meg. :D
 
En tur er også veldig bra da. Så trenger jo ikke å ta helt av heller. Hva ønsker du å trene? Og hvor ofte? :D
Jeg lufter hunden hver dag, og går til jeg får høy puls/blir andpusten.

Mtp hvor lite jeg har trent det siste året, vil to økter i uka være en super start.

Var superflink til å trene hjemme en stund, og kjenner at det viktigste er å trene kjernemuskulaturen.

Tabata blir kanskje litt voldsomt nå, eller kan man kjøre "rolige" øvelser og få effekt allikevel?
 
Heheh. Trodde de åpnet igjen nå på mandag, men kanskje bare Bergen det? :rolleyes::D Yoga høres gøy ut. :cool:

Ja, ikke Oslo ennå hvert fall. Skal komme oppdatering på torsdag så krysser fingrene for at se åpner :)
 
Ei økt er bedre enn ingen. :happy: Hva trener du?
Det dår for det meste i styrke, har et program som tar hele kroppen som går over 3 dager, så tenkte jeg å gå litt turer. Vi bor på et så kjedelig område uten så mange fortau, og det er uaktuelt å gå tur med vogn langs de veiene som folk kjører i 80 på, så det begrenser meg litt.
 
Jeg lufter hunden hver dag, og går til jeg får høy puls/blir andpusten.

Mtp hvor lite jeg har trent det siste året, vil to økter i uka være en super start.

Var superflink til å trene hjemme en stund, og kjenner at det viktigste er å trene kjernemuskulaturen.

Tabata blir kanskje litt voldsomt nå, eller kan man kjøre "rolige" øvelser og få effekt allikevel?
Altså, en repetisjon er en repetisjon. Er bare at man bruker mye mer tid på det. Mange øvelser er jo beregnet for å utføres rolig og kontrollert. Så er jo bare å begynne rolig.
 
Ja, ikke Oslo ennå hvert fall. Skal komme oppdatering på torsdag så krysser fingrene for at se åpner :)
Spennende til torsdag da. Samtidig er det jo litt skummelt også. Er jo ikke forsket så mye på graviditet og covid liksom. :confused:
 
Det dår for det meste i styrke, har et program som tar hele kroppen som går over 3 dager, så tenkte jeg å gå litt turer. Vi bor på et så kjedelig område uten så mange fortau, og det er uaktuelt å gå tur med vogn langs de veiene som folk kjører i 80 på, så det begrenser meg litt.
Ser den. Men mye bra cardiotrening på YouTube om du ønsker det. Men det er deilig å lufte seg litt ute av og til. :happy: Blir gøyere med privat gruppe, og når man ikke skal være så anonym lenger. Så kan vi dele mer. :cool::D
 
Ser den. Men mye bra cardiotrening på YouTube om du ønsker det. Men det er deilig å lufte seg litt ute av og til. :happy: Blir gøyere med privat gruppe, og når man ikke skal være så anonym lenger. Så kan vi dele mer. :cool::D
Det skal jeg prøve! Takk for tips :D
 
Hva trener du? Satser også på knallform hos deg, og hos meg. :D
Trener hovedsakelig styrke 3 ggr/uka og 1-2 cardioøkter. Intervallene er allerede droppet som følge av at jeg blir fortere svimmel, men utover det er formen fin :D måtte det vare hos begge to!
 
Da lockdown nummer 2 kom fikk jeg tilpasset treningsprogram av PTen min til det utstyret jeg har hjemme. Har ikke turt å trene for hardt. Har noia fra august da jeg opplevde MA og tok i litt for mye kanskje på trening den gang. Nå har jeg bestemt meg for å gå tur en halvtime hver dag og få igang lettversjon av noen av øvelsene jeg har fått og å få igang mer trening gradvis.
 
Back
Topp