Trening

Tar meg turer. Ikke medlem på noe treningssenter, men springer etter 3 unger og jobber som sykepleier som nesten er en treningsøkt i seg selv. Bekkenet skranter allerede så turer holder lenge for meg om jeg skal klare å være i jobb også lengst mulig.
 
Vi har kjøpt oss ergometersykkel denne uka etter å ha snakket om det i sikkert et år :hilarious: Har ikke fått den i hus enda, men håper at jeg får brukt den litt etter hvert. Får fint til å trene litt styrke hjemme, men kondisjonstrening blir det dårlig med.
 
Jeg har ikke trent siden i fjor sommer og det er helt krise. Er bare så sykt demotivert og hjelper ikke akkurat at treningssentrene har vært stengt i flere måneder nå. Håper så inderlig at de åpner igjen snart sånn at jeg kan komme i gang med litt timer og få motivasjonen opp.
 
Har ikke trent på senter på flere år. Jogging er det verste jeg vet, så det har jeg aldri gjort. Går turer nå, og føler det holder:)
 
Jeg har ikke trent siden i fjor sommer og det er helt krise. Er bare så sykt demotivert og hjelper ikke akkurat at treningssentrene har vært stengt i flere måneder nå. Håper så inderlig at de åpner igjen snart sånn at jeg kan komme i gang med litt timer og få motivasjonen opp.

Det har nok vært et dårlig treningsår for mange. Har et tips hvis du liker å lese. Boka Sterk Hjerne synes jeg er en god motivasjon, den forklarer veldig godt de mange effektene av fysisk aktivitet. Den forteller også en god del om hvordan ufødte barn i mors mage har fordeler av at mor er fysisk aktiv under svangerskapet. Du kan f.eks. hjelpe barnet ditt til å bli bedre til å lære, det synes jeg er utrolig fascinerende og det gir motivasjon.
 
Oppdaget hos jordmor at jeg faktisk har gått ned i vekt :hilarious: Så det kom noe godt ut av å være så uvel at man ikke ville ha snop i to måneder
 
Det har nok vært et dårlig treningsår for mange. Har et tips hvis du liker å lese. Boka Sterk Hjerne synes jeg er en god motivasjon, den forklarer veldig godt de mange effektene av fysisk aktivitet. Den forteller også en god del om hvordan ufødte barn i mors mage har fordeler av at mor er fysisk aktiv under svangerskapet. Du kan f.eks. hjelpe barnet ditt til å bli bedre til å lære, det synes jeg er utrolig fascinerende og det gir motivasjon.

Ja, den leser jeg gjerne. Ser at de har den på biblioteket rett ved meg, så det er verdt et forsøk. Om ikke det bare gir meg enda dårligere samvittighet, hehe. Men nå er det virkelig dags å komme igjen med treningen igjen, så må nesten bare gi det et forsøk :) Takk for tips.
 
Var ute på min første joggetur siden i fjor høst i går. Det var en interessant opplevelse. Er glad i og vant til å jogge, men har aldri før jogget med mage før. Det var som å jogge med en full varmeflaske på innsiden av magen :knegg:
1 km fra huset har vi en fin runde å løpe, en runde er ca 1 km. Jeg "jogget" to runder. Dvs, jogget 60 sek, gikk 10-20 sek.
Kjenner at det vil ta litt tilvenning å bli vant, men når noen kan løpe maraton et par uker før fødsel, da skal jeg klare venne meg til litt lett jogging et par dager i uka.

Neste mål er å komme i gang med egenvektstrening hjemme.
 
Jeg hadde min første Zumba økt her om dagen siden Bergen omsiders lettet på tiltakene, og jeg er helt sikker på at både baby og mor fikk lett hjernerystelse. haha. Hjemmeøktene med styrketrening har vært så deilige. Det blir en tilvenningsfase på både Zumba og Spinning for tiden! Puster og peser bare jeg setter på en vaskemaskin hjemme..
 
Har begynt å gå turer igjen. Vet ikke om jeg tørr si det høyt engang. Men det kan virke som den aller verste hodepinen har gitt seg nå. Så endelig kan jeg bevege meg litt igjen. Går ikke nødvendigvis så langt. I går gikk jeg vel to tre km bare. Men det er deilig å bare komme seg ut. Så får jeg se om jeg får avansert litt mer så jeg får en rutine til permisjonen.
 
Vi har kjøpt oss ergometersykkel denne uka etter å ha snakket om det i sikkert et år :hilarious: Har ikke fått den i hus enda, men håper at jeg får brukt den litt etter hvert. Får fint til å trene litt styrke hjemme, men kondisjonstrening blir det dårlig med.
Jeg mener å ha lest at i 2.trimester skal man være forsiktig med å sykle.

edit: bare drit i den:hilarious: Har vist lest det fra en teit side:yuck:
 
Jeg mener å ha lest at i 2.trimester skal man være forsiktig med å sykle.

edit: bare drit i den:hilarious: Har vist lest det fra en teit side:yuck:
:knegg:
Litt som at kvinner ikke kan kjøre bil for da rister eggstokkene løs?

Vi kan stort sett gjøre det vi vil, så lenge kroppen er med på det.
Det vi bør unngå er kontaktidrett (karate og boksing feks, sier seg nesten selv), samt idretter hvor man falle og slå seg hardt.

Sykling og jogging er finfint det, om man orker!
Jeg har ikke våget å jogge siden sist helg, er så sliten i kroppen. Skal til legen i morgen, og høre hva hun foreslår mtp aktivitet vs hvile.
 
:knegg:
Litt som at kvinner ikke kan kjøre bil for da rister eggstokkene løs?

Vi kan stort sett gjøre det vi vil, så lenge kroppen er med på det.
Det vi bør unngå er kontaktidrett (karate og boksing feks, sier seg nesten selv), samt idretter hvor man falle og slå seg hardt.

Sykling og jogging er finfint det, om man orker!
Jeg har ikke våget å jogge siden sist helg, er så sliten i kroppen. Skal til legen i morgen, og høre hva hun foreslår mtp aktivitet vs hvile.
:hilarious: Jeg tenkte tanken da jeg leste det. At det var jo litt rart! Men har heller ikke sett så mange høygravide på sykkel:hilarious:

ja, det vet jeg.

selv har jeg vært skeptisk på å jogge nå da jeg for det meste har gått tur bare i vinter. Men bruker egentlig å ha intervaller med gangen og jogging. Men bår det har vært snø, kaldt og glatt så har jeg ikke turt.
 
:hilarious: Jeg tenkte tanken da jeg leste det. At det var jo litt rart! Men har heller ikke sett så mange høygravide på sykkel:hilarious:

ja, det vet jeg.

selv har jeg vært skeptisk på å jogge nå da jeg for det meste har gått tur bare i vinter. Men bruker egentlig å ha intervaller med gangen og jogging. Men bår det har vært snø, kaldt og glatt så har jeg ikke turt.
Nei, det har vært dårlige joggeforhold denne vinteren.
Nå tenker jeg vi snart begynner å gå i fjellet igjen, det elsker jeg! Det er så deilig for hele kroppen.
 
Spinning spørsmål:
Merker at bekkenet ikke trivs på sykkelsetet lengre, noen som vet om sånn padding til setet hjelper noe?
 
Back
Topp