Ja, på mandag halv to. Blodprøver samme dag.
Men du; da er det fortsatt et håp
NÅ HÅPER VI ALT VI KAN, SKJØNNE NYPRØVER 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
NÅ HÅPER VI ALT VI KAN, SKJØNNE NYPRØVER 

Du er veldig god og positiv duMen du; da er det fortsatt et håpNÅ HÅPER VI ALT VI KAN, SKJØNNE NYPRØVER
![]()
Takk SaltvannHadde tenkt å si at du kan sette meg på ikke gravid enn så lenge, men vi venter vel på oppstart. Har nettopp ringt Hausken for å få time, og omtrent i det jeg la på ringte Riksen for å bekrefte at blodprøven var negativ. De siste dagene har virkelig alt sett svart ut, men det gir meg et lite håp å få prøve på Hausken igjen. De ville egentlig bare sende meg behandlingsplan i posten med en gang, men har nå fått time om en uke så jeg kan snakke ordentlig med legen.
Det er jo utrolig at du i det hele tatt har fått det til på egenhånd, så bedre lykke neste gang ja! Er det første gang det har gått «uten hjelp» siden første mann? Hva er planen videre nå forresten?

Du er veldig god og positiv duGynokologen jeg var hos i dag, var en veldig dyktig mann og så sorgen i øynene hans når han lette og lette. Han holdt på i 10-15 min for å måle og lete. Og tok over sånn måler når man leter etter noe som slår... og ingenting. Så jeg tenker mitt, men ja....får vite da. Lei av å vente nå...
Ja, jeg vil ikke at du skal få falske forhåpninger. Forbered deg på deg verste og håp på det beste, er det ikke det man sier? 2020 kan vi snart legge bak oss. Litt av et år 
Å kjære Nyprøver, så leit. Det var dessverre også slik vi oppdaget min MA i fjor. Da var jeg i uke 8 og legen konkluderte etter en stund med at det hadde sluttet å utvikle seg rundt uke 6. Den følelsen når du ser utrykket til legen er så vond...Du er veldig god og positiv duGynokologen jeg var hos i dag, var en veldig dyktig mann og så sorgen i øynene hans når han lette og lette. Han holdt på i 10-15 min for å måle og lete. Og tok over sånn måler når man leter etter noe som slår... og ingenting. Så jeg tenker mitt, men ja....får vite da. Lei av å vente nå...

Ja, må komme meg på hesten igjen! Hørte at noen var blitt satt på venteliste til våren hos Hausken, så ble litt stressa for å ikke få komme i gang igjen asap, men fikk time torsdag neste uke. Tenkte da å høre litt om DHEA som Smuta har anbefalt også. Nå vil jeg prøve ALT - bring it on! Når jeg googler Prefert kom det opp en haug med andre alternativer også, så her får jeg lese meg litt fremJa! Så veldig glad for det, selv om jeg mistet. Som jeg skrev i forrige melding til deg; jeg tror støttemedisinen har gjort sitt. Blitt gravid to sykluser på rad, insemineringen i DK, og nå hjemme. Ikveld har jeg lest litt om spontanaborter og lavt stoffskifte, noe jeg har. Jeg begynner å lure på om det er en sammenheng der, og at jeg skulle ha økt dosen med stoffskiftemedisin ved positiv test.
Jeg skal ha møte med Hausken neste onsdag. Vi prøver selv neste gang, eggløsningstester og Prefert er på vei i posten. Prefert kom jeg plutselig over da jeg søkte på "gravid" i produktlisten på et apotek. Det er et glidemiddel som skal hjelpe til å oppnå graviditet. Svømmerne her i huset er topp, men tenkte at det skader ikke å prøve uansett. Gravid ble jeg. Som jeg foreslo i forrige melding; kanskje du skal be om samme støttemedisin jeg har brukt de siste to gangene![]()
Det er så sant, vi har snakket mye om at det er siste forsøk. Begge er enige om det, og ser heller frem mot andre ting i 2021. Er veldig godt å være enige her hjemme, st det ikke blir flere forsøk. Både pga penger, helse og følelser.Jeg skjønnerJa, jeg vil ikke at du skal få falske forhåpninger. Forbered deg på deg verste og håp på det beste, er det ikke det man sier? 2020 kan vi snart legge bak oss. Litt av et år
![]()
Skjønner det er mange som opplever det samme, er ikke alene om dette. Men nå har vi prøvd 5 ganger, og vi kan ikke ta flere forsøk nå. Både pga penger, helse og forhold som går opp og ned i en slik prosess.Å kjære Nyprøver, så leit. Det var dessverre også slik vi oppdaget min MA i fjor. Da var jeg i uke 8 og legen konkluderte etter en stund med at det hadde sluttet å utvikle seg rundt uke 6. Den følelsen når du ser utrykket til legen er så vond...Men siden gynekologen likevel vil ha deg tilbake på kontroll er det jo kanskje fortsatt en mulighet, så vi håper inderlig på det beste! Det er tøft å gå enda en helg i møte i slik uvisshet, håper likevel du får litt ro og omsorg de neste dagene
![]()

Det er en liten trøst i at det er flere her som vet hvordan du har det nå, men det er like fullt brutalt og vondt. Skulle ønske det var en mirakelkur for å gjøre oss alle gravide! All respekt for at dere har tatt beslutningen og godt å høre at dere er enige om det og kan se frem mot andre ting. 2021 må uansett bli et bedre år enn 2020 på alle måter!Skjønner det er mange som opplever det samme, er ikke alene om dette. Men nå har vi prøvd 5 ganger, og vi kan ikke ta flere forsøk nå. Både pga penger, helse og forhold som går opp og ned i en slik prosess.
KlemHelt enig! Fokusere på reiser og turer...spare til noe vi virkelig ønsker og gjøre i livet. Håper det klaffer for dere her inne, så snart som muligDet er en liten trøst i at det er flere her som vet hvordan du har det nå, men det er like fullt brutalt og vondt. Skulle ønske det var en mirakelkur for å gjøre oss alle gravide! All respekt for at dere har tatt beslutningen og godt å høre at dere er enige om det og kan se frem mot andre ting. 2021 må uansett bli et bedre år enn 2020 på alle måter!Klem
Huff, så utruleg tøft kjære NyPrøver. Veit dessverre alt om korleis det er å venta på den andre ultralyden...Det er så sant, vi har snakket mye om at det er siste forsøk. Begge er enige om det, og ser heller frem mot andre ting i 2021. Er veldig godt å være enige her hjemme, st det ikke blir flere forsøk. Både pga penger, helse og følelser.
Håpar i det lengste for dykk, men tenker at det samtidig er lurt å vera forberedt på det verste. Ansiktsuttrykket til legen på første UL var heilt grusomt å oppleva! Mitt tyngste øyeblikk i livet då legen sa at det ikkje såg bra ut. Me hadde så store forventningar om det motsatte og trudde verkeleg at det endeleg var vår tur. Livet er tøft! Men tenker at det er fint at de har bestemt dykk for at dette er siste forsøk, trass alt ikkje verdt å gå til grunne verken økonomisk, helsemessig eller parforholdsmessig av denne prosessen. Om det ikkje går no, håpar eg at de får gjort alt de vil av reiser og eventyr som ikkje er barnevennleg utover i 2021 når koronaen forhåpentlegvis har flata ut... 
Spennande med ny plan, Lura!! Wow, er det sant at det er venteliste hos Hausken?! Godt at de får starta opp raskt iallfall. Og ja, spør om dei anbefaler DHEA til deg! Ser fram til å følgja kvarandre vidare her. Måtte 2021 bli vårt år!!Ja, må komme meg på hesten igjen! Hørte at noen var blitt satt på venteliste til våren hos Hausken, så ble litt stressa for å ikke få komme i gang igjen asap, men fikk time torsdag neste uke. Tenkte da å høre litt om DHEA som Smuta har anbefalt også. Nå vil jeg prøve ALT - bring it on! Når jeg googler Prefert kom det opp en haug med andre alternativer også, så her får jeg lese meg litt fremFikk også tilbud om avsluttende samtale med lege på Riksen for å snakke om våre muligheter videre, men er usikker om det har noe for seg.
Tusen takk for detHuff, så utruleg tøft kjære NyPrøver. Veit dessverre alt om korleis det er å venta på den andre ultralyden...Håpar i det lengste for dykk, men tenker at det samtidig er lurt å vera forberedt på det verste. Ansiktsuttrykket til legen på første UL var heilt grusomt å oppleva! Mitt tyngste øyeblikk i livet då legen sa at det ikkje såg bra ut. Me hadde så store forventningar om det motsatte og trudde verkeleg at det endeleg var vår tur. Livet er tøft! Men tenker at det er fint at de har bestemt dykk for at dette er siste forsøk, trass alt ikkje verdt å gå til grunne verken økonomisk, helsemessig eller parforholdsmessig av denne prosessen. Om det ikkje går no, håpar eg at de får gjort alt de vil av reiser og eventyr som ikkje er barnevennleg utover i 2021 når koronaen forhåpentlegvis har flata ut...
Mange klemmar!![]()
Så kjipt at dette ikkje er blitt skikkeleg undersøkt før! Men godt at det forhåpentlegvis kan bli tatt på alvor no og at det blir full klaff!!https://www.helsenett.no/spor-oss/svangerskapet/63743-sv-graviditet-og-stoffskifte.html
Sykepleier var helt enig i at dette er noe å snakke med legen om neste onsdag. Hvis dette er tilfelle, blir jeg glad og litt forbanna. Glad for at det kan være årsaken til både spontanaborter og prematur fødsel, men samtidig forbanna for at lege og klinikk ikke har fanget det opp. JEG er ikke lege, det er deres ansvar. Klinikker/leger bør sette seg godt inn i pasienters sykdommer/medisinbruk for utredning for både barnløshet og spontanaborter. Overlege på Ullevål ble svært overrasket over at jeg ikke gikk stoffskiftemedisin, da jeg lå innlagt pga tidlig vannavgang. Takk Gud for at alt har gått bra med han![]()
Så kjipt at dette ikkje er blitt skikkeleg undersøkt før! Men godt at det forhåpentlegvis kan bli tatt på alvor no og at det blir full klaff!!![]()