Ikke stress! Spermen overlever også der inne i noen dager, så du kan fint vente til i kveld![]()
Ja, jeg vet jo egentlig det. Tusen takk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke stress! Spermen overlever også der inne i noen dager, så du kan fint vente til i kveld![]()
Måtte bare dele den, kunne ikke sagt meg mer enig!!https://www.vg.no/nyheter/meninger/...t5gfte_uncfPD7T4Q7-Iiu-vyec2TUzotXiL7CC5e5MI4

presterte å legge inn denne i den gamle tråden vår, så får flytte den hit:
bare en kort oppdatering herfra. operasjonen gikk bra, den ble tre timer lang istedenfor ca en time som jeg ble forespeila. den ene muskelknuta viste seg å være nærmere 10 cm, ikke 5 cm som vist på ultralyd. en annen muskelknute lå inne i hulrommet i livmora og blokkerte. kirurgen sa at det nær sagt ville vært umulig for meg å bli gravid pga denne knuten. jeg tenker jo på hva som skedde i september med den kjemiske graviditeten, om jeg hadde fått knutene fjernet i fjor sommer når de først ble oppdaget på ultralyd. men nå er iallefall småjævlene ute. kirurgen sier at livmora mi nå er strøken. han fant ingen tegn til endometriose, som jeg bad han se etter for sikkerhets skyld, selv om jeg ikke har hatt symptomer på dette.
er så letta for at det er over. men jeg må vente minst 7-8 mnd før eggdonasjon. så dette tar tid. å komme til hektene igjen vil også bli en prosess. jeg kom hjem i går ettermiddag. vil helst bare ligge i senga, men må opp å gå litt for å unngå komplikasjoner. alt er tungvint og å hoste eller le kan jeg bare glemme. var pappa som henta meg på aleris. 3 timer kjøretur hjem med en far som tyr til humor i de mest upassende situasjoner. eg satt bare å sa hahahaha ut i løse lufta tilslutt. håpløst.
men nå er det verste over. fantastiske leger og sykepleiere på aleris. tusen takk for støtten her inne på forumet, det betydde mye da jeg i siste liten var så redd at jeg var inne på tanken om å trekke meg fra operasjonen.
følger håpefullt med på solomor og nyprøver.![]()
Nå er det bare å ta tiden til hjelp, komme til hektene igjen, og se frem til å bli preggis til sommeren/høsten en gang
Bra jobba!!!Ikke stress! Spermen overlever også der inne i noen dager, så du kan fint vente til i kveld![]()
Jeg er fortsatt sur, stakkars mann. Jeg fikk melding fra en av naboene igår kveld. De fikk baby forrige uke, men er på intensiven. Det går ikke så bra, så jeg fikk så back-flash til den vanskelige tiden vår. Jeg gråt svært lite da, nesten ingenting, da det stormet rundt oss. Igår bare åpnet alt seg. Håper av hele mitt
at alt vil gå bra med babyen, skjønner så godt frykten deres. Det vil det nok gjøre. Stuptrett idag, på bussen på vei til jobb. Jeg har uansett tatt festemedisiner. Jeg har liten tro, men det er jo verdt et forsøk. Mye klaging fra meg på morgenkvisten, det blir bedre utover dagen Huff da, stakkars mann!Det ble ingen runder igårDet ble 2 på lørdag heldigvis og tidligere forrige uke, så håper det gjorde susen! Mannen fikk prestasjonsangst av alle ting, aldri skjedd før. Jeg "lettere" irritert, og det hjalp vel ikke akkurat på
Jeg er fortsatt sur, stakkars mann. Jeg fikk melding fra en av naboene igår kveld. De fikk baby forrige uke, men er på intensiven. Det går ikke så bra, så jeg fikk så back-flash til den vanskelige tiden vår. Jeg gråt svært lite da, nesten ingenting, da det stormet rundt oss. Igår bare åpnet alt seg. Håper av hele mitt
at alt vil gå bra med babyen, skjønner så godt frykten deres. Det vil det nok gjøre. Stuptrett idag, på bussen på vei til jobb. Jeg har uansett tatt festemedisiner. Jeg har liten tro, men det er jo verdt et forsøk. Mye klaging fra meg på morgenkvisten, det blir bedre utover dagen
Håper dagen din blir topp!
![]()
Men skjønner presset. Jeg har ikke hatt særlig lyst siden vi fikk barn egentlig, men når det er tid for babymaking får han jammen stille opp, så tror nok mannen her i huset også har følt på presset. Ikke lett å være menn oppi det her heller.
Har ikke oddsen med meg, men mirakler har jo skjedd før... Legen forberedte meg på at det ikke er sikkert jeg får flere offentlige forsøk om de ikke får ut egg eller det ikke blir befruktet, på den andre siden betyr det jo også at det er en liten mulighet for flere forsøk Juhuuuu!!! Herlege nyheiter! Håpar det er gullegget!Den lille eggposen min har vokst seg 18 mm stor, så i kveld settes Ovitrelle, uttak på onsdag!Har ikke oddsen med meg, men mirakler har jo skjedd før... Legen forberedte meg på at det ikke er sikkert jeg får flere offentlige forsøk om de ikke får ut egg eller det ikke blir befruktet, på den andre siden betyr det jo også at det er en liten mulighet for flere forsøk
![]()
Åh, gode Saltvann. Her var det både galgenhumor og knalltøffe situasjonar om kvarandre... Etter lang tid også med prøving på eiga hand kjenner eg veldig igjen den situasjonen der. Stakkars menn også som skal prestera på klokka idet me damer står der lettare irriterte med positiv eggløsningstest i handa. Sexy opplegg!Det ble ingen runder igårDet ble 2 på lørdag heldigvis og tidligere forrige uke, så håper det gjorde susen! Mannen fikk prestasjonsangst av alle ting, aldri skjedd før. Jeg "lettere" irritert, og det hjalp vel ikke akkurat på
at alt vil gå bra med babyen, skjønner så godt frykten deres. Det vil det nok gjøre. Stuptrett idag, på bussen på vei til jobb. Jeg har uansett tatt festemedisiner. Jeg har liten tro, men det er jo verdt et forsøk. Mye klaging fra meg på morgenkvisten, det blir bedre utover dagen
Håper dagen din blir topp!
![]()
Huff, men de har iallfall fått lagt inn aksjar tidlegare, så då er det jo ein sjanse i det minste. Me har også sjølvsagt prøvd på eiga hand denne syklusen, men har dessverre minimalt med håp for den. Men mirakel kan jo skje! Den lille eggposen min har vokst seg 18 mm stor, så i kveld settes Ovitrelle, uttak på onsdag!Har ikke oddsen med meg, men mirakler har jo skjedd før... Legen forberedte meg på at det ikke er sikkert jeg får flere offentlige forsøk om de ikke får ut egg eller det ikke blir befruktet, på den andre siden betyr det jo også at det er en liten mulighet for flere forsøk
![]()

Oppdatering frå meg: Ny konsultasjon med legen vår hos OLGA kl. 7 (!) i dag tidleg... Eg var heilt i svime, men hadde heldigvis skrive ned alle spørsmål i forkant.No kjennest alt meir reelt og mindre skummelt og det er bra. Men me må berre smøra oss med tålmodigheit.
17. januar er tentativ dato for avreise, godt å ha denne datoen å forholda seg til. Planen er då at me reiser begge to og blir i St. Petersburg i ei veke. Mannen kan då avlevera minst to dosar svømmarar, slik at dei kan frysa sæden til eventuelle seinare forsøk. På den måten har me litt meir fleksibilitet til at han eventuelt kan bli heime med 4-åringen vår og eg kan dra åleine for innsett - om me skulle vera så heldige å få ein frisk blastocyst med ein gong. Eller eventuelt dra åleine til neste egguttak.
Me har ikkje fått alle detaljar rundt behandlingsplan, men dei foreslår ein slags hybrid mellom lang og kort protokoll som eg ikkje har høyrt om før, med ein kombinasjon av p-piller, Synarela og stimulering muligens med Menopur og Gonal-F i kombinasjon. Interessant! Treng ikkje å begynna med p-piller før neste syklus, så me får ein pausesyklus til med prøving på eiga hand - mirakel kan skje, det hadde jo åpenbart vore det aller beste.Dei argumenterte for at behandling med p-piller i forkant for det første gjer det mykje enklare å styra syklusen og for det andre kan det visst bidra til jevnare follikelvekst.
Kjenner at det faktisk skal bli godt at den medisinfrie pausen varer litt lenger, samtidig som at me har ein konkret plan på gang.
Uansett, er glad for at me er eit lite steg nærmare St. Petersburg!![]()
Ååå, tenk at dere skal gjøre dette, det er så tøft!!Oppdatering frå meg: Ny konsultasjon med legen vår hos OLGA kl. 7 (!) i dag tidleg... Eg var heilt i svime, men hadde heldigvis skrive ned alle spørsmål i forkant.No kjennest alt meir reelt og mindre skummelt og det er bra. Men me må berre smøra oss med tålmodigheit.
17. januar er tentativ dato for avreise, godt å ha denne datoen å forholda seg til. Planen er då at me reiser begge to og blir i St. Petersburg i ei veke. Mannen kan då avlevera minst to dosar svømmarar, slik at dei kan frysa sæden til eventuelle seinare forsøk. På den måten har me litt meir fleksibilitet til at han eventuelt kan bli heime med 4-åringen vår og eg kan dra åleine for innsett - om me skulle vera så heldige å få ein frisk blastocyst med ein gong. Eller eventuelt dra åleine til neste egguttak.
Me har ikkje fått alle detaljar rundt behandlingsplan, men dei foreslår ein slags hybrid mellom lang og kort protokoll som eg ikkje har høyrt om før, med ein kombinasjon av p-piller, Synarela og stimulering muligens med Menopur og Gonal-F i kombinasjon. Interessant! Treng ikkje å begynna med p-piller før neste syklus, så me får ein pausesyklus til med prøving på eiga hand - mirakel kan skje, det hadde jo åpenbart vore det aller beste.Dei argumenterte for at behandling med p-piller i forkant for det første gjer det mykje enklare å styra syklusen og for det andre kan det visst bidra til jevnare follikelvekst.
Kjenner at det faktisk skal bli godt at den medisinfrie pausen varer litt lenger, samtidig som at me har ein konkret plan på gang.
Uansett, er glad for at me er eit lite steg nærmare St. Petersburg!![]()
Gleder meg virkelig til å følge dere på reisen og se hvordan behandlingen fungerer. 

Jeg holdt meg, i likhet med deg, varm på bena ved sist forsøk. I tillegg valgte jeg å kose meg med ett glass rødvin hver kveld helt frem til innsettet. Alkohol er jo blodfortynnende og jeg innbilte meg at det vil øke blodgjennomstrømming til livmor. Under stimuleringsforsøk har jeg holdt meg fullstendig unna alkohol, men på fryseforsøk har man jo allerede embryoet, og det viktivste er jo at det fester seg. Jeg holdt meg også unna kaffe. Funket herHei fine damer!
Jeg prøvde å kuppe et innlegg tidligere med dette spørsmålet. Jeg prøver meg igjen
I forbindelse med nytt frysforsøk, prøver jeg å finne ut en best mulig måte å få kroppen min til å ta imot dette egget.
Det har tidligere vært diskusjoner om tran er bra eller ikke, enn så lenge tar jeg multivitaminener og trankapsler for gravide. Tenkte at det var enkelt og greit.
Flere skriver også om q10. Smuta nevnte så vidt at dette var bra for eggkvaliteten. Tenker dere da at det ikke er nødvendig å ta, når jeg skal ha frysforsøk? Har dere noe annet å anbefale at jeg putter i meg, eventuelt ikke putter i meg før neste forsøk?
Ellers har jeg fått det for meg at det er lurt å ikke fryse på føttene, så bruker ullsokker dagen lang, samt sover med det om natta
Har også lest at det er bra med økt blodsirkulasjon til livmor og eggstokker. Hva gjør dere for å få til dette? Akupunktur, yoga, fotsoneterapi, varmeflaske eller orgasme kanskje?![]()

Den lille eggposen min har vokst seg 18 mm stor, så i kveld settes Ovitrelle, uttak på onsdag!Har ikke oddsen med meg, men mirakler har jo skjedd før... Legen forberedte meg på at det ikke er sikkert jeg får flere offentlige forsøk om de ikke får ut egg eller det ikke blir befruktet, på den andre siden betyr det jo også at det er en liten mulighet for flere forsøk
![]()

Jeg har troa på den gull egget dittDen lille eggposen min har vokst seg 18 mm stor, så i kveld settes Ovitrelle, uttak på onsdag!Har ikke oddsen med meg, men mirakler har jo skjedd før... Legen forberedte meg på at det ikke er sikkert jeg får flere offentlige forsøk om de ikke får ut egg eller det ikke blir befruktet, på den andre siden betyr det jo også at det er en liten mulighet for flere forsøk
![]()
Jeg spiste avokado hver dag, og levde på lavkarbo i hele perioden. Ingen sukker, lest mye om det og mange har troa på det. Men hva som er best vet man aldriHei fine damer!
Jeg prøvde å kuppe et innlegg tidligere med dette spørsmålet. Jeg prøver meg igjen
I forbindelse med nytt frysforsøk, prøver jeg å finne ut en best mulig måte å få kroppen min til å ta imot dette egget.
Det har tidligere vært diskusjoner om tran er bra eller ikke, enn så lenge tar jeg multivitaminener og trankapsler for gravide. Tenkte at det var enkelt og greit.
Flere skriver også om q10. Smuta nevnte så vidt at dette var bra for eggkvaliteten. Tenker dere da at det ikke er nødvendig å ta, når jeg skal ha frysforsøk? Har dere noe annet å anbefale at jeg putter i meg, eventuelt ikke putter i meg før neste forsøk?
Ellers har jeg fått det for meg at det er lurt å ikke fryse på føttene, så bruker ullsokker dagen lang, samt sover med det om natta
Har også lest at det er bra med økt blodsirkulasjon til livmor og eggstokker. Hva gjør dere for å få til dette? Akupunktur, yoga, fotsoneterapi, varmeflaske eller orgasme kanskje?![]()
Huff da, stakkars mann!Men skjønner presset. Jeg har ikke hatt særlig lyst siden vi fikk barn egentlig, men når det er tid for babymaking får han jammen stille opp, så tror nok mannen her i huset også har følt på presset. Ikke lett å være menn oppi det her heller.
Det er absolutt verdt et forsøk, alt kan skje!
Stakkars foreldre, kan ikke engang forestille meg frykten de må sitte med. Håper virkelig det går bra med babyen til naboen deres!
Toåringen sov i tolv timer, helt til halv åtte i morges(!) så vi har hatt en fin start på dagenNå er jeg på vei til Riksen for blodprøver, kontroll senere i dag. Lov å ha blåmandag, håper resten av dagen din blir bra!
![]()
Må nesten se det komiske i situasjonen. Vi ble venner igjen i 9-draget. Eller rettere sagt, jeg sluttet å være sur og begynte å tenke positivt igjen. Han er jo bare blid. Så spennende dag for deg imorgen Håper Solomor får en topp dag idag![]()