Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Artig at du skriver dette, Saltvann! Jeg har tenkt på det i hele dag. ;) Husker at du skrev tidligere at du hadde fått anbefalinger om å ikke ta det. Hadde vært interessante å vite hvorfor de mener vi ikke skal ta fiskeolje.

Selv tar jeg bare multivitaminene og trankapsler for gravide. Tenkte at det var enkelt og greit.
Flere skriver også om q10. Smuta nevnte så vidt at dette var bra for eggkvaliteten. Tenker dere da at det ikke er nødvendig å ta, når jeg skal ha frysforsøk? Har dere noe annet å anbefale at jeg putter i meg, eventuelt ikke putter i meg før neste forsøk?
Ellers har jeg fått det for meg at det er lurt å ikke fryse på føttene, så bruker ullsokker dagen lang, samt sover med det om natten:laughing001

Smuta, jeg skjønner ingenting av omega 3/tran opplegget. Maigaard sier nei til fiskeolje. Er ikke omega 3 fiskeolje, men i kapselform? Vet ikke hvem jeg skal tro på.. Jeg har også lest at omega 3 er bra for fertiliteten.

Er det noen som vet hvor mange forsøk i gjennomsnitt man trenger før det klaffer? Googler og Googler, men finner ingenting konkret. Nå snakker jeg om fryseforsøk siden jeg ikke kommer til å ha noen flere uttak.
Jeg er så i kjelleren, mista helt håpet etter at det endte i kjemisk:(
Forstår det, Solomor. Litjmora delte jo ein fin kalkulator. For det første er det jo dessverre ingen garantiar med IVF med eigne egg, og for dei som lykkes varierer det veldig kor lang tid det tar avhengig av eggreserve, eggkvalitet, alder og forhold i livmor. For oss modne damer er det naturleg at det tar lenger tid. Men såvidt eg hugsar fekk du ut mange egg og hadde fleire embryo på frys? Det er jo eit veldig godt utgangspunkt! Samtidig har eg lært av OLGA-klinikken at statistisk sett vil kun 1 av 3 blastocystar hos oss i aldersgruppa 38-40 vera friske. Dermed tar det også lenger tid for oss å få ein blastocyst som ikkje har kromosomfeil.

Du kan lesa meir om der her:

https://olgafertilityclinic.com/en/ivf/#part1

Og så er det iallfall fint å vita at eggdonasjon hjelper mange av dei som ikkje lykkes med eigne egg. :happy:

Haha, ikke gjør som meg. Vent 14 dager:wacky::p Mannen er helt sikker på at det er to siden den digitale slo ut før testdagen:yuck::yuck: Når er det se ser noe på ultralyd , vet du?
Så fortykka slimhinne og kanskje antydning til plommesekk i uke 5 og blinkende hjerte i uke 6. Var ikke så beroliget etter første TUL

Forstår det, Solomor. Litjmora delte jo ein fin kalkulator. For det første er det jo dessverre ingen garantiar med IVF med eigne egg, og for dei som lykkes varierer det veldig kor lang tid det tar avhengig av eggreserve, eggkvalitet, alder og forhold i livmor. For oss modne damer er det naturleg at det tar lenger tid. Men såvidt eg hugsar fekk du ut mange egg og hadde fleire embryo på frys? Det er jo eit veldig godt utgangspunkt! Samtidig har eg lært av OLGA-klinikken at statistisk sett vil kun 1 av 3 blastocystar hos oss i aldersgruppa 38-40 vera friske. Dermed tar det også lenger tid for oss å få ein blastocyst som ikkje har kromosomfeil.

Du kan lesa meir om der her:

https://olgafertilityclinic.com/en/ivf/#part1

Og så er det iallfall fint å vita at eggdonasjon hjelper mange av dei som ikkje lykkes med eigne egg. :happy:

Serr?? Ikke veldig bra odds, akkurat :wtf:

Jeg liker og ha planene i orden, så jeg rakk å bestille ultralyd før jeg spontanaborterte. Hvis det hadde gått veien, skulle jeg vært på ul da jeg var 7+2.
Hvordan regner man ut hvor langt man er på vei ved ivf? 13 dpo er? Føler du vet alt her inne;):p

Hvordan regner man ut hvor langt man er på vei ved ivf? 13 dpo er? Føler du vet alt her inne;):p
Du er 4+0 to veker etter uttak! Så 13 DPO er 3+6. Iallfall slik Hausken reknar det. :p Så offisiell testdag hos dei 15 DPO er du 4+1.

FB073DD4-C82F-437D-B8CB-A0FA96E12076.pngA396B725-0B30-4500-AEF8-EE539F73091E.png Hæ?! Testen er blitt sterkere siden i går?? Jeg skjønner nada:schocked028
Den første er tatt i dag, den nr er fra i går...

Vis vedlegget 340778Vis vedlegget 340777 Hæ?! Testen er blitt sterkere siden i går?? Jeg skjønner nada:schocked028
Den første er tatt i dag, den nr er fra i går...
Ser jo ut som fine babystreker begge. Husk at gtester ikke skal brukes for å sjekke stigning av hcg, men bare finne hcg. Så det er ikke sikkert at strekene blir sterkere. Kan jo også være at det er litt dårlig fargestoff i testene du har.
Hadde ikke du tatt hcg prøve? Har du vært inne her https://www.furstpasient.no/journal å sett om det andre svaret har kommet? Ikke alle som bruker denne tjenesten, men kan jo være at prøvene dine ligger der.

Back
Topp