Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Det gikk fint, ingen dato fastsatt enda. Mini ligger litt foran i vekst, hvilket visstnok var vanlig ved ivf? Det var jeg ikke klar over men det var noe med optimale vekstforhold i starten osv :) Glukosebelastningstest neste uke og så tilbake om en måned. Da regner jeg med at de må sette datoen. :)

Så bra :) !! Drt husker jeg ikke, men om de sier det, så stemmer det nok :) Så bra!! Så da skal du tilbake i rundt uke 27-28, eller tar jeg helt feil nå? Jeg trodde man fikk dato for planlagt ks tidligere, men må vel bare smøre seg med tålmodighet. ;)

Hcg-stigningen til meg kom mye raskere i første svangerskap enn i nåværende. Husker ikke helt uke og dag jeg fikk de forskjellige resultatene nå, men det var nok til at jeg ble skikkelig stressa. Så jeg kan si at det ikke er noe å stresse for, spesielt siden du ikke tok med morgenurin, men det er vanskelig å la være i disse nervepirrende ukene.:p har sånn trua på den lille fighteren:Heartred

Godt å høre, tusen takk :) Kjenner litt lite stikninger også, men nå skal jeg ikke bekymre meg. Jeg skal være "lykkelig gravid" og satse på at dette går strålende:) Jeg har også trua på det :Heartred

Takk Saltvann:Heartred
Jeg måtte bare fordøye det litt. Skulle så gjerne blitt gravid nå, men det gikk dessverre ikke som jeg ville denne gangen. (lurer veldig på hvorfor ikke:yuck:) Har snakket med sykehuset i dag, og jeg kan få et fryseforsøk før jul, så da hopper jeg på det ;)
Skal allerede begynne å ta Primolutt 9 november, så føler ikke at det er så lenge å vente til.
Syntes det er litt dumt at de ikke tilbyr en samtale med lege, for ville så gjerne spurt om vi skulle gjøre noe annerledes.
Hvordan går det med deg i dag? :Heartred:Heartred:Heartred

.
Camilla :Heartred Tenker på deg.

Jeg måtte bare fordøye det litt. Skulle så gjerne blitt gravid nå, men det gikk dessverre ikke som jeg ville denne gangen. (lurer veldig på hvorfor ikke:yuck:) Har snakket med sykehuset i dag, og jeg kan få et fryseforsøk før jul, så da hopper jeg på det ;)
Skal allerede begynne å ta Primolutt 9 november, så føler ikke at det er så lenge å vente til.
Syntes det er litt dumt at de ikke tilbyr en samtale med lege, for ville så gjerne spurt om vi skulle gjøre noe annerledes.

.

Det skjønner jeg sååå godt :Heartred Håper du tar dette godt ment, jeg vil så gjerne at du skal lykkes. Alle her! Så derfor vil jeg bare fortelle hva jeg gjorde annerledes denne gangen. Det er slettes ikke sikkert at det har noe å si for andre, men det skader iallfall ikke å prøve.

Daglig spiste jeg ett egg, drakk ett glass appelsinjuice, 1/2-1 avokado hver dag. I tillegg spiste jeg en del grønnsaker. Godis spiste jeg kun i helgen, og under 200 mg koffein daglig. JEG KUTTET HELT UT TRAN, etter beskjed fra klinikken.

Tidligere har jeg alltid brukt Lutinus som "festemedisin". Det gjorde jeg ikke nå. Denne gangen har jeg brukt crinone, predisolon og Acetylsalisylsyre Activis 75 mg.

Dersom dette ikke hadde fungert, og jeg måtte på'n igjen, hadde jeg tatt Q10. Min gynekolog anbefalte 100 mg morgen og kveld. (200 totalt) Jeg ville også tatt en multivitamin daglig. Det skader ikke å prøve iallfall :)

Jeg har det fint. Jeg føler meg veldig gravid, veldig oppblåst og svært trett. Jeg tenker og håper at hcg 'en har steget. Ultralyd 10 november :) :Heartred

Så bra :) !! Drt husker jeg ikke, men om de sier det, så stemmer det nok :) Så bra!! Så da skal du tilbake i rundt uke 27-28, eller tar jeg helt feil nå? Jeg trodde man fikk dato for planlagt ks tidligere, men må vel bare smøre seg med tålmodighet. ;)
Ja, stemmer, inn i uke 27. Mulig de avventer litt fordi blodtrykket mitt har blitt helt etter boka i graviditeten så langt og jeg er tatt av alle medisiner (har en bl.trykks sykdom) og det er forventet at det kan øke fra uke 24. De vil jo følge nøye med på dette fordi jeg er mer utsatt for svangerskapsforgiftning bl.a. Spent på glukosebelastning og, men da blir jeg jo uansett godt tatt vare på og får veiledning om noe ikke er som det skal :)

Jeg tror dette er kjørt :( Tok strimmeltest nå nettopp (20.00), 10 ml og 25 ml. Den på 25 så jeg omtrent ikke, og den på 10 skimtet jeg såvidt. Det er ikke et godt tegn.

Jeg tror dette er kjørt :( Tok strimmeltest nå nettopp (20.00), 10 ml og 25 ml. Den på 25 så jeg omtrent ikke, og den på 10 skimtet jeg såvidt. Det er ikke et godt tegn.
Kjære deg, vet ikke hva jeg skal si. Har vært i dine sko, og er veldig vondt å ikke vite. Blør du? Eller smerter? Veldig rart å gå fra strek til ingen nesten ? Stor klem sendes ❤️❤️

.
Så leit, jeg føler sånn med deg. :Heartpink Men i det minste veldig positivt at dere får til et fryseforsøk før jul! Det hjelper veldig å få snakket litt med en lege, kan du ikke høre om det er mulig å få en samtale?

Å nei Saltvann, nå så jo dette ut til å gå så bra! Har du snakket med lege om å ta blodprøve? Ville gjort det så fort som mulig så du slipper å gå rundt å lure sånn, det trenger ikke være over enda! God klem til deg :Heartpink

.
Så utruleg leit å høyra, kjære Camilla. ❤️ Håpar du kan få ein samtale med lege, synest det er for lite av det i det private også. Dessverre er det jo også slik at for oss modne damer så vil statistisk sett fleire av våre embryo ha kromosomfeil og dermed ikkje vera friske. Og ettersom det ikkje er lov å gentesta embryo på klinikkar i Norge, kan ein ikkje vita om det er genfeil på ellers perfekte embryo. Så det kan jo vera ei forklaring både på ditt mislykka innsett og min MA tidlegare i høst... For min del hjelper det iallfall litt med sånne årsaksforklaringar, sjølv om smerten fortsatt er like stor. Godt å høyra at de har styrke til å prøva med fryseforsøk. Sender bøttevis av styrkeklemmar din veg ❤️

Kjære deg, vet ikke hva jeg skal si. Har vært i dine sko, og er veldig vondt å ikke vite. Blør du? Eller smerter? Veldig rart å gå fra strek til ingen nesten ? Stor klem sendes ❤️❤️

Ja, utrolig kjipt. Men jeg har vært mentalt forberedt, så tar det med fatning. Jeg tror vi heller kjører inseminering på Hausken neste gang. Takk :Heartred Nei, blør ikke og har ikke vondt.

Nei og nei, finaste Saltvann. :( Det var trist lesning. Men kanskje urinen var utvanna?! Prøva igjen på morgonurin i morgon? Ååååh, denne berg- og dalbanen her er altså så brutal!! ❤️

Nei og nei, finaste Saltvann. :( Det var trist lesning. Men kanskje urinen var utvanna?! Prøva igjen på morgonurin i morgon? Ååååh, denne berg- og dalbanen her er altså så brutal!! ❤️

Jeg har tisset veldig mye etter jeg kom hjem fra jobb, kanskje 8-10 ganger, siden kl 16.45. Men har ikke drukket så mye heller.. Skjønner ikke noe. Ja, tar en strimmel imorgen.

Kan denne virkelig stemme? Jeg velger å fortsette å tenke positivt. Jeg har tydeligvis mye vann i kroppen, tisset sinnsykt gjennom hele dagen. Så tar jeg en strimmel imorgen tidlig, og en cbd på lørdag. En blodprøve tar jeg uansett før jobb på tirsdag, og en på torsdag. Går dette skeis, tar vi turen til Lysaker og kjører på med en inseminering. Jeg begynner å knaske Q10 igjen ikveld!

Vedlegg

• Screenshot_20201022-210819_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20201022-210819_Samsung Internet.jpg
    23,8 KB · Visninger: 96
Kan denne virkelig stemme? Jeg velger å fortsette å tenke positivt. Jeg har tydeligvis mye vann i kroppen, tisset sinnsykt gjennom hele dagen. Så tar jeg en strimmel imorgen tidlig, og en cbd på lørdag. En blodprøve tar jeg uansett før jobb på tirsdag, og en på torsdag. Går dette skeis, tar vi turen til Lysaker og kjører på med en inseminering. Jeg begynner å knaske Q10 igjen ikveld!
Godt du har planen klar, men du er gravid inntil det motsette er bevist... Heia spiren! ❤️ Og ja, det er jo sant at HCG-nivå kan variera veldig, det viktigaste i begynnelsen er vel å sjå tydeleg stigning. Men klart, den må jo vera på eit visst nivå også. Håpar veldig på sterk test i morgon! Håpar du klarer å få deg litt søvn. Klemmar

Morgenurin. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Jeg sender uansett en mail til Hausken idag! :)

Vedlegg

• 20201023_055555.jpg
    20201023_055555.jpg
    16,2 KB · Visninger: 104
  • 20201023_054925.jpg
    20201023_054925.jpg
    17 KB · Visninger: 101
Morgenurin. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Jeg sender uansett en mail til Hausken idag! :)
Hmmm, kva test er dette, Saltvann? Vanleg eller tidleg? Og kva merke? Det er jo ein strek der iallfall, men den burde jo etter kvart bli sterkare. Men igjen, eg veit ikkje heilt kva test dette er. Huff, nervepirrande opplegg!! :sorry:

Hmmm, kva test er dette, Saltvann? Vanleg eller tidleg? Og kva merke? Det er jo ein strek der iallfall, men den burde jo etter kvart bli sterkare. Men igjen, eg veit ikkje heilt kva test dette er. Huff, nervepirrande opplegg!! :sorry:

Det er vanlig, RFSU. Jeg skal ta blodprøve på tirsdag og møte med Hausken på bakgrunn av den. Kjipt, men jeg har vært mentalt forberedt. Jeg ble gravid på inseminering, så det kommer til å ordne seg :)

Back
Topp