Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Kjenner meg sååå igjen i "flink pike syndromet", og hvordan det kan gjøre at man sliter seg ut fordi man tar på seg for mye, ikke klarer å si nei, vil gjøre andre til lags og er opptatt av hva de mener, vil at alt skal være så bra som mulig, skal gjøre alt selv...Men i det siste der jeg har vært dårlig har jeg vært tvunget til å sette grenser for meg selv og til å spørre om/ta imot hjelp, det har vært rart, men jeg tror jeg har hatt godt av å øve på det og bli mer tydelig på hva jeg selv vil og trenger:happy:Overtenker fortsatt, men må bare ta meg i det og fokusere på andre ting, eller så blir jeg spist helt opp og alt blir så mye verre. Tar dag for dag, uke for uke, finner positive holdepunkt, ser fremover, tenk imorgen er jeg halvveis allerede, det går så fort!! Har vært aktiv denne siste uken med venninnetreff, besøk, kino, turer, rebusløp, restaurantbesøk...må utnytte dagene der formen har vært fin. Det har gitt så mye påfyll og god energi, så jeg er klar for fortsettelsen og ser enden på det hele nå:happy:Skal straks oppover til sykehuset nå.
Enn hos deg, hvordan er formen, merker du noe i kroppen? Når kan du begynne å teste...? Håper sånn for deg!:Heartred En fin start på ny uke til deg:flower

Kjære Vårsol :) Så rart at du skriver det; jeg føler selv at vi er like :) Ja, det er akkurat sånn jeg er! Jeg tenker altfor mye på ting som sikkert er unødvendig. Veldig slitsomt til tider, og det kan nesten bli litt ødeleggende. Mamma er sånn hun også, bare hakket verre... Det syns vi barna er litt slitsomt til tider. Jeg er helt enig i tankegangen din vedrørende sykemelding, og selvsagt skal ikke du ha et snev av dårlig samvittighet for å være borte!!! Jeg burde ikke ha det jeg heller, og jeg har vel egentlig ikke det. Jeg vet at jeg er flink i jobben min og heller litt for "ordentlig og flink pike." Om du skjønner. Det er bare det at jeg syns det er ubehagelig å vite at kolleger går og lurer på hvorfor jeg er borte, og at jeg mest sannsynlig blir borte igjen om en stund. Hos oss er vi "pliktige" til å si ifra dersom vi har vært utenlands, så derfor vurderer jeg å si sannheten. Det blir flaut å komme senere og si st jeg har vært i utlandet. Jeg får ta en ringerunde til enkelte venninner neste helg, når testen er klar, og mase hull i hodet på dere... :laughing001 Håper helgen din er fin :) Når er runde 3?

Tok en ny nå, men det var ikke tidlig test. Den var helt blenda.
Er så lei meg på dine vegne om det virkelig er slik at det ikke gikk! :( Ville ikke gi deg falske forhåpninger, men en test som ikke er tatt på morgenurin kan jo gi et helt annet svar... Du har sikkert tatt en ny test i dag allerede? Krysser fortsatt fingrene for deg og håper du har det bra! :Heartpink

Er så lei meg på dine vegne om det virkelig er slik at det ikke gikk! :( Ville ikke gi deg falske forhåpninger, men en test som ikke er tatt på morgenurin kan jo gi et helt annet svar... Du har sikkert tatt en ny test i dag allerede? Krysser fortsatt fingrene for deg og håper du har det bra! :Heartpink
Den var helt blank i dag også, og er 11 dpo i dag så løpet er kjørt nå.

Den var helt blank i dag også, og er 11 dpo i dag så løpet er kjørt nå.

Så forferdelig urettferdig :( :( :( Ord blir fattige, får veldig vondt av deg :Heartred Det er helt sikkert feil av meg å anbefale privat, da jeg selvsagt ikke vet noe om deres økonomiske situasjon. Men faktum er at hvis man deler opp beløpet på 24 mnd, blir det faktisk ikke såååå mye å betale månedlig. Beklager om jeg "blander" meg litt vel mye, jeg har bare et såååå stort ønske om at dere skal få en baby :Heartred

Kjenner meg sååå igjen i "flink pike syndromet", og hvordan det kan gjøre at man sliter seg ut fordi man tar på seg for mye, ikke klarer å si nei, vil gjøre andre til lags og er opptatt av hva de mener, vil at alt skal være så bra som mulig, skal gjøre alt selv...Men i det siste der jeg har vært dårlig har jeg vært tvunget til å sette grenser for meg selv og til å spørre om/ta imot hjelp, det har vært rart, men jeg tror jeg har hatt godt av å øve på det og bli mer tydelig på hva jeg selv vil og trenger:happy:Overtenker fortsatt, men må bare ta meg i det og fokusere på andre ting, eller så blir jeg spist helt opp og alt blir så mye verre. Tar dag for dag, uke for uke, finner positive holdepunkt, ser fremover, tenk imorgen er jeg halvveis allerede, det går så fort!! Har vært aktiv denne siste uken med venninnetreff, besøk, kino, turer, rebusløp, restaurantbesøk...må utnytte dagene der formen har vært fin. Det har gitt så mye påfyll og god energi, så jeg er klar for fortsettelsen og ser enden på det hele nå:happy:Skal straks oppover til sykehuset nå.
Enn hos deg, hvordan er formen, merker du noe i kroppen? Når kan du begynne å teste...? Håper sånn for deg!:Heartred En fin start på ny uke til deg:flower

Last edited:
Så forferdelig urettferdig :( :( :( Ord blir fattige, får veldig vondt av deg :Heartred Det er helt sikkert feil av meg å anbefale privat, da jeg selvsagt ikke vet noe om deres økonomiske situasjon. Men faktum er at hvis man deler opp beløpet på 24 mnd, blir det faktisk ikke såååå mye å betale månedlig. Beklager om jeg "blander" meg litt vel mye, jeg har bare et såååå stort ønske om at dere skal få en baby :Heartred
Det setter jeg pris på, tusen takk. Kanskje vi må se på det alternativet ❤️

Hei damer, jeg tar meg en «pause» fra forumet. Kjenner denne siste gangen knakk oss helt, brukt opp alle « gratis» rundene våre uansett om det koster både penger , kropp og følelser. Håper dere alle ender opp tykke, fine og runde snart❤️stor klem fra meg.

Hei damer, jeg tar meg en «pause» fra forumet. Kjenner denne siste gangen knakk oss helt, brukt opp alle « gratis» rundene våre uansett om det koster både penger , kropp og følelser. Håper dere alle ender opp tykke, fine og runde snart❤️stor klem fra meg.
Kjære deg. Jeg tror jeg forstår litt av hvordan du har det nå. Det er ikke noe godt sted å være. Jeg skal ikke prøve å trøste med å si at det vil komme bedre dager. Men det vet du jo at det vil, det er sånn vi mennesker er konstruert, vi må bare stå i smerten og håndtere det som kommer, men eventuelt så vil man tilpasse seg, finne løsninger, nye veier å gå, og på en måte bli "revitalisert". Det er blytungt nå, og sånn må det bare få lov til å være en stund.

Jeg føler selv at jeg er i et vakuum, og har ikke mye å gi til andre nå. Men ville bare sende deg noen ord med ønske om at du prøver ivareta deg selv og blir ivaretatt av de du har rundt deg.

Selv setter jeg min lit til eggdonasjon. Det er fint å vite at det finnes kvinner der ute som hjelper sine medsøstre som så inderlig ønsker seg en liten skatt. Eggdonasjon kan være et vanskelig valg å ta, mht. at det ikke blir ens genetiske barn, både for barnets del og seg selv og øvrig familie. Men har man en partner som er fruktbar så får jo barnet vokse opp med sin genetiske far. Dessuten påvirkes barnets genetiske uttrykk av forhold i mors mage også. Og det viktigste er jo den emosjonelle og sosiale tilknytningen, at barnet er høyt ønsket ❤️ Det koster ca. 65.000 for eggdonasjon i Hellas. Tror Serum-klinikken garanterer 2-3 blastocyster pr forsøk, hvis jeg ikke husker feil. Ville bare nevne dette som en mulighet :) Jeg har bestemt meg for at jeg skal stå løpet ut til jeg blir maks 46 år. Jeg er 40 nå. Håper jeg slipper å bli 46 før jeg får et barn, men blir det sånn så er det helt ok. Kanskje dere skal leke litt med tanken om eggdonasjon, gi dere selv noen måneder til å reflektere over saken, og evt. hvis dere ønsker prøve, bestemme dere for at innen 1-2 år skal dere ha spart opp penger og gjennomført eggdonasjon. Det er iallefall en mulighet, og selv vet jeg ikke hva jeg hadde gjort hvis den muligheten ikke fantes.

Så trist at det ble utfallet, kan bare forestille meg håpløsheten og tristheten av å ikke ha flere egg/forsøk igjen. Jeg forstår godt at du vil ha en pause fra forumet, vil bare at du skal vite at vi er her (jeg blir nok her en god stund fremover med mine plager:joyful:), og om du trenger noen å skrive med vet du hvor vi er!:Heartred Ønsker deg alt godt og at du med tiden vil se andre muligheter for livet fremover, uansett hva du bestemmer deg for å gjøre. Ta vare på deg selv! God klem fra Vårsol.:love7

Støtter deg helt i den avgjørelsen ift jobben, synes ikke de fortjener å vite mer enn nødvendig for å være ærlig. Men har et lite håp om at du slipper tur nedover igjen da! :Heartred
Du er jaggu god på positive vibber du også synes jeg!:) Nyt kvelden, den dokumentaren om trillingene skal jeg også se nå, etter å ha sett 113 om de tre barna og moren de fant i sjøen i Tromsø, utrolig sterkt, setter ting litt i perspektiv :Heartred

Hei kjære deg :) Ja, du skriver mine tanker. Sånn er det. Så nå har jeg bestemt meg (for 10000000 gang :laughing001) at jeg skal være kort, og ikke si noe om årsak. Neste gang i november, sier jeg at det som ble gjort i oktober ikke var vellykket, og at jeg må gjøre det om igjen. De får bare lure. Så får jeg heller bryte intern regel om å si ifra om utenlandsopphold. Når jeg er tilbake neste uke, har jeg vært i Norge i 2 uker. Jeg har tatt koronatest idag, så følger FHI og Helsenorges retningslinjer, selvsagt! Sist gang tok jeg testen privat, da jeg ikke kom gjennom på coronatelefonen. Igår kveld kom jeg gjennom med en gang! Roste dem for det! Kjente det var annerledes å ta privat vs offentlig test, gikk litt kjappere idag :laughing001 Elsker den positive tankegangen din!! Good med masse ny, positiv energi!! Tenk; snart er du igang igjen! Formen min er fin. Jeg har alltid vært i fin form i mine graviditeter, foruten om svangerskapsforgiftning i første, og at forrige varte litt kort. Men formen var det ikke noe å si på! Jeg tror nok ikke jeg er gravid nå, så belager oss på ny tur. Jeg har en rar smak i munnen, ikke skjønner jeg hva det er. Ikke en typisk metallsmak heller, noe jeg har lest er vanlig. Jeg tester på lørdag. Nå sover lillemann. Jeg skal brette en haug av klær og se på "Vårt lille land" , del to av trillingene. Grusomt at ingen brøt inn!!! Lykke til på sykehuset, min venn :Heartred

Veldig forståelig, Nyprøver :Heartred Jeg skjønner dere har det tungt nå, og håper dere snart finner ut hvilken vei dere vil gå videre :Heartred Du vet hvor vi er. Ønsker deg masse, masse lykke til :Heartred

Uff, så lei meg og trist jeg ble nå:( Sender deg en stor:love022 :Heartred

Er det noen av dere som har erfaring med crinone? Man skal jo være i bevegelse i 15 minutter etter at man har tatt den. Hos meg klumper den seg lett og jeg kan ta ut store rester når jeg vasker meg. Er dett vanlig? Er jeg eventuelt i for lite bevegelse? :oops::oops::oops:

Støtter deg helt i den avgjørelsen ift jobben, synes ikke de fortjener å vite mer enn nødvendig for å være ærlig. Men har et lite håp om at du slipper tur nedover igjen da! :Heartred
Du er jaggu god på positive vibber du også synes jeg!:) Nyt kvelden, den dokumentaren om trillingene skal jeg også se nå, etter å ha sett 113 om de tre barna og moren de fant i sjøen i Tromsø, utrolig sterkt, setter ting litt i perspektiv :Heartred

Last edited:
Åh, kjære NyPrøver, så utruleg trist å høyra. No blei eg veldig trist på dine vegne. Håpar det etter kvart kan vera moglegheiter for dykk privat med nedbetalingsplan som Saltvann skriv over her. Og håpar du vil titta innom oss her snart igjen når du har hatt ein liten pause. Du høyrer jo til i den lille, gode gjengen vår her. Mange styrkeklemmar til deg ❤️

Back
Topp