Klagetråd

Hei alle sammen.
Lurer på om dere har noe råd for å lindre smerte på den nedpress i underlivet ?
Er i uke 36, det er vondt å gå, bevege meg, når jeg også ligger i senga er det vondt å snu seg....
Kroppen er helt fint ellers, men ned i underlivet er det så vondt, føler nedpress og vondt... Så er underlivet helt blåst opp

Blir jo kanskje veldig oppsvulmet pga mer blod og vann i kroppen, og det er ikke noe å gjøre noe med.. Vondt i symfysen og nedpressfølelse er en dårlig kombo som jeg kjenner på selv :( prøver bare å knipe sammen før jeg beveger meg, og evt rett og slett bare støtte litt med en hånd om jeg er alene :joyful:
 
Jaaa, men har virkelig ikke troen på kommunikasjonen mellom personalet på dette sykehuset. Og det er jo mye av grunnen til min redsel også. De har tilgode å imponere meg :hilarious:

Ser den! Man må ikke undervurdere hvor viktig god kommunikasjon er for opplevelse av trygghet. Tror det ofte går igjen på sykehus/i helsevesenet, kanskje har de for liten tid til å snakke sammen og rapportere? Da jeg var innlagt for litt siden følte jeg ingen var helt oppdatert og jeg måtte fortelle så mye igjen og igjen til alle. Gikk jo fint, men det gjorde at jeg følte meg mer usikker på hvor kontroll de har.. Ikke gitt at jeg husker alt relevant i en sånn situasjon, heller.
 
Ser den! Man må ikke undervurdere hvor viktig god kommunikasjon er for opplevelse av trygghet. Tror det ofte går igjen på sykehus/i helsevesenet, kanskje har de for liten tid til å snakke sammen og rapportere? Da jeg var innlagt for litt siden følte jeg ingen var helt oppdatert og jeg måtte fortelle så mye igjen og igjen til alle. Gikk jo fint, men det gjorde at jeg følte meg mer usikker på hvor kontroll de har.. Ikke gitt at jeg husker alt relevant i en sånn situasjon, heller.

ja, de har det nok ofte travelt.. ikke noe hyggelig å være pasient som må gjenfortelle. Tror rett og slett det er sånn de fleste steder.
 
Hei alle sammen.
Lurer på om dere har noe råd for å lindre smerte på den nedpress i underlivet ?
Er i uke 36, det er vondt å gå, bevege meg, når jeg også ligger i senga er det vondt å snu seg....
Kroppen er helt fint ellers, men ned i underlivet er det så vondt, føler nedpress og vondt... Så er underlivet helt blåst opp
Har følt på samme nedpress og et oppblåst underliv. Tok opp det med underlivet med jordmor i forrige uke. Ho sa at det var vanlig å kjenne at det har blitt mer oppblåst nedentil da det kan være mye press nedover fra ungen som presser og det kan fort samle seg mer blod i underlivet nå. Det er ubehagelig, men forstod det slik at det ikke var så mye å gjøre med det. I forrige svangerskap satt jeg på en ball og roterte bekkenet i sirkler og åttetall når jeg hadde vondt i bekkenet og mye nedpress.
 
Er vi flere som blir fort slitne her? Altså.... her er det en seier å vaske både kropp OG hår samtidig når man dusjer :joyful:
har tatt opp til middag idag, men etter dusjen min nå (med både hår og kroppsvask) så måtte jeg ringe mannen å høre om han kunne plukke opp pizza på tur hjem:oops:
ikke sånn andpusten, men SLIIIIITEN! vagger så fort jeg kan til sofaen, og det å sette seg ned er helt himmelsk :joyful::joyful:
plis ikke si at jeg et alene hahaha....
 
Er vi flere som blir fort slitne her? Altså.... her er det en seier å vaske både kropp OG hår samtidig når man dusjer :joyful:
har tatt opp til middag idag, men etter dusjen min nå (med både hår og kroppsvask) så måtte jeg ringe mannen å høre om han kunne plukke opp pizza på tur hjem:oops:
ikke sånn andpusten, men SLIIIIITEN! vagger så fort jeg kan til sofaen, og det å sette seg ned er helt himmelsk :joyful::joyful:
plis ikke si at jeg et alene hahaha....

Du er ikke alene. Her er det full hvile etter å ha dusja. Våkner og tror jeg har energi, noe som varer i maks 5 minutter. Så da er det bare å ty til hvile. Trøtt hele døgnet snart tror jeg!
 
Du er ikke alene. Her er det full hvile etter å ha dusja. Våkner og tror jeg har energi, noe som varer i maks 5 minutter. Så da er det bare å ty til hvile. Trøtt hele døgnet snart tror jeg!
hahaha jaaaa samme! Våkner og bare "wow, idag er ryggen min ikke så værst, kanskje Jeg skal få gjort noe idag" står opp, ordner meg, lager frokost og blir sittende:joyful:
henger opp klær i flere omganger, må ha med stol når jeg lager middag, halo... Litt morsomst da, men veldig irriterende :rolleyes:
 
Er vi flere som blir fort slitne her? Altså.... her er det en seier å vaske både kropp OG hår samtidig når man dusjer :joyful:
har tatt opp til middag idag, men etter dusjen min nå (med både hår og kroppsvask) så måtte jeg ringe mannen å høre om han kunne plukke opp pizza på tur hjem:oops:
ikke sånn andpusten, men SLIIIIITEN! vagger så fort jeg kan til sofaen, og det å sette seg ned er helt himmelsk :joyful::joyful:
plis ikke si at jeg et alene hahaha....
Jeg orka ikke ta opp middag før 2 timer etter at jeg tenkte tanken, som egentlig vil si at maten ikke er tint innen middagstid i dag :hilarious: I tillegg så kom jeg ut av dusjen for en time siden, men jeg sitter/ligger fortsatt i senga :hilarious: Så du er absolutt ikke alene om å være sliten for tida, nei :p
 
Jeg orka ikke ta opp middag før 2 timer etter at jeg tenkte tanken, som egentlig vil si at maten ikke er tint innen middagstid i dag :hilarious: I tillegg så kom jeg ut av dusjen for en time siden, men jeg sitter/ligger fortsatt i senga :hilarious: Så du er absolutt ikke alene om å være sliten for tida, nei :p
hahahaha ååå høres bra ut :joyful::smiley-angelic006
 
Lengter noe fælt etter frøkna nå<3 i dag vekt kontroll og nå i ettermiddag ekstremt sterke mensen smerter foran, bak samt stikninger i underlivet. Håper noe er på gang etter hvert <3 ekstremt sliten, øm, vondt i kroppen samt disse nye smertene kom fint til etter en søvnløs natt :inpain:
 
Jeg er så ufattelig sliten!
Er på sykehuset så og si daglig, blir hentet i taxi og kjørt hjem igjen. Tar allikevell en del timer.
Jeg har fått en betennelse i øyet som ble underbehandlet pga babyen, hvilket resulterte i at hele øye ble betent og jeg mistet synet. Det har vært utrolig vondt, gir lite søvn og ingen overskudd.
Får masse medisiner, drypper hver time og måtte få injeksjon rett i øyet.
I tillegg blir jeg kontrollert for svangerskapsforgiftning x 2 per uke samt tilvekst hver 14 dag.
Jeg er så sliten at vi ikke har fått søkt om foreldrepermisjon engang, og nå flyr tiden fort.

Har bare lyst til å gråte, selvom jeg gleder meg veldig til baby kommer
 
Jeg er så ufattelig sliten!
Er på sykehuset så og si daglig, blir hentet i taxi og kjørt hjem igjen. Tar allikevell en del timer.
Jeg har fått en betennelse i øyet som ble underbehandlet pga babyen, hvilket resulterte i at hele øye ble betent og jeg mistet synet. Det har vært utrolig vondt, gir lite søvn og ingen overskudd.
Får masse medisiner, drypper hver time og måtte få injeksjon rett i øyet.
I tillegg blir jeg kontrollert for svangerskapsforgiftning x 2 per uke samt tilvekst hver 14 dag.
Jeg er så sliten at vi ikke har fått søkt om foreldrepermisjon engang, og nå flyr tiden fort.

Har bare lyst til å gråte, selvom jeg gleder meg veldig til baby kommer

Håper det snart blir bedre!
 
Lyst på noe søtt hele tiden:eek: nå blir det is og får litt dårlig samvittighet.
 
Disse mannfolka skulle bare visst hvor slitsomt det er å gå gravid. :smiley-angry002
 
Føler meg psykisk nedbrutt av å gå i månedsvis uten å få inn normalt med penger, arbeidsgiverne mine har ikke sendt inntekstmelding for meg så de siste månedene har vært veldig vonde økonomisk. Er så sliten.. :bag::banghead::bag::banghead: (det ble til slutt sendt, men lang behandlingstid)..

Føler meg heller ikke særlig spesiell, føler jeg er helt venneløs egentlig. Ingen bryr seg om graviditeten min, og en som liksom skal være kompis spurte meg her om dagen om jeg ikke skulle være med ut å DRIKKE.. jeg bare «ehhh, jeg er snart høygravid», han bare «åja, det hadde jeg glemt»....
 
Back
Topp