IKM uke 39

Jeg har en 1-åring på rommet og våkner av han innimellom, men tempingen fanger fint opp når EL er allikevel:) Det viktigste er å tempe til samme tid hver dag, og før du beveger deg noe særlig (altså mens du fortsatt ligger i sengen). Jeg temper fast mellom 05:15-05:45 hver morgen, enten når mini vekker meg da, eller så har jeg på alarm for sikkerhetsskyld. Prøv å tempe på det tidspunktet du sover mest sammehengende ila natten? Jeg synes iaf dette er en utrolig lett måte å følge med på, og fortsetter med det til jeg blir gravid:) El-testing gjorde jeg forrige pp, men synes det ble mer styr, dessuten kan man ikke være sikker på at EL er selv med positiv test, det er det bare temping som kan bekrefte sikkert. :joyful:

Da har jeg nok misforstått angåande temping, for fikk inntrykket av at når man fikk forstyrret søvnen sin, at man da ikke kunne gå ut ifra temping:bookworm: Så da skal jeg sette meg inn i den og prøve temping fra neste pp, om det ikke går nå. Har hatt skikkelig med EL smerter i 4 dager nå, så skjønner lite etter kjemisk:arghh:

Jeg fortsetter iallefall med testing, for kjennes ikke ut som EL har vært, men er jo som du sier, kun temping som kan bekrefte om EL har vært. Og skjønner deg meget godt, testing kan virke litt styrrete(jeg personlig synes bare det er gøy):)

Sorry tmi;) Men hvor vanlig er det med rosa utflod rundt EL? Kan ikke huske å ha opplevd det før, men tørket meg nå, og da var det rosa slim på papiret? Venter EL når som helst (bare temper, tester ikke etter EL). Ikke hatt babydans siden i går kveld, så antar det ikke er pga det, og er på CD18, så litt vel lenge siden TR:wideyed:

Det er ikke uvanlig i tiden rundt EL, og det sies å bety at man er ekstra fruktbar:smiley-bounce012:smiley-bounce015

Jeg har en 1-åring på rommet og våkner av han innimellom, men tempingen fanger fint opp når EL er allikevel:) Det viktigste er å tempe til samme tid hver dag, og før du beveger deg noe særlig (altså mens du fortsatt ligger i sengen). Jeg temper fast mellom 05:15-05:45 hver morgen, enten når mini vekker meg da, eller så har jeg på alarm for sikkerhetsskyld. Prøv å tempe på det tidspunktet du sover mest sammehengende ila natten? Jeg synes iaf dette er en utrolig lett måte å følge med på, og fortsetter med det til jeg blir gravid:) El-testing gjorde jeg forrige pp, men synes det ble mer styr, dessuten kan man ikke være sikker på at EL er selv med positiv test, det er det bare temping som kan bekrefte sikkert. :joyful:
Jeg temper også og syns det er en fin måte å gå oversikt på selv om det først er noen dager etter EL at den sier at EL har vært. Syns det virker stress med de el-testene og som regel vet man hvilken dag det blir uansett pga litt nedgang i temp sammen med eggløsningsslim :-) Jeg temper ca 0530 hver dag og er vel anbefalt at man skal ha 3 timer sammenhengende søvn på rad. Jeg tempet utover i graviditeten da jeg var gravid i sommer og det gav meg en trygghet å være helt oppe ved 37 tallet hver dag, selv om det viste seg å være falsk trygghet pga ble oppdaget MA i uke 8+5.

Jeg temper også og syns det er en fin måte å gå oversikt på selv om det først er noen dager etter EL at den sier at EL har vært. Syns det virker stress med de el-testene og som regel vet man hvilken dag det blir uansett pga litt nedgang i temp sammen med eggløsningsslim :) Jeg temper ca 0530 hver dag og er vel anbefalt at man skal ha 3 timer sammenhengende søvn på rad. Jeg tempet utover i graviditeten da jeg var gravid i sommer og det gav meg en trygghet å være helt oppe ved 37 tallet hver dag, selv om det viste seg å være falsk trygghet pga ble oppdaget MA i uke 8+5.
Jeg testet etter EL forrige pp, og synes det var mye styr! ;) Testet 2-3g pr dag, og holdt meg fra å drikke&tisse minst 4t før hver test etc. Hører jo også om en del som får positiv test, men så har ikke egget sluppet likevel etc.. Temping er iaf sikkert:) Jeg har ikke tempet mine tidligere svangerskap, men har lest at man ikke skal fortsette etter positiv g-test siden det kan skape unødig bekymring siden tempen kan variere mye når man er gravid? Så trist det endte i ma for deg sist da:( Håper spiren sitter neste gang! :Heartred

EL test ikveld var samme som de forrige dagene. Sterke, men samtidig ikke positive. Ikke uvanlig for oss med PCOS. Men jeg vet samtidig at testene mine plutselig akutt blir positive på kort tid, så meget mulig den er positiv imorgen :) Begynte tempe idag også, satser på at jeg får gjort det hver morgen denne måneden.

Noen som ønsker å synse noe om dette? :bag:
(Ja, 6 tester på 2 dager :hilarious:)

Vedlegg

• 8C04EDA6-C535-4D2A-BB04-B66F8D2B63AF.jpeg
    8C04EDA6-C535-4D2A-BB04-B66F8D2B63AF.jpeg
    49,5 KB · Visninger: 109
Jeg testet etter EL forrige pp, og synes det var mye styr! ;) Testet 2-3g pr dag, og holdt meg fra å drikke&tisse minst 4t før hver test etc. Hører jo også om en del som får positiv test, men så har ikke egget sluppet likevel etc.. Temping er iaf sikkert:) Jeg har ikke tempet mine tidligere svangerskap, men har lest at man ikke skal fortsette etter positiv g-test siden det kan skape unødig bekymring siden tempen kan variere mye når man er gravid? Så trist det endte i ma for deg sist da:( Håper spiren sitter neste gang! :Heartred

Kommer nok til å la være å tempe med en gang jeg blir gravid. Evt tempe ut uke 5-6.. La ved screenshot av gravid-kurven. Det var litt variasjoner men godt over coverline ! Hadde også litt blødning/brunt og når det samme morgen var en av de lavere tempene gikk det hardt utover humøret og «følelsen» av å være gravid.

Sliter med å godta at dette er så ukontrollerbart og uavhengig av om man temper så vil jo det enten gå bra eller dårlig med fosteret så helt unødvendig å fortsette da det kan skape bekymring. Legen anbefalte meg å fortsette med temping så lenge jeg ikke følte det var stress. Var jo greit for meg så lenge temp var høy men viste jo seg å ikke gi et riktig bilde av situasjonen med fosteret.. Så akkurat da kunne jeg ikke stole på temp men stoler alt på den nå i syklusen :-)

Vedlegg

• 71DB9302-EA24-453F-905C-314272544C2C.png
    71DB9302-EA24-453F-905C-314272544C2C.png
    77,6 KB · Visninger: 98
Kommer nok til å la være å tempe med en gang jeg blir gravid. Evt tempe ut uke 5-6.. La ved screenshot av gravid-kurven. Det var litt variasjoner men godt over coverline ! Hadde også litt blødning/brunt og når det samme morgen var en av de lavere tempene gikk det hardt utover humøret og «følelsen» av å være gravid.

Sliter med å godta at dette er så ukontrollerbart og uavhengig av om man temper så vil jo det enten gå bra eller dårlig med fosteret så helt unødvendig å fortsette da det kan skape bekymring. Legen anbefalte meg å fortsette med temping så lenge jeg ikke følte det var stress. Var jo greit for meg så lenge temp var høy men viste jo seg å ikke gi et riktig bilde av situasjonen med fosteret.. Så akkurat da kunne jeg ikke stole på temp men stoler alt på den nå i syklusen :)
Ja, temping er jo bare et verktøy for å kartlegge syklusen- ikke et svangerskap. Det er dessverre ingenting som garantere hvordan det utvikler seg- man må jo bare prøve å være positiv og ha håp inntil det motsatte evt skjer:Heartred

Håper det klaffer for dere nå! Masse lykke til!:love2

Tempen falt med 0.2 grad nå idag (men har ikke tempet mange nok dager til å kunne gjøre meg opp noen tanker om det er eggløsning eller ei enda). Hvis den øker drastisk imorgen og jeg får positiv test etterpå er nok EL idag. Jeg har kort mellom positiv test og slipp av egg som oftest.

I følge app er jeg 1 dpo i dag, men stoler ikke på den og eggløsningstester har jeg rotet til denne syklusen. Tenker å teste fra 10 dpo, det er jo bare en liten evighet til :yuck:

Cd 11 og lav på monitor og el-test var litt svakere enn igår.

Premom mener jeg har EL idag med testene jeg har lagt inn. Trokke det altså:shifty: skal jeg bare slette den testen den mener viser peak? Andre gang dette skjer nå. Den første peak mente den jeg hadde for 3 dager siden:oops:
Kan du dele noen skjermbilder av testsiden din? Noen ganger kan det hende at appen leser testen feil hvis belysningen eller andre forhold ikke er ideelle.

Hei! Hopper over hit fra uke 38. Begynte å lure på om dette ble en anovulatorisk syklus, for el kom aaaaldri (føltes det som :hilarious: ), men så dukka peak’en plutselig opp på cd 17! Da fikk vi det travelt med aksjelegging igjen:hilarious: Så nå er jeg veldig spent på om lutealfasen forskyves like mye, eller om den blir superkort og tr kommer på cd26 som normalt:nailbiting: Alltid hatt el cd 11-13, så dette er litt nytt for meg. Første syklus med Lutinus i tillegg, oppstart i morgen:nailbiting::D

Sol.i.hjertet - 27år - PP14 (første med Lutinus) - B1 - EL 8/9 - IKM 22/9(??)

Vedlegg

• B80ECAAE-501C-4E2A-BD0E-4123672FA331.jpeg
    B80ECAAE-501C-4E2A-BD0E-4123672FA331.jpeg
    13,9 KB · Visninger: 87
  • BFF2D6B6-62B2-4BC6-A247-8BE951E5ECD5.jpeg
    BFF2D6B6-62B2-4BC6-A247-8BE951E5ECD5.jpeg
    35,1 KB · Visninger: 92
Flere som bruker hjelpemidler denne syklusen? Tabletter, IVF, inseminasjon?

Bruker Lutinus etter el for første gang. Fikk påvist lavt progesteron på blodprøve, noe jeg selv hadde mistenkt over lengre tid. Så håper dette er det som skal til:nailbiting:

Kan du dele noen skjermbilder av testsiden din? Noen ganger kan det hende at appen leser testen feil hvis belysningen eller andre forhold ikke er ideelle.

Har sletta flere av de positive, for den mente da at det var EL, men når jeg har positiv(testa i mange år), så er teststreken mye sterkere enn at strekene er like sterke, om du skjønner? Og denne gangen har begge strekene kun vært like sterke. Så tror ikke EL har vært ennå. Pleier å ha EL på dag 18-23. Er kun på cd11, men er krøll pga kjemisk:shifty:
Legger med bilder fra den 4.sep til nå idag. Først mente premom jeg hadde EL den 4.sep, men jeg sletta den, var på cd 7. Så mente den jeg hadde EL igår. Noe jeg ikke tror. Negativ graviditetstest, så kan ikke ha noe innvirkning fra hCG heller.

20200908_120103.jpg

Bruker Lutinus etter el for første gang. Fikk påvist lavt progesteron på blodprøve, noe jeg selv hadde mistenkt over lengre tid. Så håper dette er det som skal til:nailbiting:

Håper det kan hjelpe på :)

Dag 12-16, nyeste nederst. Tar en ny ikveld. Tempet droppet fra 36.26 til 36.07 idag, får se om den spretter opp imorgen :)

CF24C418-591D-41CD-ABF3-C90776FE2EF2.jpeg

Back
Topp