Ventedagboka - ventetida er over

18+5

Hadde en fin oul i går. Mannen fikk ikke være med inn, så han satt i bilen og spilte pokemon i stedet. :p Men altså, hadde vært fryktelig lett å smugle ham inn, de ville ikke se på innkallingen min i inngangskontrollen, bare spurte om jeg hadde time. På venterommet satt det ei dame. Menmen. Jordmor var veldig søt, heldigvis. En helt perfekt, aktiv liten type åpenbarte seg på skjermen. Måtte gråte en skvett i begynnelsen av seansen. Jordmor forklarte godt og satte meg en dag tilbake med ny termin 28.12. Ikke all verden, men føler litt at jeg har hatt «pause» i dag. :p Satser litt på å knipe igjen og få en januarbaby, så «min» termin er 01.01. :hilarious: Føles så himla lenge til, men bare litt over 4 mnd til jeg går ut i permisjon. :wideyed:
 
18+5

Hadde en fin oul i går. Mannen fikk ikke være med inn, så han satt i bilen og spilte pokemon i stedet. :p Men altså, hadde vært fryktelig lett å smugle ham inn, de ville ikke se på innkallingen min i inngangskontrollen, bare spurte om jeg hadde time. På venterommet satt det ei dame. Menmen. Jordmor var veldig søt, heldigvis. En helt perfekt, aktiv liten type åpenbarte seg på skjermen. Måtte gråte en skvett i begynnelsen av seansen. Jordmor forklarte godt og satte meg en dag tilbake med ny termin 28.12. Ikke all verden, men føler litt at jeg har hatt «pause» i dag. :p Satser litt på å knipe igjen og få en januarbaby, så «min» termin er 01.01. :hilarious: Føles så himla lenge til, men bare litt over 4 mnd til jeg går ut i permisjon. :wideyed:
Så fint at oul gikk fint :) synd at mannen ikke fikk bli med inn men håper han fanga noen bra Pokémon iallefall
Så du vil heller ha januar baby enn desember 2020 baby? Hehe.
 
Så fint at oul gikk fint :) synd at mannen ikke fikk bli med inn men håper han fanga noen bra Pokémon iallefall
Så du vil heller ha januar baby enn desember 2020 baby? Hehe.
Ja, det blir vel enklere med barnehageplass om han er født i januar enn i desember. Jeg tror ikke det skal være noe stort problem uansett, kommunen vi bor i har god dekning. :)
 
Ja, det blir vel enklere med barnehageplass om han er født i januar enn i desember. Jeg tror ikke det skal være noe stort problem uansett, kommunen vi bor i har god dekning. :)

Har vel ikke krav på barnehageplass føre august 22 uansett om det er desember eller januar ? Eller har jeg misforstått noe?:p
 
Har vel ikke krav på barnehageplass føre august 22 uansett om det er desember eller januar ? Eller har jeg misforstått noe?:p
Det står noe om «det året det søkes barnehageplass» i barnehageloven. Får søke med en gang vi kommer hjem fra sykehuset da. :p Stresser ikke så fælt enda. Finner en løsning uansett. :)
 
Det står noe om «det året det søkes barnehageplass» i barnehageloven. Får søke med en gang vi kommer hjem fra sykehuset da. :p Stresser ikke så fælt enda. Finner en løsning uansett. :)
Barn uten barnehageplass som fyller ett år i …

  • … perioden januar til juli har rett til plass i august det året de fyller ett år.
  • … august, september, oktober eller november har rett til barnehageplass den måneden de fyller ett år.
  • … desember har rett til barnehageplass førstkommende august etter at de har fylt ett år.
Hvis det gir deg svar.. :)
 
Barn uten barnehageplass som fyller ett år i …

  • … perioden januar til juli har rett til plass i august det året de fyller ett år.
  • … august, september, oktober eller november har rett til barnehageplass den måneden de fyller ett år.
  • … desember har rett til barnehageplass førstkommende august etter at de har fylt ett år.
Hvis det gir deg svar.. :)
Takk. :) Prøvde å lese kommunens vedtekter, men må ha skjedd noe når de la om sidene sine nylig, for kom ikke inn på det. Heldigvis litt tid til å sette seg inn i det.

Mannen og jeg snakket om det i dag, i verste fall tar han ulønnet permisjon fram til bhg-start. Jeg har større stilling og bedre lønn enn ham, så det blir bittelitt romsligere økonomisk på den måten.
 
Det står noe om «det året det søkes barnehageplass» i barnehageloven. Får søke med en gang vi kommer hjem fra sykehuset da. :p Stresser ikke så fælt enda. Finner en løsning uansett. :)

Ja, nei, en må jo finne en løsning uansett:hilarious:
Kommer selv til å søke i mars om plass, og heller betale fra august om vi er heldige:rolleyes: men stresser ikke noe over det enda vi heller! :happy:
 
Ja, nei, en må jo finne en løsning uansett:hilarious:
Kommer selv til å søke i mars om plass, og heller betale fra august om vi er heldige:rolleyes: men stresser ikke noe over det enda vi heller! :happy:
Ja, det har jo noe med størst økonomiske konsekvenser å gjøre også. Jeg vet at min kommune har løpende opptak så lenge det er plass, så håper vi kommer inn der. :) ellers blir det som sagt sannsynligvis mannen hjemme våren 2022.
 
Gratulerer med fin OUL, og ikke minst en aktiv krabat :D <3



Du, det vet jeg ikke om finnes altså..... :p *mumler noe fra kjempemage med tissebehov 24/7*
Takk, syns jeg merker aktiviteten innimellom, uten at jeg er 100% sikker enda. Var ganske sikker på at jeg kjente spark i sta, tre dult ganske kjapt etterhverandre som ikke var rytmiske. Spennende!

Mente at det synes uten at blære må være full for at det skal synes. :rolleyes: Kommer seg litt nå da, i alle fall når jeg ligger.
 
Så godt å lese ar alt står bra til der :) .:)
Ja, her går det uforskammet bra. Bekkenet har begynt å krangle, blir spennende å se hvordan det utvikler seg!

Spennende å se hvordan det går med deg nå. Må være deilig å ikke ha den enorme testetrangen, om jeg leste dagboka di rett. :)
 
Ja, her går det uforskammet bra. Bekkenet har begynt å krangle, blir spennende å se hvordan det utvikler seg!

Spennende å se hvordan det går med deg nå. Må være deilig å ikke ha den enorme testetrangen, om jeg leste dagboka di rett. :)
Psykomotorisk fysioterapi skal vist gjøre underverker for kranglete bekken (om det bli skikkelig ille)
Men krysser for at formen din holder seg til du er i mål :)

Ja, har tatt en god sommerferie fra alt av testing og sånn :)
Føler skuffelsen blir større over tante når jeg bryter meg selv ned med negative tester daglig fra DPO 8 :)
 
Psykomotorisk fysioterapi skal vist gjøre underverker for kranglete bekken (om det bli skikkelig ille)
Men krysser for at formen din holder seg til du er i mål :)

Ja, har tatt en god sommerferie fra alt av testing og sånn :)
Føler skuffelsen blir større over tante når jeg bryter meg selv ned med negative tester daglig fra DPO 8 :)
Takk for tips, skal notere meg det i tilfelle det blir aktuelt. Jeg håper jeg kan jobbe så lenge som mulig, og at det skal gå med god tilrettelegging.

Jeg følger med i morgen! :)
 
20+0
Tenk at jeg er så godt som halvveis! :wideyed: Det minner meg om da jeg svømte jevnlig. 1000 meter var 40 runder i bassenget. Telle opp til 20, så ned fra 20. Det fant jeg motiverende. Nå kan jeg begynne å telle ned til termin, halvparten av distansen er ferdigsvømt. :D

Denne uken bestilte vi vogn. Mannen ble SÅ forelska i Uppababy Vista 2. Jeg brukte litt tid før jeg kom etter, men om noen uker har vi en grønn Vista 2 hos oss.

Og når monsteret først slapp ut har jeg virkelig trålet Finn.no etter gode kjøp. Tripp trapp-stol og nyfødtsete er i hus, til en god pris (og litt kjærlighet). Jeg har kjøpt et bæresjal som jeg skal se litt nærmere på. Stellebord med badebalje fikk vi av søskenbarnet til mannen. Jeg har kjøpt noen gulpekluter på salg. Sammen med vognen kjøpte vil vinterpose og bilpose. Farmor sendte oss dyne med sengetøy. Nå gjenstår bare de tusen andre tingene som gjenstår på lista. :hilarious:

Neste uke begynner jeg på jobb igjen, gleder meg til det! Må begynne året med å be om å slippe inspeksjoner, da. :rolleyes: Bekkenet har begynt å krangle så smått, og forverres med helt dagligdags bevegelse. «Unødvendig» gange vil jeg helst unngå, så jeg kan fungere godt både på jobb og hjemme. Blir godt å komme igang etter ferien nå, syns den liksom har vært ekstra lang i år.

Graviduke: 21
Graviditetsmåned: 5
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 143
Fullført graviditet: 49,5%
Neste legetime: 3. Sept
Neste jordmortime: 24. august
Vektendring: + ca 5 kg
Symptomer: Er på do ca en gang om natten. Bekkenet har begynt å sutre, med helt normal hverdagsaktivitet sliter jeg med vanlig bevegelse på kvelden.
Medisiner:
Sykmeldt:
Niks! Ferie og fri til 12. august!
 
I går kveld lå jeg i sengen og syns det var mye romstering i magen. La handa på og trykket litt ned, og fikk et tydelig spark tilbake. :love7 Festen var tydeligvis ikke over for minien, og etter noen minutter fikk jeg mannen til å holde hånden på magen også. Han fikk også et tydelig spark som svar. Jeg er SÅ glad for at vi fikk dele første bevegelse utenpå! ❤️

Konkluderer med at jeg har kjent bevegelse i et par ukers tid, uten å være helt sikker. Gleder meg til neste gang!
 
I går kveld lå jeg i sengen og syns det var mye romstering i magen. La handa på og trykket litt ned, og fikk et tydelig spark tilbake. :love7 Festen var tydeligvis ikke over for minien, og etter noen minutter fikk jeg mannen til å holde hånden på magen også. Han fikk også et tydelig spark som svar. Jeg er SÅ glad for at vi fikk dele første bevegelse utenpå! ❤️

Konkluderer med at jeg har kjent bevegelse i et par ukers tid, uten å være helt sikker. Gleder meg til neste gang!
Åh så herlig!!! For en fantastisk følelse det må være for dere begge. :)
 
Åh så herlig!!! For en fantastisk følelse det må være for dere begge. :)
Utrolig snodig følelse, men veldig fint! Han har vært veldig aktiv på alle ultralyder siden vi har kunnet se bevegelse, så håper vi får oppleve mye framover.

Håper alt går bra med deg og at spira har bestemt seg for å bli! ❤️
 
Back
Topp