Symptomer?

Å herregud ja. Har du også kjøpt de derre gravidvitaminene eller? De er helt pyton og en vakker dag nå kommer de til å få meg til å spy...

Er uvel stort sett hver morgen. I dag er jeg ekstra uvel. Dattera ville ha kaviar og makrell i tomat i nistepakken sin og jeg bare ja, mm, de vil du ha vettu....

kaviar og makrell i tomat - det lukter jo sååå godt! NOT! Skjønner godt du slet da!

Jeg går rundt og er kvalm hele dagen, og har null matlyst når jeg skal spise lunsj :s I tillegg har jeg enorme humørsvingninger og håper at kollegaene mine ikke hater meg innen de får vite hvorfor:nailbiting:

Er 4+5

Hei fine februarmammer.

har dere begynt å få noen symptomer allerede?

Jeg kjenner litt stikninger under navlen + på sidene av magen. Vært gravid 2 ganger før (begge endte i SA før uke 10) og opplevede ikke det de gangene. Er detter ett vanlig tegn? Eller hvertfall ett godt tegn?

Eller har jeg ganske høy hvilepuls. Ligger vanligvis på rundt 58. Men ligger på 74 idag, og 67 i går. Så kjenner jeg blir fortere anpusten.

og for noen dager siden hadde jeg litt metallsmak i munnen.

Håper nesten å få masse symptomer denne ganger, føler det er ett godt tegn på at ting går riktig vei.. haha

hva med dere?

Jepp, stikninger her også :happy:

4 + 5 i dag ( ca, har en app som sier 4 + 5 og en som sier 4+6)

Før positiv test hadde jeg mye murringer, vekslevis kvalme / halsbrann, og sinnsykt ømme pupper.
Etter positiv test sank det gradvis, har ikke særlig ømme pupper enda, litt smått nå og da.
Men fort sulten om morningen ( det er jeg aldri ellers )
Små kvalm og til tider halsbrann.
Bobler i magen innimellom, så føles ut som noe flytter på seg.
Hodepine ( er vane med dette fra før av, og pluss opererte ut tann forrige uke, så er nok derfor)
Ellers er jeg mye varmere om dagen og ekstremt blid + mer tålmodig :rolleyes:
Helt dæv etter å gå opp og ned trappa :dead:

I dag kom kvalmen for første gang! 5+0. Føles som hvis jeg rører på meg, må jeg kaste opp:sick006

I dag er jeg 4+5, og mine symptomer er litt urolig mage etter måltider, og begynnende vond korsrygg (kan det være begynnende bekkenløsning, noen som vet?). Jeg blir også litt uvel hvis jeg blir sulten. Og har to ettermiddager måtte ta en time på øyet.

Jeg hadde tidligere ømme brystvorter og murring/stikninger nederst i magen, men det er helt borte nå.

Er så usigelig trøtt.. 5+4 i dag. I dag kjenner jeg meg også uggen, det har jeg ikke kjent så mye på hittil. Håper ikke det er starten på kvalme og oppkast, jeg som liksom skal jobbe mye fremover :confused:

Oppdatering: 5+3

Fortsatt ømme pupper, litt "rumling" i magen. Noen smerter i korsryggen etter en lang dag. Veldig trøtt og tørst.

Nytt symptom: Hvit, nesten litt slimete utflod. Ble litt stresset, for jeg har ikke merket noe til utfloden før nå. Leste meg litt opp, og så at det var ganske normalt - så jeg håper den lille fortsatt har det godt der inne.

Her var det symptomene som fikk meg til å mistenke at jeg var gravid. Jeg har ekstremt ømme pupper og stikking i nedre del av mage/underliv. Jeg gruer meg litt til den ekstreme kvalmen og trøttheten:confused::D

Dere som har ømme pupper, er det hele tiden eller av og på?
Våknet med kjempe ømme pupper i dag, kjenner ikke noe nå. Men veldig oppblåst, ser ut som jeg er 5mnd på vei:nailbiting:

Symptomene varierer her også, men husker heldigvis at det var slik i da jeg gikk gravid med sønnene mine også.

Kvalm og ekstremt trøtt:singing:
Begynt å brekke meg, så venter bare på oppkastet.
5+0

Jeg kjenner lite konkret i kroppen, men merker at jeg har blitt ekstremt emosjonell. Griner for omtrent alt :nailbiting: Og så har jeg blitt så tullete. I går trillet liksom bare et egg ut av fingrene mine og knuste i bakken, i natt lot jeg bildøren stå på gløtt, og i dag glemte jeg bursdagen til mannen :banghead:

Last edited:
Jeg blir skikkelig svimmel flere ganger om dagen, alt går rundt. Regner med det er blodtrykksfall.. Håper ikke det varer hele graviditeten :hungover:

Oppdatering: 5+3

Fortsatt ømme pupper, litt "rumling" i magen. Noen smerter i korsryggen etter en lang dag. Veldig trøtt og tørst.

Nytt symptom: Hvit, nesten litt slimete utflod. Ble litt stresset, for jeg har ikke merket noe til utfloden før nå. Leste meg litt opp, og så at det var ganske normalt - så jeg håper den lille fortsatt har det godt der inne.
Jeg er 4+6 og fikk også dette slimet i dag. Har lest at det var vanlig.

5+2: vaskemidlet jeg bruker til klesvasken stinker av kjemiske stoffer! Må nok bytte vaskemiddel framover... lurer på hva annet jeg må bytte ut, nå når luktesansen har tatt seg betraktelig opp!

Jeg er helt vanvittig trøtt. Og har murringer nede i magen. Kvalmen kommer når jeg er sulten. Spent på hva som skjer videre!

+Er trøtt hele tiden. Vil bare ligge.
+Har stikkinger og murringer.
Blir så redd da den minner litt om mens murringer. Noen andre som har samme eller vet noe om dette?

+blir så sur og uggen når jeg er sulten
+litt vondt i korsryggen
+har blitt til en gullfisk. Sa til mannen jeg vil ikke sove lenger idag slik at jeg våkner imorra lett da jeg må våkne tidlig pga jobb. Så sier han du det er søndag imorra :D

Jeg er 4+2. I begynnelsen, kanskje 10 -13 dpo, var jeg kvalm og det boblet i halsen, men det gikk over.
Nå er jeg mest trøtt, og har på magisk vis gått over fra B til A-menneske. Og så er jeg sulten, som er ulikt meg, og mest av alt på fisk og grønnsaker!

Kjenner også på at det murrer i livmorområdet. Som en lett stikking eller kløe. Kjenner det av og til i korsryggen og. Jeg tar det som et godt tegn, for jeg har aldri menssmerter/murringer ellers. Vet ikke hvordan det føles engang :rolleyes:

Har også fått noen akutte innslag med overfølsom luktesans, men det har heldigvis gått fort over igjen.

[QUOTE="
+Har stikkinger og murringer.
Blir så redd da den minner litt om mens murringer. Noen andre som har samme eller vet noe om dette?[/QUOTE]

Jeg har også det. Er visst helt vanlig, er livmoren som strekker seg om jeg ikke tar feil.

Back
Topp