Felles skravletråd våren 2020

Vet at spørsmål kommer til å komme ang sunn middag så da skriver jeg her før det skjer :)
Det er lov å tenke selv og vurdere selv hva man mener er en sunn middag. Her går nok grensen forskjellig mellom hver person.
Å ta den tykkeste sausen eller steke maten i masse smør og ellers mye fett er jo ikke så sunt.

Men er man på lavkarbo og skal ha mye fett så er det jo og riktig, og de lærde strides angående fett. Og så er det jo forskjell på fett. Jeg er ikke glad i mye fett selv, jeg følte bare for å kverulere litt :oops::p
 
Ja, håper vi får ta det etter hvilken filosofi vi følger. På lavkarbo er brød, ris, potet etc "usunt" og rene produkter, smør og fete sauser "sunne". Vanskelig å kategorisere det når det er forkjellige retninger som følges :)
 
Tror det skal være ganske enkelt å være enig om sunn vs usunn mat. Lavkarbo feks. så får man dømme ut fra sunt vs usunt fett. Selv om bacon er "lov" på lavkarbo, så er det for salt og feil type fett til å gå som sunt.

Tenker en fin regel er om maten inneholder mye sukker (raske karbohydrater) , salt, mettet fett og lite vitaminer så er den også usunn. uansett kosthold.
 
Jeg er usikker om jeg forstår denne rett. Kan noen forklare hva er max antall poeng i bonus man kan få her?

Trening 120 min: 50 poeng
- Mosjon 150 min: 50 poeng
eller
180 min kombinert mosjon og trening totalt på hele uka: 50 poeng
 
Jeg er usikker om jeg forstår denne rett. Kan noen forklare hva er max antall poeng i bonus man kan få her?

Trening 120 min: 50 poeng
- Mosjon 150 min: 50 poeng
eller
180 min kombinert mosjon og trening totalt på hele uka: 50 poeng
Hvis du klarer minuttene for trening og mosjon hver for seg så får man 100 poeng til sammen. Men noen klarer ikke det hver for seg så man kan da gå for en kombinasjon og likevel få en bonus.
 
Men er man på lavkarbo og skal ha mye fett så er det jo og riktig, og de lærde strides angående fett. Og så er det jo forskjell på fett. Jeg er ikke glad i mye fett selv, jeg følte bare for å kverulere litt :oops::p
Jeg elsker fett :D
Enig at det er forskjell på fett og fett. Men flyter smøret over så føler jeg ikke at det er sunt, diett eller ei. Men det er hvordan jeg ser på hva sunn mat er.
 
Jeg får i alle fall ikke bonus for snop i morgen :( Har en stor nybakt kake i kjøkkenet :) :) :)
Men etter familiebesøk hele dagen, er planen og gå kveldstur på ski par timer også :) :)
 
Jeg MÅ ned.

Bunaden er trangere og trangere fra år til år. Men nå var det ille.
 
Jeg husker ikke hva rumpeløft er, men jeg er temmelig sikker på at det ikke er snakk om plastisk kirurgi (googlesøk) i utfordringen denne uken :hilarious:
 
Det er vel mer sånn å ligge på ryggen med knærne i vinkel. Men ikke ta situpsbselvbom ca nesten samme utgangspunkt. Men heve baken i stedet? Eller ligger man? Husker ikke. Jeg pleier Google alle øvelser, da finner jeg video med god beskrivelse av hvordan gjøre det rett og hvor jeg kjenner det om jeg gjør det riktig.
 
Får man poeng for både trening og mosjon? eller en av delene?
 
Det er vel mer sånn å ligge på ryggen med knærne i vinkel. Men ikke ta situpsbselvbom ca nesten samme utgangspunkt. Men heve baken i stedet? Eller ligger man? Husker ikke. Jeg pleier Google alle øvelser, da finner jeg video med god beskrivelse av hvordan gjøre det rett og hvor jeg kjenner det om jeg gjør det riktig.

Jeg googlet det, og fikk bare fram reklame for plastisk operasjon ^^
Jeg er litt usikker på om det er riktig øvelse eller om det går under hofteløft? Det er jo en der man ligger på rygg md beina i været og løfter rumpa. Den er hard, men går kanskje mest på mage? Arrr, jeg husker ikke!
 
Det er vel mer sånn å ligge på ryggen med knærne i vinkel. Men ikke ta situpsbselvbom ca nesten samme utgangspunkt. Men heve baken i stedet? Eller ligger man? Husker ikke. Jeg pleier Google alle øvelser, da finner jeg video med god beskrivelse av hvordan gjøre det rett og hvor jeg kjenner det om jeg gjør det riktig.
Jeg googlet det, og fikk bare fram reklame for plastisk operasjon ^^
Jeg er litt usikker på om det er riktig øvelse eller om det går under hofteløft? Det er jo en der man ligger på rygg md beina i været og løfter rumpa. Den er hard, men går kanskje mest på mage? Arrr, jeg husker ikke!
Sånn som Sara beskriver :)

https://treningstips.org/rumpeloft-glute-bridge/

upload_2020-5-19_12-53-43.jpeg
 
Får man poeng for både trening og mosjon? eller en av delene?
Får poeng for trening og mosjon ja. Det samme er for bonusen, men det er mange som ikke klarer bonus for både mosjon og trening så da kan man få bonus for en kombinasjon av det.
 
Får poeng for trening og mosjon ja. Det samme er for bonusen, men det er mange som ikke klarer bonus for både mosjon og trening så da kan man få bonus for en kombinasjon av det.
Supert :p med styrkeøkt imorgen har jeg begge deler :hilarious: noen fordeler med en liten som bare sover i sele på meg :p blir mange lange turer da
 
Her savner jeg en av mine hovedtreningsformer veldig :( Pleier vanligvis å gå å svømme 2-3 ganger i uken. Nå går det heller i lett trening på yogamatte, skitur (Enten toppturer, eller bare skøyte i flatt/småbakkete terreng) også jogger jeg en del, men velger stortsett ski foran jogging om det er føre fortsatt :)
I dag blir det joggetur faktisk :)
 
Jeg er klar, hit me with it!

Regnearket et oppdatert og klart for å beregne vekt og vinnere for uke 3, utfordringen er som vanlig et pirk å få rette tall på, men laglederene på flere lag gjør en god jobb med å pike på sine lagkamerater så der blir rett.
 
Back
Topp