Felles skravletråd våren 2020

Håper ingen ryker ut pga manglende vekt hos oss!
 
Håper ingen ryker ut pga manglende vekt hos oss!

Det er søren meg dødskjipt å miste noen fordi de ikke logget vekt. :arghh: Vi er passe i mindretall nå, og vil nok slite hver uke med å ta igjen de andre lagene fordi vi er så få. Veldig lite realistisk at vi alle skal gå ned flere kilo i uken liksom. Jeg er sur! :bag:
 
Det er søren meg dødskjipt å miste noen fordi de ikke logget vekt. :arghh: Vi er passe i mindretall nå, og vil nok slite hver uke med å ta igjen de andre lagene fordi vi er så få. Veldig lite realistisk at vi alle skal gå ned flere kilo i uken liksom. Jeg er sur! :bag:

Ja, er kjipt, men ikke over for oss enda! Husk nedgangen deles jo på antall lagmedlemmer, så regner man %. Vårt lag hadde jo 0,5605% nedgang. Hvis et lag hadde hatt 2 deltakere og begge hadde gått ned 0,5kg, kan de ha et større vekttap i %
 
Ja, er kjipt, men ikke over for oss enda! Husk nedgangen deles jo på antall lagmedlemmer, så regner man %. Vårt lag hadde jo 0,5605% nedgang. Hvis et lag hadde hatt 2 deltakere og begge hadde gått ned 0,5kg, kan de ha et større vekttap i %

Joa, men når ett lag har nesten dobbelt så mange medlemmer å ta av, er det jo klart at de ikke trenger den samme vektnedgangen som de som er færre. Jeg er uansett sur.
 
Joa, men når ett lag har nesten dobbelt så mange medlemmer å ta av, er det jo klart at de ikke trenger den samme vektnedgangen som de som er færre. Jeg er uansett sur.

Det er pr deltager, så det skal ikke ha noe å si, men irriterende er det. Og blir et lag for lite slår vi sammen to lag.
 
Håper alle koser seg masse i kveld og er klare i morgen :) ♡♡☆☆
 
For at det skal telles som drikke til maten, må man fysisk drikke det til maten eller holder det med kvarter før/etter? Jeg har veldig liten magesekk, så drikker aldri fysisk til maten forsi det da ikke plass til noe :) :p
 
For at det skal telles som drikke til maten, må man fysisk drikke det til maten eller holder det med kvarter før/etter? Jeg har veldig liten magesekk, så drikker aldri fysisk til maten forsi det da ikke plass til noe :) :p

Det er en problemstilling jeg aldri har vært borti før. Drikker du etter måltidet da? Jeg tenker at kan du ikke drikke så kan du ikke det, og da gjør du det i forbindelse med maten og ikke direkte til. Det punktet er mer som en oppmuntring til å ikke drikke brus e.l, men heller ta et sunnere valg :)
 
Det er en problemstilling jeg aldri har vært borti før. Drikker du etter måltidet da? Jeg tenker at kan du ikke drikke så kan du ikke det, og da gjør du det i forbindelse med maten og ikke direkte til. Det punktet er mer som en oppmuntring til å ikke drikke brus e.l, men heller ta et sunnere valg :)

trodde først man skulle ha bare vann til middag, hahah. Tenkte det hadde klikka for dere :’D
 
Det er en problemstilling jeg aldri har vært borti før. Drikker du etter måltidet da? Jeg tenker at kan du ikke drikke så kan du ikke det, og da gjør du det i forbindelse med maten og ikke direkte til. Det punktet er mer som en oppmuntring til å ikke drikke brus e.l, men heller ta et sunnere valg :)
hehe, vet det er en merkelig problemstilling, men
Ja, jeg drikker litt før og/eller litt etter. Tok en operasjon for noen år siden og har hatt det sånn siden:)
 
hehe, vet det er en merkelig problemstilling, men
Ja, jeg drikker litt før og/eller litt etter. Tok en operasjon for noen år siden og har hatt det sånn siden:)

Tenk på det som den drikken du inntar i forbindelse med middagen, om du så drikker den før eller etter det du reelt spiser.
De fleste drikker jo i forbindelse med middagen. Min mann spiser somregel maten først og så drikker han, men vi aldre drikker underveis i måltidet.
 
Spørsmål ang grønnsaker. jeg spiser endel paprika på brødskiva, teller det som en enhet?
 
Jeg liker at dere gir poeng for all frukt og grønt. :flower

Det er så mye bedre å få 15p som "belønning" for å faktisk ha greid tre, enn 0p fordi det ikke var fem.
 
Spørsmål ang grønnsaker. jeg spiser endel paprika på brødskiva, teller det som en enhet?
Om du spiser 100 gram paprika i løpet av dagen så teller det som en enhet tilsammen ja.
 
Om du spiser 100 gram paprika i løpet av dagen så teller det som en enhet tilsammen ja.

Ok, så man bør veie da? Hvis man spiser 8 grønnsaker, og de tilsammen veier ca. 300g så går vel de som 3 enheter?
 
Om du veier paprikaen før du begynner å spise av den, så vet du sånn ca hvor mye du har spist i alle fall om du veier den igjen on kvelden. (det er jo en litt tung stilk og midt som ikke spises der) Jeg veier ikke tomatene, men vet jeg at boksen inneholder 200 gram og jeg har spist ca halvparten, ja så er det en enhet.
 
Du får trolig ganske fort et øye for hvor mye 100 gr paprika er
 
Og 5 om dagen er jo et kjent ogboffenmtlignog velbegrunnet mål sånn elles.

Posjoner a 100 gram, max en av dem som jus, og tre skal være grønnsaker.

Jeg teller dog tomat som grønnsak selv om den teknisk sett er en frukt.
 
Da er dietten i gang og jeg kjenner småsulten hele dagen. Men, det er verdt det i det lange løp ❤️❤️❤️
Må passe på så jeg ikke går for fort ned, for masse. Har ikke lyst på masse løs hud
 
Back
Topp