Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gratulerer med bra fangst!Da er egguttak overstått, klarte på hengende håret å ikke besvime. Var så nære på, helt likbleik og klam på slutten, men gikk heldigvis bra. Sjukt vondt, men med 16 egg ut så er det verdt litt smerteDa venter vi i spenning på hvordan det går med befruktningen
![]()
Deilig å være ferdig med det der ja! Blir spennende å få tlf i morgen
Kan nok hende at det forlenges med hormoner? Jeg husker ikke fra mine forrige forsøkEr på dag 4 med gonal nå, kontroll på tirsdag. Håper på fin slimhinne da!Men, er på dag 6 i syklus nå og blør enda - er det vanlig selv på gonal? Pleier bare blø i 3-4 dager
![]()

Hei! Jeg tok den i går, så får ikke svar før på 2-3 uker. I mitt tilfelle er jeg villig til å sjekke alt, da jeg har 5 innsett bak meg uten at de "perfekte" eggene har festet seg. I denne testen sjekker de om endometriet har mer natural killer cells enn vanlig, da disse vil jobbe mot implantasjonen. De sjekker også om det er infeksjon der, plasma cells. Når vi ikke har blitt gravide på 6år, så tror jeg heller ikke jeg blir det den ene mnd denne testen tas.Hei! Kom over denne tråden da jeg googla livmorprøve hos Hausken, og det var fint å lese om flere som hadde tatt den. Første gang i forum, men har såklart spionert i allslags tråder gjennom flere års prøving, letrozolbehandlinger og ivf. Korona avbrøt forsøket i lang protokoll etter tre uker på spray, så jævlig irriterende!! Så vurderer et forsøk privat nå i påvente av at offentlige åpner for ferskforsøk igjen. Sikkert ikke før etter sommerenMen det jeg lurer på er: den vevsprøven av livmor som skulle sendes til Tyskland, er det verdt det? Ser ikke at noen andre klinikker tilbyr det, og vil helst få ett siste forsøk på egenhånd før ny ivf. Prøven tas etter eggløsning og vil isåfall gjøre at ingenting kan feste seg. Ikke at det har festet seg noe der gjennom sikkert 40 pp og 4 innsett da, så muligheten er vel minimal. Men man vil jo bare har et håp å klamre seg til i noen uker ihvertfall. Har noen av dere fått svar? Ville dere tatt den nå og heller tenkt at man får muligheter til å prøve selv i prøverørspauser senere? Blir gal av all usikkerheten
Hvor hører du til?Gratulerer så mye med vel overstått uttak! Det må føles deilig å være ferdig med den biten og i tillegg ha fått så god fangst!Da er egguttak overstått, klarte på hengende håret å ikke besvime. Var så nære på, helt likbleik og klam på slutten, men gikk heldigvis bra. Sjukt vondt, men med 16 egg ut så er det verdt litt smerteDa venter vi i spenning på hvordan det går med befruktningen
![]()
Masse lykke til med innsett i morgen! Heier på egget!Blir spennende å følge hverandre, masse lykke til, blir snart testing for deg da? Gleder meg sånn til å komme igang nå, føler meg veldig klar for det![]()

TakkerGratulerer med bra fangst!Deilig å være ferdig med det der ja! Blir spennende å få tlf i morgen
![]()
Det er helt utrolig deiligGratulerer så mye med vel overstått uttak! Det må føles deilig å være ferdig med den biten og i tillegg ha fått så god fangst!![]()
Og når både det gikk bra og det ble bra med egg så er jeg happy
Hei! Jeg tok den i går, så får ikke svar før på 2-3 uker. I mitt tilfelle er jeg villig til å sjekke alt, da jeg har 5 innsett bak meg uten at de "perfekte" eggene har festet seg. I denne testen sjekker de om endometriet har mer natural killer cells enn vanlig, da disse vil jobbe mot implantasjonen. De sjekker også om det er infeksjon der, plasma cells. Når vi ikke har blitt gravide på 6år, så tror jeg heller ikke jeg blir det den ene mnd denne testen tas.
Så surt å få avbrutt forsøk etter 3 uker med den nesesprayenHvor hører du til?
Heia du! Stolt av deg!Det er helt utrolig deiligDagens mål var å ikke besvime
Og når både det og det ble bra med egg så er jeg happy
![]()
Hei! Jeg tok den i går, så får ikke svar før på 2-3 uker. I mitt tilfelle er jeg villig til å sjekke alt, da jeg har 5 innsett bak meg uten at de "perfekte" eggene har festet seg. I denne testen sjekker de om endometriet har mer natural killer cells enn vanlig, da disse vil jobbe mot implantasjonen. De sjekker også om det er infeksjon der, plasma cells. Når vi ikke har blitt gravide på 6år, så tror jeg heller ikke jeg blir det den ene mnd denne testen tas.
Så surt å få avbrutt forsøk etter 3 uker med den nesesprayenHvor hører du til?

Masse lykke til med innsett i morgen! Heier på egget!![]()
Takk for svar! Ja, det er jo fristende å få sjekka ut om det er noe med miljøet inni livmora som gjør at ingenting fester seg. Håpet er jo at det plutselig går av seg selv hvis man får behandlet det som evt er problemet inni der. Hører til i Porsgrunn og de ringte faktisk i dag og sa at vi rekker et ferskforsøk før sommerferien! Utrolig overraskende at de åpner, men er visst få pasienter i uka osv, så var vel prioritert siden det forrige ble avbrutt midt i. Så da utsetter jeg vevsprøven til etter det, Hausken holder jo oppe endel av sommeren, og jeg tør ikke begynne med biopsi samtidig som jeg går på spray osv.
Hører du til noe annet sted enn Hausken? Håper testen gir svar som kan være til hjelp!
Så deilig med overstått!!!!Da er egguttak overstått, klarte på hengende håret å ikke besvime. Var så nære på, helt likbleik og klam på slutten, men gikk heldigvis bra. Sjukt vondt, men med 16 egg ut så er det verdt litt smerteDa venter vi i spenning på hvordan det går med befruktningen
![]()
Måtte sette Ovitrelle igår for å rekke innsett før langhelg, så da blir det på torsdag det skjer![]()

Lykke til med innsett. Jeg heier på deg![]()
Jeg har selv vært gjennom mitt første forsøk i år, og syns også det var veldig spennende. Mye tankekjør både under forsøket og ikke minst nå etter innsett av embryo! Men jeg hadde en positiv opplevelse av det hele, selv om det endte med totalfrys pga overstimulering. Det er absolutt en påkjenning både for kroppen og psyken, men hvis det gir oss det barnet vi ønsker er virkelig reisen verdt det! Masse lykke til med ditt første forsøk!Hei hei sterke damer
Slenger meg på denne tråden, da det kan være godt å dele med noen i samme situasjon.
Jeg er i gang med fryseforsøk nå. Begynte på Menopur i dag, skal på kontroll neste onsdag (6.mai), og krysser fingrene for innsett uken etter.
Synes det er en nervepirrende prosess, med så sykt mange steg som skal klaffe. Går liksom hele tiden og venter på at neste ting skal gå galt... Tør aldri helt å håpe at ting går som det skal.
MEN jeg SKAL jo bli mamma, så det er bare å komme seg gjennom det <3
Litt info om meg:
27 år, første barn, første IVF forsøk, tilhører Porsgrunn