~Mai 2020~

Er på dag 4 med gonal nå, kontroll på tirsdag. Håper på fin slimhinne da! :nailbiting: Men, er på dag 6 i syklus nå og blør enda - er det vanlig selv på gonal? Pleier bare blø i 3-4 dager :bag:

Da er egguttak overstått, klarte på hengende håret å ikke besvime. Var så nære på, helt likbleik og klam på slutten, men gikk heldigvis bra. Sjukt vondt, men med 16 egg ut så er det verdt litt smerte :-) Da venter vi i spenning på hvordan det går med befruktningen :-)

Da er egguttak overstått, klarte på hengende håret å ikke besvime. Var så nære på, helt likbleik og klam på slutten, men gikk heldigvis bra. Sjukt vondt, men med 16 egg ut så er det verdt litt smerte :) Da venter vi i spenning på hvordan det går med befruktningen :)
Gratulerer med bra fangst!:joyful: Deilig å være ferdig med det der ja! Blir spennende å få tlf i morgen:happy093

Er på dag 4 med gonal nå, kontroll på tirsdag. Håper på fin slimhinne da! :nailbiting: Men, er på dag 6 i syklus nå og blør enda - er det vanlig selv på gonal? Pleier bare blø i 3-4 dager :bag:
Kan nok hende at det forlenges med hormoner? Jeg husker ikke fra mine forrige forsøk:joyful:

Hei! Kom over denne tråden da jeg googla livmorprøve hos Hausken, og det var fint å lese om flere som hadde tatt den. Første gang i forum, men har såklart spionert i allslags tråder gjennom flere års prøving, letrozolbehandlinger og ivf. Korona avbrøt forsøket i lang protokoll etter tre uker på spray, så jævlig irriterende!! Så vurderer et forsøk privat nå i påvente av at offentlige åpner for ferskforsøk igjen. Sikkert ikke før etter sommeren:banghead: Men det jeg lurer på er: den vevsprøven av livmor som skulle sendes til Tyskland, er det verdt det? Ser ikke at noen andre klinikker tilbyr det, og vil helst få ett siste forsøk på egenhånd før ny ivf. Prøven tas etter eggløsning og vil isåfall gjøre at ingenting kan feste seg. Ikke at det har festet seg noe der gjennom sikkert 40 pp og 4 innsett da, så muligheten er vel minimal. Men man vil jo bare har et håp å klamre seg til i noen uker ihvertfall. Har noen av dere fått svar? Ville dere tatt den nå og heller tenkt at man får muligheter til å prøve selv i prøverørspauser senere? Blir gal av all usikkerheten
Hei! Jeg tok den i går, så får ikke svar før på 2-3 uker. I mitt tilfelle er jeg villig til å sjekke alt, da jeg har 5 innsett bak meg uten at de "perfekte" eggene har festet seg. I denne testen sjekker de om endometriet har mer natural killer cells enn vanlig, da disse vil jobbe mot implantasjonen. De sjekker også om det er infeksjon der, plasma cells. Når vi ikke har blitt gravide på 6år, så tror jeg heller ikke jeg blir det den ene mnd denne testen tas.

Så surt å få avbrutt forsøk etter 3 uker med den nesesprayen:wtf: Hvor hører du til?

Da er egguttak overstått, klarte på hengende håret å ikke besvime. Var så nære på, helt likbleik og klam på slutten, men gikk heldigvis bra. Sjukt vondt, men med 16 egg ut så er det verdt litt smerte :) Da venter vi i spenning på hvordan det går med befruktningen :)
Gratulerer så mye med vel overstått uttak! Det må føles deilig å være ferdig med den biten og i tillegg ha fått så god fangst!:)

Gratulerer så mye med vel overstått uttak! Det må føles deilig å være ferdig med den biten og i tillegg ha fått så god fangst!:)
Det er helt utrolig deilig :) Dagens mål var å ikke besvime :hilarious: Og når både det gikk bra og det ble bra med egg så er jeg happy:happy:

Last edited:
Hei! Jeg tok den i går, så får ikke svar før på 2-3 uker. I mitt tilfelle er jeg villig til å sjekke alt, da jeg har 5 innsett bak meg uten at de "perfekte" eggene har festet seg. I denne testen sjekker de om endometriet har mer natural killer cells enn vanlig, da disse vil jobbe mot implantasjonen. De sjekker også om det er infeksjon der, plasma cells. Når vi ikke har blitt gravide på 6år, så tror jeg heller ikke jeg blir det den ene mnd denne testen tas.

Så surt å få avbrutt forsøk etter 3 uker med den nesesprayen:wtf: Hvor hører du til?

Spennende, må huske denne infoen. Vi har også helt «perfekte» babyingredienser, så en grunn til den manglende nedgravingen må det jo være.. men får prøve noen innsett til før jeg utforsker den veien...

Takk for svar! Ja, det er jo fristende å få sjekka ut om det er noe med miljøet inni livmora som gjør at ingenting fester seg. Håpet er jo at det plutselig går av seg selv hvis man får behandlet det som evt er problemet inni der. Hører til i Porsgrunn og de ringte faktisk i dag og sa at vi rekker et ferskforsøk før sommerferien! Utrolig overraskende at de åpner, men er visst få pasienter i uka osv, så var vel prioritert siden det forrige ble avbrutt midt i. Så da utsetter jeg vevsprøven til etter det, Hausken holder jo oppe endel av sommeren, og jeg tør ikke begynne med biopsi samtidig som jeg går på spray osv.

Hører du til noe annet sted enn Hausken? Håper testen gir svar som kan være til hjelp!

Hei,

jeg slenger meg på her. Har innsett av en fem dagers embryo den 5 mai. Dette fryseforsøk. Har hatt en del fryseforsøk og har ikke blitt gravid med det. Alle fryseforsøk jeg har hatt var 5 dagers embryoer.
Jeg har nå spurt om jeg kunne teste fragmin. Det har forsket på at det kan hjelpe noen kvinner med at det gir bedre blodtilførsel rundt livmoren. Legene skulle nå diskutere dette intern før de kunne gi meg et svar.
Har dere noen erfaringer rundt dette?
Mvh
Christina

Takk for svar! Ja, det er jo fristende å få sjekka ut om det er noe med miljøet inni livmora som gjør at ingenting fester seg. Håpet er jo at det plutselig går av seg selv hvis man får behandlet det som evt er problemet inni der. Hører til i Porsgrunn og de ringte faktisk i dag og sa at vi rekker et ferskforsøk før sommerferien! Utrolig overraskende at de åpner, men er visst få pasienter i uka osv, så var vel prioritert siden det forrige ble avbrutt midt i. Så da utsetter jeg vevsprøven til etter det, Hausken holder jo oppe endel av sommeren, og jeg tør ikke begynne med biopsi samtidig som jeg går på spray osv.

Hører du til noe annet sted enn Hausken? Håper testen gir svar som kan være til hjelp!

Hører egentlig til Riksen, men iom at de stengte rett før jeg skulle inn for å diskutere hysteroskopi og videre utredning, så hoppa vi over på privat. Har fått tatt både hyst og e do-test, forsamtale og fått plan på bare 2-3 uker, så det går unna her:) Har igjen 4 i frysen på Riksen, men med samme opplegg hver gang uten å få noe ekstra støtte, så tror jeg ikke vi blir gravide der:rolleyes:

Så deilig med overstått!!!! :D Og 16 er jo kjempebra!

Hei hei sterke damer :)

Slenger meg på denne tråden, da det kan være godt å dele med noen i samme situasjon.

Jeg er i gang med fryseforsøk nå. Begynte på Menopur i dag, skal på kontroll neste onsdag (6.mai), og krysser fingrene for innsett uken etter.
Synes det er en nervepirrende prosess, med så sykt mange steg som skal klaffe. Går liksom hele tiden og venter på at neste ting skal gå galt... Tør aldri helt å håpe at ting går som det skal.
MEN jeg SKAL jo bli mamma, så det er bare å komme seg gjennom det <3

Litt info om meg:
27 år, første barn, første IVF forsøk, tilhører Porsgrunn

Hei hei sterke damer :)

Slenger meg på denne tråden, da det kan være godt å dele med noen i samme situasjon.

Jeg er i gang med fryseforsøk nå. Begynte på Menopur i dag, skal på kontroll neste onsdag (6.mai), og krysser fingrene for innsett uken etter.
Synes det er en nervepirrende prosess, med så sykt mange steg som skal klaffe. Går liksom hele tiden og venter på at neste ting skal gå galt... Tør aldri helt å håpe at ting går som det skal.
MEN jeg SKAL jo bli mamma, så det er bare å komme seg gjennom det <3

Litt info om meg:
27 år, første barn, første IVF forsøk, tilhører Porsgrunn
Jeg har selv vært gjennom mitt første forsøk i år, og syns også det var veldig spennende. Mye tankekjør både under forsøket og ikke minst nå etter innsett av embryo! Men jeg hadde en positiv opplevelse av det hele, selv om det endte med totalfrys pga overstimulering. Det er absolutt en påkjenning både for kroppen og psyken, men hvis det gir oss det barnet vi ønsker er virkelig reisen verdt det! Masse lykke til med ditt første forsøk! ❤️ Blir spennende å se hva kontrollen viser! :happy:

Back
Topp