Strikketråd

En god blanding :) har kommet over ting i kjøpt og salg grupper på Facebook. Enten helt nytt eller knapt brukt. Bestilt et sett fra fødebagen (?). Også bestiller jeg helt egenbestemt fra min venninne. pluss at mamma har forelsket seg helt i et hentesett som hun vet om noen som kan bestilles etter eget ønske av noen hun kjenner :hilarious:

Så lurt! Det er jo helt supert :happy::happy: Høres ut som du har fått tak i en del da :D Så koselig å handle inn og gjøre klart :dummy::Heartred
 
Så lurt! Det er jo helt supert :happy::happy: Høres ut som du har fått tak i en del da :D Så koselig å handle inn og gjøre klart :dummy::Heartred
Ja, her er altfor mye på plass :p mangler enda noe klær.. håndklær, sengetøy, stelleprodukter osv :p
 
Ja, her er altfor mye på plass :p mangler enda noe klær.. håndklær, sengetøy, stelleprodukter osv :p

Stelleprodukter mangler vi også litt av :D Ellers er mye på plass her også :angelic: Har igjen mye fra storebror, så er stort sett ting vi trenger to av som mangler, typ sånn vognpose, stol og seng og sånt :) også litt strikkeplagg :angelic::angelic::p
 
Stelleprodukter mangler vi også litt av :D Ellers er mye på plass her også :angelic: Har igjen mye fra storebror, så er stort sett ting vi trenger to av som mangler, typ sånn vognpose, stol og seng og sånt :) også litt strikkeplagg :angelic::angelic::p
Her var det minimalt igjen etter storebrødrene :rolleyes:
 
Kommet et lite stykke på vei med rambaskårjakke - veldig artig å strikke! Mest fordi det er str 3 mnd, går fort fremover :p Blir langt fra perfekt, men jeg er fornøyd, og da er det godt nok :p
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    77,1 KB · Visninger: 22
Jeg kan ikke strikke, aldri strikket. Men nå har jeg begynt på babyteppe. Verdens enkleste vel og merke :hilarious:
 
Er det noen som har lyst til å komme med tips til guttestrikk? Blir helt overveldet av alt som finnes, så kanskje noen har erfaringer med oppskrifter :bookworm:
 
Da satt man her da.. :hilarious:

FD4FB566-64D1-498A-BF3C-A979C04EA9E8.jpeg
 
Ferdig med rambaskårjakke :happy: Den ser veldig lilla ut på bildet, og knappene ser lyselyse blå ut, men jakka er egentlig burgunder og knappene er hvite :p Har nå begynt på småtrollbukse. Skal strikke to sånne, en i hver av de to minste størrelsene.

Synes generelt at alt jeg strikker blir veldig stort. Flere som har det sånn? Genseren er str 3 mnd, men jeg synes den ser ut som minst 6 mnd, om ikke 12 :p Og buksa jeg er begynt på, som er str 0-1 mnd ser også alt for stor ut i livet til å skulle passe en nyfødt.. Veldig kjedelig. Jeg strikker med anbefalte pinner, og synes ikke selv jeg strikker slakt. Heller stramt :p Før strikka jeg veldig stramt, men har jobba mye med det de siste åra, så nå tror jeg strikkefastheten er ganske grei. :angelic:
 

Vedlegg

  • 62A65DCF-9B94-4724-A837-1FDBE7594A76.jpeg
    62A65DCF-9B94-4724-A837-1FDBE7594A76.jpeg
    51,5 KB · Visninger: 20
Er det noen som har lyst til å komme med tips til guttestrikk? Blir helt overveldet av alt som finnes, så kanskje noen har erfaringer med oppskrifter :bookworm:

Jeg strikket to stk lille larve-bukser sist gang - en i str 3 mnd og en i str 6 mnd, og de ble brukt masse! Likte dem kjempegodt. Og de har holdt seg fine, så kan brukes på nestemann også. Veldig enkle å strikke :) Knutejakke er også fin :) Til denne babyen har jeg strikka småtrollbukser, de var artige å strikke :) Nå har jeg vel bare nevnt klompelompeting:wacky: Er nok masse annet også, men dette var det jeg kom på i farta :D
 
Mitt første - og eneste strikkeprosjekt er ferdig! Min svigermor har heklet kant rundt og sydd et par skavanker!


42D823B1-00F6-4E05-8F49-87933594EFDF.jpeg


8FE6FF2B-A34C-415A-B71B-7A4DE0372B97.jpeg
 
Back
Topp