Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

Frk1991

Gift med forumet
Snøkrystallene2021❄️
Hei! :smiley-bounce012

Wow, det kjennes rart å være tilbake, det er gått snart 4 år siden vi bestemte oss for å prøve på førstemann. Kan leses her for de som ønsker det.

Kort oppsummert brukte vi 4 PP og ca 6 mnd før spira satt, og august 2017 fikk vi ei nydelig lita jente. Testetøs og tempefreak, og veldig engasjert. Synes svangerskapet var tungt, og tok vel va nøyaktig to år før jeg begynte å glemme.

Siden den gang har meg og samboeren blitt forlovet og skulle egentlig gifte oss i år, men valgte å utsette dette av åpenbare grunner. Istedenfor velger vi å prøve på en spire nr 2. Håper du vil følge meg på ferden videre! :smiley-ashamed005
 
CD 17

Jeg trodde ikke jeg kom til å skrive dagbok denne gangen, men jeg har brukt min gamle så mye! Man glemmer så utrolig fort. Så jeg ville ha mulighet til å gå tilbake som jeg har gjort med førstemann.

Spiralen ble fjerner forrige uke, gynekologen sa jeg var EU-godkjent (NO kidding :hilarious:), godt å vite at alt er i orden!

Han kunne fortelle at jeg kom til å ha eggløsning om 4-5 dager(noe som stemte godt), men vi har valgt å unngå og bli gravid denne gangen.

Jeg elsket å tempe sist og følte jeg lærte masse om kroppen min. Så kommer til å fortsette med det denne gangen også! Finnes det en aktiv tempetråd her inne forresten?

0C820185-66CE-4A08-8951-52C331A059FA.jpeg

Det jeg er spent på denne syklusen er lutealfasen min, som var veldig kort sist runde rundt 10 dager.

Ellers har jeg lakenskrekk for samboeren min er på jobbreise (innenlands riktig nok).
 
Last edited:
Må jo selvfølgelig følge deg i denne dagboken også :) Spennende tid fremover da :Heartred
 
Så spennende!
Gleder meg til å følge med på grafen din, syns temping er veldig spennende!:smiley-bounce012

Lykke til neste måned!
 
Hei!
Jeg fikk også en jente i 2017, noen mnd tidligere på året. Er nå i gang med å prøve på nr 3, og lurer litt på å da opp igjen tempingen. Jeg tempet med eldstemann, men ikke med nr 2, siden jeg samsov og nattammet gjennom hele prøveperioden.

Siden du har en på samme alder som meg, hvordan tror du det er med små barnekropper som kommer snikende inn i løpet av natten? Jeg deler jo seng med mannen og, og han er som en varmeovn, men ungene liker virkelig å kneke seg godt inntil meg. Har du tenkt noe på temperaturpåvirkning fra andre? Eller er du sånn heldig en som står opp og går og vekker sovende barn som har sovet hele natten i egen seng?:D
 
Hei!
Jeg fikk også en jente i 2017, noen mnd tidligere på året. Er nå i gang med å prøve på nr 3, og lurer litt på å da opp igjen tempingen. Jeg tempet med eldstemann, men ikke med nr 2, siden jeg samsov og nattammet gjennom hele prøveperioden.

Siden du har en på samme alder som meg, hvordan tror du det er med små barnekropper som kommer snikende inn i løpet av natten? Jeg deler jo seng med mannen og, og han er som en varmeovn, men ungene liker virkelig å kneke seg godt inntil meg. Har du tenkt noe på temperaturpåvirkning fra andre? Eller er du sånn heldig en som står opp og går og vekker sovende barn som har sovet hele natten i egen seng?:D

Hei, så koselig!

Hmm! Det har jeg ikke tenkt på, men tror jeg ville gitt det et forsøk likevel. Ho av mi har ikke fått til å sove i vår seng siden hun fikk eget rom når ho var 10 mnd. Har blitt litt bedre nå og hun har sovet to netter inni hos meg mens sambo er på reise. Har imidlertid bært henne inn da :hilarious: Ser for meg det kan bli et større «problem» fremover. :rolleyes:

Et tips, hvis det er plass, kan å være å ha en madrass ved siden av sengen. Mindre «innbydende» enn en ferdig oppvarmet seng (så de holder seg kanskje i sin egen seng), og alle sover bedre. Ingen av oss sover særlig godt når hun er i senga!

Vi har madrassen fra forrige seng liggende klar, og hun har brukt den en gang til nå :) Også blitt bært inn etter hundre og førti turer inn til henne :arghh:

Herregud, tenk å være så heldig at man må vekke barnet sitt! Har ikke skjedd så ofte her :hilarious:

Det jeg merker er eventuelt at det kan påvirke sammenhengende søvn og at jeg f.eks må inn til henne nærme tempetidspunkt. Gått ganske greit denne syklusen. Så blir spennende å se
 
CD 18

Jeg lider ekstremt av lakenskrekk denne ganga når sambo er ute å reiser :arghh: Lagt meg halv 2 to netter på rad nå, pluss jeg har ei frøken som våkner litt på natta for tiden. Har tatt ho inn i senga mi, men jeg sover ikke veldig godt :hungover:

Droppet å tempe i dag pga X-antall oppvåkninger og lite søvn. :bag:
 
Hei, så koselig!

Hmm! Det har jeg ikke tenkt på, men tror jeg ville gitt det et forsøk likevel. Ho av mi har ikke fått til å sove i vår seng siden hun fikk eget rom når ho var 10 mnd. Har blitt litt bedre nå og hun har sovet to netter inni hos meg mens sambo er på reise. Har imidlertid bært henne inn da :hilarious: Ser for meg det kan bli et større «problem» fremover. :rolleyes:

Et tips, hvis det er plass, kan å være å ha en madrass ved siden av sengen. Mindre «innbydende» enn en ferdig oppvarmet seng (så de holder seg kanskje i sin egen seng), og alle sover bedre. Ingen av oss sover særlig godt når hun er i senga!

Vi har madrassen fra forrige seng liggende klar, og hun har brukt den en gang til nå :) Også blitt bært inn etter hundre og førti turer inn til henne :arghh:

Herregud, tenk å være så heldig at man må vekke barnet sitt! Har ikke skjedd så ofte her :hilarious:

Det jeg merker er eventuelt at det kan påvirke sammenhengende søvn og at jeg f.eks må inn til henne nærme tempetidspunkt. Gått ganske greit denne syklusen. Så blir spennende å se

Jeg merker veldig sjeldent at noen av barna kommer inn, de smyger seg inn som to små spøkelser i løpet av natten:D Som oftest merker jeg det først på morgenen at de er kommet inn. Tror jeg skal gi det en sjans neste pp, bare for å se om det funker. Tester uansett etter el, så hvis tempingen går helt skeis, har jeg litt kontroll med testene. Hos oss er det mannen som ligger ytterst, og derfor også hans ansvar å reise seg hvis det er behov for det om natten;)
 
Jeg merker veldig sjeldent at noen av barna kommer inn, de smyger seg inn som to små spøkelser i løpet av natten:D Som oftest merker jeg det først på morgenen at de er kommet inn. Tror jeg skal gi det en sjans neste pp, bare for å se om det funker. Tester uansett etter el, så hvis tempingen går helt skeis, har jeg litt kontroll med testene. Hos oss er det mannen som ligger ytterst, og derfor også hans ansvar å reise seg hvis det er behov for det om natten;)

Ikke sant! Du merker fort om det ikke funker for å si det sånn :happy: Jeg våkner superlett, men etter noen runder med ørebetennelse så har jeg vært tunghørt en liten periode. Lenge siden jeg har sovet så godt :hilarious:
 
Ikke sant! Du merker fort om det ikke funker for å si det sånn :happy: Jeg våkner superlett, men etter noen runder med ørebetennelse så har jeg vært tunghørt en liten periode. Lenge siden jeg har sovet så godt :hilarious:
Hahaha, hell i uhell!
 
Hei! :smiley-bounce012

Wow, det kjennes rart å være tilbake, det er gått snart 4 år siden vi bestemte oss for å prøve på førstemann. Kan leses her for de som ønsker det.

Kort oppsummert brukte vi 4 PP og ca 6 mnd før spira satt, og august 2017 fikk vi ei nydelig lita jente. Testetøs og tempefreak, og veldig engasjert. Synes svangerskapet var tungt, og tok vel va nøyaktig to år før jeg begynte å glemme.

Siden den gang har meg og samboeren blitt forlovet og skulle egentlig gifte oss i år, men valgte å utsette dette av åpenbare grunner. Istedenfor velger vi å prøve på en spire nr 2. Håper du vil følge meg på ferden videre! :smiley-ashamed005
Så spennende at dere skal prøve på en ny :love7 Vi har jo to jevngamle frøkner vi :D
 
Åhh, her må jeg følge med! :D Masse lykke til på ferden mot nr 2 ❤️
 
Så artig at dere er igang med å prøve på nr 2 :D Jeg skrev vell aldri i dagboken din sist, men jeg fulgte med dere :shy:
Masse lykke til! ❤️
 
Takk! :D


Gjorde du? :sorry: Så gøy :D Ser du nettopp har fått? :rolleyes:
Gjorde det ja, var helt ny rundt den tiden så turte sjeldent å skrive i andre sine dagbøker da:hilarious: Ja, fødte to små frøkner 24. desember, 5 uker for tidlig. :)
 
Gjorde det ja, var helt ny rundt den tiden så turte sjeldent å skrive i andre sine dagbøker da:hilarious: Ja, fødte to små frøkner 24. desember, 5 uker for tidlig. :)

Leste akkurat gjennom siste delen av dagboka di! For en reise, bra jobba med å holde dem inne :D Blir en veldig rar permisjon for de som er hjemme nå, men håper dere koser dere likevel.:Heartred
 
CD 19

Jeg er så sjukt trøtt :sleep011 Klarer ikke å komme meg i seng før klokka er 1-1.30, og det funker dårlig når du går hjemme med en trassig og bestemt toåring. Samboer kommer ikke hjem før i morgenkveld, skal bli godt å få kurert lakenskrekken. Håper imidlertid han tar litt ansvar nå fremover. Har gått hjemme med frøkna i snart en måned mens han har jobbet og nå i tillegg er på reise. For all del, syns det er godt å tilbringe masse tid med ho, men ho er en periode hvor ho tester mye grenser. Føler ikke samboer har tatt sin del etter han har jobba. Godt å få blåst ut litt, men nok om det!

Her er dagens graf, litt kjedelig når det ikke venter noe graviditetstest i enden! Eneste er jo at det er litt spennende hvor lang lutealfasen min er nå!
Hvis den følger forrige gang vi prøvde så får jeg den allerede kommende fredag :bored:
C7F020F0-D7D5-4560-AE7E-2493328B9AAB.jpeg
 
Back
Topp