Kjære Dagbok - kjære Unnfangelse

Hurra for fin UL! Hvordan går det med følelsene om usikkerhet osv? <3 Kjenner mye på det selv i disse tider!

Takk for det:Heartpink
Usikkerheten kommer og går.
Prøver å ikke fôre usikkerheten, men heller fôre sikkerheten. Og det er jo nettopp det faktum at jeg er gravid. Bed side crib'en ble skrudd opp i dag, og har forberedt oss til hvordan vi skal dele kjønnet med venner og familie i påsken.
Gleder oss SÅ til å få vite det!
Så fokuset er MEST der.. Men av og til kommer jeg innom tanken om at .. "hva hvis babyen er død på neste UL..". Men det er helt NORMALT å tenke slik. Det er en bra ting om man skal snu det til det positive. For viser jo kun én ting:
MORSKJÆRLIGHET:Heartpink
Det går MEST bra. Så får flyte på den bølgen der:D
 
Takk for det:Heartpink
Usikkerheten kommer og går.
Prøver å ikke fôre usikkerheten, men heller fôre sikkerheten. Og det er jo nettopp det faktum at jeg er gravid. Bed side crib'en ble skrudd opp i dag, og har forberedt oss til hvordan vi skal dele kjønnet med venner og familie i påsken.
Gleder oss SÅ til å få vite det!
Så fokuset er MEST der.. Men av og til kommer jeg innom tanken om at .. "hva hvis babyen er død på neste UL..". Men det er helt NORMALT å tenke slik. Det er en bra ting om man skal snu det til det positive. For viser jo kun én ting:
MORSKJÆRLIGHET:Heartpink
Det går MEST bra. Så får flyte på den bølgen der:D

Oi, bedside crib er jo allerede en skikkelig stor greie! :D Så artig!
Synes du sier det så fint <3 Morskjærlighet!
 
Herregud, for en fantastisk dagbok å lese gjennom!! Jeg har grått og ledd om hverandre her :rolleyes: Gratulerer så mye med graviditet, det var vel fortjent!!! Stoooor klem :Heartpink
Åh, så koselig lesning! Tusen takk:D:Heartpink
Vi fortjener alle å bli gravide, og håper du enten er det allerede, eller at det er like om hjørnet for deg:Heartpink:D

Igjen, tusen takk for at du har lest igjennom, og for responsen:Heartbigred
 
Åh, så koselig lesning! Tusen takk:D:Heartpink
Vi fortjener alle å bli gravide, og håper du enten er det allerede, eller at det er like om hjørnet for deg:Heartpink:D

Igjen, tusen takk for at du har lest igjennom, og for responsen:Heartbigred
Helt enig med deg! Tusen takk, jeg er DPO 11 nå så er i ventesonen foreløpig med negative tester og litt vage tegn fra kroppen ved brunlig utflod. TR eller festeblødning, hvem vet.. Goood klem :Heartpink:Heartpink
 
Gutt nr. 3 på vei?

Jeg elsker å være guttemamma!:Heartblue
Har to fantastiske gutter. De er bestevenner og er verdens høfligste, mest omtenksomme og snille barn. Mulig jeg er litt innhabil? Næh. Tvilsomt.:D

Og så... Så skal jeg være ærlig å si at jeg håpet litt på at det er ei lita lillesøster i magen.:dummy1:
Rett og slett av en så teit grunn at siden det er en annen pappa, og utseende vil være mer annerledes enn fra brødrene, så kunne det gjerne blitt jente. For jente ER jo helt annerledes fra gutta uansett...:shy:
Kanskje helt morna forklart det her...
I tillegg har jeg spart på alle Polly Pocket'ene mine fra jeg var liten, i håp om at de skulle gå videre i arv. Når jeg får det skrevet ned ser jeg hvor klein jeg er!!:hilarious:

Uansett. Nå sporer jeg av allerede før jeg setter igang med inngangen på innlegget mitt her.:confused:
Altså...var på TUL i dag (ville se livstegn, er tortur denne perioden før man kan kjenne spark!).
(Who am I kidding: grisenysgjerrig på kjønn og).
Vi så en kjempe aktiv baby (takket være litt sjokkis i forkant så vi kanskje skulle få mulighet til å se kjønnet?!) :wacky:
Gynekologen mente hun ikke visste hva det blir..
Jeg synes det så ut som gutt:dummy:
Hun svarte: "jeg ville ikke malt rommet blått ennå".
Hm.. Hvordan går det an å ta feil av dette bildet?
Dette kan da ikke være annet enn en gutt??
Er 15+3 :D

Som en enhver fornuftig gravid jente som er permittert som resultat av pandemi (siden det skjer så ofte mener jeg), har jeg SELVFØLGELIG booket UL om en uke!! :D:D Som tidligere nevnt her inne: 6.april er den gyldne datoen!
Når ordinær ultralyd ikke er før mai, så skal jeg fankern ikke se i veggen. Det skal males!!:smug:
Babyrommet skal males!! Og jeg VIL vite kjønnet!

Velger å tro det er gutt. Og han blir selvfølgelig like høyt elsket. Men er vel lov (til tross for tabu) å håpe på at det skulle vært frøken.. Men er bare å innse og forsone seg med at jeg er og blir guttemamma:Heartblue

Forbereder meg på at vi får gutte-beskjed til mandag jeg.:D

Hva tror dere?
(Ja, babyen "sitter" på "kamera")


received_214944746489873.jpeg
 
Last edited:
Jeg klarer ikke å se noe. Så spennende det blir å finne ut! Jeg er i uke 36 og vet ikke kjønn:eek: har for første gang i mitt liv klart å styre nysgjerrigheten min! Har en av hver, og vet ikke hvorfor men kjenner jeg har et stort ønske om en jente. Elsker begge barna mine, og vet jeg IKKE blir skuffet om det er en gutt:Heartred så hvor denne følelsen kommer fra aner jeg ikke.
 
Vanskelig å si, jeg synes det er så mye rart med disse kjønnsorganene på UL :p Så her smører jeg meg med tålmodighet for deg til 6. April!!! <3
Ja,er neimen ikke lett å tyde! Har googlet "ultrasound gender week 15" (langt flere treff enn på norsk). Bildene som bekrefter gutt er veeeldig like dette.
Vel, uke 16 blir jo enda tydeligere. Bare 4 dager igjen!!:D
 
Å, tror du det??:dummy1: Virker som at det er så tydelig utover tiss..!:confused: Ikke enkelt å vite. Kanskje du har rett! Bare 4 dager igjen vil vi forhåpentligvis vet! Ikke ofte jeg håper at helgen går fort!:hilarious:

Rar og litt merkelig informasjon som jeg fikk hos min svangerskapsspesialist: på jentefosteret er det også ting som går utover, det er nemlig skamleppene (som det så teit heter) som er påvirket av det enorme hormonnivået i kroppen vår akkurat nå. Såeh. Ja. De får også merkelige kjønnsorganer i denne tiden :bag:
 
Jeg klarer ikke å se noe. Så spennende det blir å finne ut! Jeg er i uke 36 og vet ikke kjønn:eek: har for første gang i mitt liv klart å styre nysgjerrigheten min! Har en av hver, og vet ikke hvorfor men kjenner jeg har et stort ønske om en jente. Elsker begge barna mine, og vet jeg IKKE blir skuffet om det er en gutt:Heartred så hvor denne følelsen kommer fra aner jeg ikke.

Wow!!! Du er superkul som har klart å styre nysgjerrigheten din!!:eek: Det er bra gjort altså! Kunne ønske jeg var som deg i grunn! For må være en ekstra boost under fødselen som hjelper veldig på!:D
Så spennende det blir å endelig få vite det!
Kanskje ønsket ditt er en fornemmelse om at det faktisk er ei jente i magen din:rolleyes: Har du sjekket alle kjerringrådene? Hehe, de er litt artige:D
Tok ring i hårstrå over håndleddet.. Nå er det jo så mange ulike måter det gjøres på, men jeg har forholdt meg til den samme jeg lærte for 11 år siden da jeg gikk gravid 1.gang:
Går den på langs med armen: gutt.
Går den på tvers , eller sirkler: jente eller tvillinger.
For 11 år siden sa den: gutt, gutt, jente.
Tok den på nytt her om dagen. Den sa: gutt, gutt, jente.
Tok den så på mannen min (som ikke har barn fra før) da sa den: jente.

Overtroiske meg tenker da, ja -da blir det jente gitt! :hilarious::hilarious:
 
Rar og litt merkelig informasjon som jeg fikk hos min svangerskapsspesialist: på jentefosteret er det også ting som går utover, det er nemlig skamleppene (som det så teit heter) som er påvirket av det enorme hormonnivået i kroppen vår akkurat nå. Såeh. Ja. De får også merkelige kjønnsorganer i denne tiden :bag:
Helt enig at det er teit navn:hilarious::hilarious: hehe.
Hadde mannen min brukt de ordene til meg under hyrdestunden tror jeg at jeg hadde knekket sammen i latter:bag:
At hormonnivået er enormt er ingen tvil... Er så helt crazy hormonell! Trasse-tramper og sier de rareste ting. Blir flau når blodpumpa har roet seg, men fytti for et sirkus innvendig!
Men ja, leppene kan være store på jentefoster ja. Hm, voldsomt store i tilfelle!!:eek:
Er så nysgjerrig!!
Har forsonet meg med gutt. Har "innredet" babyrommet på huskelisten på IKEA, og navnet er klart. Så går all in for gutt til mandag. Om det viser seg å bli jente blir jeg veldig overrasket!:wideyed:

Jeg har eeeekstremt dårlig matlyst dette svangerskapet, smaksløkene henger overhodet ikke på greip, og bakgrunns-kvalmen gir seg ikke... Veldig ulikt fra de to andre..

Er dette din første? Vet du hva du får?:D
 
Helt enig at det er teit navn:hilarious::hilarious: hehe.
Hadde mannen min brukt de ordene til meg under hyrdestunden tror jeg at jeg hadde knekket sammen i latter:bag:
At hormonnivået er enormt er ingen tvil... Er så helt crazy hormonell! Trasse-tramper og sier de rareste ting. Blir flau når blodpumpa har roet seg, men fytti for et sirkus innvendig!
Men ja, leppene kan være store på jentefoster ja. Hm, voldsomt store i tilfelle!!:eek:
Er så nysgjerrig!!
Har forsonet meg med gutt. Har "innredet" babyrommet på huskelisten på IKEA, og navnet er klart. Så går all in for gutt til mandag. Om det viser seg å bli jente blir jeg veldig overrasket!:wideyed:

Jeg har eeeekstremt dårlig matlyst dette svangerskapet, smaksløkene henger overhodet ikke på greip, og bakgrunns-kvalmen gir seg ikke... Veldig ulikt fra de to andre..

Er dette din første? Vet du hva du får?:D

Ja det er mye "rart" på gang i kroppen altså :D Der er jeg 100% med deg! Hahah! Bakgrunnskvalme, smakssans uttav heite H...., luktesans som ødelegger alt, og ja... slapp og trøtt hele tiden...

Ja, vi har fått vite 2 ganger nå at det skal være en jente. Nøyaktig hvorfor har jeg enda ikke klart å se da UL-spesialisten alltid gir meg sånne rare bilder til utskrift og ikke sånne normale (haha), men dette ene her hvor det er en ganske stor "dutt" utover så sa han dette er jente. Det var i uke... 13 eller no? Og nå sist i uke 16+noe så bekreftet han det samme. Me får sjå, har hele tiden hatt så guttefeeling, men han insisterer bestandig at det er jente :p

49626488032_7571d657c9_z.jpg
 
Ja det er mye "rart" på gang i kroppen altså :D Der er jeg 100% med deg! Hahah! Bakgrunnskvalme, smakssans uttav heite H...., luktesans som ødelegger alt, og ja... slapp og trøtt hele tiden...

Ja, vi har fått vite 2 ganger nå at det skal være en jente. Nøyaktig hvorfor har jeg enda ikke klart å se da UL-spesialisten alltid gir meg sånne rare bilder til utskrift og ikke sånne normale (haha), men dette ene her hvor det er en ganske stor "dutt" utover så sa han dette er jente. Det var i uke... 13 eller no? Og nå sist i uke 16+noe så bekreftet han det samme. Me får sjå, har hele tiden hatt så guttefeeling, men han insisterer bestandig at det er jente :p

49626488032_7571d657c9_z.jpg

Jepp! Sirkuset i kroppen styrer på..:blackeye:

Hm, ja, jeg hadde jo også tenkt at den tuten der er et bevis på gutt.. Neste gang burde din bedre halvdel knipse bilder av skjermen! Den gjør min, for vi får ikke akkurat de bildene vi vil hao_OHan står og filmer skjermen også. Så koser oss med å se hjerteslagene og bevegelsene:Heartpink

Når er neste UL?
 
Jepp! Sirkuset i kroppen styrer på..:blackeye:

Hm, ja, jeg hadde jo også tenkt at den tuten der er et bevis på gutt.. Neste gang burde din bedre halvdel knipse bilder av skjermen! Den gjør min, for vi får ikke akkurat de bildene vi vil hao_OHan står og filmer skjermen også. Så koser oss med å se hjerteslagene og bevegelsene:Heartpink

Når er neste UL?

Neste UL har jeg 26 april! :)

Alle ultralyder siden uke 5 har jeg hatt alene, siden mannen min har vært over 2 måneder borte... Og nå på neste UL må jeg gå alene for han får ikke være med inn pga Coronarisikoen. Uansett får vi ikke lov å ta bilder eller video da ultralydspesialisten er svært opptatt av at hans kontor er "profesjonelt" og ikke såkalt "baby-TV-senter". Her i landet er det mange som tilbyr regelrette "shows" bare for å titte på babyen. Senteret jeg går til er en spesialist som får kvinner fra hele landsdelen til seg for å hjelpe dem med fosterdiagnostikk f.eks hjerteproblemer osv. Det er kjempegodt å ha en lege som virkelig gjør diagnostikk hver gang jeg er der, og sier ting som at "ah ja her ser vi V-formen som aorta og lungevenen skal lage og ser du her med rødt og blått og og og" jeg skjønner ikke en drit for å si det sånn, lol :D Ser bare noe blinkende rødt og blått :hilarious: Men han gir deg 4 bilder som han velger ut og that's it.. :p Han har til og med skilt ved inngangen hvor det står "fotografering forbudt!" :bookworm: :hilarious:

Så dere er heldige som kan filme og nyte de momentene sammen altså! <3 Nyyyyyyyt det! Nå er det ikke så lenge igjen til det er deres tur igjen :D
 
Back
Topp