Kjære Dagbok - kjære Unnfangelse

Kjære dagbok

8 dager til jeg skal ha mensen... MEN i går kom det en blødning, og i dag, vipps borte!!
Skjønner ingenting:wideyed:
Tenk om det var festeblødning og at jeg ble gravid forrige uke da spiralen ble borte??
Altså, om det er tilfelle ramler jeg litt av stolen. Vi prøvde jo 1 år forrige runde. En del av meg håper såklart at det kan være tilfelle. For en lettelse det ville være å at "smækk der satt'n!!", men realisten i meg (som jeg av og til prøver å dekke over) sier at dette er litt virr varr i syklusen nettopp på grunn av at spiralen ble fjernet forrige uke.
Vi får nå bare se hva som skjer videre rett og slett:pompus:
 
Okay, nå er vi i gang. Dette er da nok en prøveperiode (nei, den har ikke sittet frem til nå).. MEN det jeg la merke til er at kalenderen ser helt lik ut som sist (bla tilbake og se på side 3 tror jeg det var). Måneden er feil, men datoene ifht eggløsning og IKM er dønn likt, så håper at det kanskje er et hint fra universet om at dette går veien?
Er veldig veldig spent
:angelic:


Screenshot_20220608-002511_Flo.jpg
 
:smug: Okay, på tide med en oppdatering her:

35 år.
Prøver på nr. 2 med mannen min
(jeg har to barn fra før også).
Er i den 6. prøveperioden.
Eggløsning var 09.09 i følge Flo-appen.

IKM er førstkommende lørdag 24.09.

Begynner å kjenne det tar litt på nå:bag:. Er såklart forberedt pga alderen min og at mannen min har spermkvalitet som er midt på tre (var hvertfall det i 2019), men når man starter prøvingen så vil man jo såklart at det skal gå umiddelbart.
Statistikken er 12 mnd for friske og fertil par, så hjelper jo litt - men allikevel, er LENGE!:rolleyes:
Har bestilt gyn.time i oktober. Greit å snakke litt med henne siden jeg er over 35 år. Kan være insaminasjon blir løsningen denne gangen, men håper såklart at den sitter nå.
Er 12 dpo. Har ikke tatt test i dag. Er tom for tester, men også litt redd. Redd for negativt svar, for det var den jo i går..
Men når jeg blar tilbake her og ser testene jeg fikk med forrigemann, så var det jo nettopp kvelden på 12 dpo at streken syntes! Svak, men synlig.

Kjenner etter symptomer..
Er forkjøla, så den uggenheten i kroppen er nok derfra. Det samme med trøttheten.
Murringer i magen kommer og går. Bare så vidt det er. Puppene er ikke ømme med mindre jeg klemmer hardt på dem. Har økt utflod i dag da.. Men altså, alt dette er like gjerne PMS-symptomer. Er jo 3 dager igjen til IKM.

Men jeg håper.. Jeg gjør jo virkelig det :Heartred :Heartred :Heartred :Heartred
 
TR kom i dag og 10'ende prøveperiode er i gang... Vurderer å gi opp...

Vi har satt en stoppdato i april. Skjer det ikke noe innen da så kaster vi inn håndkleet. Mannen min og jeg har jo 1 barn sammen, men vi håpet på en til.
Ser ut til at det kanskje ikke er meningen.
Så takknemligheten er ekstra stor for han merker jeg.
Jeg har som tidligere nevnt to store barn fra før (10 og 13), men når de er hos faren sin så blir minsten litt alene.
Derfor tenkte vi at det kunne vært koselig med en til.
Men - dersom aldersforskjellen blir for stor så vil det ikke bli det store samholdet likevel..
Så vi tenkte en maksgrense på 3,5 års aldersforskjell.
Dvs siste prøvemåned i april.
Det tok lang tid å få minstemann...
Mannen har som tidligere nevnt en nedsatt sædkvalitet og jeg er over 35, så oddsen er ikke så stor.


Så å ha en sluttdato hjelper litt på fallhøyden vår..
...Men noen dager tenker jeg litt på om kanskje bare skal skrinlegge hele prosjektet.. Aldersforskjellen blir jo større for hver gang..
Sitter den nå i desember så blir det nøyaktig 3 år forskjell...


Men så tenker jeg "huff, mannen min skal såklart få mer enn ett barn!!"...

Nei... jeg er sliten og vinglete jeg nå.. Så dette ble rett og slett en utlufting på sengekanten her.

God natt :Heartred
 
Ville bare si at det er 4,5 år mellom meg og søsteren min, og vi har vært super gode venner og hatt glede av hverandre siden vi var små. Blir 4 år mellom mine barn nå også, og tenker det går fint. Kjenner også søsken det bare er 1,5 år mellom. Og de har aldri vært venner. Poenget mitt er vel at aldersforskjell i seg selv ikke behøver å bety hva slags forhold de får som søsken. Og tenker absolutt ikke at 3,5 år er noe maksgrense for at man skal ha glede av hverandre som søsken :happy: :Heartred

Men skjønner godt du blir sllten, lei, vinglete osv. Det er kjempe hardt å være prøver :Heartred Håper det sitter en liten spire for dere snart.
 
Ville bare si at det er 4,5 år mellom meg og søsteren min, og vi har vært super gode venner og hatt glede av hverandre siden vi var små. Blir 4 år mellom mine barn nå også, og tenker det går fint. Kjenner også søsken det bare er 1,5 år mellom. Og de har aldri vært venner. Poenget mitt er vel at aldersforskjell i seg selv ikke behøver å bety hva slags forhold de får som søsken. Og tenker absolutt ikke at 3,5 år er noe maksgrense for at man skal ha glede av hverandre som søsken :happy: :Heartred

Men skjønner godt du blir sllten, lei, vinglete osv. Det er kjempe hardt å være prøver :Heartred Håper det sitter en liten spire for dere snart.
DEN trengte jeg. Tusen takk! :Heartred :Heartred :Heartred
 
Vi er litt i tenkeboksen vi nå.
Om vi skal skrinlegge prosjektet.
Vi vet hva vi har og ikke hva vi får, så mulig vi sier oss fornøyd.
Merker at imot-lista er lenger enn for.

For:
- mannen min blir pappa til to.
- minsten får et søsken i nærere alder.

Imot:
- alt er så bra akkurat som det er nå.
- minsten leker med søsknene selv om de er 10 og 13.
- bedre økonomi med 3 barn enn 4. Kan derfor reise mer og oppleve mer sammen.
- enklere og mindre stress.
- vi vet hva vi har, men ikke hva vi får.


Dette er vanskelig. Skikkelig vanskelig..

Tror vi kanskje fortsetter med en sluttdato, slik at valget blir tatt for oss.
 
Back
Topp